Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Mitt søsters bryllup i 1993, ikke det verste kanskje men jeg husker det godt.

Både hun og brudgommen var under 20 år (ikke gravid eller kristen), all champagnen førte til at søsteren min ble skikkelig full tidlig på kvelden. Hun ble ikke ubehagelig eller snøvlete, bare trøtt. Litt sært å ha bruden med hodet på bordet. Mamma forsøkte å få folk til å tro at det er migrene...

Broren min skulle stå for fotografering. Han er flink egentlig og de har noen fine bilder fra kirka men absolutt ingenting etterpå. Tom for film. Og ingen andre hadde tatt med kamera fordi han er jo nettopp så flink.

Anonymkode: 531a3...d0c

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.4.2022 den 21.10):

Vet ikke om det er helt innafor siden bryllupet ikke har vært ennå. Eller de er for så vidt gift, de giftet seg i koronatiden, men selskapet/festen har blitt utsatt. 

Brudeparet skal altså gifte seg på nytt i utlandet. Planleggingen/infoen er så dårlig. Det er midt i fellesferien. Ikke har vi fått info om fly og tog. En ting er å fly til dette landet, men så fant jeg ut at fra flyplassen til bryllupsstedet, er det en 6 timers togreise. Her må det legges inn en ekstra natt på hotell, både tur/retur. Hotellet på bryllupsstedet vi ble anbefalt er også et lite stykke unna togstasjonen. Ikke har brudeparet laget en avtale med hotellet om billigere pris eller noe. Noen uker senere kom bruden med beskjed om at brudeparet ikke skulle overnatte på dette hotellet likevel, da foreldrene hennes hadde leid en airbnb. Regner med det blir billigere for brudeparet. Men da hadde allerede en god del gjester booket rom på hotellet. Det er heller ikke lagt inn måltider. Så det er kun bryllupsmiddagen gjestene får servert. Ellers må man klare seg selv. For de som skal delta blir dette en VELDIG dyr tur. Bare flybillettene til dette landet er svindyre. Hvis jeg reiser alene kom prisen på nesten 15000 kr for en helg. Det er jeg ikke villig til å bruke i et bryllup. 

De skal også ha en fest i Norge for dem som ikke "får vært med" til det utenlandske bryllupet. Ingen middag på dem, kun kaffe og kaker. Alkohol må man ta med selv. 

Trenger vel ikke å si at de fleste inviterte har takket nei. 

Anonymkode: 8b645...724

Uff. Jeg ble også gift under korona med utenlandsbryllup som ble utsatt. Men folk har fått kart og adresse som har vært tilgjengelig i 2 år. Lagde tidlig en egen hjemmeside for info og lagde en faq som ble lagt ut for alle spørsmål. 
Vi prøver også å arrangere noe utenom festen, som brunsj og omvisninger. Men det er utrolig vanskelig når alle kommer og reiser på forskjellige dager. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi skrev (23 timer siden):

Uff. Jeg ble også gift under korona med utenlandsbryllup som ble utsatt. Men folk har fått kart og adresse som har vært tilgjengelig i 2 år. Lagde tidlig en egen hjemmeside for info og lagde en faq som ble lagt ut for alle spørsmål. 
Vi prøver også å arrangere noe utenom festen, som brunsj og omvisninger. Men det er utrolig vanskelig når alle kommer og reiser på forskjellige dager. 

Er en av dere fra landet der bryllupet holdes? 

Anonymkode: 27bd4...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nye bryllup nye historier 😁

Bruden var høygravid med deres nr 3 på 3 år. Mannen er "udugelig". Altså, han er snill, grei, god kondis og smart altså. Men han har ikke lappen, eier ikke døgnrytme, tar aldri ungene, kan ikke lage mat, går fort 3 dager mellom dusj og det eneste han gjør i huset er å gå med søppla to ganger i uken. 

Bruden kunne naturligvis ikke drikke, men det skulle jammen meg brudgommen. Han drakk resten av folket under bordet innen kl. 22:30, og måtte sove på sofaen ved dansegulvet. Så da skrudde de av musikken så han fikk sove. 

