Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

På 6.5.2019 den 19.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skjønt meg på de som ikke tenker over bordplassering. Det har jo ALT å si for stemningen i bryllupet og for hvordan gjestene har det underveis. Jeg har vært i flere bryllup hvor bordplassering virker helt tilfeldig. I et bryllup jeg og kjæresten var  i kjente vi kanskje tre av gjestene i tillegg til brudeparet, men vi ble ikke plassert med noen av dem (de kjente heller ikke mange der). Middagen varte i 6,5 timer.. 

Å plassere gamle og unge sammen kan selvsagt fungere om det er noen som har noe til felles, jeg har en onkel som er kjempefestlig som jeg tror de fleste vennene mine hadde blitt glad for å få sitte med, men ville aldri satt "traurige tante Bente" med han single kompisen min på 25. Jeg skal selv gifte meg i sommer og har allerede bruke masse tid på å lage de ultimate bordene sånn at alle skal ha det hyggelig. 

Anonymkode: 58e02...f48

Hater å sitte å tørrprate enten med kjedelige folk jeg overhodet ikke har noen til felles med eller tanter og onkler jeg ALDRI kommer til å se igjen.  Veldig få har noe igjen etter timer i en slik setting.  Mye bedre å sette kjente og halvkjente sammen.  Brudepar som splitter par og setter folk hulter til bulter er idioter!  Færi snakka!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.5.2019 den 19.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skjønt meg på de som ikke tenker over bordplassering. Det har jo ALT å si for stemningen i bryllupet og for hvordan gjestene har det underveis. Jeg har vært i flere bryllup hvor bordplassering virker helt tilfeldig. I et bryllup jeg og kjæresten var  i kjente vi kanskje tre av gjestene i tillegg til brudeparet, men vi ble ikke plassert med noen av dem (de kjente heller ikke mange der). Middagen varte i 6,5 timer.. 

Å plassere gamle og unge sammen kan selvsagt fungere om det er noen som har noe til felles, jeg har en onkel som er kjempefestlig som jeg tror de fleste vennene mine hadde blitt glad for å få sitte med, men ville aldri satt "traurige tante Bente" med han single kompisen min på 25. Jeg skal selv gifte meg i sommer og har allerede bruke masse tid på å lage de ultimate bordene sånn at alle skal ha det hyggelig. 

Anonymkode: 58e02...f48

Ikke jeg heller. Ikke rart folk strever med bordplassering når de skal finne opp kruttet like mange ganger som det er gjester. 

I vårt bryllup prioriterte vi hygge framfor bli kjent-fest. I all hovedsak plasserte vi kjente sammen. Det gjorde at prosessen fram til bordplasseringen gikk ganske greit, selv om det var opp mot 100 gjester. 

Anonymkode: a2972...b9a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som kom i hjemmesydd  knallrød, lang, helt gjennomsiktig blondekjole. Hun hadde brunt/beige undertøy under.

Anonymkode: fc854...f67

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren(+ hans kompis) ble invitert i bryllupsmiddag. Dessverre er brudeparet kjent for mye alkohol og fyll. Bordplassrringen gjorde det sånn at jeg havnet siden av noen ukjente folk. De var ikke interessert i å snakke med meg. Selv om jeg anser meg som dronninga av small talk. De skrådde seg i stolen så de satte seg med ryggen mot meg. Som edru ble det en veeeeeldig lang middag og dessert. Jeg faket tilslutt sykdom for å kunne dra. Da jeg kom tilbake på natta for å hente var det full fyllefest.. 95%av folkene var brudens familie og venner. Jeg kjente de resterende 5% som var hans familie, men de hadde splitta oss blant de andre.

Anonymkode: d5aa2...1d1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ei venninne av meg er bedt i bryllup i dag til sin kusine. Venninna mi, mannen hennes og søsteren hennes. Venninna mi og søsteren har fått spørsmål om å servere 😂 Skal mannen bare sitte der da mens de flyr rundt og fikser velkomstdringer, kaker og mat 🙃 Passe frekt. Ikke får de noe for det heller. 

