Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 7.21):

Var gjest i et bryllup i fjor sommer. Alt var fint fram til kvelden hvor følget skulle flytte seg ut til et strandområde og forlover til brudgommen nærmest smalt døra i fjeset på brudens forlover mens han sa at hun «ikke var verdt å vente på» (?) og lo og holdt på. Veldig ekkelt å være vitne til og jeg angrer på at jeg ikke sa noe i hennes forsvar. 

Anonymkode: f6088...fdd

Begynner brudens navn på K?

Anonymkode: f6088...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

O.G. skrev (På 8.3.2022 den 5.38):

Han prøvde å fortelle bruden noe....

Det burde han i så fall ha gjort leeeeenge før det kom så langt at de giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg har vært vitne til er der en far gifter seg med en ny kvinne og det som blir "stemor" holder bryllupstale der hun bruker muligheten til å angripe stesønnene og få hun selv til å fremstå som den stakkarslige. Egentlig var hun den fæle stemor. 

Anonymkode: f0931...3f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefaren min var toastmaster i et bryllup jeg var i, gjestene satt i E og de lengst nede på bortre flanke holdt altså ikke kjeft hverken under talene eller når stefaren min sto og prøvde å informere om noe. Tilslutt tok han et vinglass og kylte det i veggen bak seg, og da ble det stille gitt.

Anonymkode: 2f043...323

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 21.05):

Dette må virkelig anonymiseres, men en bekjent av meg feiret bryllup tre dager til ende på en lokal og fin gård. Brudeparet, la oss kalle dem Per og Kari, var svært opptatt av at alle i familien skulle ha pene klær, i den grad at de inviterte dem på besøk til byen de bor i for å gå og handle sammen. Selve bryllupet var flott og fint, og etterpå dro de på en slags nær-bryllupsreise i området, hvor de overnattet i tretopphytter osv. 
 

Senere på sommeren snakket jeg med en bekjent fra brudeparets familie, som fortalte at hun skulle i bryllup i helga. Jeg spurte om hvem som giftet seg, og da var svaret «Per og Kari.» Jeg må ha sett ut som et spørsmålstegn, men da viste det seg at pga korona kunne de ikke invitere alle de ønsket i det første bryllupet (jeg tror det var rundt 80 gjester der), så nå skulle de ha et vennebryllup. Jeg så fremdeles spørrende ut, for den bekjente hadde jo allerede vært i det første bryllupet. Og da var svaret at ja, men brudeparet ønsket at familien kom i det andre bryllupet også, for å holde de samme talene som de holdt i det første.


…er ikke det ganske spesielt da?

Anonymkode: 2f043...323

Var en tråd om noe lignende for noen uker siden, forfatter av hovedinnlegg skulle ha gjestene sine til å late som at hun og mannen først nå begynte sitt liv som mann og kone i et nytt bryllup (de ble gift under korona).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Var i et bryllup for 3 år siden. Det var kusinen min, ca 60 gjester. Det hele startet i kirka. Når bruden kom inn fikk alle sjokk, hun var sminket hos frisøren men det så helt jævlig ut. Fullstendig klovnesminke. Seremonien var hyggelig. Når det ble tatt bilder var det også fri bar. Dette var ikke helt heldig da flere var godt beruset før middag, heldigvis ingen barn tilstede. 

Maten var god, og to fine taler i starten. Etter det ble det kaos. Onkel ble full og tulledanset hele kvelden. Ett yngre par begynte å sloss. En av kakene ramlet i bakken. Fullstendig fyllekalas. 

Jeg har lært to ting. Jeg skal sminke meg selv og IKKE ha fri bar når jeg skal gifte meg. 

Anonymkode: 6b54f...405

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var i et bryllup til et tantebarn. Det var visst delt opp i A og B gjester. A gjestene fikk middag, mens vi andre skulle komme til kaker. 
Problemet var at middagen langt fra var ferdig når vi kom til tiden vi fikk oppgitt. Så vi ble sittende på noe som lignet et venteværelse og høre de andre sitte og spise og kose seg og holde taler osv i 1, 5 time eller noe rundt der.

Til slutt kommer brudgommens mor ut og lurer på om vi er sultne for det var så mye mat igjen. Vi takket nei, følte ikke for å gå inn og spise restene. Bare tragisk rett og slett. 
I tillegg var jo alle gjestene så mette etter middagen at kakene kom flere timer senere.
Har ikke folk råd til middag til alle gjestene, kan de heller droppe å be så mange. 
Jeg kommer aldri til å takke ja til kake fest igjen. 

Anonymkode: 3d4a5...28a

Skjønner jeg godt. Be alle til middag eller la være å be flere, tenker jeg. Kommer aldri til å delta som B-gjest i et bryllup. 

Kunne likegodt skrevet "du er ikke viktig nok, men vi måtte be deg for syns skyld" i innbydelsen. 

Anonymkode: 3f34c...e3e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet til et søskenbarn. Virket som at vi var inviterte bare for gavens skyld. Vi fikk så vidt et hei, vi ble plassert langt unna med andre randoms under middagen og følte generelt at vi (og flere) var der for syns skyld. Ikke fikk vi takkekort heller. 

Anonymkode: 25c0f...720

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en ny tråd for å diskutere kaffegjester, takk.

Anonymkode: 6cac3...2e7

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at jeg har skrevet om det før, men for å holde litt liv i tråden så tar jeg en sjanse og forteller likevel. 

