Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Jeg var i et bryllup for et par år siden, der en kompis av bruden hadde med seg keyboard og tydeligvis skulle spille. Han brukte laaaang tid på å introdusere seg, holde tale til brudeparet, og deretter snakke om sangen han skulle fremføre (som var en veldig populær ballade den sommeren). Så satte han i gang... og sang virkelig ikke pent! 🙈 Det var så utrolig pinlig, tror alle led seg gjennom, og håpet han snart skulle bli ferdig..!! 

Anonymkode: 27bd4...fcc

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det her skjedde i søstra mi sitt andre bryllup: Vi ventet på at søstra mi skulle komme inn i kirken, så sier mora til brudgommen: "Det er ikke for sent å ombestemme seg."  (Jaja, hadde vi visst åssen han skulle vise seg å være, så hadde det vært like greit om det aldri ble noe bryllup - men takk og pris for at ekteskapet tok slutt etter et par år.)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det værste jeg ser inne på bryllupsgrupper på Facebook er bruder som absolutt skal synge. Også legger de ut video og de aller aller færreste er spesielt flinke 🙈 blir så klein... 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Åj åj åj Det er værst. Det er så kleint at jeg ikke greier å se på. 

Hvorfor ikke heller la noen synge som er flinke?

Anonymkode: f7898...a24

Har skrevet om det tidligere i tråden også, men jeg opplevde dette i et bryllup. Bruden bestemte seg for å holde konsert midt under festen. Hadde hun enda vært flink til å synge..... Folk holdt ut et par sanger og så var det plutselig veldig mange som måtte røyke 🙈 Merkelig det der. Det ble bare forferdelig kleint.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 22.38, Anki- skrev:

Det her skjedde i søstra mi sitt andre bryllup: Vi ventet på at søstra mi skulle komme inn i kirken, så sier mora til brudgommen: "Det er ikke for sent å ombestemme seg."  (Jaja, hadde vi visst åssen han skulle vise seg å være, så hadde det vært like greit om det aldri ble noe bryllup - men takk og pris for at ekteskapet tok slutt etter et par år.)

Uff, høres ut som ei som er nær meg. Hun skulle og gifte seg for andre gang. Første hadde vært et lite, søtt og perfekt bryllup. Men de skulle ha et stort nå. Under seremoni ropte noen av kompisene til brudgommen at han skulle si nei, og de knislet og lo. De tråkket på kjolen med vilje og en kastet tyggis i sløret hennes. De fortsatte med slike småstikk, og brudgommen ble til slutt med på det, var grusomt å se og høre. Mange sa i fra om at slik var ikke greit. Bruden hadde ikke møtt disse vennene, brudgommen hadde aldri latt henne møte dem før bryllupet. Han ble ikke snill etter bryllupet og hun måtte ha hjelp å komme seg unna han. Hun ble liksom ikke helt seg selv etter det ekteskapet. Er lenge siden, og hun lever ikke lenger og kan ikke komme å gjenkjenne historien her Heldigvis . Den står som skrekk og advarsel. Ikke alles bryllup og ekteskap blir et eventyr. 

Anonymkode: 2de87...a5b

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, student86 skrev:

Dette var forferdelig å lese. Var det ingen som tok affære da hun ble behandlet så elendig? En brud er jo såpass synlig for alle. Så stygge brudgom og kameratene var, usselt, rett og slett!

Joda,  flere ganger. Det ble bare oppløst etter hvert, onkelen hennes fikk nok. De bråkete gjestene ble borte og brudeparet. Vi andre satt igjen. Ble ikke stor fest, mer at vi nærmeste venner ble enige om alltid å holde et øye med dem og møte henne med åpne armer om hun trengte en plass å dra. 

Anonymkode: 2de87...a5b

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2019 den 8.25, AnonymBruker skrev:

Uff, høres ut som ei som er nær meg. Hun skulle og gifte seg for andre gang. Første hadde vært et lite, søtt og perfekt bryllup. Men de skulle ha et stort nå. Under seremoni ropte noen av kompisene til brudgommen at han skulle si nei, og de knislet og lo. De tråkket på kjolen med vilje og en kastet tyggis i sløret hennes. De fortsatte med slike småstikk, og brudgommen ble til slutt med på det, var grusomt å se og høre. Mange sa i fra om at slik var ikke greit. Bruden hadde ikke møtt disse vennene, brudgommen hadde aldri latt henne møte dem før bryllupet. Han ble ikke snill etter bryllupet og hun måtte ha hjelp å komme seg unna han. Hun ble liksom ikke helt seg selv etter det ekteskapet. Er lenge siden, og hun lever ikke lenger og kan ikke komme å gjenkjenne historien her Heldigvis . Den står som skrekk og advarsel. Ikke alles bryllup og ekteskap blir et eventyr. 