Anonymkode: 2215c...dd6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne av meg er bedt i bryllup i dag til sin kusine. Venninna mi, mannen hennes og søsteren hennes. Venninna mi og søsteren har fått spørsmål om å servere 😂 Skal mannen bare sitte der da mens de flyr rundt og fikser velkomstdringer, kaker og mat 🙃 Passe frekt. Ikke får de noe for det heller. 

Anonymkode: 2215c...dd6

Er hun bedt i bryllupet til Trond Giske og kjerringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To bare rumper under blå dressjakker (sånne forloverne brukte) og én 18-19 år gammel kusine av bruden sittende på kne bak en busk. Tjo-hei hvor kult det er å småprate med brudens onkel og tante etter det.

Anonymkode: 91398...0d5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Giftet meg for et par år siden og skulle ha min beste venninne som forlover.  Hun var gravid, og en uke før bryllupet fikk vi beskjed om at hun var innlagt på sykehuset og måtte bli der ut svangerskapet. Der var et par måneder igjen, og hun  var veldig lei seg for at hun gikk glipp av bryllupet mitt, men  søsteren min steppet inn som forlover med min beste venninnes velsignelse. Men tror dere ikke hun og mannen overrasket oss alle og satt i kirken under vielsen? Hun hadde fått et par timers permisjon fra sykehuset for å dra til oss. 

De ble ikke så lenge da og dro rett tilbake til sykehuset etter vielsen. Nærmere midnatt ser jeg tilfeldigvis på mobilen min. Der hadde jeg nesten akkurat fått melding fra henne. "Se hvem som bestemte seg for å komme og gratulere deg med bryllupsdagen", og bilde av et bittelite nurk. 

Fikk høre i ettertid at de tok blodprøver av henne så fort hun var tilbake på sykehuset, og at hun da var i ferd med å utvikle alvorlig hellp, så ungen ble tatt med haste-ks. Og når hun lå på oppvåkning etter operasjonen, insisterte hun på å sende melding og bilde til meg selv om hun selv enda ikke hadde fått se babyen sin. 

Anonymkode: c73b1...08c

Så utrolig nydelig! Åh, for en koselig historie, det er så fint med sånne som bryter opp alle de fæle (men veldig morsomme) historiene her inne!

Anonymkode: 930bd...b5e

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Giftet meg for et par år siden og skulle ha min beste venninne som forlover.  Hun var gravid, og en uke før bryllupet fikk vi beskjed om at hun var innlagt på sykehuset og måtte bli der ut svangerskapet. Der var et par måneder igjen, og hun  var veldig lei seg for at hun gikk glipp av bryllupet mitt, men  søsteren min steppet inn som forlover med min beste venninnes velsignelse. Men tror dere ikke hun og mannen overrasket oss alle og satt i kirken under vielsen? Hun hadde fått et par timers permisjon fra sykehuset for å dra til oss. 

De ble ikke så lenge da og dro rett tilbake til sykehuset etter vielsen. Nærmere midnatt ser jeg tilfeldigvis på mobilen min. Der hadde jeg nesten akkurat fått melding fra henne. "Se hvem som bestemte seg for å komme og gratulere deg med bryllupsdagen", og bilde av et bittelite nurk. 

Fikk høre i ettertid at de tok blodprøver av henne så fort hun var tilbake på sykehuset, og at hun da var i ferd med å utvikle alvorlig hellp, så ungen ble tatt med haste-ks. Og når hun lå på oppvåkning etter operasjonen, insisterte hun på å sende melding og bilde til meg selv om hun selv enda ikke hadde fått se babyen sin. 

