Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

2 timer siden, cassio skrev:

Denne skjønner jeg ikke helt. Kaka skulle vel skjæres opp og spises, ikke tas vare på for ettertiden? Det hadde vært frekt hvis kaka var urørt, men hvis den allerede var skjært av spiller det vel ingen rolle om noen tar et stykke midt i. Brudens mor ble neppe sykere av dette, så hennes helsetilstand gjorde vel ikke saken verre.

Nei, men bruden synes det var trist at voksne mennesker ikke kunne skjære et kakestykke på en normal måte, men heller velge å skamskjære og rasere utseendet på hele kaken, bare for at en sutrete unge skulle få spise den delen av kaken han ville ha,
 

Når kaken da i tillegg var en bryllupsgave fra noe så spesielt som en mor, som attpåtil var veldig syk på det tidspunktet, ja så ble det veldig følelsesladd for bruden å se kaken bli rasert på den måten. Det var ikke mange stykkene som var blitt tatt før dette skjedde. Personen som skjærte er av typen som tenker «kake er kake», og er sikkert helt uvitende om at det faktisk finnes kaker som koster flere tusen kroner, slik bryllupskaker ofte gjør. Det var flere som reagerte og synes dette var veldig «white trash». 

Anonymkode: a2b94...7f2

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.5.2020 den 10.56, AnonymBruker skrev:

Tenkte det samme. Vet at bruden selv ble veldig lei seg da hun så dette. Kaken var en del av bryllupsgaver fra brudens mor og far. Og brudens mor var på dette tidspunkt alvorlig syk og kunne ikke komme i bryllupet. Hun døde kort tid etter.

Anonymkode: a2b94...7f2

Stakkars bruden😔 Det var skikkelig tankeløst og ego

Anonymkode: 0005b...4d1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, men bruden synes det var trist at voksne mennesker ikke kunne skjære et kakestykke på en normal måte, men heller velge å skamskjære og rasere utseendet på hele kaken, bare for at en sutrete unge skulle få spise den delen av kaken han ville ha,
 

Når kaken da i tillegg var en bryllupsgave fra noe så spesielt som en mor, som attpåtil var veldig syk på det tidspunktet, ja så ble det veldig følelsesladd for bruden å se kaken bli rasert på den måten. Det var ikke mange stykkene som var blitt tatt før dette skjedde. Personen som skjærte er av typen som tenker «kake er kake», og er sikkert helt uvitende om at det faktisk finnes kaker som koster flere tusen kroner, slik bryllupskaker ofte gjør. Det var flere som reagerte og synes dette var veldig «white trash». 

Anonymkode: a2b94...7f2

Jeg skjønner ikke helt problemet. Og jeg kjøpte også en dyr kake til mitt bryllup. 

Anonymkode: 74492...9a7

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.5.2020 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg har sett i et bryllup var da en av gjestene laget et solid innhugg midt i bryllupskaken, fordi hans 9 år gamle sønn så gjerne ville spise en av marsipanrosene. Han hakket løs et firkantet stykke midt inni kaken. Kaken var riktignok spist av før dette skjedde, men jeg synes det er upassende å gjøre sånt. Mulig jeg overreagerer?

Anonymkode: a2b94...7f2

Han kunne bare flyttet på pynten da. Idiot 🙄

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, cassio said:

Ei dyr og vakker kake sørger man vel for å beundre og ta bilder av på forhånd. I det øyeblikket første biten skjæres er det faktisk bare ei kake som skal deles opp og spises, da er den rasert i forhold til utgangspunktet.

Hvis noen faktisk mener dette er white trash er vedkommende i overkant lettkrenka og snobbete etter min mening. Et bryllup blir ikke dårligere om noen skjærer 'feil' av kaka, da er det noen som bør jobbe litt med tankegangen sin.

Det er ikke krise og ingen dør, men det sier mye om holdningene til vedkommende.

Anonymkode: 0da17...9bf

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det vitner om litt dårlig folkeskikk å skjære rart av en kake, mange mennesker har dårlig folkeskikk. 

Men jeg synes det også er rart å lage en så stor sak av det, at det ødelegger bryllupet og så trekke døende mor kortet. Det vitner vel kanskje om litt dårlig folkeskikk det også, når man er mer opptatt av hvordan kaka ser ut etter den har begynt å bli spist. Mange mennesker har dårlig folkeskikk. Det har sikkert jeg og du i enkelte situasjoner også. 