Anonymkode: 2de87...a5b

😨

Dette må være noe av det verste jeg har lest i denne tråden. Stakkars.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
På 30.8.2019 den 9.10, AnonymBruker skrev:

Joda,  flere ganger. Det ble bare oppløst etter hvert, onkelen hennes fikk nok. De bråkete gjestene ble borte og brudeparet. Vi andre satt igjen. Ble ikke stor fest, mer at vi nærmeste venner ble enige om alltid å holde et øye med dem og møte henne med åpne armer om hun trengte en plass å dra. 

Anonymkode: 2de87...a5b

DET er det fineste jeg har lest på lenge. Sånne venner burde alle ha.

😢

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos folk som skal synge i bryllup, jeg var i et bryllup hvor presten annonserte at en venninne av bruden skulle synge og man har gjerne vært i flere situasjoner hvor det ikke akkurat blir en høydare :P En ved siden av meg hvisket sarkastisk "dette kan jo bli interessant" og stemningen generelt var ganske sånn "dette blir kleint".

Det var et klassisk stykke (som alle kjenner, men jeg husker ikke hva det heter), og da hun sang første tone så hørte man hvordan folk rettet seg opp på kirkebenken. Det var virkelig kjempefint, og bruden gråt og gråt.

Turte ikke si noe før jeg hadde drukket litt, ok mye, og så vidt jeg husker sa jeg bare "jævlig bra" mens jeg sto i barkø.

Så det kan faktisk gå andre veien også (men greit å velge noen som faktisk KAN synge).

 

Anonymkode: 15f4b...ff4

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Apropos folk som skal synge i bryllup, jeg var i et bryllup hvor presten annonserte at en venninne av bruden skulle synge og man har gjerne vært i flere situasjoner hvor det ikke akkurat blir en høydare :P En ved siden av meg hvisket sarkastisk "dette kan jo bli interessant" og stemningen generelt var ganske sånn "dette blir kleint".

Det var et klassisk stykke (som alle kjenner, men jeg husker ikke hva det heter), og da hun sang første tone så hørte man hvordan folk rettet seg opp på kirkebenken. Det var virkelig kjempefint, og bruden gråt og gråt.

Turte ikke si noe før jeg hadde drukket litt, ok mye, og så vidt jeg husker sa jeg bare "jævlig bra" mens jeg sto i barkø.

Så det kan faktisk gå andre veien også (men greit å velge noen som faktisk KAN synge).

 

Anonymkode: 15f4b...ff4

Husker at jeg og tenkte det da søstrene til brudgommen skulle ta en trall i kirka. Jeg knøt meg sammen og tenkte at nå får det bare briste eller bære og jammen var det faktisk utrolig fint. Da sang i to forskjellige toner og hadde nydelige stemmer begge to. Veldig vakkert når det klaffer 🥰🥰🥰

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Serverte i et bryllup der en tante med interesse for opera skulle overraske brudeparet med en arie fra  La donna è mobile” fra Verdi's Rigoletto. Hun hadde drukket seg til mot, fikk tak i mikrofonen til toastmasteren og satte i gang.

Det var så grusomt at toastmasteren røsket ut strømledningen til høyttalerne og prøvde å få gjestene til å klappe for å få henne til å slutte. Men neida, tanta skjønte at høyttalerne var stilnet og kompenserte med å brøle resten av arien.  Broren hennes(de er IKKE venner) kastet en tom plastflaske på henne når hun var ferdig og ba henne ta seg rennfart og ha seg ut av festsalen.

Senere på kvelden skulle vi ha en allsang med melodien Mykje lys og Mykje varme da tanta godt påseilet tok den høye C i refrengene.  Da klikket broren i vinkel og ga henne en overhøvling så det holdt med følge av at dama kneisende med nakken og dro fra festen.😊

Anonymkode: c4de0...ba3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllup for et par år siden. 

Det foregikk utendørs. På vinteren. Det er en ting, man kan kle seg. Men det var såpass langt unna at vi måtte fly noen dager i forveien. Ikke noe hotell eller motell i nærheten av steder vielsen skulle foregå. Men brudeparet var så snill og låne ut en hytte i familien til de som måtte komme langveisfra. Uten strøm. Uten vann. Uten dusj. Beklager, men å fly først i et par timer, kjøre i enda flere og to netter før festen UTEN dusj var ikke drømmebryllup som gjest for flere...

