AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #1541 Skrevet 21. juni 2019 Jeg leste litt på denne tråden og leser om folk som er skuffet over opplegget brudeparet har stelt i stand 😮 selv hadde jeg og mannen et veldig avsluppet bryllup til under 20.000kr med 50 gjester. Vi hadde små barn, minste 3 mnd, og maten var enkel tapas og øl/vin/mineralvann var ikke blitt kjølt godt nok ned så var ikke iskaldt. Lærte noen triks om å bestille kasser med is fra fiskebutikk men dette visste jeg ikke da.. det var sol og vakkert vær og stemningen virket veldig flott. Siden jeg som brud var avslappet så føler jeg alt gikk veldig fint, hadde ikke fokus på noe annet enn at alle skulle ha det bra. Tapas dekket alles behov alt fra allergier til cøliaki. Men etter å ha lest her blir jeg jo litt bekymret; sitter gjestene igjen med et minne om en dårlig fest fordi vi ikke hadde ekte kokk, servering, dj, og underholdning, brudedans osv? Anonymkode: 84487...aed 21
solmåneogstjerner Skrevet 21. juni 2019 #1542 Skrevet 21. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste litt på denne tråden og leser om folk som er skuffet over opplegget brudeparet har stelt i stand 😮 selv hadde jeg og mannen et veldig avsluppet bryllup til under 20.000kr med 50 gjester. Vi hadde små barn, minste 3 mnd, og maten var enkel tapas og øl/vin/mineralvann var ikke blitt kjølt godt nok ned så var ikke iskaldt. Lærte noen triks om å bestille kasser med is fra fiskebutikk men dette visste jeg ikke da.. det var sol og vakkert vær og stemningen virket veldig flott. Siden jeg som brud var avslappet så føler jeg alt gikk veldig fint, hadde ikke fokus på noe annet enn at alle skulle ha det bra. Tapas dekket alles behov alt fra allergier til cøliaki. Men etter å ha lest her blir jeg jo litt bekymret; sitter gjestene igjen med et minne om en dårlig fest fordi vi ikke hadde ekte kokk, servering, dj, og underholdning, brudedans osv? Anonymkode: 84487...aed Nei. Hadde jeg vært gjest hos dere så hadde jeg satt pris på enkel og avslappet stemning. Mye bedre det en masse styr og opplegg. Fordel om drikken er i riktig temperatur, men det er jo ikke noen krise det heller. Så lenge maten smakte og folk hadde det hyggelig så hadde ikke jeg klaget ihvertfall! Kunne fort ha funnet på å skrive her at det bryllupet var noe av det bedre jeg hadde vært i. Og jeg synes også det er fint at det går an å ha bryllup uten å måtte selge bilen eller spare i åresvis for å få det til. Ønsker mine venner og familie bedre enn det 😊 33
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #1543 Skrevet 21. juni 2019 Jeg var i et bryllup hvor et par av gjestene kom ca 1 time for sent til middagen. De hadde med seg en pose øl, og mannen var kledd i fillete dongeribukse. De så ut som om de var overrasket over at alle var kommet når de selv omsider ankom. Anonymkode: d06eb...97f 11
Djungelvrål Skrevet 21. juni 2019 #1544 Skrevet 21. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste litt på denne tråden og leser om folk som er skuffet over opplegget brudeparet har stelt i stand 😮 selv hadde jeg og mannen et veldig avsluppet bryllup til under 20.000kr med 50 gjester. Vi hadde små barn, minste 3 mnd, og maten var enkel tapas og øl/vin/mineralvann var ikke blitt kjølt godt nok ned så var ikke iskaldt. Lærte noen triks om å bestille kasser med is fra fiskebutikk men dette visste jeg ikke da.. det var sol og vakkert vær og stemningen virket veldig flott. Siden jeg som brud var avslappet så føler jeg alt gikk veldig fint, hadde ikke fokus på noe annet enn at alle skulle ha det bra. Tapas dekket alles behov alt fra allergier til cøliaki. Men etter å ha lest her blir jeg jo litt bekymret; sitter gjestene igjen med et minne om en dårlig fest fordi vi ikke hadde ekte kokk, servering, dj, og underholdning, brudedans osv? Anonymkode: 84487...aed Hvis det er babyer og små barn tilstede blir det en familiefest og ikke en voksenfest og det blir i rolige former, folk forventer da heller ikke hæla i taket. 