I bryllupet til en perifer slektning kjente jeg ikke så mange av de hundre+ gjestene, og mangel på tilhørighet var sikkert grunn til at jeg og samboer (som ikke kjente noen, stakkars) å bli plasset på barnebordet. Et kjedelig bryllup fra før ble enda kjedeligere uten noen å småprate med. Ungene satt til bords i omtrent 5 min for hver rett, mellom serveringene forlot de bordet og løp rundt og herjet. Så da satt jeg og samboer helt alene. Greit nok, vi hadde hverandre, men det ble veldig synlig på en måte.

I tillegg varte middagen i 6 timer! Forretten sto på bordet da vi satte oss, og så tok det 2 timer før middagen kom, og den var kald. Så 2 timer til før desserten ble servert, man rakk å bli sulten mellom rettene. Grunnen? Aldri vært borti en mer taletrengt forsamling. Den ene onkelen etter den andre holdt lange taler med de samme fiskehistoriene. 

Da klokka var 22, og middagen endelig var over, skulle lokalet ryddes og omorganiseres, så vi ble sittende på gangen og vente. Vi slapp inn igjen etterhvert, men kakene lot vente på seg og da klokka ble 2330 ga vi opp og listet oss ut. Vi var utsultet, nesten fire timer etter dessert. Pølse på Esso'n har aldri smakt så godt. 

Anonymkode: e3a56...13b

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 17.02):

Det kan hende at jeg har skrevet om det før, men for å holde litt liv i tråden så tar jeg en sjanse og forteller likevel. 

I bryllupet til en perifer slektning kjente jeg ikke så mange av de hundre+ gjestene, og mangel på tilhørighet var sikkert grunn til at jeg og samboer (som ikke kjente noen, stakkars) å bli plasset på barnebordet. Et kjedelig bryllup fra før ble enda kjedeligere uten noen å småprate med. Ungene satt til bords i omtrent 5 min for hver rett, mellom serveringene forlot de bordet og løp rundt og herjet. Så da satt jeg og samboer helt alene. Greit nok, vi hadde hverandre, men det ble veldig synlig på en måte.

I tillegg varte middagen i 6 timer! Forretten sto på bordet da vi satte oss, og så tok det 2 timer før middagen kom, og den var kald. Så 2 timer til før desserten ble servert, man rakk å bli sulten mellom rettene. Grunnen? Aldri vært borti en mer taletrengt forsamling. Den ene onkelen etter den andre holdt lange taler med de samme fiskehistoriene. 

Da klokka var 22, og middagen endelig var over, skulle lokalet ryddes og omorganiseres, så vi ble sittende på gangen og vente. Vi slapp inn igjen etterhvert, men kakene lot vente på seg og da klokka ble 2330 ga vi opp og listet oss ut. Vi var utsultet, nesten fire timer etter dessert. Pølse på Esso'n har aldri smakt så godt. 

Anonymkode: e3a56...13b

Hvordan er relasjonen til brudeparet nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spore tråden tilbake til det den handler om? 

Det beste/verste du har sett i et bryllup. 

Skjønner at jeg høres ut som tidenes surpomp nå, men dietter og alt det andre utenomsnakket som har vært de siste dagene hører ikke hjemme i denne tråden. Bryllupsforumet er stort nok til å lage nye tråder om det. 

Anonymkode: 676e8...208

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I et bryllup jeg var så skulle forlover holde tale til bruden. Hele talen var bare historier om hvor dum bruden hadde vært som barn, tabber hun har gjort, en eksamen hun strøk på, hvor tykk hun hadde vært en stund. 

Anonymkode: 6e95c...c6f

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden kommer til å bli så bra denne sesongen! Tenk hvor mange som har utsatt pga corona! Bryllupsboom og mange gode historier i vente 🍿

Anonymkode: ff43d...569

  • Liker 26
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Denne tråden kommer til å bli så bra denne sesongen! Tenk hvor mange som har utsatt pga corona! Bryllupsboom og mange gode historier i vente 🍿

Anonymkode: ff43d...569

Det gledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er helt innafor siden bryllupet ikke har vært ennå. Eller de er for så vidt gift, de giftet seg i koronatiden, men selskapet/festen har blitt utsatt. 

Brudeparet skal altså gifte seg på nytt i utlandet. Planleggingen/infoen er så dårlig. Det er midt i fellesferien. Ikke har vi fått info om fly og tog. En ting er å fly til dette landet, men så fant jeg ut at fra flyplassen til bryllupsstedet, er det en 6 timers togreise. Her må det legges inn en ekstra natt på hotell, både tur/retur. Hotellet på bryllupsstedet vi ble anbefalt er også et lite stykke unna togstasjonen. Ikke har brudeparet laget en avtale med hotellet om billigere pris eller noe. Noen uker senere kom bruden med beskjed om at brudeparet ikke skulle overnatte på dette hotellet likevel, da foreldrene hennes hadde leid en airbnb. Regner med det blir billigere for brudeparet. Men da hadde allerede en god del gjester booket rom på hotellet. Det er heller ikke lagt inn måltider. Så det er kun bryllupsmiddagen gjestene får servert. Ellers må man klare seg selv. For de som skal delta blir dette en VELDIG dyr tur. Bare flybillettene til dette landet er svindyre. Hvis jeg reiser alene kom prisen på nesten 15000 kr for en helg. Det er jeg ikke villig til å bruke i et bryllup. 

De skal også ha en fest i Norge for dem som ikke "får vært med" til det utenlandske bryllupet. Ingen middag på dem, kun kaffe og kaker. Alkohol må man ta med selv. 

Trenger vel ikke å si at de fleste inviterte har takket nei. 

Anonymkode: 8b645...724

  • Liker 31
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...