Anonymkode: c73b1...08c

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun vært i et par bryllup, men det ene var et typisk kristenbryllup, der man skulle holde hverandre i hendene i kirken og be fellesbønn... For en ateist som meg føltes det helt sinnsykt.

Det var en ungdomsvenninne av samboeren min som skulle gifte seg. Hun og bruden hadde hatt lite kontakt de senere årene, så jeg kjente ingen der bortsett fra min samboer. Bryllupet var kl 11 i kirken, men "festen" skulle starte kl 16.00. Og siden dette var et kristenbryllup så var det ikke alkoholservering. Noe som betydde at jeg holdt på å gå på veggen. Skulle altså så sitte og mingle med en haug kristenfolk jeg ikke kjente i 5 timer, mens det eneste man fikk servert var noen tørre kaker.

"Heldigvis" har min samboer krystallsyken, og hun fikk et svimmelhetsanfall som gjorde at vi måtte dra hjem

Anonymkode: 39b5b...3ff

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun vært i et par bryllup, men det ene var et typisk kristenbryllup, der man skulle holde hverandre i hendene i kirken og be fellesbønn... For en ateist som meg føltes det helt sinnsykt.

Det var en ungdomsvenninne av samboeren min som skulle gifte seg. Hun og bruden hadde hatt lite kontakt de senere årene, så jeg kjente ingen der bortsett fra min samboer. Bryllupet var kl 11 i kirken, men "festen" skulle starte kl 16.00. Og siden dette var et kristenbryllup så var det ikke alkoholservering. Noe som betydde at jeg holdt på å gå på veggen. Skulle altså så sitte og mingle med en haug kristenfolk jeg ikke kjente i 5 timer, mens det eneste man fikk servert var noen tørre kaker.

"Heldigvis" har min samboer krystallsyken, og hun fikk et svimmelhetsanfall som gjorde at vi måtte dra hjem

Anonymkode: 39b5b...3ff

Å måtte vente 4 timer mellom vielse og middag er jo helt på bærtur uansett om det er kristent bryllup eller ikke. Jeg har (av naturlige grunner...) kun vært i kristne bryllup og med ett unntak (som jeg har skrevet om tidligere i denne tråden), så har bryllupene vært artige. Jeg kommer ikke med en forventning om å bli bestevenner med alle jeg sitter på bord med, og da går jeg derfra godt fornøyd. Jeg må jo også si at når jeg gifter meg en gang, så blir det ikke håndholding i kirken, men en bønn er jo naturlig så lenge vielsen er i kirken.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 5/9/2020 at 8:53 PM, Alice123 said:

Når normalen er bryllup uten alkohol, musikk og dans, hvordan oppleves da bryllup med alkohol, musikk og dans?

Jeg er fra østlandet hvor man danser og spiller musikk og drikker vin i bryllup, så det er min referanseramme. Men din referanseramme er jo helt annereldes, så da lurer jeg veldig på hvordan det jeg tenker på som "vanlig bryllup" oppleves av en med helt andre referanserammer.

Meg du siterte her. Jeg synes det har gått greit. Brudeparene i de tilfellene er klar over hvor jeg står, og har plassert meg ved likesinnede personer som heller ikke drikker. ;) 

On 5/9/2020 at 10:36 PM, Apocalypte said:

Et bryllup uten musikk, dans og vin blir helt likt en konfirmasjon. 

Feil. Fokuset er annerledes.

Anonymkode: f3e9b...9e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun vært i et par bryllup, men det ene var et typisk kristenbryllup, der man skulle holde hverandre i hendene i kirken og be fellesbønn... For en ateist som meg føltes det helt sinnsykt.

Det var en ungdomsvenninne av samboeren min som skulle gifte seg. Hun og bruden hadde hatt lite kontakt de senere årene, så jeg kjente ingen der bortsett fra min samboer. Bryllupet var kl 11 i kirken, men "festen" skulle starte kl 16.00. Og siden dette var et kristenbryllup så var det ikke alkoholservering. Noe som betydde at jeg holdt på å gå på veggen. Skulle altså så sitte og mingle med en haug kristenfolk jeg ikke kjente i 5 timer, mens det eneste man fikk servert var noen tørre kaker.

