Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 23.09):

Det tristeste bryllupet jeg har vært i var hvor broren til brudgommen hadde lagd en egenkomponert sang med x antall vers om brudgommen sin tidligere inkassohistorie og om hvor knyttet han fortsatt var til eksen sin.

Jeg fikk hakeslepp og tenkte dette er bare ondskapsfullt.

Anonymkode: 8d11b...19e

Han prøvde å fortelle bruden noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ble spurt. Jeg sa nei. Da trakk de tilbake invitasjonen til bryllupet….

Anonymkode: 306d0...07d

Ikke akkurat  noe tap for deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
O.G. skrev (3 timer siden):

Han prøvde å fortelle bruden noe....

Litt vel sent å gjøre det under middagen etter bryllupet. Han har mest sannsynlig hatt år på seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (3 timer siden):

Ikke akkurat  noe tap for deg da.

Nei, ikke egentlig 😂

Anonymkode: 306d0...07d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 19.57):

Siden noen her har blitt satt sammen som eneste voksne på barnebord...

Er det noen som har blitt spurt om dette / lignende "passe på-oppgaver" i forkant? Hva svarte dere?

Anonymkode: 873cc...ffb

Ikke helt det samme, men jeg ble spurt om å "hjelpe til med gavebordet" en gang (registrere gaver og sette dem pent ut så gjestene kan se på). Jeg har gjort dette i mange bryllup, og da har vi alltid vært 5-8 stk. I dette bryllupet, med mange hundre gaver, var jeg ALENE om jobben. Dette visste jeg ikke før jeg sto i der og lurte på hvor de andre gaveutpakkerne var. Min mann trakk seg tilbake fra minglingen for å hjelpe meg, og selv om vi var to stykker som jobbet nonstop i to timer var vi bare 1/4 ferdige da middagen begynte.

Bruden er ei førkje av en annen verden og brudgommen er dum som et brød, så vet ikke hva jeg forventet. 

 

  • Liker 19
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (18 timer siden):

Ikke helt det samme, men jeg ble spurt om å "hjelpe til med gavebordet" en gang (registrere gaver og sette dem pent ut så gjestene kan se på). Jeg har gjort dette i mange bryllup, og da har vi alltid vært 5-8 stk. I dette bryllupet, med mange hundre gaver, var jeg ALENE om jobben. Dette visste jeg ikke før jeg sto i der og lurte på hvor de andre gaveutpakkerne var. Min mann trakk seg tilbake fra minglingen for å hjelpe meg, og selv om vi var to stykker som jobbet nonstop i to timer var vi bare 1/4 ferdige da middagen begynte.

Bruden er ei førkje av en annen verden og brudgommen er dum som et brød, så vet ikke hva jeg forventet. 

 

Har jo vært en hel del tråder inne på forumet fra bruder om råd til hva de kan bruke gjestene til i tide og utide da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alice123 skrev (På 8.3.2022 den 20.37):

Ikke helt det samme, men jeg ble spurt om å "hjelpe til med gavebordet" en gang (registrere gaver og sette dem pent ut så gjestene kan se på). Jeg har gjort dette i mange bryllup, og da har vi alltid vært 5-8 stk. I dette bryllupet, med mange hundre gaver, var jeg ALENE om jobben. Dette visste jeg ikke før jeg sto i der og lurte på hvor de andre gaveutpakkerne var. Min mann trakk seg tilbake fra minglingen for å hjelpe meg, og selv om vi var to stykker som jobbet nonstop i to timer var vi bare 1/4 ferdige da middagen begynte.

Bruden er ei førkje av en annen verden og brudgommen er dum som et brød, så vet ikke hva jeg forventet. 

 

OT, men hvor mange gjester har det vært i bryllupene der du har hjulpet til med gavene? Vi skal ha 80 gjester, hvor mange hjelpere burde vi ha da? Jeg har ikke tenkt på at man burde ha mange til å pakke opp gaver 😅 Er en stund til vi gifter oss da, heldigvis

Anonymkode: 39058...215

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (På 8.3.2022 den 20.37):

Ikke helt det samme, men jeg ble spurt om å "hjelpe til med gavebordet" en gang (registrere gaver og sette dem pent ut så gjestene kan se på). Jeg har gjort dette i mange bryllup, og da har vi alltid vært 5-8 stk. I dette bryllupet, med mange hundre gaver, var jeg ALENE om jobben. Dette visste jeg ikke før jeg sto i der og lurte på hvor de andre gaveutpakkerne var. Min mann trakk seg tilbake fra minglingen for å hjelpe meg, og selv om vi var to stykker som jobbet nonstop i to timer var vi bare 1/4 ferdige da middagen begynte.

