Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beste jeg har sett var et utendørs bryllup, hvor vielsen var på en Strand i en liten vik. Dit måtte man gå, og på stien til denne Vika hadde brudeparet hengt opp «historien sin», med masse bilder av det de hadde hatt sammen så langt. Det var skikkelig koselig 😊 Hele det bryllupet var koselig da, det var fint å være gjest der 😊 Vielse og middag/fest var på samme sted, de hadde mat/drikke/frukt/benker i skyggen/spill/leker/aktiviteter man kunne være med på mens man ventet mellom vielse og middag. 

Verste er vel et bryllup jeg var i hvor jeg følte jeg som gjest bare var en statist i noens perfekte dag. Maten var dårlig, det var ingen steder å sitte i de tre-fire timene mellom vielse og middag, og det var heller ikke lagt opp til at gjestene skulle gjøre noe. Det å stå rett opp og ned i steiksol, i full bunad, det var litt brutalt. Det var 1 glass champagne pr pers hele den ventinga. Når maten som ble servert var dårlig, ble man ganske sulten 😛 Brudgommen er sangglad og sang flere sanger til sin kone. Kunne vært vakkert, men ble innmari slitsomt når de som hadde rigget band og mikrofoner hadde skrudd alt veldig høyt. Når han i tillegg fremførte ganske hard rock, så ble det i grunn bare bråk. 
 

Ingen skandaler i det siste bryllupet, men det føltes veldig som om brudeparet hadde hatt seg selv i tankene mer enn gjestene. Det var rett og slett ikke trivelig å være gjest der. 

Anonymkode: fcda5...0ed

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Forrige bryllupet jeg var i var/bruden hent opphengt i bilder. Klart man skal ta bilder på den store dagen, men man må jo være tilstede. 
Hun hadde leid to fotografer, og begynte klokken 06 om morningen. Etter vielsen kom de aldri ut av kirken, for var bilder. Alle gjestene skulle ta bilder med paret etterpå og etter middagen var det ny runde med bilder ute. Fotografene løp rundt og eg følte hele bryllupet gikk ut på å få de perfekte bildene og ikke nyte dagen. Hva skal man med 10 tusen bilder fra den store dagen 🙈

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vet ikke om det er så ille egentlig, men.. I min fetters bryllup var alle vi søskenbarna kaffegjester, forståelig nok ettersom det er over førti av oss til sammen på begge sider. Det var et veldig koselig bryllup, og selv om vi kom til kaffen var det ordnet slik at vi på forhånd kunne bestille mat på ei kro i nærheten av lokalet til redusert pris slik at vi hadde ett sted å være før vi kom til festen, vi ble også skysset dit med buss betalt av brudeparet. Jeg er en av de yngste og var 13 år da det her fant sted min to år eldre fettet ble sjekka syndens av brudgommen, så vi andre prøvde å ta oss av ham med å ta ham med ut for frisk luft, få han til å sove på et litt bortgjemt sted, prøve å passe på at foreldrene hans ikke skulle skjønne det og gå av skaftet osv. Det fungerte en stund, men så ble det jo oppdaget og hans mor så ut som et tordenvær. Brudgommen prøvde å si det var hans dag og at det bare var på gøy, men han fikk ei skyllebøtte så det holdt. Heldigvis bare ett par av oss som fikk med oss det lille opptrinnet. I tillegg ble min onkel (brudgommens far) så kanakas i løpet av kvelden at han rev mikrofonen fra bandet som spilte og fortalte noen ganske upassende historier om brudgommen i tenårene. 

Er nærmere 30 år siden dette fant sted, og det har vert fler minneverdige bryllup i familien etter den tid. Hvor av det alltid er noen som blir for full og har gjort noe som er unødvendig, men dette bryllupet tok kaka! Tror kanskje det fremstår som verst siden jeg var såpass ung også. 

Anonymkode: d484b...d91

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Nå har jeg lest hele denne tråden (over fire dager😅), og innbiller meg at jeg er forberedt til å planlegge mitt eget😄

I min onkels bryllup var hans søster brudens forlover, og da hun holdt tale, begynte hun å gråte. Min fetter er autist, og var ikke gamle karen på denne tiden, han snakket ikke spesielt mye(utenom med de nærmeste), og mest filmsitater. Men da han så at tanten var lei seg, ropte han "det går bra, tante!'

