Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2019 den 15.15, Saltomortale skrev:

Det verste jeg har opplevd i et bryllup? Meg selv, ikledd rød OG svart kjole, råklinende med brudgommens blonde modellsøster oppå gavebordet. Vi var for øvrig drita fulle, begge to, så føler nesten jeg kan krysse av på ca alle punkter for hva man ikke skal gjøre i et bryllup...

Til mitt «forsvar» var det det første bryllupet jeg var i, og jeg var ganske ung, dårlig oppdratt og ikke spesielt moden heller. Dessuten hadde jeg ærlig talt ikke så mye til overs for bruden, som var kjent for å være litt loco og stort sett bare ville gifte seg av særdeles materielle årsaker.

Uansett. Først gikk jeg glipp av vielsen, fordi jeg kjørte feil og ikke fant veien, og jeg turte ikke gå inn i kirka da det allerede hadde begynt. Fikk greit med kjeft per sms av bruden for den flausa, selv om det ikke var med vilje. Men den loco bridezillaen ble faktisk oppriktig rasende da jeg møtte opp (i tide) til middagen. Jeg ødela nemlig hele bryllupet hennes med å møte opp i rødt OG svart, noe jeg selvfølgelig ikke ante at var feil, for jeg kunne virkelig ingenting om skikk og bruk, og jeg trodde jeg hadde kledd meg fint. Jeg ble deretter NEKTET å prate med eller stå ved siden av brudgommen, som var den av dem jeg faktisk kjente best, på grunn av fargene jeg hadde på meg, og jeg fikk det onde øyet i timesvis etterpå.

Det var ganske ubehagelig, og siden jeg følte meg litt dårlig mottatt, men bryllupet var i en annen landsdel og dermed for langt unna til at jeg enkelt kunne kjøre hjem, fant jeg altså trøst i 1) den frie baren og 2) brudgomsøstra. Bruden var rimelig stram i maska da to unge, blonde frøkner plutselig lå og råklinte oppå gavebordet, til stor jubel fra de mannlige gjestene. Men hei, søstra var heit, og jeg hadde jo allerede ødelagt bryllupet fra før, så hvorfor ikke.

(Det hører med til historien at paret ble skilt etter forbausende kort tid, da bridezillaen dessverre var mye mer gæren enn det passer seg å skrive her. Jeg ble utrolig nok invitert i brudgommens bryllup nr 2, og da oppførte jeg meg faktisk ganske ordentlig...)

Den historien tror jeg ikke på

Anonymkode: 04788...73d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Saltomortale
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står du selvsagt helt fritt til. Jeg har personlig ikke noen interesse av å juge på internett, men jeg vet det er nok av folk som har det, så jeg klandrer deg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

At våre forloverene ikke kom på selve bryllupsfesten. Da mannen spurte hvorfor, var det pga en viktig CUP-kamp i fotball. 

Anonymkode: 536c6...df6

• Liker 35
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det beste bryllupet jeg har vært i var hos noen polske venner. På forhånd hadde jeg spurt bruden om hun hadde valgt ut vin til maten, og hun så veldig usikker ut. Det var tydeligvis ikke vanlig med vin på de kanter. Da middagen ble servert fikk jeg og mannen min en flaske vin, noe de gjorde et stort nummer av, alle de andre gjestene fikk vodka. Det var 300 gjester og hvis de lurte på hvem nordmennene var, så fant de det ut da. Jeg drikker ikke brennevin til vanlig, men siden alle skålte i vodka hele tiden, syntes jeg det var uhøflig å takke nei, så jeg tok bittesmå slurker.

Etterhvert ble jeg ganske full og pratet masse med de andre gjestene. Vi diskuterte alt fra litteratur til politikk. Tror jeg, ingen av dem snakket et ord engelsk og jeg kan så vidt si god dag på polsk. Bestefaren til bruden var en svært søt mann, som jeg tror ga meg gode råd om ekteskapet hele kvelden. Bandet var kjempebra og at bruden etterhvert satt seg på fanget til vokalisten og småkysset på han, brydde visst ingen seg om.

Jeg skulle ønske at norske bryllup var like uformelle og morsomme, men hvis man setter frem ubegrensede mengder iskald vodka under middagen i et norsk bryllup, vet vi alle hvordan det ville gått.

Anonymkode: b4796...4c8

Ble du full av en halv flaske vin, du er jaggu billig i drift. 😎

Skrevet (endret)
42 minutter siden, addict skrev:

Du fikk ikke med deg den rene vodkaen som stod på bordet..? 