Bruden er ei førkje av en annen verden og brudgommen er dum som et brød, så vet ikke hva jeg forventet. 

 

Jeg har vært i samme situasjon der manne måtte hjelpe meg og vi endte med å bruke alle pausene i middagen til å åpne gaver. Ble ikke mer begeistret dagen etter da bruden ringte og etterlyste penger (som etter avtale var låst inn i safe på hotellet). Satt i tillegg på «restevenn»-bordet… Ikke sett bruden noe særlig i etterkant, ikke noe tap

Anonymkode: 27e87...a00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (På 21.2.2022 den 17.33):

Nei,  det var vi ikke.. Ble informert da vi kom ditt,  og da kunne vi jo ikke snu.  Meg og mannen spiste enkel middag uten dessert , mannen to drinker + øl og jeg brus. Betalte nesten 4000 kr for det 😳

Hva i GRANSKAUEN!!!!!!

Det er jo helt sykt 😂🤭 Samtlige gjester må jo ha vært sjokkert? 
———-

Det desidert mest hyggelige jeg har vært i må vel være en kamerat av mannen min&kona. De lånte huset til foreldrene, brudgommen lagde buffet selv (han er veldig god til å lage mat), og vi satt i plaine festtelt på klappstoler og litt skakke bord.

Alle gjestene var superhyggelige, veldig uformell stemning og 200% koselig. Det regnet også, men det gjorde ingenting. Vielsen hadde de hatt litt mer formelt tidligere. 
 

Har ikke vært i kjipe bryllup, men var invitert til ei barndomsvenninne. Hele barndommen bar litt preg av at vi var en trio hvor bruden var litt «i midten» av oss to andre som ikke var like god match. Og vi tre skilte oss ut fordi vi vokste opp under veldig dårlige forhold. Så det var mye «prøve å komme innenfor de rette sosiale kretser» om man kan si det slik.


Denne andre venninna ble valgt til forlover, noe som var greit nok da jeg etter ungdomsskolen meldte helt pass. Var lei av å indirekte bli holdt utenfor, ikke føle meg inkludert osv. Hadde langt bedre venninner på VGS. 

Men, når hun da spurte meg om jeg kunne ordne gavebord (sa selvsagt ja) og INGEN andre fra den gamle «venninnegjengen» de to hardt prøvde å bli en del av deltok i noen praktiske oppgaver skjønte jeg jo at jeg jo egentlig var på bunnen av det sosiale hierarkiet 😅 Veldig merkelig siden ingen av de inviterte fra ungdomsskolen var nære venner før eller da - og de andre nåværende vennene hennes var jo veldig laid back og hadde garantert tatt oppgaver. 

På en måte litt «flaut» ovenfor kjæresten min som var følge, men på en annen måte greit å ha noe praktisk å slå ihjel tiden med. Litt sånn Askepottfølelsen 🤣

Utdrikningslaget var helt likt. Grøss 😶‍ (Bruden ble sykt full, kun jeg gadd passe på henne osv). 

Endret av Fløff
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av en eller annen grunn en dyp angstfølelse knyttet til mitt eget bryllup, selv om alle gjestene var enige om at det var veldig fint og alle koste seg🙈 Jeg tror det handler om at jeg og mannen min var midtpunkt og det var en ganske absurd situasjon at alle var der for oss.

Vi hadde bryllupet vårt på favorittpuben vår, det var vakkert pyntet med blomster, og vi hadde en slags buffet med kokker som sto og serverte, og folk gikk og hentet seg selv. Vi hadde lagt pengene i maten, så den var virkelig god. Tror jeg, for jeg fikk ikke ned en bit😂 Talen til mannen min var veldig vakker, selv om hverken han eller jeg husker et ord av den, og i talen min (som jeg av en eller annen grunn ikke hadde huskelapp til) takket jeg for lån av lokalet og ellers siterte jeg noe fra tv-serien «Dag» om at vi ikke ønsket at bryllupet skulle endre noe, men heller bevare forholdet slik som det var. Glemte helt å takke foreldrene mine for hjelpen vi hadde fått økonomisk🙈 Faren til mannen min holdt en tale full av internhumor som ingen skjønte, og moren min holdt en meget vakker tale (MED huskelapp) og etterpå kom det inn to lokale spelemenn som spilte «Brudemarsj fra Lødingen» på trekkspill og fele.

