Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Kan noen få liv i denne tråden igjen?? Synes den er så morsom 😂

Bruker den som en «not to do» i eget og andres bryllup😂

Anonymkode: 3acda...305

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et. Var i bryllup til mannens venninne i høst, noe vi hadde gledet oss til. Det begynte greit, tidlig vielse klokka 12, fin den. Så skulle de ta bilder etterpå (noe jeg er sterk motstander av da jeg bare har kjedelige erfaringer med det, dette blir mildt sagt ikke et unntak). Det hadde de satt av to timer til.

De endte opp med å bli borte i godt over tre timer, og det føltes som ti (som det strengt tatt pleier). Imens var det småsnacks og åpen bar i lokalet. Men når man kjeder seg er det lett å både spise og drikke litt for mye, og etter hvert seig vi langt ned i møblene. Og sånn ble stemningen. Da brudeparet kom en gang mellom 17-18 var det umiddelbart tid for.. mer bilder!! Nærmeste familie forsvant sammen med paret og vi andre ble sittende og glane i halvannen time til. Det var fryktelig mye høylytt sukking og kikking på klokke i det lokalet 🥴

SÅ ble middagen servert. Ingen av oss var sultne, og jeg hadde allerede sett på klokka 400 ganger. Bare to taler, ingen andre innslag. Så middagen gikk kjapt, og mens kakene ble satt ut var det søren meg tid for enda en fotoshoot 💣 Da fabrikkerte mannen en migrene og vi dro. Brudeparet kan ikke ha vært i lokalet mer enn to-tre timer totalt iløpet av hele dagen. Mens vi følte vi satt der en uke. Vi har ikke møttes siden da, og jeg kjenner jeg må få det på veldig god avstand før jeg klarer å lyve på meg at det var hyggelig.

Anonymkode: 9b217...3fd

  • Liker 24
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har et. Var i bryllup til mannens venninne i høst, noe vi hadde gledet oss til. Det begynte greit, tidlig vielse klokka 12, fin den. Så skulle de ta bilder etterpå (noe jeg er sterk motstander av da jeg bare har kjedelige erfaringer med det, dette blir mildt sagt ikke et unntak). Det hadde de satt av to timer til.

De endte opp med å bli borte i godt over tre timer, og det føltes som ti (som det strengt tatt pleier). Imens var det småsnacks og åpen bar i lokalet. Men når man kjeder seg er det lett å både spise og drikke litt for mye, og etter hvert seig vi langt ned i møblene. Og sånn ble stemningen. Da brudeparet kom en gang mellom 17-18 var det umiddelbart tid for.. mer bilder!! Nærmeste familie forsvant sammen med paret og vi andre ble sittende og glane i halvannen time til. Det var fryktelig mye høylytt sukking og kikking på klokke i det lokalet 🥴

SÅ ble middagen servert. Ingen av oss var sultne, og jeg hadde allerede sett på klokka 400 ganger. Bare to taler, ingen andre innslag. Så middagen gikk kjapt, og mens kakene ble satt ut var det søren meg tid for enda en fotoshoot 💣 Da fabrikkerte mannen en migrene og vi dro. Brudeparet kan ikke ha vært i lokalet mer enn to-tre timer totalt iløpet av hele dagen. Mens vi følte vi satt der en uke. Vi har ikke møttes siden da, og jeg kjenner jeg må få det på veldig god avstand før jeg klarer å lyve på meg at det var hyggelig.

Anonymkode: 9b217...3fd

Jeg fatter ikke at brudepar tenker mer på dette og legger litt mer til rette for gjestene. Opplevd det selv ganske mange ganger nå. innen brudeparet er tilbake er alle (utenom kjernefamilien som har kjente og kjære rundt seg å snakke med) utålmodige, slitne og lei. Barn griner og har gått i vranglås. Flere har dratt hjem evnt ruslet/skysset seg selv til nærmeste kiosk eller bensinstasjon. 

Selv hadde jeg vært superstressa om jeg var brud selv og bildetakingen dro ut, jeg hadde hvert eneste sekund tenkt på gjestene mine som sitter å venter. 

Anonymkode: 86b38...66c

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 9.56):

Jeg fatter ikke at brudepar tenker mer på dette og legger litt mer til rette for gjestene. Opplevd det selv ganske mange ganger nå. innen brudeparet er tilbake er alle (utenom kjernefamilien som har kjente og kjære rundt seg å snakke med) utålmodige, slitne og lei. Barn griner og har gått i vranglås. Flere har dratt hjem evnt ruslet/skysset seg selv til nærmeste kiosk eller bensinstasjon. 

Selv hadde jeg vært superstressa om jeg var brud selv og bildetakingen dro ut, jeg hadde hvert eneste sekund tenkt på gjestene mine som sitter å venter. 

Anonymkode: 86b38...66c

Tenker akkurat det samme. Får helt prestasjonsangst bare jeg skal invitere til bursdagsfest, i frykt for at ikke alle skal ha det kjempegøy hele tiden. Følelsen av å gå glipp av noe og frykten for at folk går og ser på klokka hadde ødelagt hele fotograferingen for meg.

