Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
25 minutter siden, Alice123 skrev:

En venninne var gjest i et veldig religiøst bryllup på vestlandet et sted. Det var ikke alkohol (selvfølgelig), musikk eller dans!

Om jeg noen gang skal i et slikt bryllup håper jeg bare jeg vet om det på forhånd. Så jeg (og vertskapet) slipper skuffelsen der og da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 10.2.2020 den 20.03, AnonymBruker skrev:

Jeg var i mange år samboer med brudens bror. Selve bryllupet var i en annen landsdel hvor vi måtte hatt samlet 40k for reisen. Så min samboer droppet det. Da de kom hjem så hadde de bryllupsfest med venner, så billig og rølpete som mulig. På mange måter fint at de tenkte på alle. De viste mange videosnutter i stedet for tale, film av frieriet, bryllupet og av begges utdrikningslag. Enkel mat, men alle måtte ha med sin egen alkohol. Tror selve bryllupet deres med klær og alt kostet rundt 150k. 

Det jeg reagerte veldig på var at jeg var betegnet som barnas tante, jeg var ofte barnevakt og brukte mye tid med familien. Jeg ble plassert på enden, med totalt ukjente, nesten alene. Samboeren min satt et stykke unna med flere han kjente. Og uansett hvor mye jeg prøvde å føre normal samtale med de andre på både Norsk og engelsk, så ble jeg totalt oversett. Merkelig opplegg. 

Anonymkode: 6dd2f...35f

Gid a meg.. rølpete og billig bryllup til usle 150 000 kr. 

Du måtte ikke tilfeldigvis reise utenom ring 3 for å dra i bryllupet, vel? 

• Liker 11
Skrevet
På 23.4.2020 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Vi var i et bryllup i fjor. Det var i en annen landsdel, vi måtte reise med fly + tog, og ha overnatting på hotell.

Dette var meget religiøse folk. Selvfølgelig ingen alkohol, og festen var ferdig når kaffe/kaker var ferdig kl 21.00.
Både brudeparet og den nærmeste familien var strålende fornøyde med dagen. Mange av gjestene var en smule snurt, da det i invitasjonen stod at det var "fest"..

Anonymkode: a2f3c...724

En kan ha fest uten alkohol også.

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde alkoholfritt bryllup på grunn av min far og bestefar, som begge er alkoholikere. Så for å unngå en veldig ubehagelig kveld droppet vi hele alkoholaspektet.

Jeg tenker det er veldig spesielt å ikke kunne ha en hyggelig kveld med venner uten å drikke? Jeg drikker gjerne både vin og øl til maten i andre sammenhenger, men fylla var jeg ferdig med i tenåra, og jeg har ingen venner som ikke kan klare seg uten alkohol heller.

Så jeg hadde tenkt good riddance hvis noen ikke kom i bryllupet vårt fordi det var alkoholfritt.. 🤷‍♀️ Må det drikkes i dåp, konfirmasjon og begravelser også for at dere skal gidde å møte opp?

Anonymkode: 07795...f88

Ok, da tenker vi annerledes. Jeg forbinder ikke alkohol først og fremst med fyll og fest, men synes en god middag i godt lag uten vin er litt nedtur. Dog hadde det gått greit om jeg visste om det på forhånd, og antakelig kom med bil.

Skrevet
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

En kan ha fest uten alkohol også.

Og ikke minst: man kan ha alkoholfri fest uten å være religiøse. 

Og man kan også ha alkoholfest i tillegg til å være religiøse

Mange snodige fordommer som er ute og går 

• Liker 29
Skrevet

Som en kommentar til det over: Min familie er kristne (som ikke er det samme som religiøs, men det kan vi ta et annet sted). Da min bror giftet seg i fjor høst, var det brus på bordene i rikt monn, men det ble opplyst om at når middagen var servert til alle, så kunne de som ville ha alkoholfri vin si ifra til sin servitør og det fikk de (rød og hvit, så mye de ville ha). Noen i familien drikker gjerne til maten og da fikk de noe de kunne like. Dette synes jeg og de andre var en god gest og jeg fikk høre at dette var ikke noe de forventet siden de kjenner familien, tross alt.

• Liker 20
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde alkoholfritt bryllup på grunn av min far og bestefar, som begge er alkoholikere. Så for å unngå en veldig ubehagelig kveld droppet vi hele alkoholaspektet.

