Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

For min del som gjest så synes jeg kanskje det var litt stusselig og dra hele vegen fra Oslo til Bergen for å delta i noe som føltes like høytidelig som bestemor sin 80 års feiring.   

Anonymkode: 6d6d1...12c

Det var slik de ville ha det da. Som en konfirmasjon eller en 80 års feiring.  Syns de burde ha skrevet på innbydelsen at det var alkoholfritt ja.  Gryterett med ris??  Herregud.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det var slik de ville ha det da. Som en konfirmasjon eller en 80 års feiring.  Syns de burde ha skrevet på innbydelsen at det var alkoholfritt ja.  Gryterett med ris??  Herregud.

Ja det var nokk slik de ville ha det, det som ikke gjorde saken bedre var at det var 0 underholdning, Ingen musikk, ingen sang eller annet som gjorde at tiden gikk raskt.

Anonymkode: 6d6d1...12c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var nokk slik de ville ha det, det som ikke gjorde saken bedre var at det var 0 underholdning, Ingen musikk, ingen sang eller annet som gjorde at tiden gikk raskt.

Anonymkode: 6d6d1...12c

Var det ikke dans engang, satt bare der i 5-6 timer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Apocalypte skrev:

Var det ikke dans engang, satt bare der i 5-6 timer?

Det var ikke noe egnet dansegulv dessverre, så brudeparet sto i et hjørne og vugget frem og tilbake samtidig som noen spilte en vals via spotify. Ingen andre gikk bort til hjørnet for å danse så hele seansen var over på under 3 minutter. 

Anonymkode: 6d6d1...12c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke noe egnet dansegulv dessverre, så brudeparet sto i et hjørne og vugget frem og tilbake samtidig som noen spilte en vals via spotify. Ingen andre gikk bort til hjørnet for å danse så hele seansen var over på under 3 minutter. 

Anonymkode: 6d6d1...12c

Høres ut som om disse bare har hatt fest for å få gaver, de kan umulig ha brukt stort på et slik bryllup.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup for ikke så mange mnd siden. Pga corona var bordsettinger noe annerledes og det ble naturlig litt lite minglingen med andre enn de man satt på bord med. Bordene var etter familier osv av hensyn til smitte. Noen av bordene var fulle av latter og samtale, mens på et par av bordene var det helt krise. De satt alle med hver sin telefon og trykket, på et annet bord hang gjestene over stolkanten og holdt på å sovne. 
 

Jeg vet ikke årsakene til at enkelte oppførte seg sånn, men jeg forventer egentlig at man uavhengig av humør osv tar På seg et smil, er sosiale og hvertfall later som om man har det hyggelig. Brudeparet har i ettertid sagt at de hadde en veldig fin dag, og det er jo det viktigste. Men jeg kan ikke tenke meg at brudeparet syns dette var noe hyggelig å se folk oppføre seg slik om de i det hele tatt la merke til det.

Anonymkode: a5589...7c1

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i ett bryllup da kusinen til brudgommen var plutselig i brudepartiet( er det det det heter? 🤷‍♂️ ).
Hun erstattet ei som plutselig var syk. Og herlighet! Det var helt klart at de andre ikke likte henne, hun vart direkte mobbet!
Kommentarer på at kjolen ikke var fin på henne, og ååå som de ønsket at hun andre var der! ( Bruden hadde sitt å gjøre og var ikke med på mobbingen ) Tror de også sølte noe saus på henne også. Dette var voksne kvinner! har ikke sett noe slikt siden u.skulen. Jeg fant henne ute ved ett tre der hun satt å grein mens de andre spiste middag. Helt absurd!

Anonymkode: 8824f...b83

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var i ett bryllup da kusinen til brudgommen var plutselig i brudepartiet( er det det det heter? 🤷‍♂️ ).
Hun erstattet ei som plutselig var syk. Og herlighet! Det var helt klart at de andre ikke likte henne, hun vart direkte mobbet!
Kommentarer på at kjolen ikke var fin på henne, og ååå som de ønsket at hun andre var der! ( Bruden hadde sitt å gjøre og var ikke med på mobbingen ) Tror de også sølte noe saus på henne også. Dette var voksne kvinner! har ikke sett noe slikt siden u.skulen. Jeg fant henne ute ved ett tre der hun satt å grein mens de andre spiste middag. Helt absurd!