Anonymkode: 9b217...3fd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

dytt

Anonymkode: cb440...a76

dytter tilbake :fnise:

Anonymkode: 2f4ee...af5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et bryllup hvor en venn av brudeparet skulle filme det hele. Under vielsen filmet han som bare det, med sin kjæreste ved sin side. Problemet var at kjæresten var tunghørt, så hun hadde høreapparat. Da brudeparet senere skulle se på videoen, så hørte man svært lite av hva som ble sagt, ettersom høreapparatet forstyrret opptaket..Under middagen skulle han også filme, men ingen filmer dukket opp. To passer sentralt foran brudeparet sto tomme frem til desserten.. da kom filmer og kjærste hastende til bordet, men håret i orden og begge var lett rødflammede.. ingen tvil om hva de to hadde gjort🤭Brudeparet var ikke videre imponerte . Utover det et strålende fint bryllup, bare synd for brudeparet at lite ble foreviget som de hadde planlagt.

Anonymkode: fb690...dcc

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mn verste opplevelse er at matallergien min ikke ble tatt hensyn til enda jeg hadde meldt den inn. Dette gjorde at jeg ikke kunne spise forrett eller dessert. Det er ingen sær allergi, men jeg kan ikke spise matvarer som inneholder det.

Vanligvis bryr jeg meg ikke så mye, men dette var et dyrt bryllup og det var utrolig kjedelig å ikke kunne spise kake der alle satt og koste seg. Hadde jeg visst menyen på forhånd hadde jeg tatt med en egen kakebit. 

Anonymkode: 7c727...c2d

  • Liker 11
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg egentlig har litt dårlig samvittighet for å skrive om dette bryllupet her, for det var egentlig veldig fint og gjestene storkoste seg! Men brudeparet hadde feilberegnet mengde med drikkevarer fullstendig, og bryllupet havnet på noe som må ha vært årtiets varmeste dag. I tillegg ble bryllupet arrangert in the middle of nowhere på et jorde, så det var ikke bare bare å skaffe mer drikke heller 😅

Det var mer eller mindre tomt for all alkoholfri drikke (og nesten alt med alkohol) før middagen, fordi det var for varmt. Det ER altså noe spesielt å sitte og drikke vann fra vannslangen (som var det eneste tilgjengelige) fra vinglass i finstasen! Men hyggelig var det og maten var supergod!

Anonymkode: 5e23e...ab4

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Mn verste opplevelse er at matallergien min ikke ble tatt hensyn til enda jeg hadde meldt den inn. Dette gjorde at jeg ikke kunne spise forrett eller dessert. Det er ingen sær allergi, men jeg kan ikke spise matvarer som inneholder det.

Vanligvis bryr jeg meg ikke så mye, men dette var et dyrt bryllup og det var utrolig kjedelig å ikke kunne spise kake der alle satt og koste seg. Hadde jeg visst menyen på forhånd hadde jeg tatt med en egen kakebit. 

Anonymkode: 7c727...c2d

Var det i går? Føler jeg var i samme bryllup 

Anonymkode: cb440...a76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 12.49):

Jeg har et. Var i bryllup til mannens venninne i høst, noe vi hadde gledet oss til. Det begynte greit, tidlig vielse klokka 12, fin den. Så skulle de ta bilder etterpå (noe jeg er sterk motstander av da jeg bare har kjedelige erfaringer med det, dette blir mildt sagt ikke et unntak). Det hadde de satt av to timer til.

De endte opp med å bli borte i godt over tre timer, og det føltes som ti (som det strengt tatt pleier). Imens var det småsnacks og åpen bar i lokalet. Men når man kjeder seg er det lett å både spise og drikke litt for mye, og etter hvert seig vi langt ned i møblene. Og sånn ble stemningen. Da brudeparet kom en gang mellom 17-18 var det umiddelbart tid for.. mer bilder!! Nærmeste familie forsvant sammen med paret og vi andre ble sittende og glane i halvannen time til. Det var fryktelig mye høylytt sukking og kikking på klokke i det lokalet 🥴

SÅ ble middagen servert. Ingen av oss var sultne, og jeg hadde allerede sett på klokka 400 ganger. Bare to taler, ingen andre innslag. Så middagen gikk kjapt, og mens kakene ble satt ut var det søren meg tid for enda en fotoshoot 💣 Da fabrikkerte mannen en migrene og vi dro. Brudeparet kan ikke ha vært i lokalet mer enn to-tre timer totalt iløpet av hele dagen. Mens vi følte vi satt der en uke. Vi har ikke møttes siden da, og jeg kjenner jeg må få det på veldig god avstand før jeg klarer å lyve på meg at det var hyggelig.

Anonymkode: 9b217...3fd

De skal være glad for at signe og trøtte gjester var det eneste de kom tilbake til når man etterlater alle med fri bar og snacks, stakkars mennesker! Utrolig egoistisk gjort. Skjønner dere stakk.

Noe ille for noen helger siden var da søsteren til brudgommen kledde på seg en veldig lys, akkurat på grensa til uakseptabel, kjole og strålte om kapp med bruden. Pinlig for alle. 