 

Etter maten forsvant mannen min opp til vennegjengen sin, for han fikk helt hetta av hele settingen😆 Og jeg husker at jeg følte at selv om alle var der for oss, så klarte jeg ikke å sette meg ned ved ett bord men syntes jeg måtte gå omkring og snakke med alle. Jeg endte opp ved bestemoren min, som da var noen og åtti år, og STORKOSTE seg, hun var pent kledd og de som pyntet lokalet hadde fått informasjon om at det kom en eldre dame, så hun hadde deilige skinnfeller å sitte på. Og som hun sa når folk utpå kvelden kom bort for å høre hvordan det fikk og om hun var sliten, utbasunerte at hun hadde aldri vært på pub før, så neimen om hun skulle legge seg enda!♥️
 

 Vi hadde liveband og mannen min glemte å danse med moren sin, og etter at de hadde spilt litt så ble mannen min og jeg med og sang et par sanger. Det husker jeg svært lite av, både fordi jeg var litt i bryllupstranse, og fordi jeg hadde drukket noen glass. Heldigvis ga vi oss etter et par låter, jeg håper det ikke var HELT forferdelig å høre på, og utpå kvelden ble vi pent og pyntelig geleidet ut i en drosje slik at bartenderen skulle, som han sa, slippe å kaste brudeparet ut😆 

 

Dette føles helt krise å skrive, men vi har fått mange tilbakemeldinger etterpå om at folk koste seg, vi hadde invitert alle vennene våre og det var en skikkelig morsom kveld. Så vidt jeg husker. Jeg har i alle fall masse fotobevis av glade, dansende gjester😂

Anonymkode: 2f043...323

  • Liker 19
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har av en eller annen grunn en dyp angstfølelse knyttet til mitt eget bryllup, selv om alle gjestene var enige om at det var veldig fint og alle koste seg🙈 Jeg tror det handler om at jeg og mannen min var midtpunkt og det var en ganske absurd situasjon at alle var der for oss.

Vi hadde bryllupet vårt på favorittpuben vår, det var vakkert pyntet med blomster, og vi hadde en slags buffet med kokker som sto og serverte, og folk gikk og hentet seg selv. Vi hadde lagt pengene i maten, så den var virkelig god. Tror jeg, for jeg fikk ikke ned en bit😂 Talen til mannen min var veldig vakker, selv om hverken han eller jeg husker et ord av den, og i talen min (som jeg av en eller annen grunn ikke hadde huskelapp til) takket jeg for lån av lokalet og ellers siterte jeg noe fra tv-serien «Dag» om at vi ikke ønsket at bryllupet skulle endre noe, men heller bevare forholdet slik som det var. Glemte helt å takke foreldrene mine for hjelpen vi hadde fått økonomisk🙈 Faren til mannen min holdt en tale full av internhumor som ingen skjønte, og moren min holdt en meget vakker tale (MED huskelapp) og etterpå kom det inn to lokale spelemenn som spilte «Brudemarsj fra Lødingen» på trekkspill og fele.

 

Etter maten forsvant mannen min opp til vennegjengen sin, for han fikk helt hetta av hele settingen😆 Og jeg husker at jeg følte at selv om alle var der for oss, så klarte jeg ikke å sette meg ned ved ett bord men syntes jeg måtte gå omkring og snakke med alle. Jeg endte opp ved bestemoren min, som da var noen og åtti år, og STORKOSTE seg, hun var pent kledd og de som pyntet lokalet hadde fått informasjon om at det kom en eldre dame, så hun hadde deilige skinnfeller å sitte på. Og som hun sa når folk utpå kvelden kom bort for å høre hvordan det fikk og om hun var sliten, utbasunerte at hun hadde aldri vært på pub før, så neimen om hun skulle legge seg enda!♥️
 

 Vi hadde liveband og mannen min glemte å danse med moren sin, og etter at de hadde spilt litt så ble mannen min og jeg med og sang et par sanger. Det husker jeg svært lite av, både fordi jeg var litt i bryllupstranse, og fordi jeg hadde drukket noen glass. Heldigvis ga vi oss etter et par låter, jeg håper det ikke var HELT forferdelig å høre på, og utpå kvelden ble vi pent og pyntelig geleidet ut i en drosje slik at bartenderen skulle, som han sa, slippe å kaste brudeparet ut😆 

 

Dette føles helt krise å skrive, men vi har fått mange tilbakemeldinger etterpå om at folk koste seg, vi hadde invitert alle vennene våre og det var en skikkelig morsom kveld. Så vidt jeg husker. Jeg har i alle fall masse fotobevis av glade, dansende gjester😂

Anonymkode: 2f043...323

Jeg husker forøvrig heller ikke hva jeg sa ja til hos sorenskriveren da han viet oss før festen. Kan virkelig ha vært hva som helst.

Anonymkode: 2f043...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle sitte barnevakt for brudeparets lille baby, som bare var 3-4 måneder. Arrangementet foregikk på grendehuset i bygda, kun noen meter unna der jeg og baby oppholdt oss. Etter at middagen var ferdig kom bruden løpende til meg, gråtende og fra seg av fortvilelse.
 

Det var den verste dagen i livet hennes, og grunnen var at noen av gjestene hadde drukket seg overstadig beruset og ødela hele stemningen. De var i bryllupet kun fordi det var gratis alkohol der. Babyen ble oppskaket av gråten og ropingen, brudgommen kom løpende og dro med seg bruden tilbake, og bruden var dønn fortvilet. Skikkelig «hyggelig» selskap…

Anonymkode: 38fd3...4fb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må virkelig anonymiseres, men en bekjent av meg feiret bryllup tre dager til ende på en lokal og fin gård. Brudeparet, la oss kalle dem Per og Kari, var svært opptatt av at alle i familien skulle ha pene klær, i den grad at de inviterte dem på besøk til byen de bor i for å gå og handle sammen. Selve bryllupet var flott og fint, og etterpå dro de på en slags nær-bryllupsreise i området, hvor de overnattet i tretopphytter osv. 
 

Senere på sommeren snakket jeg med en bekjent fra brudeparets familie, som fortalte at hun skulle i bryllup i helga. Jeg spurte om hvem som giftet seg, og da var svaret «Per og Kari.» Jeg må ha sett ut som et spørsmålstegn, men da viste det seg at pga korona kunne de ikke invitere alle de ønsket i det første bryllupet (jeg tror det var rundt 80 gjester der), så nå skulle de ha et vennebryllup. Jeg så fremdeles spørrende ut, for den bekjente hadde jo allerede vært i det første bryllupet. Og da var svaret at ja, men brudeparet ønsket at familien kom i det andre bryllupet også, for å holde de samme talene som de holdt i det første.


…er ikke det ganske spesielt da?

Anonymkode: 2f043...323

  • Liker 42
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette må virkelig anonymiseres, men en bekjent av meg feiret bryllup tre dager til ende på en lokal og fin gård. Brudeparet, la oss kalle dem Per og Kari, var svært opptatt av at alle i familien skulle ha pene klær, i den grad at de inviterte dem på besøk til byen de bor i for å gå og handle sammen. Selve bryllupet var flott og fint, og etterpå dro de på en slags nær-bryllupsreise i området, hvor de overnattet i tretopphytter osv. 
 

Senere på sommeren snakket jeg med en bekjent fra brudeparets familie, som fortalte at hun skulle i bryllup i helga. Jeg spurte om hvem som giftet seg, og da var svaret «Per og Kari.» Jeg må ha sett ut som et spørsmålstegn, men da viste det seg at pga korona kunne de ikke invitere alle de ønsket i det første bryllupet (jeg tror det var rundt 80 gjester der), så nå skulle de ha et vennebryllup. Jeg så fremdeles spørrende ut, for den bekjente hadde jo allerede vært i det første bryllupet. Og da var svaret at ja, men brudeparet ønsket at familien kom i det andre bryllupet også, for å holde de samme talene som de holdt i det første.


…er ikke det ganske spesielt da?

Anonymkode: 2f043...323

Jeg ser at det med klærne virker som det skal spille en større rolle i historien enn det gjør, men poenget var å få litt frem at dette var et bryllup hvor ingenting var overlatt til omstendighetene, og man skulle tro det holdt å gjøre det én gang😂

Anonymkode: 2f043...323

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bryllupet til foreldrene mine for typ 40 år siden, hadde moren min spesifisert at faren hennes hadde diabetes og måtte få diabetikervennlig dessert. Etter at middagen var spist, kom desserten på bordet. De andre fikk is eller lignende, bestefar fikk et oppdelt eple. Moren min lo så hun nesten trilla av stolen😂 Bestefar tok det også med humor heldigvis 

Anonymkode: 2f043...323

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jeg ikke selv da jeg ikke var født enda. Men, i bryllupet til foreldrene mine kom farfar og farmor og tante for sent til vielsen. Grunnen var at farfar var stupfull. Farmor og tante kom slepende med ham mellom seg nedover midtgangen midt i seremonien. Tanten min var 10 år.

Anonymkode: 27bd4...fcc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest skrev (På 27.6.2009 den 10.40):

Da en venninne av meg giftet seg ble det brukt mye tid og penger på smådetaljer som servietter med monogram og den typen ting. Hun var skikkelig bridezilla gjennom hele planleggingsprosessen. Alle hadde inntrykk av at det ikke skulle spares på noe og at de slo skikkelig på stortromma.

 

Da toastmaster ønsket velkommen ble det gitt beskjed om at det ville bli servert 1 glass vin til hver til for- og hovedrett og dessertvin til desserten. Dersom noen ønsket alkohol utover dette var det mulig å kjøpe fra baren.

 

Hadde det vært et budsjettbryllup, hvor det virkelig var spart inn på alle unødvendigheter kunne jeg forstått det, men det var ikke tilfelle i det hele tatt. Det var 120 gjester, dyre blomsteroppsatser på bordet, brudekjolen kostet 25000, selskapslokalet var det dyreste i byen, fjonge invitasjoner (og senere takkekort), bryllupsreise til et eksotisk reisemål og det var bra mat. Til tross for at det meste kostet mye penger tok de seg ikke råd til å spandere mer enn tre glass vin på gjestene sine. Det irriterte mange, og det har nok blitt snakket endel om det i ettertid.

 

Det hadde som sagt ikke vært noe "problem" om hele bryllupet var holdt på budsjett, men når ALT var flott og fancy ble det bare teit å kreve betalt for drikkevarene.

Syntes sånt er litt smålig å klage på. For vår del ville det å sponse hele gjengen med full drikke. Koster oss over dobbelt så mye. 

Anonymkode: a9d87...d69

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruden som holdt rosesermoni til svigerforeldrene🙈 Kleint. Hun hadde 10 roser hvor hun delte de ut en og en, etter hver setning hvor hun skrøt og hyllet hvor fantastiske de var. Sine egne foreldre ble ikke nevnt eller takket for noe som helst. Jeg ble flau.

Anonymkode: 49ad0...751

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da har jeg vært i flere bryllup og har fått en ny standard for "beste" og "verste.  

Beste:
Brudeparet hadde ikke annonsert at de var gravide (aner ikke grunnen, jeg er i nær slekt med den ene parten), så da de møtte opp i sitt eget bryllup hadde de med seg en 2 mnd gammel baby. Hele selskapet var i sjokk og det ble en veldig veldig fin overraskelse. Paret hadde vært sammen i mange år og ønsket å bli foreldre sammen. De hadde bare fortalt det til sine to nærmeste venner (forloverne), og hadde funnet utav graviditeten relativt sent. Ene forloveren sin mor stilte som barnevakt utpå kvelden, og festen var knallgod. 

 

Verste: 
Lokalet til bryllupsfesten var dobbeltbooket, og brudeparet "mitt" tapte bookingen. Det fant vi utav på morgenen den dagen. Jeg er en venn fra studietiden og har ikke veldig mye kontakt med bruden, men stilte huset mitt til rådighet for middag og rolig fest. Jeg har stort hus med god planløsning og det var fint vær så vi kunne være ute i hagen. Vi var ca 60 stk, trodde jeg. Brudeparet takket så meget og informasjonen ble sendt til selskapet. Jeg og tre andre organiserte huset mitt til festlokalet mens brud+brudgom giftet seg i kirken. Det kom over 100 stykker og ble alt for trangt. Noen måtte sitte i trappen og spise. 

Etterpå var det fest. Festen gikk over stokk og stein, bruden ble dritings, brudgommen forsvant, jeg måtte ringe politiet for å få dem til å hjelpe meg å avslutte festen. Dagen etterpå var store deler av møbler, gulv, blomstebedet, utemøbler, lamper, toalettet m.m ødelagt. Jeg ringte brudgommen, men han "kunne" ikke hjelpe meg ettersom han skulle pakke til brullupsreisen (som var om 3 dager).
Brudeparet ville ikke erstatte noe. Jeg truet med sivilt søksmål, men da kom heldigvis broren til bruden og la ut for skadene og fikser søstera si selv. 

Fyfaen for noe folk. Siste gangen jeg er grei og strekker meg ekstra for noen. 

Anonymkode: cd607...0df

Hjelpes! Her berget du hele bryllupsfesten og dette var takken??? 

Jeg finner ikke ord! 😵

  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...