Hun skrev jo at hun bare høflig smånippet.  Da ser jeg for meg at man kanskje får i seg 2-3 cl eller noe sånt.  Jeg hadde ikke greid å få i meg mer, ren vodka smaker jo gift!  :fnise:

Endret av SupaWoman
Skrevet
11 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hun skrev jo at hun bare høflig smånippet.  Da ser jeg for meg at man kanskje får i seg 2-3 cl eller noe sånt.  Jeg hadde ikke greid å få i meg mer, ren vodka smaker jo gift!  :fnise:

Veldig enig, men ser for meg det blir lettere for hvert nipp 😂

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, addict skrev:

Veldig enig, men ser for meg det blir lettere for hvert nipp 😂

Riktig! Iskald vodka smakte slett ikke så verst utover kvelden. Og i motsetning til hva mange skriver her, så var det ikke ventetid mellom kirke og middag, så den festen var lang! 

Festen fortsatte dagen etter, da uten vodka for min del.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Riktig! Iskald vodka smakte slett ikke så verst utover kvelden. Og i motsetning til hva mange skriver her, så var det ikke ventetid mellom kirke og middag, så den festen var lang! 

Festen fortsatte dagen etter, da uten vodka for min del.

Dagen etter forlot vi det lystige selskapet og besøkte Auschwitz. Kontrasten var overveldende og jeg var glad jeg ikke var fyllesyk!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
On 6/26/2019 at 10:12 PM, mam4ma said:

Gu', her var d mye rart gitt 😳

Har to litt morsomme 😊

I bryllupet til fetteren min var det middag og taletid. Ikke mange taler og ikke lange taler. Inn i mellom der så plinget en gammel onkel på glasset, han reiste seg sakte og omstendelig. Rettet litt på jakken, tittet litt over forsamlingen, kremtet og sa: "jeg er ingen taler.." Så satte han seg ned igjen. 😂😂😂

Så var det "bryllupet" til en god venninne, hun giftet seg med en engelsktalende mann. De hadde giftet seg på forhånd i hans hjemland, og hadde nå en liten fest hjemme i hagen. Veldig flott og uformelt. Var vel en 30-40 personer. Gjestene kom litt herfra og derfra, mange kjente ikke hverandre. Så alle gjestene fikk i oppgave og presentere seg selv, på engelsk; "Hi, my name is Heidi and I've known the bride since we were toodlers" "Hi, my name is John, and I met the groom on a driving course 20 years ago" etc, etc

Dette er faktisk veldig hyggelig og interessant. Så midt i d hele, reiser en dame seg, og sier: "Hi, my name is Britt, and I'm an alcoholic" 😂😂

Digger folk som bare "hopper ut av boksen" 👏👏😂😂😂

Godt vi er forskjellige. Jeg HATER sånne ting. Og man trenger ikke slite med angst for å mislike å prate foran forsamlinger. Jobbsammenheng og den type ting er jo ok, må man så må man. Men jeg synes helt ærlig at i et bryllup skal man kose seg og feire brudeparet - ikke sitte med hjertet i halsen å grue seg til noe man absolutt ikke ønsker

Anonymkode: 0db89...280

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2019 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Jeg har null problemer med å tro på den historien, for jeg har vært i et identisk bryllup, minus klininga på gavebordet. Bruden var skikkelig forbannet på et vennepar (av brudgommen) som kom for sent, og hun kom med små stikk hele kvelden. Brudeparet tok ut separasjon uka etter at vi mottok takkekortet, fordi bruden viste seg å være langt mer logo enn hva hun ga inntrykk av før papirene var i orden. Det var forøvrig familien hennes også, broren hennes prøvde og banke opp to stykker under festen etterpå. Den ene var brudgommen. Forøvrig på sin plass, da han flørtet ganske åpenlyst med kona til forloveren sin.

Til hans forsvar hadde han tidenes sureste brud, fordi han hadde insistert på at de skulle fotograferes i veteranbilen hans, og da fikk hun olje på kjolen. Hun hadde et sammenbrudd på do på grunn av dette, og dermed var makeupen historie også.

Den eneste som hadde noe bakkekontakt i de familiene var brudgommens mor, som ga ekteskapet 4 måneder. Bingo!