Anonymkode: c73b1...08c

Jeg er litt skjør idag, så nå gråter jeg. Herrigud så fint! ❤

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 2.6.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Giftet meg for et par år siden og skulle ha min beste venninne som forlover.  Hun var gravid, og en uke før bryllupet fikk vi beskjed om at hun var innlagt på sykehuset og måtte bli der ut svangerskapet. Der var et par måneder igjen, og hun  var veldig lei seg for at hun gikk glipp av bryllupet mitt, men  søsteren min steppet inn som forlover med min beste venninnes velsignelse. Men tror dere ikke hun og mannen overrasket oss alle og satt i kirken under vielsen? Hun hadde fått et par timers permisjon fra sykehuset for å dra til oss. 

De ble ikke så lenge da og dro rett tilbake til sykehuset etter vielsen. Nærmere midnatt ser jeg tilfeldigvis på mobilen min. Der hadde jeg nesten akkurat fått melding fra henne. "Se hvem som bestemte seg for å komme og gratulere deg med bryllupsdagen", og bilde av et bittelite nurk. 

Fikk høre i ettertid at de tok blodprøver av henne så fort hun var tilbake på sykehuset, og at hun da var i ferd med å utvikle alvorlig hellp, så ungen ble tatt med haste-ks. Og når hun lå på oppvåkning etter operasjonen, insisterte hun på å sende melding og bilde til meg selv om hun selv enda ikke hadde fått se babyen sin. 

Anonymkode: c73b1...08c

Så koselig 😍 Og enda godt at det gikk bra ❤️ 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Giftet meg for et par år siden og skulle ha min beste venninne som forlover.  Hun var gravid, og en uke før bryllupet fikk vi beskjed om at hun var innlagt på sykehuset og måtte bli der ut svangerskapet. Der var et par måneder igjen, og hun  var veldig lei seg for at hun gikk glipp av bryllupet mitt, men  søsteren min steppet inn som forlover med min beste venninnes velsignelse. Men tror dere ikke hun og mannen overrasket oss alle og satt i kirken under vielsen? Hun hadde fått et par timers permisjon fra sykehuset for å dra til oss. 

De ble ikke så lenge da og dro rett tilbake til sykehuset etter vielsen. Nærmere midnatt ser jeg tilfeldigvis på mobilen min. Der hadde jeg nesten akkurat fått melding fra henne. "Se hvem som bestemte seg for å komme og gratulere deg med bryllupsdagen", og bilde av et bittelite nurk. 

Fikk høre i ettertid at de tok blodprøver av henne så fort hun var tilbake på sykehuset, og at hun da var i ferd med å utvikle alvorlig hellp, så ungen ble tatt med haste-ks. Og når hun lå på oppvåkning etter operasjonen, insisterte hun på å sende melding og bilde til meg selv om hun selv enda ikke hadde fått se babyen sin. 

Anonymkode: c73b1...08c

Det grein eg litt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Giftet meg for et par år siden og skulle ha min beste venninne som forlover.  Hun var gravid, og en uke før bryllupet fikk vi beskjed om at hun var innlagt på sykehuset og måtte bli der ut svangerskapet. Der var et par måneder igjen, og hun  var veldig lei seg for at hun gikk glipp av bryllupet mitt, men  søsteren min steppet inn som forlover med min beste venninnes velsignelse. Men tror dere ikke hun og mannen overrasket oss alle og satt i kirken under vielsen? Hun hadde fått et par timers permisjon fra sykehuset for å dra til oss. 

De ble ikke så lenge da og dro rett tilbake til sykehuset etter vielsen. Nærmere midnatt ser jeg tilfeldigvis på mobilen min. Der hadde jeg nesten akkurat fått melding fra henne. "Se hvem som bestemte seg for å komme og gratulere deg med bryllupsdagen", og bilde av et bittelite nurk. 

Fikk høre i ettertid at de tok blodprøver av henne så fort hun var tilbake på sykehuset, og at hun da var i ferd med å utvikle alvorlig hellp, så ungen ble tatt med haste-ks. Og når hun lå på oppvåkning etter operasjonen, insisterte hun på å sende melding og bilde til meg selv om hun selv enda ikke hadde fått se babyen sin. 