Anonymkode: 40b91...31a

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 15.30, AnonymBruker skrev:

Serverte i et bryllup der en tante med interesse for opera skulle overraske brudeparet med en arie fra  La donna è mobile” fra Verdi's Rigoletto. Hun hadde drukket seg til mot, fikk tak i mikrofonen til toastmasteren og satte i gang.

Det var så grusomt at toastmasteren røsket ut strømledningen til høyttalerne og prøvde å få gjestene til å klappe for å få henne til å slutte. Men neida, tanta skjønte at høyttalerne var stilnet og kompenserte med å brøle resten av arien.  Broren hennes(de er IKKE venner) kastet en tom plastflaske på henne når hun var ferdig og ba henne ta seg rennfart og ha seg ut av festsalen.

Senere på kvelden skulle vi ha en allsang med melodien Mykje lys og Mykje varme da tanta godt påseilet tok den høye C i refrengene.  Da klikket broren i vinkel og ga henne en overhøvling så det holdt med følge av at dama kneisende med nakken og dro fra festen.😊

Anonymkode: c4de0...ba3

Men altså...man KASTER da ikke ting på folk? Her vil jeg si det var de andre som var et større problem - enten burde hun ha fått sunget seg ferdig eller så kunne det ha blitt taklet på en MYE bedre måte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Var i bryllupet til en venninne i sommer. Ble invitert alene, uten samboer - enda vi har vært samboere i 6 år (og har barn sammen). Jeg kjente ingen av gjestene, kun bruden. Jeg kjørte først 1 time tur/retur for å få med meg vielsen. Så enda lenger til festlokalet noen timer senere. Det var ingen som tok imot kaffegjestene, men vi fikk beskjed om å forsyne oss av velkomstdrink som stod klar og lunken på et brett (vi fikk ett glass hver). Det tok nesten en time før middagen var over og brudeparet og de øvrige gjestene kom dit vi ventet. Det var da betal-bar med hotellpriser (noe jeg ikke var forberedt på siden det ikke stod noe om det i invitasjonen), og da kaffen og kakene endelig kom på bordet var jeg egentlig klar for å ta kvelden. Det ble ingen sen kveld, og bruden uttrykte skuffelse over at jeg dro så tidlig (klokken var over midnatt). 

Anonymkode: c1167...48e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2009 den 0.57, Gjest Gjest skrev:

Dette er ikke noe jeg har opplevd selv, men hørt av en venninne...

 

De var på en restaurant, og utenfor døren kommer det rullende en limousin. Etter klærne å bedømme var dette et brudefølge, med brudepar og forlovere. De spiste og drakk på denne restauranten, koste seg, og endte etterhvert på dansegulvet. Alkoholnivået steg jevnt, og de drakk og danset. Bruden dro etterhvert, og kvelden endte med at brudgommen og brudens forlover satt i et hjørne og klinte....

Nei, er dette sant??😳

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det beste jeg har sett i bryllup:

🌸Bruden hadde laget kreative oppgaver til barna

🌸Bruden hadde på en hvit kåpe på utebilder - hun lignet på Askepott

🌸Brudgommen gjorde stor stas på bruden under en sjarmerende tale som var oppriktig og rørende 

Anonymkode: 561e7...dfe

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2019 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Var i bryllupet til en venninne i sommer. Ble invitert alene, uten samboer - enda vi har vært samboere i 6 år (og har barn sammen). Jeg kjente ingen av gjestene, kun bruden. Jeg kjørte først 1 time tur/retur for å få med meg vielsen. Så enda lenger til festlokalet noen timer senere. Det var ingen som tok imot kaffegjestene, men vi fikk beskjed om å forsyne oss av velkomstdrink som stod klar og lunken på et brett (vi fikk ett glass hver). Det tok nesten en time før middagen var over og brudeparet og de øvrige gjestene kom dit vi ventet. Det var da betal-bar med hotellpriser (noe jeg ikke var forberedt på siden det ikke stod noe om det i invitasjonen), og da kaffen og kakene endelig kom på bordet var jeg egentlig klar for å ta kvelden. Det ble ingen sen kveld, og bruden uttrykte skuffelse over at jeg dro så tidlig (klokken var over midnatt). 

Anonymkode: c1167...48e

Hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...