Det skjedde så mye rart i det bryllupet at jeg ikke tok med historien her, i fare for å bli beskyldt for trolling 🤣

Forøvrig en artig detalj til slutt: Takkekortet, som altså rakk og henge på kjøleskapsdøra en uke, ga meg skikkelig frysninger. Fotografen hadde skrudd opp vibrance til det ekstreme, og lekt seg med "lys og skygge". Øynene praktisk talt lyste, og de så helt forrykt ut. De så ut som djevelen begge to. Skummelt!

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Brudens bror ble så dritings under middagen at brukte en halvtime på talen. Han snøvlet, snublet rundt, bannet og sto i. Noen prøvde å begrense han, men da ble han verre. Etter talen gikk han heldigvis å la seg.

På dag to av festen ble samme broren akkurat like dritings, han kastet suppe i håret på søster nr 3. Det var suppe og hårtuster overalt når de var ferdig.

Nå skal det sies at at den familien nok var vant til dette for det var ikke så mange som lettet på noen øyenbryn.

Anonymkode: 6970e...b16

• Liker 10
Skrevet (endret)

Kanskje ikke det verste, men jeg synes sånt er så utrolig ubehagelig!

Var i bryllup til søsteren til eksen min og der skulle alle reise seg og få et bilde av seg selv på storskjerm, etterfulgt av en beskrivelse av seg.

Jeg hadde aldri møtt søsteren før, så for meg ble det facebook-profilbildet mitt, reiste meg og fikk "*navnet mitt*, kjæresten til *bror til brud*", mens de fleste andre fikk litt koselige/morsomme beskrivelser om seg😅

Skjønner at de ikke kunne si så mye da de ikke kjente meg, men jeg virkelig hater sånn og satt og gruet meg gjennom det hele (og ikke var det få i det bryllupet heller).

Nei den dagen jeg gifter meg, skal folk i alle fall slippe å sitte og grue seg :laugh:

Endret av Cleopatra.
Skrivefeil
  • Liker 18
Skrevet
1 time siden, Cleopatra. skrev:

Var i bryllup til søsteren til eksen min og der skulle alle reise seg og få et bilde av seg selv på storskjerm, etterfulgt av en beskrivelse av seg.

Jeg hadde aldri møtt søsteren før, så for meg ble det facebook-profilbildet mitt, reiste meg og fikk "*navnet mitt*, kjæresten til *bror til brud*", mens de fleste andre fikk litt koselige/morsomme beskrivelser om seg😅

Skjønner at de ikke kunne si så mye da de ikke kjente meg, men jeg virkelig hater sånn og satt og gruet meg gjennom det hele (og ikke var det få i det bryllupet heller).

Nei den dagen jeg gifter meg, skal folk i alle fall slippe å sitte og grue seg :laugh:

Jeg var i et bryllup der det var en koselig versjon av dette (tror jeg har nevnt det før, men det er langt bakover i sidene i så fall). Jeg er venninne med bruden og hun og hennes mann gikk rundt med hver sin mikrofon og tok hver og en på skulderen og sa et par ord om dem (med huskelapp), hun for sin familie og venner, han for sin side. Litt artig fordi de ikke hadde tenkt på bordplasseringen da de laget listen og måtte løpe litt frem og tilbake i salen. Det var en god del latter både av det og av det de sa om de enkelte. Dessuten fikk dette hver enkelt gjest til å føle seg sett og ha et øyeblikk med bruden/brudgommen uansett om de fikk snakket med hovedpersonene eller ikke i løpet av kvelden. Litt småflaue ting tåler de fleste, men de hadde lagt en del arbeid i det så det ikke gikk for langt i noen retninger. Som sagt så synes jeg at det var koselig :)

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Cleopatra. skrev:

Litt off topic, men dette opplevde jeg i en bursdag en gang. Jubilanten hadde laget powerpoint med bilder av alle gjesten, med hyggelige ord og minner om alle. Unntatt meg. Der var det mitt daværende Facebook-profil bilde og «samboer med ***** og så tror jeg det ble nevnt at jeg var mamma til jentene mine.

Jess supert det, hadde denne jubilanten vært en person som ikke hadde noen særlig relasjon til meg. Men dette var faktisk min kusine, som jeg har kjent hele livet (vi er like gamle, og praktisk talt oppvokst sammen fra alderen 0-12 år) og hun er tilfeldigvis sammen med min samboers bestekompis. Som sansynligvis var grunnen til at jeg ble bedt. Ingen av mine søsken ble bedt. Men resten av søskenbarna var tilstede. 

Jeg undrer fortsatt den dag i dag hva galt jeg har gjort dette mennesket 😂

Anonymkode: f873f...6ad

• Liker 21
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...