9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #1545 Skrevet 21. juni 2019 Kjære vene, hva skjedde med denne tråden?? Kan ikke noen komme og rydde opp i dette tullet? Har ingen spesielt gode eller morsomme historier, men i et forsøk på å redde tråden inn på riktig spor, kan jeg jo nevne de to alkoholfrie bryllupene jeg har vært i. Har jo i utgangspunktet ingenting imot det, men det er lite som er mer pinlig enn klassiske bryllupsklisjeer som finner sted når alle er edru! Som å lide seg gjennom brudgommens foreldre sin sang til sin sønn; 14 (!) vers på melodien «Gøy på landet». Eller onkelen som flere ganger plinger i glasset for å fortelle groviser (mulig han hadde en knert på innerlomma). Anonymkode: ee4b2...a02 30
Populært innlegg Barkrakk Skrevet 21. juni 2019 Populært innlegg #1546 Skrevet 21. juni 2019 EN GANG VAR JEG I ET BRYLLUP DER SØSTEREN TIL BRUDGOMMEN HADDE EN TJUE MINUTTERS POWERPOINT-PRESENTASJON MED BILDER AV KUN SINE EGNE BARN. Hun forklarte det med at de var så glade i «Onkel Jens» som skulle gifte seg. Beklager ropingen. 94
Tøytigern Skrevet 21. juni 2019 #1547 Skrevet 21. juni 2019 6 minutter siden, Barkrakk skrev: EN GANG VAR JEG I ET BRYLLUP DER SØSTEREN TIL BRUDGOMMEN HADDE EN TJUE MINUTTERS POWERPOINT-PRESENTASJON MED BILDER AV KUN SINE EGNE BARN. Hun forklarte det med at de var så glade i «Onkel Jens» som skulle gifte seg. Beklager ropingen. Oh, my Word... 12
Gjest Krampus Skrevet 21. juni 2019 #1548 Skrevet 21. juni 2019 To av gjestene okkuperte badet for å ha sex flere ganger iløpet av kvelden, og de prøvde ikke å holde det hemmelig, alle fikk vite at de var "på puler'n"
Mynona Skrevet 21. juni 2019 #1549 Skrevet 21. juni 2019 Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep. Mynona, mod. 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #1550 Skrevet 21. juni 2019 10 minutter siden, batcat skrev: To av gjestene okkuperte badet for å ha sex flere ganger iløpet av kvelden, og de prøvde ikke å holde det hemmelig, alle fikk vite at de var "på puler'n" Det skjedde i et bryllup jeg var i og.. Folk 🙄 Anonymkode: cecdd...a38 12
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #1551 Skrevet 21. juni 2019 Jeg var i bryllup til min daværende kjærestes kusine og pyntet meg som jeg trodde man gjorde i bryllup. Fin kjole med litt utringing. Det min kjæreste ikke fortalte meg var at dette var et veldig kristent bryllup og alle var så igjenkneppet at jeg følte meg som en sexarbeider der jeg satt og sang Jesus elsker alle barna (!!!) Jeg gleda meg skikkelig til vi kunne komme oss til festen så jeg kunne få meg et glass vin, men der var det selvsagt bare servert saft og kaffe. Akkurat nå, Mrs Robinson skrev: Det kan likesågodt være mors liv som stod i fare og at det var årsaken til hastesnittet. Som kjent behandles alvorlig HELLP ved forløsning, om dette var for mor eller barns beste aner du ikke en dritt om. Du aner heller ikke om babyen ble sendt på nyfødtintensiv, og mor ikke hadde sjans til å se babyen før om flere timer. Hva skulle mor gjøre da, tenker du? Ligge og velte seg i sine egne, grufulle tanker (for ja, slike tanker sitter man med når man føder et prematurt/muligens sykt barn), eller prøve å distansere seg litt den stunden det varer? Det står heller ikke at det første moren tenkte på var å sende Snap, men at hun ønsket å gjøre det til tross for omstendighetene. Hadde jeg født et barn med hastesnitt og deretter ikke kunne se barnet mitt på flere timer, hadde jeg også sendt melding/ringt til familie eller venner. Ikke fordi jeg hadde gitt blaffen i barnet mitt, men for å ikke velte meg i katastrofetanker. Skjerp deg. Du kverulere for å kverulere. Mom-shaming er ikke ok! Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men må bare. Jeg har hatt et hastesnitt og det ble tatt med epiduralbedøvelse. Etter snittet må man være på oppvåkning, og hvis sykehuset ikke har en jordmor tilgjengelig på oppvåkning får ikke barnet være der. Det skjedde med meg, og jeg ble liggende tre timer uten baby selv om både jeg og baby hadde det bra. Jeg sjekket nok både Facebook og snap mens jeg lå der for å få tiden til å gå... hvis sykehuset ga denne moren perm var det nok ikke lenge til termin uansett. Tviler på at sykehuset ville risikert en prematurfødsel. Når det gjelder bryllupsopplever er den kleineste da vi var i en venninnes bryllup for noen år siden. Det var så mange og lange taler at vi satt til bords i seks timer! Og da jeg hadde lyst til å reise rundt midnatt (var gravid og rimelig gåen i ryggen etter så mange timer på pinnestol), hadde de ikke fått dansa brudevalsen enda 🙈 Anonymkode: ab9f5...4a3 24
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #1552 Skrevet 21. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i bryllup til min daværende kjærestes kusine og pyntet meg som jeg trodde man gjorde i bryllup. Fin kjole med litt utringing. Det min kjæreste ikke fortalte meg var at dette var et veldig kristent bryllup og alle var så igjenkneppet at jeg følte meg som en sexarbeider der jeg satt og sang Jesus elsker alle barna (!!!) Jeg gleda meg skikkelig til vi kunne komme oss til festen så jeg kunne få meg et glass vin, men der var det selvsagt bare servert saft og kaffe. Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men må bare. Jeg har hatt et hastesnitt og det ble tatt med epiduralbedøvelse. Etter snittet må man være på oppvåkning, og hvis sykehuset ikke har en jordmor tilgjengelig på oppvåkning får ikke barnet være der. Det skjedde med meg, og jeg ble liggende tre timer uten baby selv om både jeg og baby hadde det bra. Jeg sjekket nok både Facebook og snap mens jeg lå der for å få tiden til å gå... hvis sykehuset ga denne moren perm var det nok ikke lenge til termin uansett. Tviler på at sykehuset ville risikert en prematurfødsel. Når det gjelder bryllupsopplever er den kleineste da vi var i en venninnes bryllup for noen år siden. Det var så mange og lange taler at vi satt til bords i seks timer! Og da jeg hadde lyst til å reise rundt midnatt (var gravid og rimelig gåen i ryggen etter så mange timer på pinnestol), hadde de ikke fått dansa brudevalsen enda 🙈 Anonymkode: ab9f5...4a3 Nettop!!! 👏👏👏 Anonymkode: 2de87...a5b 3
Mynona Skrevet 21. juni 2019 #1553 Skrevet 21. juni 2019 Tråden er ryddet for svar til slettet innhold. Mynona, mod.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 Populært innlegg #1554 Skrevet 22. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i bryllup til min daværende kjærestes kusine og pyntet meg som jeg trodde man gjorde i bryllup. Fin kjole med litt utringing. Det min kjæreste ikke fortalte meg var at dette var et veldig kristent bryllup og alle var så igjenkneppet at jeg følte meg som en sexarbeider der jeg satt og sang Jesus elsker alle barna (!!!) Jeg gleda meg skikkelig til vi kunne komme oss til festen så jeg kunne få meg et glass vin, men der var det selvsagt bare servert saft og kaffe. Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men må bare. Jeg har hatt et hastesnitt og det ble tatt med epiduralbedøvelse. Etter snittet må man være på oppvåkning, og hvis sykehuset ikke har en jordmor tilgjengelig på oppvåkning får ikke barnet være der. Det skjedde med meg, og jeg ble liggende tre timer uten baby selv om både jeg og baby hadde det bra. Jeg sjekket nok både Facebook og snap mens jeg lå der for å få tiden til å gå... hvis sykehuset ga denne moren perm var det nok ikke lenge til termin uansett. Tviler på at sykehuset ville risikert en prematurfødsel. Når det gjelder bryllupsopplever er den kleineste da vi var i en venninnes bryllup for noen år siden. Det var så mange og lange taler at vi satt til bords i seks timer! Og da jeg hadde lyst til å reise rundt midnatt (var gravid