Selskapet var forsåvidt veldig fint, men jeg fikk ikke sagt mer enn "hei, gratulerer så mye" til bruden, og jeg tror helt ærlig ikke at det gjorde noe forskjell at jeg var der. Det var litt sårt, for hun er en av mine beste venner, men snakket bare med sin nermeste familie og forlover og barna hele festen. 

Barna deres var de eneste barna på festen og var der under middagen. Det hadde vært helt greit, men ingen fikk lov å drikke før de hadde dratt kl 20:00, og de bråket helt forferdelig under talene. Det gikk ikke Ann å høre noe som helst. 

Og så hjalp det ikke at jeg og min mann (vi er vennepar av brudeparet) ble plassert på hvert vårt bord med helt ukjente mennesker uten felles interesser 😅

  • Liker 26
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i bryllup for noen helger siden, og dagen var lagt opp SÅ dårlig. Før bryllupet så var det blitt laget en facebookgruppe, hvor bruden skrev en sint melding til alle om at det ikke var lov med medbrakt drikke, og dette gjaldt også om folk gjemte drikke i bilen. Hun påpekte hele 4 ganger at folk ikke skulle bli "dritings", og at de helst ikke ville huske dagen som den dagen alle gjestene spøy ut lokalet. Truet med å kaste folk ut ca 3 ganger i løpet av den "talen". Dette var utrolig merkelig, i og med at det er vel helt unødvendig å skulle måtte påpeke noe sånt, det er vel inneforstått?  Alle som kommer er jo gjester DE selv har invitert, så det er ikke som at det kommer mange tilfeldige folk som de ikke vet om klarer å oppføre seg. 

Gjestene kom kl 12:30 og vielsen startet kl 13. Vielsen varte i hele 10 minutter, så var det over. Etter dette var det bryllupskake. Middagen startet ikke før kl 17:30! Så fra klokken 13:10 til ca 17:30 måtte alle bare stå rundt å vente. Middagen startet. Det var ca 9 taler spredt utover, alt for mange og de var lange og kjedelige. Etter taler var det noe leker. Vi ble sittende tilbords til kl var minst halv 10. Det var ALT for lenge. Deretter var det enda 2t venting før brudevalsen. 

Anonymkode: e520c...29a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hun påpekte hele 4 ganger at folk ikke skulle bli "dritings", og at de helst ikke ville huske dagen som den dagen alle gjestene spøy ut lokalet.

Med tanke på hvor fulle folk har en tendens til å bli i bryllup kan jeg skjønne henne selv om jeg skjønner poenget ditt veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var i bryllup for noen helger siden, og dagen var lagt opp SÅ dårlig. Før bryllupet så var det blitt laget en facebookgruppe, hvor bruden skrev en sint melding til alle om at det ikke var lov med medbrakt drikke, og dette gjaldt også om folk gjemte drikke i bilen. Hun påpekte hele 4 ganger at folk ikke skulle bli "dritings", og at de helst ikke ville huske dagen som den dagen alle gjestene spøy ut lokalet. Truet med å kaste folk ut ca 3 ganger i løpet av den "talen". Dette var utrolig merkelig, i og med at det er vel helt unødvendig å skulle måtte påpeke noe sånt, det er vel inneforstått?  Alle som kommer er jo gjester DE selv har invitert, så det er ikke som at det kommer mange tilfeldige folk som de ikke vet om klarer å oppføre seg. 

Gjestene kom kl 12:30 og vielsen startet kl 13. Vielsen varte i hele 10 minutter, så var det over. Etter dette var det bryllupskake. Middagen startet ikke før kl 17:30! Så fra klokken 13:10 til ca 17:30 måtte alle bare stå rundt å vente. Middagen startet. Det var ca 9 taler spredt utover, alt for mange og de var lange og kjedelige. Etter taler var det noe leker. Vi ble sittende tilbords til kl var minst halv 10. Det var ALT for lenge. Deretter var det enda 2t venting før brudevalsen. 

Anonymkode: e520c...29a

Når ble 9 taler for mange?? At de er for lange er en annen sak…

brud

brudgom

foreldre x 4

forlover x 2 

et søsken.

