Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Verste bryllupet jeg har vært i var da bruden laget en bordplassering med kun folk som ikke kjente hverandre på hvert bord. Dette var en gammel venn fra skolen og vi var en gruppe venner som var invitert. Jeg hadde gledet meg til å se dem, men neida vi ble plassert på ulike bord med tante Olga og Onkel Einar som ingen kjente. Talene var evig lange og pompøse, ingen var interessert i å snakke med meg fordi jeg ikke var familie. Vi fikk ett glass vin til maten, og deretter kun vann (og satt i timesvis ved bordet). Vi endte opp med hundre røykepauser selv om få røykte for ingen holdt ut og bruden ble snurt.

Anonymkode: c9cdf...d22

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært i så mange bryllup, så vet ikke helt hva man skal forvente... 

Etter vielsen skulle brudeparet, barn og forlovere fotograferes. Det tok flere timer! Heldigvis bor min tante og onkel på stedet så vi fikk komme innom dem. Etter å ha vært der i 1,5 timer dro vi til lokalet. Der sto det masse folk utenfor, lokalet var ikke åpent. Brudeparet ønsket at de som hadde bunad, bruke den til vielse og middag. Midt i juli, nesten 30 varmegrader og kun 2 benker å sitte på, begynte folk og svette rimelig fort. For ikke å nevne mannfolka i dress. 

Etter å ha stått ute i nesten 1,5 timer til, kom endelig brudeparet og låste opp dørene. Da var det mange som stormet kjøkkenet etter vann. Det var saltmat til middag, så folk ble ikke mindre tørste av det. Veldig god mat, da. 

Mellom middag og kaffe/kaker tok det nesten 3 timer. Fryktelig kjedelig med all ventingen. 

Anonymkode: 8b645...724

• Liker 20
Skrevet

Tråden om bleie under brudekjole.

AnonymBruker
Skrevet

Utroskap

Anonymkode: b25ab...979

• Liker 3
Skrevet
På 26.6.2019 den 22.12, mam4ma skrev:

Gu', her var d mye rart gitt 😳

Har to litt morsomme 😊

I bryllupet til fetteren min var det middag og taletid. Ikke mange taler og ikke lange taler. Inn i mellom der så plinget en gammel onkel på glasset, han reiste seg sakte og omstendelig. Rettet litt på jakken, tittet litt over forsamlingen, kremtet og sa: "jeg er ingen taler.." Så satte han seg ned igjen. 😂😂😂

Så var det "bryllupet" til en god venninne, hun giftet seg med en engelsktalende mann. De hadde giftet seg på forhånd i hans hjemland, og hadde nå en liten fest hjemme i hagen. Veldig flott og uformelt. Var vel en 30-40 personer. Gjestene kom litt herfra og derfra, mange kjente ikke hverandre. Så alle gjestene fikk i oppgave og presentere seg selv, på engelsk; "Hi, my name is Heidi and I've known the bride since we were toodlers" "Hi, my name is John, and I met the groom on a driving course 20 years ago" etc, etc

Dette er faktisk veldig hyggelig og interessant. Så midt i d hele, reiser en dame seg, og sier: "Hi, my name is Britt, and I'm an alcoholic" 😂😂

Digger folk som bare "hopper ut av boksen" 👏👏😂😂😂

😂😂😂 Britt 😂😂😂

• Liker 8
Skrevet
10 timer siden, miss summers skrev:

😂😂😂 Britt 😂😂😂

Jepp! Det var slik reaksjonen var 😂😂😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det verste jeg har vært i var nå nylig. Det skulle serveres 3 retters til middag, halvannen time etter vielsen. Helt ok det. Men fra vi hadde fått forretten og til desserten ble servert tok det 6 timer... 6 timer til bords, med et par dopauser og over 10 stykker som skulle tale. Ikke var noen av dem flinke til å tale heller og de holdt på alt for lenge. Imens satt folk og kjedet seg og drakk og det endte med en haug med stupfulle folk før desserten var inntatt og folk trakk inn i baren og ble sittende der resten av kvelden. Ingen dans og ingen så på når brudeparten skar opp kaken. Flere av gjestene begynte å krangle høylytt og brudeparet falt også ut med hverandre... Jeg dro tidlig hjem...