Anonymkode: c73b1...08c

Jeg ble rørt jeg nå. ❤

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 2.6.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Giftet meg for et par år siden og skulle ha min beste venninne som forlover.  Hun var gravid, og en uke før bryllupet fikk vi beskjed om at hun var innlagt på sykehuset og måtte bli der ut svangerskapet. Der var et par måneder igjen, og hun  var veldig lei seg for at hun gikk glipp av bryllupet mitt, men  søsteren min steppet inn som forlover med min beste venninnes velsignelse. Men tror dere ikke hun og mannen overrasket oss alle og satt i kirken under vielsen? Hun hadde fått et par timers permisjon fra sykehuset for å dra til oss. 

De ble ikke så lenge da og dro rett tilbake til sykehuset etter vielsen. Nærmere midnatt ser jeg tilfeldigvis på mobilen min. Der hadde jeg nesten akkurat fått melding fra henne. "Se hvem som bestemte seg for å komme og gratulere deg med bryllupsdagen", og bilde av et bittelite nurk. 

Fikk høre i ettertid at de tok blodprøver av henne så fort hun var tilbake på sykehuset, og at hun da var i ferd med å utvikle alvorlig hellp, så ungen ble tatt med haste-ks. Og når hun lå på oppvåkning etter operasjonen, insisterte hun på å sende melding og bilde til meg selv om hun selv enda ikke hadde fått se babyen sin. 

Anonymkode: c73b1...08c

Det var ekte bestevenninne det ❤️

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/23/2009 at 12:26 PM, Sunshine said:

Min værste opplevelse var i et bryllup der de hadde leid inn en østeuropeer som spilte på keyboard, (ganske lik Espen Eckbos Waldemar Hoff). Han spilte skikkelig dårlige sanger et kvarter, og tok 30-45 min pause hele kvelden. Vi spurte om han kunne sette på noe mens han tok pause så vi fikk danset, og da satt han på de standardsangene som ligger inne på keyboardet :ler: I pausene kranglet han med brudgommens bror og drakk masse cognac.

Dette bryllupet hadde jeg digget å vært i 😂

Anonymkode: 0db89...280

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LaptopPute

Var i bryllup hvor brudeparet faktisk lagde bord med folk som nesten kunne snakke litt sammen. Satte pris på det. Mange som gir F i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tøytigern skrev:

Nok avsporing.

 

Jeg ville bare nevne at jeg var i et bryllup her nå nylig der de hadde pyntet bordene med levende, små fisk i store vinglass. En liten fisk på hvert bord. Det var fisker som bare skulle daue etter bryllupet, for paret hadde ikke tenkt å ha akvarium. Hele bryllupet svømte de små, intetanende vesenene omkring under uegnede forhold. Og etter festlighetene forsøkte brudens foreldre å sende fisker med gjestene hjem...

 

Folk som bryr seg den minste, lille tøddel om dyr plasserer ikke en fisk i et glass på et bord som pynt for en bryllupsmiddag. Og iallefall ikke mange små fisker, nok til å fylle et stort akvarium, i hvert sitt glass, bortover.

 

Jeg syntes bare det var trist og takket pent nei til å ta med noen fisk hjem i plastikkpose. De het Guppy og var veldig pene og jeg kommer ikke over deres skjebne.

 

Du tok ansvar og tok de med hjem da?

Anonymkode: 2de87...a5b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du tok ansvar og tok de med hjem da?

Anonymkode: 2de87...a5b

Jeg vet at skal man ha fisk, så må man ha satt opp et akvarium en måned på forhånd og latt vannet balansere seg. Og man må ha et tilstrekkelig antall liter. Jeg anbefalte brudens mor å levere dyrene tilbake til butikken de hadde fått dem fra og hun sa det var en god ide og at de skulle sjekke om det gikk an. Jeg håper hun ikke bare jattet med, men faktisk prøvde å levere dem igjen.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...