Hele forsamlingen smeltet 🥰

 

Mindre koselig var det den gang  eksen (med høy promille) prøvde seg på kjæresten til min fars forlover. Eller da han prøvde å starte en slåsskamp med en av min fars venner. Eller da han sto dritings utenfor lokalet og hylgren og bablet uforståelig. Kjipt at det er de sterkeste minnene fra min fars bryllup😞

 

  • Liker 21
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 9.26):

Jeg har ikke vært i så mange bryllup, men et av de jeg var i, til nær familie var.. spesielt. 

Bruden og brudgommen virket ikke som at de hadde planlagt noe annet enn middagen. Det var ingen blomster eller lys i kirken, de hadde ikke hatt samtale med presten, hun kunne ingenting om brudeparet. Det var ingen musikk annet enn 2 salmer så presten hadde valgt ut fordi det måtte være med, så hele vielsen føltes mer som en begravelse. Alle satt og ventet på at den skulle bli ferdig. Da vi kom til lokalet, som egentlig et et flott hotell visste ingen hvor de skulle og det var ikke satt opp hverken skilt eller noen som sa velkommen og viste oss til rett sted. Folk hadde med gaver, og det var ikke satt opp noe gavebord før noen av gjestene ordnet det. Gavene ble heller ikke pakket opp før søsteren til bruden gjorde det på eget initiativ og skrev ned hva som var fra hvem. 

Middagen ble forsinket med flere timer, så vi satt bare til bords og ventet (Akkurat dette var kjøkkenet og ikke brudeparet feil). Toastmasteren var utrolig flink da, så heldigvis fikk han tiden til å gå, la inn pauser og tok noen av talene men vi ventet. Likevel, da middagen kom 2 timer senere enn planlagt hadde alle fått flere runder med vin på tom mage, og det var flere som hadde fått i seg litt mye - inkludert forloveren til brudgommen. Da han skulle holde tale gråt han og man skjønte ikke ett eneste ord fordi han var så full. 

Da kakene kom ble det ikke annonsert, brudeparet skar opp bryllupskaka uten noe særlig publikum og fant ut at de ikke egentlig likte den - viste seg at de hadde bare plukket ut den mest fancy kaka fra en nettside uten å ha smakt på den først. Ingen andre spiste den heller. 

Da klokka var 23 så tok brudeparet med seg sine nærmeste venner og fortsatte festen alene på hotellrommet sitt hvor de drakk seg kanakas alle sammen. Resten av gjestene måtte bare klare seg selv eller dra hjem. Dagen etter måtte moren til brudgommen ta ansvar for å få med seg bryllupspresangene hjem til brudeparet - for det hadde ikke de tenkt på og regnet med at noen andre bare gjorde det. 

Det er flere elementer i denne historien, men for å prøve å bevare litt anonymitet, så velger jeg å ikke dele det. Det er absolutt det mest katastrofale bryllupet jeg har vært i. 

Anonymkode: e7020...4df

Er de fremdeles gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

en jeg kjenner arbeider i barnehage, og ble invitert i bryllup hvor hun var de eneste voksne som ble plassert ved "barne-bordet" sammen med kanskje 10 eller 15 små unger. 

hun ble aldri "bedt" om dette på forhånd heller. Men de som arrangerte dette opplegget mente at hun passet veldig godt til denne jobben ettersom hun arbeidet i barnehage. 

når hun tilbringer fem dager i uken sammen med en hel haug små unger, så er det neppe særlig "fristende" å tilbringe tid med en haug småunger i ett bryllup også.          

:danser:    

Anonymkode: 711df...1d7

Skikkelig dårlig gjort. 

Anonymkode: 676e8...208

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skikkelig dårlig gjort. 

Anonymkode: 676e8...208

Enig, men er et klassisk eksempel på at folk ikke alltid er ærlige og up front med agendaen de har på ting. Hadde hun som omtales fått spørsmål på forhånd om å passe ungene og sagt nei er det godt mulig hun ikke hadde blitt invitert i det hele tatt for alt jeg vet. 

Jeg driver med fotografering på fritiden og jobber med IKT. Det hender rett som det er jeg før spørsmål om å ta med kamera på et event eller om jeg kan fikse telefon / nettbrett / datamaskin hvis jeg er på besøk hos noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (3 timer siden):

Enig, men er et klassisk eksempel på at folk ikke alltid er ærlige og up front med agendaen de har på ting. Hadde hun som omtales fått spørsmål på forhånd om å passe ungene og sagt nei er det godt mulig hun ikke hadde blitt invitert i det hele tatt for alt jeg vet. 

Jeg driver med fotografering på fritiden og jobber med IKT. Det hender rett som det er jeg før spørsmål om å ta med kamera på et event eller om jeg kan fikse telefon / nettbrett / datamaskin hvis jeg er på besøk hos noen.