"Heldigvis" har min samboer krystallsyken, og hun fikk et svimmelhetsanfall som gjorde at vi måtte dra hjem

Anonymkode: 39b5b...3ff

Makan til fordømmelse av kristne da. Har du så mye imot dem, så kan du vel la være å gå inn i deres bønnehus :klo: 

Anonymkode: 2e64a...517

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Makan til fordømmelse av kristne da. Har du så mye imot dem, så kan du vel la være å gå inn i deres bønnehus  :klo:

Anonymkode: 2e64a...517

Det var da makan til fordømmelse av en enkeltperson. Jeg er kristen og så ikke på dette som fordømmelse, men som en irritasjon over noe man uansett ikke kan gjøre noe med og en historie i kategorien "et av de verste bryllupene".

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sofie777 skrev:

Det var da makan til fordømmelse av en enkeltperson. Jeg er kristen og så ikke på dette som fordømmelse, men som en irritasjon over noe man uansett ikke kan gjøre noe med og en historie i kategorien "et av de verste bryllupene".

Jeg synes bare det å bruke det selvlagde substantivet "kristenbryllup" om et bryllup holdt av kristne er noe respektløst. Det setter umiddelbart kristne (som h*n ikke differensierer mellom forskjellige grener av, men putter alle i samme trange boks) i en egen kategori som det antydes fra starten at er traurig og lite hyggelig å være sammen med. Brukeren ser også ut til å mene at det var veldig synd på ham/henne fordi h*n måtte sitte og "mingle med en haug kristenfolk". Dette reagerte jeg på. Dette i tillegg til at vedkommende syntes det var "sinnsykt" at det var bønn i kirken, gjorde at jeg anså vedkommende som fordømmende. Man kan synes hva man vil om kristne i sitt stille sinn, men jeg synes det er i overkant frekt å gå inn i kirken og reagere på at religion praktiseres. 

Anonymkode: 2e64a...517

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Flere fulle voksne før barna dro hjem/la seg. Det var helt forferdelig. Det er slik en får traumatiserte barn 😩

Anonymkode: 52110...eef

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nytt bryllup ny opplevelse. Denne gang i "verste" kategorien. Var ikke en spesifikk ting, men helheten. Også ett kristent bryllup, hvor brudgommen m/fam var hyperreligiøse mens brudens var atister med stor A. Men ok, deres bryllup deres valg.

Jeg ble bedt om å være forlover av en av mine svigerinner, som aldri har vært grei mot mannen min (hennes bror) og vært småbitch mot meg. Takket nei, og begrunnet med at jeg bodde på andre siden av landet og at jeg derfor ikke kunne gjort en god jobb i forkant av bryllupet. Greit nok for henne, men da forventer hun en dyr gave (til en verdi av 4000 istedenfor 2000 som vi har gitt til de andre). 

Vi reiste til stedet dagen i forveien og landet kl 17. Fikk med en gang en melding fra brudgommens mor som ønsket hjelp til å fikse festlokale. Javel, vi hev fra oss bagasjen og tok bussen dit vi skulle. Mora syntes vi var trege, og var rask til å gi oss ekstremt mange oppgaver. Alt fra å vaske asjetter (som var rene, men hun stolte ikke på at de var corona rene.), til pynting, sette opp bord, vaske gulvet (igjen, rent og pent), henge kleshengerene samme vei og masse annet unødvendig dobbeltarbeid. Var tilbake på rommet kl 23:30, etter å ha reist hele formiddagen.

På selve dagen pøsregnet det, vielsen begynte kl 13, ferdig 14. Greit nok, ganske kul vielse med hyggelig kristenmusikk og en morsom prest.  Pent pyntet lokale, og vi fikk bra seter. Så ble vi beordret ut i regnet for å ta fellesbilde. Brud og brudgom kom ut 15 min etterpå, fordi de måtte ta ferdig noen bilder inne først.. så stod vi der etterpå, i pøsregn, og kastet ris på paret. De dro for å ta flere bilder, mens vi dro til festlokale like ved. Jeg ble satt til å fikse mer pynt og gi ut velkomstdrink. Ok, litt kjedelig å stå der i 3 timer mens det kom litt og litt gjester. Totalt var det ca 140 gjester, hvor ca 4/5 car fra brudgommens side. Alt av venner, familie, barnehagetanter fra 30 år siden, små barn og skolekameklasser var med. 

