Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I ett bryllup i Gudbrandsdalen med rednecks så var det på tide å gå hjem når de begynte å strippe oppå bordene, østlendinger azzz

-vestlending 😂

Anonymkode: e2992...b7b

Jeg var i et bryllup hvor det var vestlendingene som begynte å strippe 😄

- østlending

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en ny historie: 

Var i et bryllup der bruden satt på mobilen store deler av middagen. I tillegg hadde søskene av brudgommen laget en KLEIN lek der de skulle sende en gave videre. Typ send gaven til damen med kortest kjole, send gaven til den mannen du mener er mest velutstyrt. Det ble bare mer og mer seksuelt. Middagen og talene gikk til langt på kveld, som gjorde at bruden ble ganske sint på toastmaster for hun ville danse. Da dansegulvet endelig ble åpnet med bryllupsdansen var dette et nydelig øyeblikk som ble fort ødelagt av HØYLYTT teknomusikk. Den ene bestemoren reiv opp en serviett og stappet inn i øret og bestefaren slo av høreapparatet. De dro innen ti minutter. 

Har ellers vært i et bryllup i latin amerika der brudgommen møtte opp på brudens dør dagen før bryllupet med et mariachi band XD Super romantisk! 

Anonymkode: 2481e...dbd

• Liker 15
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en ny historie: 

Var i et bryllup der bruden satt på mobilen store deler av middagen. I tillegg hadde søskene av brudgommen laget en KLEIN lek der de skulle sende en gave videre. Typ send gaven til damen med kortest kjole, send gaven til den mannen du mener er mest velutstyrt. Det ble bare mer og mer seksuelt. Middagen og talene gikk til langt på kveld, som gjorde at bruden ble ganske sint på toastmaster for hun ville danse. Da dansegulvet endelig ble åpnet med bryllupsdansen var dette et nydelig øyeblikk som ble fort ødelagt av HØYLYTT teknomusikk. Den ene bestemoren reiv opp en serviett og stappet inn i øret og bestefaren slo av høreapparatet. De dro innen ti minutter. 

Har ellers vært i et bryllup i latin amerika der brudgommen møtte opp på brudens dør dagen før bryllupet med et mariachi band XD Super romantisk! 

Anonymkode: 2481e...dbd

Helt utrolig, kikka ikke på mobilen et sekund fra vi var i brudesalongen til festen var slutt 01.30. Søsteren min hadde den store deler av kvelden, hun filmet og tok bilder.  Men å se på mobilen var det siste jeg tenkte på!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 23.3.2019 den 22.24, melatonin skrev:

Hun kom ikke. Fikk ikke endret sin billett til 300kr pr vei vistnok. Hun dro til London. Fikk ikke et kort en gang. Tenkte i ettertid at jeg var sikkert ikke så spesiell da, og at det gikk jo egentlig helt fint uten henne. Men ble jo så klart veldig lei meg, vurderte å kutte henne ut,men gikk ikke så langt. Ikke så god kontakt nå lenger da.

Jeg hadde å en god venninne som prooriterte sånn. Hun bestilte turen etter hun visste bryllupsdagen vår. Jeg kuttet henne ut. Tydeligvis så satt jeg mer pris på vårt vennskap enn hun gjorde. 9 år siden nå.

Anonymkode: caf1a...fdf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som har opplevd at gjester har tuklet med bordkortene. Skjedde i et bryllup for en måned siden da brudgommens mor flyttet på navnekortene på bordet. At det i lokalet var oppslag om hvor folk skulle sitte tenkte hun ikke på, så det ble et sabla rot når gjestene kom inn i lokalet. Toastmasteren tok kontroll og fortalte hvor skulle sitte etter planen, noe som gamlemor tok ille opp. Rett og slett ufint.