Anonymkode: 8824f...b83

Stakkars dame!!!

Anonymkode: 73f1c...443

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2020 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Det beste jeg har hørt, var et bryllup i 2019. Vi var vel venninner, men et forhold der jeg gir, og hun tar. Familien har alltid vært av typen du kan se på norske rednecks, for å ha gjort rede for bakgrunnen.

Mora til bruden overrasket meg ved å holde en veldig vakker og rørende tale, og det var mange fuktige øyne og enda mer gråt.  En nær slektning av bruden skulle også tale, men det ble ikke tid. Jeg fikk se talen skriftlig i ettertid, og kunne ikke tro at vedkommende var i stand til å skrive noe så pent.

Jeg har ikke akkurat doktorgrad i astrofysikk selv, men de har alltid fremstått som svært lite sofistikerte, rotete, kaotiske og med trøblete forhold til hverandre, så jeg fikk meg en herlig positiv overraskelse

Anonymkode: 00ee6...598

Dette sier mer om deg og dine fordommer, enn det gjør om denne familien.

 

Anonymkode: b6850...d4b

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er invitert i et utenlandkbryllup. Ja, selv under disse tider. Det regnes på hvor mange gjester de har lov å ha, og sender ut oppdateringer og antall. 

Stedet er landsbyen han kommer fra. Hun er norsk. Det er lite direktefly dit så reisetid kommer på mange timer. Så kommer 4 timer med tog og så en drøy time med buss. 

Gaveliste er delt ut. I tillegg må man ordne med selvfølgelig reise og opphold selv og du må ta med deg egen mat og drikke, for middagen skal være i en park. 

Har takket nei og sagt det ikke er aktuelt. Det er for langt, for dyrt + ubetalt karantene fra jobb. Men det er å snakke til døve ører... 

Anonymkode: 40b91...31a

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Er invitert i et utenlandkbryllup. Ja, selv under disse tider. Det regnes på hvor mange gjester de har lov å ha, og sender ut oppdateringer og antall. 

Stedet er landsbyen han kommer fra. Hun er norsk. Det er lite direktefly dit så reisetid kommer på mange timer. Så kommer 4 timer med tog og så en drøy time med buss. 

Gaveliste er delt ut. I tillegg må man ordne med selvfølgelig reise og opphold selv og du må ta med deg egen mat og drikke, for middagen skal være i en park. 

Har takket nei og sagt det ikke er aktuelt. Det er for langt, for dyrt + ubetalt karantene fra jobb. Men det er å snakke til døve ører... 

Anonymkode: 40b91...31a

Wow, snakk om å gi hele regningen til gjestene! 

Anonymkode: ce7ac...534

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er invitert i et utenlandkbryllup. Ja, selv under disse tider. Det regnes på hvor mange gjester de har lov å ha, og sender ut oppdateringer og antall. 

Stedet er landsbyen han kommer fra. Hun er norsk. Det er lite direktefly dit så reisetid kommer på mange timer. Så kommer 4 timer med tog og så en drøy time med buss. 

Gaveliste er delt ut. I tillegg må man ordne med selvfølgelig reise og opphold selv og du må ta med deg egen mat og drikke, for middagen skal være i en park. 

Har takket nei og sagt det ikke er aktuelt. Det er for langt, for dyrt + ubetalt karantene fra jobb. Men det er å snakke til døve ører... 

Anonymkode: 40b91...31a

Vær glad du fikk vite om alle ekstra utgifter før du reiste.

Her reiste vi timer med fly og fikk regninga på maten levert dagen før bryllupet. (Middagen var på restaurant med forhåndsbestilt mat, hvor hver gjest betalte sin del). Etter maten var det dans, en (ja 1) kake og drikken en selv kjøpte.

Anonymkode: eec12...e0e

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Morten1 skrev:

Noen mister hodet når de skal gifte seg. Å forvente gave når man feirer utenlands og gjestene må ordne/betale alt selv, da vil jeg si man har mistet det

 å legge ut gaveliste??  Helt utrolig frekt.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vær glad du fikk vite om alle ekstra utgifter før du reiste.

