Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 13.16):

Når ble 9 taler for mange?? At de er for lange er en annen sak…

brud

brudgom

foreldre x 4

forlover x 2 

et søsken.

 

Det er minst 5 til jeg ville hørt fra av mine nærmeste♥️

Anonymkode: 8abdb...37d

Skjønner ikke vitsen med taler , det er totalt uinteressant. De som vil kan heller si noen ord direkte til brudeparet uten at andre trenger å sovne av kjedsomhet. 

Anonymkode: ddac1...f70

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skjønner ikke vitsen med taler , det er totalt uinteressant. De som vil kan heller si noen ord direkte til brudeparet uten at andre trenger å sovne av kjedsomhet. 

Anonymkode: ddac1...f70

Bryllupet handler jo om brudeparet da, og taler er tradisjon. Det sagt, taler behøver ikke trekke ut i det uendelige. Noen få velvalgte ord holder. 

Anonymkode: 27bd4...fcc

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Bryllupet handler jo om brudeparet da, og taler er tradisjon. Det sagt, taler behøver ikke trekke ut i det uendelige. Noen få velvalgte ord holder. 

Anonymkode: 27bd4...fcc

Var nylig i et bryllup hvor det ikke var lov med vanlige taler, folk fikk bare holde en kort skåltale på maks ett minutt. Helt topp! 

Anonymkode: ca6de...fcc

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner ikke vitsen med taler , det er totalt uinteressant. De som vil kan heller si noen ord direkte til brudeparet uten at andre trenger å sovne av kjedsomhet. 

Anonymkode: ddac1...f70

Talene er en del av bryllupet. Men de bør ikke bli for lange nei. 

Anonymkode: 8b58c...0ec

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad at jeg har sosial angst og at jeg aldri kommer til å ha ett stort bryllup, nettopp fordi jeg aldri hadde møtt opp selv😁 og hadde jeg møtt til vielsen, så hadde jeg sittet på dass under hele selskaplighetene for jeg hater folkemengder, så da slipper våre kretser å lide seg gjennom en dag for å feire meg og samboer😅 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chlypa skrev (9 minutter siden):

Er så glad at jeg har sosial angst og at jeg aldri kommer til å ha ett stort bryllup, nettopp fordi jeg aldri hadde møtt opp selv😁 og hadde jeg møtt til vielsen, så hadde jeg sittet på dass under hele selskaplighetene for jeg hater folkemengder, så da slipper våre kretser å lide seg gjennom en dag for å feire meg og samboer😅 

Alle er ikke som deg. Jeg elsker å være gjest i bryllup. 

Anonymkode: 53812...85f

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skjønner ikke vitsen med taler , det er totalt uinteressant. De som vil kan heller si noen ord direkte til brudeparet uten at andre trenger å sovne av kjedsomhet. 

Anonymkode: ddac1...f70

Jeg elsker innblikket man får i fine relasjoner mellom folk jeg da🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 8abdb...37d

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte på at bruden var veldig oversminket og dandert. Det var nok de mørke falske vippene som gjorde at det ikke så særlig bra ut. Mannen reagerte også på dette. Synd da hun egentlig er veldig pen

Anonymkode: f8768...fb8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 13.16):

Når ble 9 taler for mange?? At de er for lange er en annen sak…

brud

brudgom

foreldre x 4

forlover x 2 

et søsken.

 

Det er minst 5 til jeg ville hørt fra av mine nærmeste♥️

Anonymkode: 8abdb...37d

Én forelder fra hver side holder i massevis. Brud, brudgom, to foreldre, to forlovere. Der har du 6 taler. En eller to til kan slippe til hvis de har et helt spesielt forhold til brud og/eller brudgom, men det bør være absolutt maks.

Anonymkode: 2e64a...517

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Én forelder fra hver side holder i massevis. Brud, brudgom, to foreldre, to forlovere. Der har du 6 taler. En eller to til kan slippe til hvis de har et helt spesielt forhold til brud og/eller brudgom, men det bør være absolutt maks.

Anonymkode: 2e64a...517

Høres skikkelig stusselig ut - i min mening. Forstår at man tenker forskjellig her 😊

Anonymkode: 8abdb...37d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 13.16):

Én forelder fra hver side holder i massevis. Brud, brudgom, to foreldre, to forlovere. Der har du 6 taler. En eller to til kan slippe til hvis de har et helt spesielt forhold til brud og/eller brudgom, men det bør være absolutt maks.

Anonymkode: 2e64a...517

Det er en ganske stor andel skilte foreldre i mange familier..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Kath H. skrev (På 4.8.2022 den 16.09):

Det er en ganske stor andel skilte foreldre i mange familier..

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 2e64a...517

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 2e64a...517

At kanskje stemor og stefar også ønsker å holde taler?

Anonymkode: 6cac3...2e7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 2e64a...517

At både mor og far vil si noe separat vel. Det blir 4 taler bare der. Det kan gjerne være mange taler. Men talene bør ikke var lenge. 