Anonymkode: 17b08...70e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utroskap

Anonymkode: b25ab...979

Fortell 😃

Anonymkode: 7a2cf...5bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 7/19/2019 at 9:51 PM, AnonymBruker said:

Har ikke vært i så mange bryllup, så vet ikke helt hva man skal forvente... 

Etter vielsen skulle brudeparet, barn og forlovere fotograferes. Det tok flere timer! Heldigvis bor min tante og onkel på stedet så vi fikk komme innom dem. Etter å ha vært der i 1,5 timer dro vi til lokalet. Der sto det masse folk utenfor, lokalet var ikke åpent. Brudeparet ønsket at de som hadde bunad, bruke den til vielse og middag. Midt i juli, nesten 30 varmegrader og kun 2 benker å sitte på, begynte folk og svette rimelig fort. For ikke å nevne mannfolka i dress. 

Etter å ha stått ute i nesten 1,5 timer til, kom endelig brudeparet og låste opp dørene. Da var det mange som stormet kjøkkenet etter vann. Det var saltmat til middag, så folk ble ikke mindre tørste av det. Veldig god mat, da. 

Mellom middag og kaffe/kaker tok det nesten 3 timer. Fryktelig kjedelig med all ventingen. 

Anonymkode: 8b645...724

Selvopptatte drittkjerringer disse brudepar som ikke bryr seg en dott over gjestene sine.  

Anonymkode: c58f7...f1c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2019 den 21.43, Barkrakk skrev:

EN GANG VAR JEG I ET BRYLLUP DER SØSTEREN TIL BRUDGOMMEN HADDE EN TJUE MINUTTERS POWERPOINT-PRESENTASJON MED BILDER AV KUN SINE EGNE BARN. 

Hun forklarte det med at de var så glade i «Onkel Jens» som skulle gifte seg.  

Beklager ropingen. 

Det har jeg også opplevd😂 

Anonymkode: 0005b...4d1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ikke selvopplevd, men så en episode av Norske Rednecks på TV3, det bryllupet ble feiret på en Harry nedslitt pub,og der bruden selv holdt et strippeshow foran sine mannlige gjester...

Anonymkode: a2b94...7f2

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Keep them coming

Anonymkode: dc296...1e7

• Liker 3
Skrevet

En venninne av meg var i bryllup hvor brudgommen lå med ei venninne av bruden på do (de fikk vel ikke til å ligge så mye der inne, men samleie hadde de nå).

Fikk ikke så mange detaljer, for det ble litt kaotisk etter det kom frem. Det var en av de ansatte som så det (bartender eller servitør) og sa fra til bruden.

Både festen og ekteskapet tok fort slutt.

• Liker 47
  • 2 uker senere...
Skrevet

Får dårlig samvittighet av å nevne det verste, da bryllupet jeg skal fortelle om var fantastisk fint og det var tydelig hele familien hadde sørget for å passe på gjestene.

Jeg kom på det fordi jeg planlegger eget bryllup, så jeg tenker over all slags fallgruver.

Det var for et par år siden at en kusine skulle gifte seg. Vielsen var flott helt til de skulle gå utmarsj(?). De hadde hyret familiemedlemmer til å spille en kjent låt, og de spilte så utrolig fælt. Trommisen holdt ikke stødig puls, gitaristen fomlet veldig med den kjente gitarmelodien i låta hahah, og bassisten var verst. 

På festen var alt flott, litt vel mye livemusikk av nevnte familiemedlemmer med mye av de samme problemene som i utmarsjen. En bestefar reiste seg for å holde tale, og siden han hadde vært for full til å tale i bryllupet til brudens 2 søstre, så hadde han en kort tale til hver av dem. Det var god stemning, men jeg syns det var litt spesielt også.

Moralen i historien: det er sjukt vanskelig å danse til musikk som er ute av takt!👺👺

Anonymkode: c5160...7d1

• Liker 13
  • 2 uker senere...
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder ikke bare ett bryllup, men flere: for lange taler og for mye "underholdning". Det tar knekken på selv den koseligste fest. Slektninger og venner som elsker å høre sin egen stemme, tar frem gitaren og spiller "artig" amatørkonsert eller som kjører lysbildeshow av brudens barndom i tre kvarter. Gjestene begynner å gjespe, ser på klokka, mister gnisten, og festen tar aldri av etterpå. Trist, rett og slett.