Her reiste vi timer med fly og fikk regninga på maten levert dagen før bryllupet. (Middagen var på restaurant med forhåndsbestilt mat, hvor hver gjest betalte sin del). Etter maten var det dans, en (ja 1) kake og drikken en selv kjøpte.

Anonymkode: eec12...e0e

Seriøst?   Reise i flere timer også får man ikke spandert mat engang.  Jeeeez.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2020 den 1.58, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva slags « kristenfolk» dere omgås ? 😂

Mitt bryllup var kristent (katolsk!) og alkoholen fløt , hvor har folk det ifra at kristendommen har forbud mot alkohol ? 😂

Anonymkode: edda6...291

Vokste selv opp i et kristent miljø, var i mange bryllup på ¨90-tallet med folk fra dette miljøet og det var uten alkohol og brudeparet var som regel unge. Tror det kanskje har endret seg litt nå. Men tradisjonelt så er nok katolikker litt mer løsslupne i forhold til alkohol enn hva mange andre kristne er. Avholdsbevegelsen stod ganske sterkt i Norge i mange år, så det er nok noe av arven derifra. 

Anonymkode: b88a5...0f7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, AnonymBruker said:

Er invitert i et utenlandkbryllup. Ja, selv under disse tider. Det regnes på hvor mange gjester de har lov å ha, og sender ut oppdateringer og antall. 

Stedet er landsbyen han kommer fra. Hun er norsk. Det er lite direktefly dit så reisetid kommer på mange timer. Så kommer 4 timer med tog og så en drøy time med buss. 

Gaveliste er delt ut. I tillegg må man ordne med selvfølgelig reise og opphold selv og du må ta med deg egen mat og drikke, for middagen skal være i en park. 

Har takket nei og sagt det ikke er aktuelt. Det er for langt, for dyrt + ubetalt karantene fra jobb. Men det er å snakke til døve ører... 

Anonymkode: 40b91...31a

De kan vel ikke tvinge deg til å komme!? 

Anonymkode: 79464...843

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke selvopplevd,  men det er en butikk på et hjørne i Haraldsgata i Haugesund som for mange år siden var en blomsterbutikk. Det var en ung brud som nettopp kom fra kirken og skulle inn i butikken og hente buketter som hun hun skulle ha i festlokalet. På vei ut av blomsterbutikken , når hun krysser gaten blir hun påkjørt og drept av en bil og  blir liggende livløs på gaten med brudekjolen, slør og blomster i hendene. Samboeren min fortalte denne historien og hver gang jeg er i Haugesund og ser butikken, må jeg tenke på bruden. 😪

Dette er min favorittråd på KG.  Så mange spø og fortellinger . Jeg ønsker mange flere merkelige historier.  Bring it on folkens! 🙈😅

Anonymkode: ae9bb...585

  • Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2020 den 6.18, AnonymBruker skrev:

Var i ett bryllup da kusinen til brudgommen var plutselig i brudepartiet( er det det det heter? 🤷‍♂️ ).
Hun erstattet ei som plutselig var syk. Og herlighet! Det var helt klart at de andre ikke likte henne, hun vart direkte mobbet!
Kommentarer på at kjolen ikke var fin på henne, og ååå som de ønsket at hun andre var der! ( Bruden hadde sitt å gjøre og var ikke med på mobbingen ) Tror de også sølte noe saus på henne også. Dette var voksne kvinner! har ikke sett noe slikt siden u.skulen. Jeg fant henne ute ved ett tre der hun satt å grein mens de andre spiste middag. Helt absurd!

Anonymkode: 8824f...b83

Du tenker kanskje på "brudefølget"?

Og ja, jeg lurer på om bryllip får fram det jævligste i folk. Jeg var med i et utdrikknslag hvor brudens venninnegjeng (jeg var den eneste som ikke var med i venninnegjengen) direkte behadlet meg som luft. Sånn, de lot som st jeg ikke var der. Snudde ryggen til om jeg kom i nærheten, når jeg snakket direkte til dem ("hei hyggelig å møte deg! Du er en barndomsvenninne av bruden? :)" ) så gikk de bare bort. I selve brullupet var JEG inkludert plutselig, men da var de like jævlig mot brudens kusine. 

(Brudens kusine og jeg møttes første gang i bryllupet og er i dag gode venninner)

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...