Anonymkode: c4de0...ba3

Jepp, noen gjorde det i mitt bryllup. Og vi hadde flere gjester med allergier. Heldig vis ordnet toastmaster opp mens vi var på fotografering. Har mine misstanker om hvem det er, gleder meg til det går noen år til, og de tørr å røpe seg ;)

Anonymkode: 9f7f3...d0c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

I et bryllup jeg var i hadde hotellet plutselig tatt bort et rundt bord! Dette var i en familie med en del spesielle forhold, og bordsetting var NØYE uttenkt. Det ble til at brudeparet løp rundt og prøvde omorganisere, men så hadde hotellet åpnet dørene for tidlig, så gjestene kom inn, ville hilse osv mens de kava rundt. 

Bruden var ikke veldig fornøyd

Anonymkode: 8abdb...37d

• Liker 9
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2019 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Jepp, noen gjorde det i mitt bryllup. Og vi hadde flere gjester med allergier. Heldig vis ordnet toastmaster opp mens vi var på fotografering. Har mine misstanker om hvem det er, gleder meg til det går noen år til, og de tørr å røpe seg ;)

Anonymkode: 9f7f3...d0c

Sikkert en dumt spørsmål fra en som aldri har planlagt et bryllup, men jeg mener det helt genuint, og ikke for å være vrang: Hvorfor er det så ille om folk flytter bordkortene? Jeg skjønner jo at hvis det er alvorlige allergier og sånn, så er det viktig at servitørene vet hvor folk sitter, men med mindre nettopp dette var tilfelle i bryllupet ditt, er det ikke bedre at folk får sitte der de vil (innenfor rimelighetens grenser)?

Anonymkode: 2e64a...517

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert en dumt spørsmål fra en som aldri har planlagt et bryllup, men jeg mener det helt genuint, og ikke for å være vrang: Hvorfor er det så ille om folk flytter bordkortene? Jeg skjønner jo at hvis det er alvorlige allergier og sånn, så er det viktig at servitørene vet hvor folk sitter, men med mindre nettopp dette var tilfelle i bryllupet ditt, er det ikke bedre at folk får sitte der de vil (innenfor rimelighetens grenser)?

Hilsen en som flytter på bordkortene eller?😂😂😂

Anonymkode: 0005b...4d1

• Liker 33
Skrevet
På 29.4.2019 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Det er som regel en veldig tidkrevende oppgave å planlegge bordseating. Om man gjør det skikkelig er det ekstremt mye man tenker på og tar hensyn til, som ikke nødvendigvis er åpenbart om man ikke selv har gjort det. Derfor er det veldig uhøflig å flytte kortene etter eget forgodtbefinnende. Som en annen bruker skriver, det er som å presse seg frem på første rad på kino. DU får bra sete, men det går på bekostning av de rundt deg.

Jeg har opplevd gjester som flyttet på bordkort i ett av mine selskap (ikke bryllup), det ødela hele flyten rundt bordet. De ble ikke invitert igjen.

• Liker 36
Gjest O.G.
Skrevet
På 29.4.2019 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Ikke et bryllup jeg deltok i selv, jobbet som kokk på et hotell for 15 år siden. Et bryllup fra helvete. 

Startet med at brudens far var sørpe full og sa i talen at brudgom ikke var velkommen i familien.

Brud og brudgom ble tatt i å stjele tipspenger og sprit i baren. 

For å toppe det hele ble jeg slått i ansiktet av bruden! Hun stod i en diskusjon med en av servitørene pga stjelingen og jeg stilte han et spørsmål, ( han skulle kjøre meg hjem, og lurte på når han var ferdig) hvor hun sa at "ikke bry deg, du jobber ikke her" svarte at det gjør jeg jo og hun klasket til meg. Første og (håper siste gang) jeg blir slått til av en dritings dame i brudekjole. 

Fikk i etterkant fortalt at regningen ble visst delt i 2 og sendt til 2 forskjellige adresser, var nok tidenes korteste ekteskap!

Noen år etter fikk jeg et brev fra brudgommen som lurte på om jeg kunne "vitne" for han, skulle visst forsøke å få eneomsorg for barna. Jeg svarte aldri, ikke interessert i å se noen av de folka der igjen. 