Anonymkode: 52fc9...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Var det i går? Føler jeg var i samme bryllup 

Anonymkode: cb440...a76

Nei, det er flere år siden. Jeg snakker aldri om allergien min (gjesp), så jeg tror kanskje brudeparet ikke tenkte at det var så farlig.

Anonymkode: 7c727...c2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er flere år siden. Jeg snakker aldri om allergien min (gjesp), så jeg tror kanskje brudeparet ikke tenkte at det var så farlig.

Anonymkode: 7c727...c2d

Likevel dårlig gjort synes jeg. 

Anonymkode: cb440...a76

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

ingen holdt taler og ingen toastmaster, det var ingen musikk heller, det var det mest stille og kleine bryllupet noensinne 

Anonymkode: 32e89...429

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forlover i et bryllup, gravid i 8. måned. Ikke noe stort opplegg, med rundt 40 gjester. Da jeg kom til lokalet, fant jeg ut at de skulle servere SPEKEMAT. Altså, flatbrød, spekemat og potetsalat. Ikke noe kjøtt jeg kunne spise. Å sitte i et bryllup og spise potetsalat og flatbrød er ikke akkurat noen høydare. I tillegg var jeg forloveren, så hun burde kanskje ha tatt litt hensyn.

Anonymkode: de192...df7

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var forlover i et bryllup, gravid i 8. måned. Ikke noe stort opplegg, med rundt 40 gjester. Da jeg kom til lokalet, fant jeg ut at de skulle servere SPEKEMAT. Altså, flatbrød, spekemat og potetsalat. Ikke noe kjøtt jeg kunne spise. Å sitte i et bryllup og spise potetsalat og flatbrød er ikke akkurat noen høydare. I tillegg var jeg forloveren, så hun burde kanskje ha tatt litt hensyn.

Anonymkode: de192...df7

Er du sikker på at hun visste det? Som en som aldri har vært gravid, var jeg godt voksen før jeg visste at spekemat var noe gravide ikke spiste, og for å være ærlig hadde jeg glemt det igjen fram til jeg leste dette.

Anonymkode: ca6de...fcc

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var forlover i et bryllup, gravid i 8. måned. Ikke noe stort opplegg, med rundt 40 gjester. Da jeg kom til lokalet, fant jeg ut at de skulle servere SPEKEMAT. Altså, flatbrød, spekemat og potetsalat. Ikke noe kjøtt jeg kunne spise. Å sitte i et bryllup og spise potetsalat og flatbrød er ikke akkurat noen høydare. I tillegg var jeg forloveren, så hun burde kanskje ha tatt litt hensyn.

Anonymkode: de192...df7

Her er det ditt ansvar å sjekke inn med brudeparet på forhånd hva maten skulle være. Akkurat som at de som har matllergier må selv si ifra, de kan ikke forvente at brudeparet skal gå rundt og huske enhver slik detalj. Jeg visste ikke at gravide ikke kan spise spekemat f.eks, og jeg er 35 år gammel (og aldri vært gravid)

Anonymkode: 6cac3...2e7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er det ditt ansvar å sjekke inn med brudeparet på forhånd hva maten skulle være. Akkurat som at de som har matllergier må selv si ifra, de kan ikke forvente at brudeparet skal gå rundt og huske enhver slik detalj. Jeg visste ikke at gravide ikke kan spise spekemat f.eks, og jeg er 35 år gammel (og aldri vært gravid)

Anonymkode: 6cac3...2e7

Enig. Normalt å f.eks servere indrefilet. Gravide skal jo spise gjennomstekt. Det vet ikke alle bortsettfra gravide/de som har vært gravid. Og lett å glemme om det er flere år siden man selv fikk barn.

Anonymkode: 873cc...ffb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var forlover i et bryllup, gravid i 8. måned. Ikke noe stort opplegg, med rundt 40 gjester. Da jeg kom til lokalet, fant jeg ut at de skulle servere SPEKEMAT. Altså, flatbrød, spekemat og potetsalat. Ikke noe kjøtt jeg kunne spise. Å sitte i et bryllup og spise potetsalat og flatbrød er ikke akkurat noen høydare. I tillegg var jeg forloveren, så hun burde kanskje ha tatt litt hensyn.

Anonymkode: de192...df7

Spurte de ikke om matallergier eller dietter?

Endret av Norja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 10.44):

Jeg var forlover i et bryllup, gravid i 8. måned. Ikke noe stort opplegg, med rundt 40 gjester. Da jeg kom til lokalet, fant jeg ut at de skulle servere SPEKEMAT. Altså, flatbrød, spekemat og potetsalat. Ikke noe kjøtt jeg kunne spise. Å sitte i et bryllup og spise potetsalat og flatbrød er ikke akkurat noen høydare. I tillegg var jeg forloveren, så hun burde kanskje ha tatt litt hensyn.

Anonymkode: de192...df7

Hvordan man kan være forlover uten å ha kommet innpå temaet: «mat som serveres» er for meg et aldri så lite under😅

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...