Jeg tenker det er veldig spesielt å ikke kunne ha en hyggelig kveld med venner uten å drikke? Jeg drikker gjerne både vin og øl til maten i andre sammenhenger, men fylla var jeg ferdig med i tenåra, og jeg har ingen venner som ikke kan klare seg uten alkohol heller.

Så jeg hadde tenkt good riddance hvis noen ikke kom i bryllupet vårt fordi det var alkoholfritt.. 🤷‍♀️ Må det drikkes i dåp, konfirmasjon og begravelser også for at dere skal gidde å møte opp?

Hadde dere ikke musikk eller dans heller? Mange som velger bryllup uten alkohol men vet ikke om noen som har bryllup uten musikk og dans. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, sofie777 skrev:

Som en kommentar til det over: Min familie er kristne (som ikke er det samme som religiøs, men det kan vi ta et annet sted). Da min bror giftet seg i fjor høst, var det brus på bordene i rikt monn, men det ble opplyst om at når middagen var servert til alle, så kunne de som ville ha alkoholfri vin si ifra til sin servitør og det fikk de (rød og hvit, så mye de ville ha). Noen i familien drikker gjerne til maten og da fikk de noe de kunne like. Dette synes jeg og de andre var en god gest og jeg fikk høre at dette var ikke noe de forventet siden de kjenner familien, tross alt.

Alkolholfri vin er ikke godt. Da vil jeg mye heller ha brus/Farris 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker lite fordi jeg ikke er glad i alkohol eller følelsen av å være rusa. Mannen går på medisiner som går dårlig sammen med alkohol Vi hadde alkoholfri middag, med mulighet for gjester å kjøpe alkohol I baren selv om de ønsket det. Vi opplyste ikke om det på forhånd siden vi regnet med at gjestene kom fordi de ville feire oss, ikke for å drikke seg fulle... Ingen som klagde til oss, men kan jo hende vi er nevnt her i tråden for alt jeg vet :P 

Anonymkode: 6cac3...2e7

• Liker 14
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis faktisk. Ingen ville finne på å klage rett til dere, men jeg kan nesten garantere at det har vært et samtaletema i ettertid..😳

Anonymkode: b7bea...790

Det blir nesten som en i min familie som kun liker veldig søt dessertvin, så det var det eneste som ble servert i bryllupet også. Til velkomst og til alle rettene (bortsett fra desserten, av en eller annen sinnssvak grunn).

Ingen sa noe til brudeparet, selvfølgelig.

• Liker 27
Skrevet
On 4/25/2020 at 10:09 PM, Kritt said:

For noen år siden ville jeg sagt meg enig, men det har skjedd veldig mye på alkoholfrifronten siden da.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden var gøy helt til det ble en diskusjon om alkohol... kan dere ikke ta den et annet sted og heller skrive historier fra bryllup her??

Anonymkode: 1f1bb...188

• Liker 46
Skrevet (endret)
På 25.4.2020 den 21.09, Kritt skrev:

For noen år siden ville jeg sagt meg enig, men det har skjedd veldig mye på alkoholfrifronten siden da.

Takk for tips! Skal gi det en sjanse jeg også. :)

Endret av Hasselnøtter
AnonymBruker
Skrevet
På 25.4.2020 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker lite fordi jeg ikke er glad i alkohol eller følelsen av å være rusa. Mannen går på medisiner som går dårlig sammen med alkohol Vi hadde alkoholfri middag, med mulighet for gjester å kjøpe alkohol I baren selv om de ønsket det. Vi opplyste ikke om det på forhånd siden vi regnet med at gjestene kom fordi de ville feire oss, ikke for å drikke seg fulle... Ingen som klagde til oss, men kan jo hende vi er nevnt her i tråden for alt jeg vet :P 

Anonymkode: 6cac3...2e7

En stor fordel ved å få vite at det er alkoholfritt er å kunne ta bilen. Irriterende å la bilen stå for så å reise edru hjem.

Anonymkode: 2e64a...517

• Liker 33
Skrevet

Jeg må svare brura på begge spørsmål.

• Liker 4
Gjest tranedatter
Skrevet (endret)

I land med veldig få avholds, så er dette tråden for alle avholds som blir superfornærma fordi andre ønsker et glass vin eller to til maten.

😁

..men overser det faktum at gjestene får reise langveis og blir avspist med lunken middag og natteinatti klokka 22. "bare i Norge"

Endret av tranedatter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...