Anonymkode: b90a0...257

Hmm, skjedde dette på Kysthotellet i  Ørland i Trøndelag fylke? 

I så fall vet jeg hvem det er og var i bryllupet.

AnonymBruker
Skrevet
På 2.12.2018 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Beste: 
Brud og brudgom hadde vært kjærester i 15 år, siden de var på ungdomskolen. Forholdet deres var sterkt preget av alt fra kreft, døfødt barn og en ulykke som gjorde brudgommen lam. Da de giftet seg rullet brudgommen ned kirkegulvet, og de siste 5 meteren reiste han seg fra stolen og gikk bort til bruden sin. Hun visste ikke at han ikke var lam alikevel, og at han hadde trent i nesten to år for det øyeblikket. Hun knakk sammen i lykketårer, og hele kirken gråt med. Dette paret elsker hverandre virkelig, og det er ikke måtepå hvor mye dritt de har vært igjennom. De har i dag to sunne barn, og han bruker kun rullestolen når familien skal på lenger turer ❤️ 

Altså, dette er så rørende at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg ❤️

Har noen små historier selv. Ikke noe i nærheten av mye av det som har blitt nevnt her akkurat 😂

Bryllup 1: I et bryllup jeg var i hadde brudeparet åpnet for at alle som ville tale/bidra med noe i bryllupet skulle få gjøre det. De oppfordret faktisk til det. Noe som resulterte i en flodbølge av taler (planlagte og spontane)/sanger/dikt. Den stakkars toastmasteren fikk en utrolig slitsom jobb og gjorde så godt han kunne i å minne folk på at de ikke måtte holde for lange taler og at vi skulle rekke gjennom mye. I følge tidsplanen skulle vi spise kake og feste fra kl 21. Jeg spiste kake halv ett og da var ikke programmet over enda. Lokalet stengte 2, vi rakk såvidt å danse til et par sanger før dj-en måtte gi seg. I mitt bryllup skal vi ha et strengt taleregime 🤣 Jeg trenger ikke at kollegene mine reiser seg opp (litt bedugget) i løpet av middagen bare for å fortelle at de er glade i meg (i 5 minutter).

Bryllup 2: I et annet bryllup satt jeg ved siden av en barndomsvenninne av bruden, jeg kjente bruden og brudgommen fra studiene. Under flere av talene satt barndomsvenninnen og himlet med øynene og så oppgitt på mannen sin. Må legge til at det ikke var noen hårreisende dårlige taler, ingen full onkel som stod og skrålte eller noe, men selvsagt noen av de obligatorisk kjedelig tantetalene. At en så nær venninne av bruden himlet med øynene og åpenbart kjedet seg ble jeg ganske sjokkert over. Hun var heller ikke noe hyggelig å snakke med, så etter å ha prøvd å holde i gang en samtale under forretten og middagen ga jeg opp og snudde meg til den delen av bordet hvor vennene mine satt

Bryllup 3: Søsteren min var i bryllupet til en studievenninne av seg. Det ingen i den gjengen viste var at familiene til brudeparet var veldig kristne. Det ble dermed ikke servert alkohol og middagen ble avsluttet med en bønnesirkel før alle gikk hjem. Det er selvsagt helt innafor å ikke ha alkohol eller fest, men veldig merkelig at ikke bruden hadde sagt i fra til venninnene sine om at det var et slikt bryllup. De pleide jo å feste sammen hele tiden da de studerte.

Bryllup 4: En venninne av meg skulle i bryllupet til kusinen sin, de skulle ikke ha fest, kun vielse og kake . Dette hadde ikke kommet helt klart frem i invitasjonen (selv om det ikke stod noe om at det skulle serveres middag heller). Ting var dermed uklart for gjestene. Men det som gjorde at det ble store problemer var at brudeparet bruket en plass mellom 3-4 timer på bildene MELLOM vielsen og kaken. Gjestene holdt på å gå på veggen og begynte til slutt å spise av kakene, mens venninnen min og et par andre prøvde å redde situasjonen ved å ordne til noe lett mat. Normalt sett ville man kanskje tenkt at det var innafor å gå, men de hadde bare invitert nære venner og familie, så tror ingen hadde lyst til å være uhøflig å gå heller.