I den anledning så vil jeg lansere noen råd til deg som vurderer å klirre på glasset i bryllup:

1. De mest naturlige talegivere, er: brudeparet selv, brudeparets foreldre og forlovere. Om disse allerede har brukt en god stund av middagen på å snakke, så er talekvota brukt opp. Folk har allerede ledd, blitt rørt. Da setter man strek. Da trenger altså ikke du, onkel Gunnar, å tøye gjestenes tålmodighet med anekdoter om sommeren på hytta i 1994. 

2. Om det derimot skulle skorte på taler fra alle de nevnte viktige personene, og brudeparet ikke har fått skikkelig oppmerksomhet, er det fint om du tar ansvar og sier noen ord. Bruk dine sosiale antenner.

2. Keep it short. En tale handler ikke om å gjenfortelle alt du og personen har opplevd sammen, men om å velge noen få utvalgte ting. Én artig anekdote som sier noe om personens personlighet. Eller et fint dikt du assosierer med vedkommende. Fem minutter er makslengde. Har du mer på hjertet, skriv et kort til brudeparet, så kan de lese det selv.

4. Innse at taler, lysbildeshow etc. sjelden er høydepunktet i et bryllup for gjestene. Det er koselig å høre på noen få taler, men så vil man prate, le, danse, drikke, ja, feste. Et bryllup er ikke din personlige scene der du endelig får en mikrofon i hånda og kan gi munndiaréen din fritt utløp.

Om alle hadde fulgt disse rådene, så hadde de fleste bryllup vært langt gøyere å delta i.

Anonymkode: 6486e...e51

Så har du meg da, som synes maten og talene er det hyggeligste.. (sett at talene/underholdningen er greie)

• Liker 8
Skrevet
5 timer siden, Anim92 skrev:

Så har du meg da, som synes maten og talene er det hyggeligste.. (sett at talene/underholdningen er greie)

Jeg er enig med deg.

Syns det svaret du siterte fremstilte den personens mening som fasiten på hva som er bra og ikke bra i bryllup. Og det er det jo ikke😉 

Anonymkode: 27bd4...fcc

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder ikke bare ett bryllup, men flere: for lange taler og for mye "underholdning". Det tar knekken på selv den koseligste fest. Slektninger og venner som elsker å høre sin egen stemme, tar frem gitaren og spiller "artig" amatørkonsert eller som kjører lysbildeshow av brudens barndom i tre kvarter. Gjestene begynner å gjespe, ser på klokka, mister gnisten, og festen tar aldri av etterpå. Trist, rett og slett.

I den anledning så vil jeg lansere noen råd til deg som vurderer å klirre på glasset i bryllup:

1. De mest naturlige talegivere, er: brudeparet selv, brudeparets foreldre og forlovere. Om disse allerede har brukt en god stund av middagen på å snakke, så er talekvota brukt opp. Folk har allerede ledd, blitt rørt. Da setter man strek. Da trenger altså ikke du, onkel Gunnar, å tøye gjestenes tålmodighet med anekdoter om sommeren på hytta i 1994. 

2. Om det derimot skulle skorte på taler fra alle de nevnte viktige personene, og brudeparet ikke har fått skikkelig oppmerksomhet, er det fint om du tar ansvar og sier noen ord. Bruk dine sosiale antenner.

2. Keep it short. En tale handler ikke om å gjenfortelle alt du og personen har opplevd sammen, men om å velge noen få utvalgte ting. Én artig anekdote som sier noe om personens personlighet. Eller et fint dikt du assosierer med vedkommende. Fem minutter er makslengde. Har du mer på hjertet, skriv et kort til brudeparet, så kan de lese det selv.

4. Innse at taler, lysbildeshow etc. sjelden er høydepunktet i et bryllup for gjestene. Det er koselig å høre på noen få taler, men så vil man prate, le, danse, drikke, ja, feste. Et bryllup er ikke din personlige scene der du endelig får en mikrofon i hånda og kan gi munndiaréen din fritt utløp.

Om alle hadde fulgt disse rådene, så hadde de fleste bryllup vært langt gøyere å delta i.

Anonymkode: 6486e...e51

Word.

• Liker 5
Skrevet
På 24.8.2019 den 15.03, Anim92 skrev:

venner som elsker å høre sin egen stemme, tar frem gitaren og spiller "artig" amatørkonsert

Åj åj åj Det er værst. Det er så kleint at jeg ikke greier å se på. 

Hvorfor ikke heller la noen synge som er flinke?

Anonymkode: f7898...a24

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...