og rimelig gåen i ryggen etter så mange timer på pinnestol), hadde de ikke fått dansa brudevalsen enda 🙈 Anonymkode: ab9f5...4a3 Oi sann. Her har jeg visst gått glipp av et eller annet, men virker som det har vært noen reaksjoner på innlegget mitt. Jeg som skrev om venninnen min. Vi har snakket mye mer dette i ettertid. Hun var innlagt med stabil svangerskapsforgiftning og fikk permisjon et par timer fordi hun hadde vært i god form hele uken (ikke hodepine eller noe) kun proteiner i urin og høyt blodtrykk. Da hun kom tilbake på sykehuset tok de blodprøver av henne og oppdaget at hun var i ferd med å utvikle hellp, så barnet måtte ut for å redde hennes liv. Helt utrolig hvor fort det kan gå fra stabilt til katastrofe med svangerskapsforgiftning. Hun ble sendt på oppvåkning etter snittet og lå der i to døgn uten å få se babyen sin. Dette var jo midt i høysesongen for både bryllup og fødsler. Hun fikk se bilde etter en stund ettersom faren ble med over på nyfødtintensiven, og det sendte hun meg. Knøttliten baby på 1300g. Hun hadde det nok ikke så greit der hun lå akkurat, men hun sa i ettertid at hun allikevel ville at jeg skulle få vite det. Det at jeg ble tenkt på der når hun nok lå og hadde det ganske grusomt gjør meg utrolig rørt. (Selv om hun lå og overveie det en stund da hun var redd for å stjele oppmerksomheten fra det hun mente var dagen min, noe som definitivt ikke var et problem). Anonymkode: c73b1...08c 57 3
Gjest LaptopPute Skrevet 22. juni 2019 #1555 Skrevet 22. juni 2019 On 6/21/2019 at 9:43 PM, Barkrakk said: EN GANG VAR JEG I ET BRYLLUP DER SØSTEREN TIL BRUDGOMMEN HADDE EN TJUE MINUTTERS POWERPOINT-PRESENTASJON MED BILDER AV KUN SINE EGNE BARN. Hun forklarte det med at de var så glade i «Onkel Jens» som skulle gifte seg. Beklager ropingen. omfg!
Gjest Saltomortale Skrevet 23. juni 2019 #1557 Skrevet 23. juni 2019 Det verste jeg har opplevd i et bryllup? Meg selv, ikledd rød OG svart kjole, råklinende med brudgommens blonde modellsøster oppå gavebordet. Vi var for øvrig drita fulle, begge to, så føler nesten jeg kan krysse av på ca alle punkter for hva man ikke skal gjøre i et bryllup... Til mitt «forsvar» var det det første bryllupet jeg var i, og jeg var ganske ung, dårlig oppdratt og ikke spesielt moden heller. Dessuten hadde jeg ærlig talt ikke så mye til overs for bruden, som var kjent for å være litt loco og stort sett bare ville gifte seg av særdeles materielle årsaker. Uansett. Først gikk jeg glipp av vielsen, fordi jeg kjørte feil og ikke fant veien, og jeg turte ikke gå inn i kirka da det allerede hadde begynt. Fikk greit med kjeft per sms av bruden for den flausa, selv om det ikke var med vilje. Men den loco bridezillaen ble faktisk oppriktig rasende da jeg møtte opp (i tide) til middagen. Jeg ødela nemlig hele bryllupet hennes med å møte opp i rødt OG svart, noe jeg selvfølgelig ikke ante at var feil, for jeg kunne virkelig ingenting om skikk og bruk, og jeg trodde jeg hadde kledd meg fint. Jeg ble deretter NEKTET å prate med eller stå ved siden av brudgommen, som var den av dem jeg faktisk kjente best, på grunn av fargene jeg hadde på meg, og jeg fikk det onde øyet i timesvis etterpå. Det var ganske ubehagelig, og siden jeg følte meg litt dårlig mottatt, men bryllupet var i en annen landsdel og dermed for langt unna til at jeg enkelt kunne kjøre hjem, fant jeg altså trøst i 1) den frie baren og 2) brudgomsøstra. Bruden var rimelig stram i maska da to unge, blonde frøkner plutselig lå og råklinte oppå gavebordet, til stor jubel fra de mannlige gjestene. Men hei, søstra var heit, og jeg hadde jo allerede ødelagt bryllupet fra før, så hvorfor ikke. (Det hører med til historien at paret ble skilt etter forbausende kort tid, da bridezillaen dessverre var mye mer gæren enn det passer seg å skrive her. Jeg ble utrolig nok invitert i brudgommens bryllup nr 2, og da oppførte jeg meg faktisk ganske ordentlig...)