Anonymkode: 8b58c...0ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 21.26):

Er en av dere fra landet der bryllupet holdes? 

Anonymkode: 27bd4...fcc

Ja. Ble en kjempeopplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste var mitt eget bryllup. Mannen kom med en tale som slo pusten ut av meg og overrasket alle de andre. Verken min eller hans familie visste at han var så dyp talemessig. Jeg er så glad hans tale ble filmet ❤️

Jada, alle har fine taler på bryllupsdagen, og bruden skal gråte. Men her satt det altså 40 stykker som felte en tåre eller en elv. 

Verste var også i mitt eget bryllup: En av de inviterte gikk rundt til alle for å fortelle sin tragiske historie til alle som ville høre. Flere kom bort og sa at det var direkte ubehagelig og lurte på om vedkommende var riktig navla. Vi snakker ikke om flisa i fingeren, vi snakker om traumer gjennom sin hele oppvekst. Endte med at jeg måtte sende vedkommende hjem fordi hen leverte dårlig stemning generelt utover kvelden, pluss et nummer til ambulerende psykisk helseteam. 

Så aldri snurten av hen igjen etter det, men fikk høre at hen fikk den hjelpen hen trengte. 

Anonymkode: a26c7...a1b

  • Liker 4
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 29.11.2018 den 20.01):

Middag fra 17-22, flere taler der merparten mest var intr i egen stemme. Klokka 23 kom kaka, og etter dette brudevals... Klokken 01 stengte det. Godt man enda rakk en del glass med champagne, ellers hadde jeg vel daua av kjedsomhet. Verste var at det var leid in egen DJ og greier, stakkarn fikk knappe 1-1,5 time, etter venta på at alt annet skulle bli ferdig.

GJESP! 

Anonymkode: 3ca47...489

Hjelpes, jeg var i et bryllup der middagen varte i seks timer! Det var bare tre retter, så da sier det seg vel selv at mesteparten av tiden var dautid og et utall altfor lange og kjedelige taler, på opp mot en halvtime per stk. Jeg var gravid, og fikk så vindt i ryggen at jeg ikke klarte å sitte stille på en hard stol så lenge, det føltes som om ryggen holdt på å knekke i to. Et par ganger i løpet sv middagen måtte jeg tusle bort til hotellrommet (heldigvis var bryllupet på et hotell, og vi hadde rom der) så jeg kunne legge meg ned i et kvarter før jeg kunne komme tilbake til bordet. 
Det er virkelig en uting når talerne ikke blir holdt i tøylene av toastmasteren. 

Anonymkode: 963bf...608

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelpes, jeg var i et bryllup der middagen varte i seks timer! Det var bare tre retter, så da sier det seg vel selv at mesteparten av tiden var dautid og et utall altfor lange og kjedelige taler, på opp mot en halvtime per stk. Jeg var gravid, og fikk så vindt i ryggen at jeg ikke klarte å sitte stille på en hard stol så lenge, det føltes som om ryggen holdt på å knekke i to. Et par ganger i løpet sv middagen måtte jeg tusle bort til hotellrommet (heldigvis var bryllupet på et hotell, og vi hadde rom der) så jeg kunne legge meg ned i et kvarter før jeg kunne komme tilbake til bordet. 
Det er virkelig en uting når talerne ikke blir holdt i tøylene av toastmasteren. 

Anonymkode: 963bf...608

Seks timer er ganske vanlig. Fem er omtrent normen i norske bryllup. Og det er uten veldig lange taler. Vi hadde taler på maks ti minutter hver og tilsammen 6 taler. Og vår middag varte i nærmere. 5 timer med tre retter

Anonymkode: 8b58c...0ec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Seks timer er ganske vanlig. Fem er omtrent normen i norske bryllup. Og det er uten veldig lange taler. Vi hadde taler på maks ti minutter hver og tilsammen 6 taler. Og vår middag varte i nærmere. 5 timer med tre retter

Anonymkode: 8b58c...0ec

Talene i deres bryllup var innafor, men talene i det bryllupet jeg skrev om var absolutt ikke innafor i det hele tatt. I ettertid var jeg i et bryllup hvor maksgrensen per tale var fem minutter, og det var perfekt.
To timer per rett er rett og slett altfor mye, synes jeg. Jeg var sulten store deler av måltidet fordi det var så mye venting (bare hovedretten som faktisk mettet noe, forretten var bitteliten). 

Anonymkode: 963bf...608

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 18.42):

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 2e64a...517

Du skrev en forelder fra hver side. Hvis foreldre på begge sider er skilte er de ikke nødvendigvis enige nok eller nære nok til at bare en fra hver side holder tale. 
Feks du sitter der som mor til bruden og hører på at din eksmann (far til bruden) holder tale fra seg og stemor. Selvfølgelig har du lyst å si noen ord selv. Der har du to taler. Så er det samme på brudgommens side..
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...