Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 20.06):

Seks timer er ganske vanlig. Fem er omtrent normen i norske bryllup. Og det er uten veldig lange taler. Vi hadde taler på maks ti minutter hver og tilsammen 6 taler. Og vår middag varte i nærmere. 5 timer med tre retter

Anonymkode: 8b58c...0ec

Synes 5-6 timer er utrolig lenge jeg 🙈 10 min per tale er jo også ganske mye 😅

Vi hadde tre retter og 8 taler. Satt til bords fra 16:45 til ca 20. Synes det holdt i massevis! 

Anonymkode: 841bf...d8c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går ikke an på seks timer altså. jeg har skrevet før i tråden om et bryllup jeg var i der middagen måtte tvangsavsluttes etter 7 timer og det ble annonsert at resten av talene kom til kaffen. Dvs etter midnatt. Det ble rett og slett sabotert, noe som jo var synd for de som hadde forberedt taler og holdt seg edru hele veien pga dette. 

Anonymkode: 53812...85f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg forrige helg i fantastisk sommervær! Alt var planlagt ned til minste detalj og hadde en rekke backup-planer som vi heldigvis ikke trengte å bruke. Vielsen var nydelig og personlig i en flott, gammel kirke. Buketten min var markblomster som jeg hadde plukket dagen før. 

Vi brukte snaue 2 timer på bildene mens gjestene fikk småretter og bobler rundt småbord i hagen (ikke faste sitteplasser, men de kunne mingle og sette seg der de ville) der vi hadde middagen, det var livemusikk og stemningen var visstnok god (var jo ikke der selv).

Selv hadde vi middag 4,5 timer fra 17.30-22.00. Hadde 4 retter og 8 taler, men med 5 min makstid på samtlige taler. Samt to pauser a 15 minutter. Talene var kreative med sanger, dans og filmer. God vin og nydelig mat. Vi hadde ingen mulighet til å få det kortere. Jeg koste meg skikkelig, men jeg er jo inhabil som brud ;) 

Festen ble slikkelig bra og varte til kl 06, et par av vennene våre som ble litt vel fulle mot slutten og måtte noen runder på toalettet, men det ble ikke noe gris eller drama ut av det. 

Anonymkode: 7c6df...ec4

  • Liker 5
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

1) Bryllupet hvor 3 toaletter ble knust

2) Bryllupet hvor hele brudgommens familie mer eller mindre var alkiser, og det var åpen bar

Anonymkode: 64914...bad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg skal kalle det det verste bryllupet jeg har vært i. Heller det mest tragiske. Jeg var ikke gjest, men var innleid for å servere under middagen. 

Lokalet der festen skulle være var flott pyntet og alt var klappet og klart for en fin feiring av brudeparet. Men akk, det var veldig alvorspreget gjester som kom sigende inn i lokalet. Årsaken var at da brudens far hadde avlevert bruden til brudgommen oppe ved alteret, gikk han ned og skulle til å sette seg i benken...falt om, så død som det går an å bli. Men gode råd var dyre da maten til festen allerede var laget. Det ble bestemt at gjestene som ville skulle møte på lokalet og spise maten. Det var en veldig merkelig "fest" og stemningen var heller laber som ventelig var. Brudeparet var ikke til stede heller. Jeg har servert i mange brylluper. Men dette er det mest spesielle. Det hører med til historien at brudeparet fikk feiret bryllupet sitt senere...Litt enklere enn det opprinnelige....

  • Liker 11
  • Hjerte 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser det er litt negative tanker rundt utenlandsbryllup. Jeg kan jo forsåvidt skjønne det, det er jo litt styrete og dyrt. Det beste bryllupet jeg har vært i var i utlandet, landet bruden kom fra. De hadde ordnet et frivillig program for helgen, med guidet tur f.eks. Vi måtte betale for alt selv, men de hadde ordnet gode priser og veldig godt opplegg for alt. 

Det verste var et bryllup som bare var taler. Jeg var invitert til kaffe. Fra jeg kom kl. 19 til jeg snek meg unna rett over midnatt, så var det bare taler. Var såvidt folk turde å reise seg for å hente seg kake, men likevel gikk det tomt for kaker. Man kunne ikke snakke med de man satt på bord med eller noe. Helt forferdelig. Hørte fra noen som ble lenger enn meg at talene varte til nærmere 01.30 

Anonymkode: 5dd7f...691

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det verste var et bryllup som bare var taler. Jeg var invitert til kaffe. Fra jeg kom kl. 19 til jeg snek meg unna rett over midnatt, så var det bare taler. Var såvidt folk turde å reise seg for å hente seg kake, men likevel gikk det tomt for kaker. Man kunne ikke snakke med de man satt på bord med eller noe. Helt forferdelig. Hørte fra noen som ble lenger enn meg at talene varte til nærmere 01.30 

Et slikt har jeg jeg også vært i, bortsett fra at jeg var der under middagen også, som var like full av taler. Ene talen fra foreldrene varte over en time 🤯 hva tenker folk på???

Det var null mingling og prat, null musikk og null kos. Mitt livs lengste kveld.

Anonymkode: eec12...e0e

  • Liker 16
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ser det er litt negative tanker rundt utenlandsbryllup. Jeg kan jo forsåvidt skjønne det, det er jo litt styrete og dyrt. Det beste bryllupet jeg har vært i var i utlandet, landet bruden kom fra. De hadde ordnet et frivillig program for helgen, med guidet tur f.eks. Vi måtte betale for alt selv, men de hadde ordnet gode priser og veldig godt opplegg for alt. 

Det verste var et bryllup som bare var taler. Jeg var invitert til kaffe. Fra jeg kom kl. 19 til jeg snek meg unna rett over midnatt, så var det bare taler. Var såvidt folk turde å reise seg for å hente seg kake, men likevel gikk det tomt for kaker. Man kunne ikke snakke med de man satt på bord med eller noe. Helt forferdelig. Hørte fra noen som ble lenger enn meg at talene varte til nærmere 01.30 

Anonymkode: 5dd7f...691

Taler i 6,5 timer? Herregud 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Et slikt har jeg jeg også vært i, bortsett fra at jeg var der under middagen også, som var like full av taler. Ene talen fra foreldrene varte over en time 🤯 hva tenker folk på???

Det var null mingling og prat, null musikk og null kos. Mitt livs lengste kveld.

Anonymkode: eec12...e0e

Kanskje det var samme bryllupet 😅 jeg hørte fra en som var på middagen og at der var det bare taler. Noen av talene var visst så fantastiske at de hadde holdt de om igjen for oss som kom til kaffen 🆘

Anonymkode: 5dd7f...691

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje det var samme bryllupet 😅 jeg hørte fra en som var på middagen og at der var det bare taler. Noen av talene var visst så fantastiske at de hadde holdt de om igjen for oss som kom til kaffen 🆘

Anonymkode: 5dd7f...691

Åh herregud 😂😂😬

Anonymkode: 841bf...d8c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våres bryllup i 2019 var helt fantastisk og meget godt gjennomført.

Min kone er veldig interessert i amerikansk 50'talls stil, så det var temaet i bryllupet.

Gjestene ble spurt i invitasjonen om de kunne kle seg i den stilen, ingen plikt, men var heldigvis mange som gjorde det. Vielsen ble holdt i kirken, med Queen sin låt "Don't stop med now" som ble spilt av på anlegget da vi var ferdige og gikk ned mot inngangen. Etter bilde tagningen kjørte vi i en skikkelig amerikaner til der festen skulle holdes.

Festen foregikk på en populær 50 talls restaurant i Bergen, Roll og Rock. Vi hadde hele det ene lokalet for oss. Det var satt opp, noe min kone hadde planlagt, en candy bar, med mye digg og snacks. Hadde planlagt hvordan dette skulle gjøres sammen med daglig leder for restauranten. Han var meget behjelpelig med alt vi ville, planlagte menyen med han, og endte opp med skikkelig amerikansk stil: 

Forrett: Kyllingklubber

Hovedrett: Burger med tilbehør (gjestene hadde i god tid før bryllupet fått velge mellom to typer burgere), dette for å gjøre det enklere for de på kjøkkenet, sånn at de visste hvem som skulle ha hva, sånn at de var klar når det skulle serveres.

Dessert: Milkshake

De som jobbet der pyntet lokalet etter våres ønske, så alt stod klart da vi kom (vi hadde kommet inn med det de skulle pynte med dagen før). Var velkomstdrinker selvfølgelig, og alle gjestene fikk fire bonger hver, to for alkohol drikke og to for alkoholfri drikke, utenom det så måtte de kjøpe i baren.

Vi og forloverne satt i en bil de hadde midt i lokalet, mens retsen av gjestene satt på bordene som var rundt bilen.

Min bror var toastmaster, en jobb han gjorde veldig bra, var virkelig fornøyd, han hadde aldri gjort det før, men tok det på strak arm :)

Min fetter filmet bryllupet, som senere ble lagt opp på privat link på YouTube så vi kan se det der når vi vil. Min kone sin niese tok bilder.

Ellers var bryllup festen som vanlig med taler og ett par leker. Musikk hadde vi og som ble spilt på høytaler vi hadde med, der det ble spilt mye 50 talls musikk. Hadde og en kjent artist som sang ett par låter der, brødrene til min kone kjenner ho. Ho heter Francesca.

Mine to kusiner hadde før bryllupet gitt beskjed om at de skulle i en annen bryllup fest den kvelden og, så de forlot oss en stund etter middagen. Men under 2 timer senere kom de tilbake, for den festen var visstnok ekstremt kjedelig, og våres var mye gøyere sa de 😄 

Siden denne restauranten lå i en gate med mange turister, så var det jo mange som så det og tok bilder av festen, så vi er nok på kameraruller rundt om i verden 😅

Vi var blant de siste som forlot lokalet da det stengte i 3 tiden om natten, og slapp å rydde noe som helst. Var bare å hente det vi hadde brukt til pynting og diverse ting dagen etter. Og atter en gang takke de for ALL den gode servicen vi fikk

BTW!! BA skrev om dette bryllupet og det stod om det på e-avisen deres dagen etter. Min kone som hadde fått de interessert i det. Den forsiden henger nå i de nye lokalene til restauranten, og vi er blitt VIP kunder der så får rabatt når vi er der og spiser

  • Liker 11
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/16/2022 at 8:06 PM, AnonymBruker said:

Seks timer er ganske vanlig. Fem er omtrent normen i norske bryllup. Og det er uten veldig lange taler. Vi hadde taler på maks ti minutter hver og tilsammen 6 taler. Og vår middag varte i nærmere. 5 timer med tre retter

Anonymkode: 8b58c...0ec

Som utlending skjønner jeg ikke helt hvorfor brudeparene mener det er såååå koselig med en 5-6 time lang middag med 3 retter?  Nesten midnatt før folk får kaffe/kake lol.   Og dere lurer hvorfor så mange blir drittings - de kjeder seg til å drikke seg full. 

Anonymkode: c58f7...f1c

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som utlending skjønner jeg ikke helt hvorfor brudeparene mener det er såååå koselig med en 5-6 time lang middag med 3 retter?  Nesten midnatt før folk får kaffe/kake lol.   Og dere lurer hvorfor så mange blir drittings - de kjeder seg til å drikke seg full. 

Anonymkode: c58f7...f1c

Det forstår ikke jeg heller. Bryllup i Norge er en mange timeslang parade med minst ti til femten unødvendig lange taler av typen: jeg husker da brudgommen var barn, han må ha vært ett til to nei la meg vente litt kanskje tre eller gjerne fire år og spiste sitt første måltid spaghetti. Som bruden vet, er det hans livrett den dag i dag også (haha påtatt latter), så vil du gjøre din mann lykkelig lager du spaghetti. Da han var fire fikk han forresten sin aller første kjæreste i barnehagen, så du er ikke hans første kjærlighet *påfølgende påtatt haha latter fra publikum. Og grining 😭 åhhh woow, jeg er tom for ord jeg, men jeg kjenner ingen som har så sterk kjærlighet som dere. Gråtkvalt må jeg få si at størst av alt er kjærligheten og nå skal jeg komme med en halvtimes begrunnelse på hvorfor akkurat JEG elsker dere to, kjære brudepar.

Jeg hadde syntes bryllup hadde vært supert, hvis det ikke hadde vært for talene 

Endret av Laraa
  • Liker 33
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laraa skrev (19 minutter siden):

Det forstår ikke jeg heller. Bryllup i Norge er en mange timeslang parade med minst ti til femten unødvendig lange taler av typen: jeg husker da brudgommen var barn, han må ha vært ett til to nei la meg vente litt kanskje tre eller gjerne fire år og spiste sitt første måltid spaghetti. Som bruden vet, er det hans livrett den dag i dag også (haha påtatt latter), så vil du gjøre din mann lykkelig lager du spaghetti. Da han var fire fikk han forresten sin aller første kjæreste i barnehagen, så du er ikke hans første kjærlighet *påfølgende påtatt haha latter fra publikum. Og grining 😭 åhhh woow, jeg er tom for ord jeg, men jeg kjenner ingen som har så sterk kjærlighet som dere. Gråtkvalt må jeg få si at størst av alt er kjærligheten og nå skal jeg komme med en halvtimes begrunnelse på hvorfor akkurat JEG elsker dere to, kjære brudepar.

Jeg hadde syntes bryllup hadde vært supert, hvis det ikke hadde vært for talene 

:fnise:

Det var ganske godt og levende beskrevet. Artig å lese. (Sikkert ikke like artig å sitte og høre på)

Anonymkode: 676e8...208

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (27 minutter siden):

Det forstår ikke jeg heller. Bryllup i Norge er en mange timeslang parade med minst ti til femten unødvendig lange taler av typen: jeg husker da brudgommen var barn, han må ha vært ett til to nei la meg vente litt kanskje tre eller gjerne fire år og spiste sitt første måltid spaghetti. Som bruden vet, er det hans livrett den dag i dag også (haha påtatt latter), så vil du gjøre din mann lykkelig lager du spaghetti. Da han var fire fikk han forresten sin aller første kjæreste i barnehagen, så du er ikke hans første kjærlighet *påfølgende påtatt haha latter fra publikum. Og grining 😭 åhhh woow, jeg er tom for ord jeg, men jeg kjenner ingen som har så sterk kjærlighet som dere. Gråtkvalt må jeg få si at størst av alt er kjærligheten og nå skal jeg komme med en halvtimes begrunnelse på hvorfor akkurat JEG elsker dere to, kjære brudepar.

Jeg hadde syntes bryllup hadde vært supert, hvis det ikke hadde vært for talene 

Den var bare perfekt! Spot on😂

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (På 7.11.2022 den 16.00):

Det forstår ikke jeg heller. Bryllup i Norge er en mange timeslang parade med minst ti til femten unødvendig lange taler av typen: jeg husker da brudgommen var barn, han må ha vært ett til to nei la meg vente litt kanskje tre eller gjerne fire år og spiste sitt første måltid spaghetti. Som bruden vet, er det hans livrett den dag i dag også (haha påtatt latter), så vil du gjøre din mann lykkelig lager du spaghetti. Da han var fire fikk han forresten sin aller første kjæreste i barnehagen, så du er ikke hans første kjærlighet *påfølgende påtatt haha latter fra publikum. Og grining 😭 åhhh woow, jeg er tom for ord jeg, men jeg kjenner ingen som har så sterk kjærlighet som dere. Gråtkvalt må jeg få si at størst av alt er kjærligheten og nå skal jeg komme med en halvtimes begrunnelse på hvorfor akkurat JEG elsker dere to, kjære brudepar.