Dolce Skrevet 23. juni 2019 #1558 Skrevet 23. juni 2019 På 21.6.2019 den 18.25, Tøytigern skrev: Nok avsporing. Jeg ville bare nevne at jeg var i et bryllup her nå nylig der de hadde pyntet bordene med levende, små fisk i store vinglass. En liten fisk på hvert bord. Det var fisker som bare skulle daue etter bryllupet, for paret hadde ikke tenkt å ha akvarium. Hele bryllupet svømte de små, intetanende vesenene omkring under uegnede forhold. Og etter festlighetene forsøkte brudens foreldre å sende fisker med gjestene hjem... Folk som bryr seg den minste, lille tøddel om dyr plasserer ikke en fisk i et glass på et bord som pynt for en bryllupsmiddag. Og iallefall ikke mange små fisker, nok til å fylle et stort akvarium, i hvert sitt glass, bortover. Jeg syntes bare det var trist og takket pent nei til å ta med noen fisk hjem i plastikkpose. De het Guppy og var veldig pene og jeg kommer ikke over deres skjebne. For noen ignorante drittsekker. Dyr som skal være til "pynt" og drepes like etter? Not my cup of tea. Jeg hadde sagt i fra. Høyt og tydelig. Veldig høyt. Og veldig tydelig, 30
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #1559 Skrevet 24. juni 2019 Haha. Nå har jeg faktisk lest gjennom hele tråden her, og selv med en del avsporinger så er det mye morsomt og tragisk. Jeg var bekymret for å finne mitt eget bryllup beskrevet her, da å ha med alkohol selv og være kaffegjest ikke er noe populært. Vi ville ha flere gjester enn det var plass til rundt bordene, så vi inviterte maks til middag og til kaffe inviterte vi sånn at vi var så mange som kunne være i lokalet mtp. brann og slikt. Vi hadde også mye alkohol, men sa folk kunne ta med eget. Jeg ville ikke hindre folk i å drikke, men heller ikke finansiere fyllakalas. Var ingen sure miner på det da iallefall. Kaffegjestene fikk snacks og drinker når de kom, tilfelle det ble venting. Heldigvis hadde vi en toastmaster som passet godt på, så vi holdt tiden. Ellers har jeg vært i et par kjipe bryllup. Det første var før mitt eget, og derfor jeg ba folk ta med drikke, siden dette er utrolig vanskelig å beregne. Vi var invitert til bryllup med fri bar, og jeg kan ikke huske om det var drikke til maten, men etterpå var det kanskje én - to drinker til hver, og det var det.. I et annet bryllup var jeg invitert til kaffe. De hadde vel invitert 50 kaffegjester og hadde hatt rundt 100 til middagen. Festlokalet var en gymsal, ingen pynt, papirduker og papptallerkner. Alle kaffegjestene hadde blitt bedt om å ta med kake, og det var det som var av kaker. 50 kaker holder jo, men de hadde ikke bryllupskake eller noe. De hadde selv kjøpt inn to kasser brus og fire poser chips. Det hele startet med en kakekø der vi var 150 stykker som sto i kø. Når alle hadde fått kakene sine på fatet var det på tide med taler. Og siden vi var så mange nye, så kjørte de på med ønskerespriser fra middagen og åpen mikk for alle etterpå. Jeg tuller ikke, fra jeg satt meg ned med kakefatet kl. 21 til jeg snek meg hjem (midt i en tale) kl. 00.30, så var det taler. Det var to pauser der vi fikk gått på toalettet.. Men vi kunne omtrent ikke hente mer kake, vi kunne ikke snakke med de andre rundt bordet. Var helt forferdelig.. Og det verste var at det var uten alkohol.. Anonymkode: 3d202...d00 18
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #1560 Skrevet 25. juni 2019 Det beste med bryllup er når det er over, og man kan kaste skoene og spise kald restemat midt på natta. Anonymkode: 4d51d...310 17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå