Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

På 5.11.2020 den 19.15, O.G. skrev:

Sikkert mer glad i bilen enn i kjerringa.

Som råner er vel det første bud, bilen først 😅

Anonymkode: 09e49...3d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Min venninne hadde giftet seg spontant i utlandet uten å fortelle det til familien. De trodde de kunne ha et bryllup i Norge senere uten at familien fikk vite at de allerde faktisk var gift, men det gikk ikke, så de måtte si det til familien noen uker før. Det ble en slags velsignelse i kirken, forkledd som bryllup, men som åpenbart ikke var en ekte vielse.

Familien (foreldre, søsken) var så triste hele den dagen, det var leit å se på.

Anonymkode: 6f5bf...c01

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min venninne hadde giftet seg spontant i utlandet uten å fortelle det til familien. De trodde de kunne ha et bryllup i Norge senere uten at familien fikk vite at de allerde faktisk var gift, men det gikk ikke, så de måtte si det til familien noen uker før. Det ble en slags velsignelse i kirken, forkledd som bryllup, men som åpenbart ikke var en ekte vielse.

Familien (foreldre, søsken) var så triste hele den dagen, det var leit å se på.

Anonymkode: 6f5bf...c01

Hvorfor var de triste?

Anonymkode: d7242...77b

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor var de triste?

Anonymkode: d7242...77b

Fordi de trodde det var et ekte bryllup de skulle i, som de hadde gledet seg til, for å finne ut kort tid før at de allerede var gift uten at familien visste det. Det ble en skuffelse for mange å føle seg utelatt sånn, selv om de ble invitert på "velsignelsen". Dessuten var det ikke så mange som likte han hun giftet seg med. Brautende fyr som aldri smilte. Ingen smilte i bryllupet, bruden så bare lei seg ut.

Anonymkode: 6f5bf...c01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi de trodde det var et ekte bryllup de skulle i, som de hadde gledet seg til, for å finne ut kort tid før at de allerede var gift uten at familien visste det. Det ble en skuffelse for mange å føle seg utelatt sånn, selv om de ble invitert på "velsignelsen". Dessuten var det ikke så mange som likte han hun giftet seg med. Brautende fyr som aldri smilte. Ingen smilte i bryllupet, bruden så bare lei seg ut.

Anonymkode: 6f5bf...c01

Men alternativet hadde jo vært at de bare hadde hatt en liten privat seremoni, altså at familien ikke hadde fått være med på noe. Vet ikke om jeg syns det høres så trist ut å bli invitert til det som virker som selve feiringen og selskapet.

Anonymkode: d7242...77b

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min kusine gjorde dette. Giftet seg på rådhuset da de fikk første barnet. Kun foreldrene deres som visste noe. Vi ble alle invitert i bryllup, og da det ikke var noe "ja" i kirken var det mange som stusset. Så på kirketrappen fikk vi vite at det var en velsignelse vi hadde vært vitne til. Alle syntes det var morsomt og var bare kjempeglade for at de valgte å ha et bryllup selvom de allerede var gift. Og de snakker selv om "da vi giftet oss" og sikter til bryllupet, ikke ekteskapsinngåelsen i rådhuset. Og vi føler alle at vi ikke har gått glipp av noenting.

Så jeg kan virkelig ikke forstå at alle gjestene skulle være lei seg. Kanskje en gammel bestemor eller noe sånt. 

Anonymkode: b4e69...65f

Saken er den at alt virker til å bli en gavegrebbkalas hvis man ikke får bivåne det viktigste i bryllupet: Nemlig vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Da er de bare teite, gjestene altså.

Anonymkode: 74492...9a7

Hæ? Det er da høyst upassende å forsøke å lure gjestene til å tro det er et ekte bryllup, når det "bare" er en velsignelse. 

Anonymkode: 79464...843

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (43 minutter siden):

Saken er den at alt virker til å bli en gavegrebbkalas hvis man ikke får bivåne det viktigste i bryllupet: Nemlig vielsen.

Veldig uenig. Kanskje ble de gift kjapt av 100% praktiske grunner (på grunn av barnet og lignende), men har egentlig alltid ønsket en stor feiring. Det er vel det samme om feiringen er noen timer etter eller noen uker/måneder. Jeg hadde bare blitt kjempeglad for å bli invitert på noe av et bryllup. Hvis et brudepar ønsker meg som en del av feiringen deres, så er det bare et kompliment. Mange mennesker trenger å ha en personlig vielse, uten at det skal være så høytidelig og pretensiøst. Vi mennesker er forskjellige. Da må vi andre akseptere at det er det de trenger, så kan vi ta en gøy fest etterpå!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? Det er da høyst upassende å forsøke å lure gjestene til å tro det er et ekte bryllup, når det "bare" er en velsignelse. 

Anonymkode: 79464...843

Nei, det er da mange som har en juridisk dag og en kjærlighetsdag. Det viktige er kjærlighetsdagen.

Anonymkode: 74492...9a7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er da mange som har en juridisk dag og en kjærlighetsdag. Det viktige er kjærlighetsdagen.