Middagen ble servert 17:30. Holdt på å gå på veggen, for jeg var så sulten. Den skulle egentlig serveres 17, men brudeparet ble forsinket og vi måtte stå ved stolene våre da de kom inn. Jeg fikk faktisk plass ved æresbordet, noe som var uforventet men veldig hyggelig. Middagen ble satt ut og vi stilte oss i kø for å bli servert. Så skjønte jeg hvorfor jeg satt ved æresbordet, jeg skulle nemlig stå i kø for både brud og brudgom og hente mat til dem. De visste ikke hva de ville ha, så de fikk litt av alt. Da jeg ga dem maten fikk jeg kommentarer som "du må jo vite at jeg ikke liker løk". Nei, det må jeg ikke. Vi er ikke så nære og du sa ingenting om det. Du kan bare ikke spise den 1/4 stekte løken som er på tallerkenen din din lille ****. Jeg var sulten, sa ikke dette til dem selvsagt, men tenkte det.

Det var ingen å prate med, jeg ble plassert helt ytterst alene, med en fyr mellom  meg og mannen min. Denne fyren var bror til brudgommen og hadde PU og noe fysiske sykdommer, og jeg skulle da hjelpe han å spise+drikke. Det var tale på tale, vi ble avbrutt i spisingen non stop, "morsomheter som vannleker, skrikeleker, stollek osv.  

Ett pittelite lokale som ble kjempevarmt med så mange der, alt var fuktig siden vi gjestene var ut og inn i regnet så mye og det gikk ikke ann å åpne noe vindu.

Plutselig kom brudgommens mor bort til meg og sa at når jeg var ferdig med middagen ville hun at jeg og en annen skulle pakke opp gavene og sørge for å registrere hvem de fikk hva av. Javel, det tok 90 min, og gavene var slengt hulter til bulter med kort over alt. Måtte løpe rundt til alle og spørre hva de hadde gitt.. var selvsagt min feil at to gaver var forvekslet, for ett sett hvitvin og ett sett rødvinsglass var notert på feil personer. Jeg ryddet vekk alt søppelet og la gavene ut over bordet med tilhørende kort slik st gjestene kunne se hva paret hadde fått. Dette var ifølge bruden feil, og ville ha gavene ut i bilen med en gang. så jeg pakket alt sammen og la det i bilen. Så kom brudgommen og lurte på hva jeg gjorde, jeg forklarte, og han ville at gavebe skulle stå fremme. Paret ble enige om at gavene skjule stå fremme, så jeg la dem frem. I prosessen ble arbeidet mitt avbrudd hvert minutt av andre gjester som "bare MÅTTE" se litt på gaven jeg drev på med, lese kort og legge de vekk ett helt annet sted, slå av en prat, div.  underholdningsbidrag og taler . 

Dessert kom kl 2130. Ok. Kake og kaffe kom 23:30, og dansen begynte kl 01:00. 

Imellom alt dette måtte vi ut i regnet igjen og ta flere fellesbilder. Jeg fikk æren av å stå å holde paraplyen for bruden mens div grupper av familie og venner stilte seg opp. Selv fikk jeg ikke bli med på familie eller venne bilder. 

Kl 02:30 holdt jeg på å kollapse av trøtthet, men mannen følte seg forpliktet til å holde fasaden til søstera si på bryllupsdagen hennes. Så vi ble til paret skulle dra. Da måtte vi ut i regnet igjen, fyre opp fakler, stå slik at vi laget en sti for ekteparet og heie dem ut til hotellet de skulle til. De kom etter 10 min, siden bilen de skulle ta ikke var klar. Vi fyrte stjerneskudd mens vi frøs og var søkkrike for Nte gang den dagen. 

Var forresten forbud mot alkohol hele kvelden, ingen bar å kjøpe noe i.

Jeg følte meg som en statist som ga en  fin gave. .

Dagen etterpå kom 50 av gjestene til svigers sitt hus hvor vi bodde. De ble i 7 timer og spiste og pratet. jeg var så sliten at jeg måtte ta med en løpetur på 3 timer (eeelller at jeg kjørte til biblioteket). De var der enda da jeg kom tilbake.

Anonymkode: cd607...0df

Håper de ikke får barn. Tenk hvordan dåpen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...