Anonymkode: 58e02...f48

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
På 21.12.2018 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Vi var i bryllup til en barndomskompis av mannen i sommer. Mannen var den eneste fra brudgommens barndom som ble invitert i tillegg til han som var forlover, og det var bare disse jeg hadde møtt fra før. Mannen kjente noen flere, blant annet noen fra videregående, men ellers var det flest venner fra studier og jobb. Jeg var litt skeptisk, men tenkte at med mange på vår alder og i vår situasjon går nok dette fint, det blir nok kjekt. Helt til vi fant ut at vi under middagen var plassert midt mellom brudens tanter også onkler - og brudgommens tanter og onkler. Alle de andre vennene satt på et bord, der var det god stemning, mens vi konverterte med brudens tante om hvordan det var når barna flytta ut, og med brudgommens onkel om samferdsel da han var ung... (Jeg og min samboer er i 30-årene).  Jeg blei litt skuffa, middagen varte i 5 timer, det hadde vært mye kjekkere å sitte med noen som kunne vært potensielt nye bekjente enn der vi satt. 

Anonymkode: 0d020...9a7

Jeg har aldri skjønt meg på de som ikke tenker over bordplassering. Det har jo ALT å si for stemningen i bryllupet og for hvordan gjestene har det underveis. Jeg har vært i flere bryllup hvor bordplassering virker helt tilfeldig. I et bryllup jeg og kjæresten var  i kjente vi kanskje tre av gjestene i tillegg til brudeparet, men vi ble ikke plassert med noen av dem (de kjente heller ikke mange der). Middagen varte i 6,5 timer.. 

Å plassere gamle og unge sammen kan selvsagt fungere om det er noen som har noe til felles, jeg har en onkel som er kjempefestlig som jeg tror de fleste vennene mine hadde blitt glad for å få sitte med, men ville aldri satt "traurige tante Bente" med han single kompisen min på 25. Jeg skal selv gifte meg i sommer og har allerede bruke masse tid på å lage de ultimate bordene sånn at alle skal ha det hyggelig. 

Anonymkode: 58e02...f48

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2019 den 11.50, O.G. skrev:

Hmm, skjedde dette på Kysthotellet i  Ørland i Trøndelag fylke? 

I så fall vet jeg hvem det er og var i bryllupet.

Nei på østlandet. Skummelt at det finnes flere lignende historier:(

• Liker 4
Gjest O.G.
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei på østlandet. Skummelt at det finnes flere lignende historier:(

Ja....

AnonymBruker
Skrevet
På Sunday, May 05, 2019 den 15.52, Alice123 skrev:

Det er som regel en veldig tidkrevende oppgave å planlegge bordseating. Om man gjør det skikkelig er det ekstremt mye man tenker på og tar hensyn til, som ikke nødvendigvis er åpenbart om man ikke selv har gjort det. Derfor er det veldig uhøflig å flytte kortene etter eget forgodtbefinnende. Som en annen bruker skriver, det er som å presse seg frem på første rad på kino. DU får bra sete, men det går på bekostning av de rundt deg.

Jeg har opplevd gjester som flyttet på bordkort i ett av mine selskap (ikke bryllup), det ødela hele flyten rundt bordet. De ble ikke invitert igjen.

Minner meg om en historie jeg hørte fra en kollega:     

Hun ble invitert til bryllup, hvor hun hadde kjent bruden siden ungdomsskolen eller videregående - tror jeg det var. Samtlige venninner av bruden ble samlet ved ett eller to store bord. Bortsett fra henne som havnet ved ett annet bord, sammen med ett par besteforeldre + onkel og tanter av bruden eller brudgommen. Det var visst "alt for lite plass" ved bordene hvor alle hun kjente fikk plass...     

Anonymkode: 668dd...e82

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...