Og fordi de ikke spør ærlig på forhånd så er det dobbelt ille, for da vet de sikkert innerst inne at dette ikke er greit. Skulle ønske jeg hadde vært i det bryllupet så skulle jeg enten satt meg ved bordet sammen med hun andre voksne, eller snakket med den som hadde plassert henne der. Så utrolig dårlig gjort å invitere noen til å være barnevakt. 

(Jeg hadde sikkert gått for alternativ 1 siden jeg er bittelitt konfliktsky) 

Kjenner igjen det med data. Har det på samme måten. Jeg jobber ikke med det, men jeg er god på data, så uansett hvor jeg er så er det "en liten greie jeg bare lurer på på dataen her, kan du se på det?". Men, både du og jeg er forberedt på det i hvert fall, vet at det blir sånn. 

Det er bare noe ekstra ufint med å sette én annen voksenperson sammen med ungene. 

Anonymkode: 676e8...208

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

en jeg kjenner arbeider i barnehage, og ble invitert i bryllup hvor hun var de eneste voksne som ble plassert ved "barne-bordet" sammen med kanskje 10 eller 15 små unger. 

hun ble aldri "bedt" om dette på forhånd heller. Men de som arrangerte dette opplegget mente at hun passet veldig godt til denne jobben ettersom hun arbeidet i barnehage. 

når hun tilbringer fem dager i uken sammen med en hel haug små unger, så er det neppe særlig "fristende" å tilbringe tid med en haug småunger i ett bryllup også.          

:danser:    

Anonymkode: 711df...1d7

Jeg hadde sendt faktura i etterkant. 

Anonymkode: a2972...b9a

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Og fordi de ikke spør ærlig på forhånd så er det dobbelt ille, for da vet de sikkert innerst inne at dette ikke er greit. Skulle ønske jeg hadde vært i det bryllupet så skulle jeg enten satt meg ved bordet sammen med hun andre voksne, eller snakket med den som hadde plassert henne der. Så utrolig dårlig gjort å invitere noen til å være barnevakt. 

(Jeg hadde sikkert gått for alternativ 1 siden jeg er bittelitt konfliktsky) 

Anonymkode: 676e8...208

Jeg hadde oppfordret henne til bare å gå hjem!

Anonymkode: 79464...843

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 21.47):

en jeg kjenner arbeider i barnehage, og ble invitert i bryllup hvor hun var de eneste voksne som ble plassert ved "barne-bordet" sammen med kanskje 10 eller 15 små unger. 

hun ble aldri "bedt" om dette på forhånd heller. Men de som arrangerte dette opplegget mente at hun passet veldig godt til denne jobben ettersom hun arbeidet i barnehage. 

når hun tilbringer fem dager i uken sammen med en hel haug små unger, så er det neppe særlig "fristende" å tilbringe tid med en haug småunger i ett bryllup også.          

:danser:    

Anonymkode: 711df...1d7

Jeg ble også plassert ved barnebordet, men det var konfirmasjon til stedatteren min. Det var eksens måte å si at jeg var en drittunge på (mannen og jeg hadde 12 års aldersforskjell). Jeg har vært i flere konfirmasjoner etter det, og der var det vanlig at farens kone satt ved siden av faren, og morens mann ved siden av moren. Så jeg følte at hele greia var feil, og ungene, særlig tenåringene, som satt ute, følte seg forlegne av å ha en voksen kvinne der.

Anonymkode: 7b3d0...0e6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig full onkel sitter i sofaen. Noen spør ham om han vil ha kake, noe han vil. Hun henter kake til ham.

Når kaken blir satt forran ham griper han etter lommeboka si og sier "Hvor mye?", hun svarer "Du trenger ikke betale, det er jo bryllup!".

"Å? Er det bryllup?!" kommer det fra en overasket onkel.

Anonymkode: 12cd6...208

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bryllup. Når det skulle spilles opp til dans så var sangeren full. Hele greia var pinlig å høre på. Han «sang» noen få sanger, hadde pause i 40-45 min, sang noen sanger og hadde pause i 40-45 min. Så ble noen kabler ødelagte så vi hadde ikke musikk, annet enn fra en cd. Synd for brudeparet som trodde de hadde bestilt er bra sanger, men dessverre ikke fikk det 😕 

Anonymkode: adc25...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (På 27.1.2022 den 5.21):

Hva feiler det bruder som tror at sånt er greit???

Brudepar mener du vel? Det er to om å planlegge her.

Anonymkode: 9d19f...e54

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...