Anonymkode: 74492...9a7

Du misser poenget. 

Jeg vil ikke lures. Hvis det er en kirkelig velsignelse så si dét - ikke lyv for folk og si det er et ekte bryllup. 

Anonymkode: 79464...843

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du misser poenget. 

Jeg vil ikke lures. Hvis det er en kirkelig velsignelse så si dét - ikke lyv for folk og si det er et ekte bryllup. 

Anonymkode: 79464...843

Herregud. Den eneste forskjellen er an man ikke utveksler et "ja" til hverandre. Festen og alt annet rundt er jo helt likt. Hadde ikke ofret det en tanke engang. 

Anonymkode: 24a85...962

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud. Den eneste forskjellen er an man ikke utveksler et "ja" til hverandre. Festen og alt annet rundt er jo helt likt. Hadde ikke ofret det en tanke engang. 

Anonymkode: 24a85...962

Mulig du driter i betydningen av kirkehandlingen, men det gjør ikke jeg. Hovedfokus for meg er ikke festen etterpå. Og jeg har for øvrig ikke sagt jeg har noe imot kirkelig velsignelse av sivilt inngåtte ekteskaper (har vært i flere enn ekte kirkebrylluper, faktisk). Men hvis jeg står i en situasjon hvor jeg er invitert til flere ting samtidig, så har det betydning for hvordan jeg prioriterer. Eksempelvis ville jeg velge en konfirmasjon fremfor en velsignelse, spesielt hvis "brudeparret" total gir blaffen i kirkehandlingen. Og motsatt hvis konfirmanten gir blaffen, mens velsignelsen betyr veldig mye for brudeparret. 

 

Anonymkode: 79464...843

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Herregud. Den eneste forskjellen er an man ikke utveksler et "ja" til hverandre. Festen og alt annet rundt er jo helt likt. Hadde ikke ofret det en tanke engang. 

Anonymkode: 24a85...962

Enig. I to bryllup utelot vi selve vielsen (det var samme person som giftet seg to ganger),  pga. lang reisevei og lang tid mellom vielse og selskapet.  Nå er jeg heller ikke den som blir rørt langt inn i hjerterota av å høre to si ja til hverandre foran en prest. De har ofte vært samboere i mange år, så de har vel egentlig sagt ja for lenge siden :) 

Anonymkode: d0034...f7c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Mulig du driter i betydningen av kirkehandlingen, men det gjør ikke jeg. Hovedfokus for meg er ikke festen etterpå. Og jeg har for øvrig ikke sagt jeg har noe imot kirkelig velsignelse av sivilt inngåtte ekteskaper (har vært i flere enn ekte kirkebrylluper, faktisk). Men hvis jeg står i en situasjon hvor jeg er invitert til flere ting samtidig, så har det betydning for hvordan jeg prioriterer. Eksempelvis ville jeg velge en konfirmasjon fremfor en velsignelse, spesielt hvis "brudeparret" total gir blaffen i kirkehandlingen. Og motsatt hvis konfirmanten gir blaffen, mens velsignelsen betyr veldig mye for brudeparret. 

 

Anonymkode: 79464...843

Ærlig talt. Om du er så opptatt av kirkehandlingen som du hevder, så hadde du vel møtt til velsignelsen, som tross alt er det eneste som skiller en kirkevielse fra en tinghusvielse. Det er jo åpenbart så viktig for brudeparet at de velger å dra i kirken ens ærend for å få velsignelsen og prestehanda på hodet. Og du er åpenbart så viktig for dem at de ønsker deg som vitne til hendelsen.

Anonymkode: d7242...77b

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du misser poenget. 

Jeg vil ikke lures. Hvis det er en kirkelig velsignelse så si dét - ikke lyv for folk og si det er et ekte bryllup. 

Anonymkode: 79464...843

Du er ikke lurt. For mange er vielsen det som teller. Det er jo ikke noe annet enn de som gifter seg borgerlig på en ukedag og har festen på en helgedag. Jeg misser ikke poenget selv om jeg er uenig med deg

Anonymkode: 74492...9a7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig du driter i betydningen av kirkehandlingen, men det gjør ikke jeg. Hovedfokus for meg er ikke festen etterpå. Og jeg har for øvrig ikke sagt jeg har noe imot kirkelig velsignelse av sivilt inngåtte ekteskaper (har vært i flere enn ekte kirkebrylluper, faktisk). Men hvis jeg står i en situasjon hvor jeg er invitert til flere ting samtidig, så har det betydning for hvordan jeg prioriterer. Eksempelvis ville jeg velge en konfirmasjon fremfor en velsignelse, spesielt hvis "brudeparret" total gir blaffen i kirkehandlingen. Og motsatt hvis konfirmanten gir blaffen, mens velsignelsen betyr veldig mye for brudeparret. 

 

Anonymkode: 79464...843

Velsignelsen er jo kirkehandlingen...

Anonymkode: 74492...9a7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eget bryllup var fint og koselig det. Men det verste var en god stund etterpå, da jeg begynte å skjule blåmerker.

Anonymkode: 511c9...19d

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...