Jeg hadde syntes bryllup hadde vært supert, hvis det ikke hadde vært for talene 

Hahaha, jeg er helt enig!! Denne var spot on. Vi skal lage kjøreplan med toastmaster fordi jeg NEKTER å ha eviglange taler og sitte til bords i 6 timer 😂 heldigvis skal vi ha buffet, så får vi time talene deretter, og de vi kjenner som er typiske bryllupstalere er ofte morsomme og korte av seg, heldigvis for det. 

Var i bryllup i sommer hvor brudgommens søster spontant hadde tale, og det var mye «da Ola var liten så likte vi å trille han rundt i vogna…» OK 🤷🏽‍♀️🫠 toastmasteren stoppet henne til slutt, etter vel 15 minutter med masse rart. 

Anonymkode: 3acda...305

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste må ha vært eget bryllup fordi jeg hater bla-bla-bla taler og fikk endelig bestemme rammene 😉 

Her var det maks 5 min, samt krav om visuelle hjelpemidler og maks antall taler. Vi hadde en del morsomme og kreative filmer folk hadde laget og foreldre brukte ppt med bilder. De 8 talene var godt spredd utover, var korte og morsomme. Middagen ble 3,5 timer lang, men vi hadde 4 retter, tre 10-min pauser og god drikke. Hadde også lagt ned veldig mye tid i bordplassering osv.

Får stadig kommentarer på hvor mye folk hygget seg, 5 år senere. 

Jeg har forståelse for at det er brudeparet sin store dag, men uendelig lange taler er drepen for meg. Alt over 15 min bør strengt talt avbrytes av toastmaster.

Anonymkode: 7c6df...ec4

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 15.1.2020 den 13.57):

Ene satt da allerede å brølte til bruden om at hun burde vise brystene sine allerede under forretten. Ikke kjente han bruden og alle andre syns det ble flaut. Bruden er ei skikkelig jente med god humor men satt helt tydelig ikke pris på dette. Servitørene forsøkte å roe ham ned - og det samme gjorde vennene uten hell. 

Sånne folk som dette burde man bare kaste ut. Et bryllup er ikke et utdrikningslag. Folk med slik oppførsel ønsker ikke å bidra til å gjøre dagen spesiell og fin så da fortjener de ikke være der heller.

Kjæresten min har en far som visstnok er av dette typen bråkebøtte. Er glad jeg har 3 svære brødre som og 3 svære voksne nevøer som fint kan kaste ut en evt bråkmaker. 

Anonymkode: f7898...a24

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 9.22):

Beste må ha vært eget bryllup fordi jeg hater bla-bla-bla taler og fikk endelig bestemme rammene 😉 

Her var det maks 5 min, samt krav om visuelle hjelpemidler og maks antall taler. Vi hadde en del morsomme og kreative filmer folk hadde laget og foreldre brukte ppt med bilder. De 8 talene var godt spredd utover, var korte og morsomme. Middagen ble 3,5 timer lang, men vi hadde 4 retter, tre 10-min pauser og god drikke. Hadde også lagt ned veldig mye tid i bordplassering osv.

Får stadig kommentarer på hvor mye folk hygget seg, 5 år senere. 

Jeg har forståelse for at det er brudeparet sin store dag, men uendelig lange taler er drepen for meg. Alt over 15 min bør strengt talt avbrytes av toastmaster.

Anonymkode: 7c6df...ec4

ti min er langt nok for taler, om ikke det er bruden eller brudgommen som holder de.

Anonymkode: f7898...a24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...