 

Det er minst 5 til jeg ville hørt fra av mine nærmeste♥️

Anonymkode: 8abdb...37d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var i bryllup for noen helger siden, og dagen var lagt opp SÅ dårlig. Før bryllupet så var det blitt laget en facebookgruppe, hvor bruden skrev en sint melding til alle om at det ikke var lov med medbrakt drikke, og dette gjaldt også om folk gjemte drikke i bilen. Hun påpekte hele 4 ganger at folk ikke skulle bli "dritings", og at de helst ikke ville huske dagen som den dagen alle gjestene spøy ut lokalet. Truet med å kaste folk ut ca 3 ganger i løpet av den "talen". Dette var utrolig merkelig, i og med at det er vel helt unødvendig å skulle måtte påpeke noe sånt, det er vel inneforstått?  Alle som kommer er jo gjester DE selv har invitert, så det er ikke som at det kommer mange tilfeldige folk som de ikke vet om klarer å oppføre seg. 

Gjestene kom kl 12:30 og vielsen startet kl 13. Vielsen varte i hele 10 minutter, så var det over. Etter dette var det bryllupskake. Middagen startet ikke før kl 17:30! Så fra klokken 13:10 til ca 17:30 måtte alle bare stå rundt å vente. Middagen startet. Det var ca 9 taler spredt utover, alt for mange og de var lange og kjedelige. Etter taler var det noe leker. Vi ble sittende tilbords til kl var minst halv 10. Det var ALT for lenge. Deretter var det enda 2t venting før brudevalsen. 

Anonymkode: e520c...29a

Sånn rent bortsett fra dette med presisering til gjestene så var jo dette ikke noe unormalt. Normale mennesker klarer seg også uten mat fra lunsj til middag. Vielsen var litt kort da. Det er ikke mulig å gjennomføre en så kort vielse i kirke i allefall. 

Anonymkode: 8b58c...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var i bryllup for noen helger siden, og dagen var lagt opp SÅ dårlig. Før bryllupet så var det blitt laget en facebookgruppe, hvor bruden skrev en sint melding til alle om at det ikke var lov med medbrakt drikke, og dette gjaldt også om folk gjemte drikke i bilen. Hun påpekte hele 4 ganger at folk ikke skulle bli "dritings", og at de helst ikke ville huske dagen som den dagen alle gjestene spøy ut lokalet. Truet med å kaste folk ut ca 3 ganger i løpet av den "talen". Dette var utrolig merkelig, i og med at det er vel helt unødvendig å skulle måtte påpeke noe sånt, det er vel inneforstått?  Alle som kommer er jo gjester DE selv har invitert, så det er ikke som at det kommer mange tilfeldige folk som de ikke vet om klarer å oppføre seg. 

Gjestene kom kl 12:30 og vielsen startet kl 13. Vielsen varte i hele 10 minutter, så var det over. Etter dette var det bryllupskake. Middagen startet ikke før kl 17:30! Så fra klokken 13:10 til ca 17:30 måtte alle bare stå rundt å vente. Middagen startet. Det var ca 9 taler spredt utover, alt for mange og de var lange og kjedelige. Etter taler var det noe leker. Vi ble sittende tilbords til kl var minst halv 10. Det var ALT for lenge. Deretter var det enda 2t venting før brudevalsen. 

Anonymkode: e520c...29a

Du har vært i et ganske vanlig norsk bryllup… ferdig halv ti er ganske tidlig med tanke på når middagen startet. Og at brudevalsen var senere er også normalt. Skal ryddes i lokalet og gjøres klart til dans settes frem kaker etc. så her var det ikke så mye som var så veldig gale.

Anonymkode: 8b58c...0ec

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste må være det bryllupet hvor brudens forlover møtte opp i jeans med hull på knærne 

Anonymkode: 53e96...4a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 17.14):

Verste må være det bryllupet hvor brudens forlover møtte opp i jeans med hull på knærne 

Anonymkode: 53e96...4a6

Dette var litt lite detaljert…

Anonymkode: d1c88...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette var litt lite detaljert…

Anonymkode: d1c88...c7b

Hvem stiller med hullete jeans i et bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 16.03):

Du har vært i et ganske vanlig norsk bryllup… ferdig halv ti er ganske tidlig med tanke på når middagen startet. Og at brudevalsen var senere er også normalt. Skal ryddes i lokalet og gjøres klart til dans settes frem kaker etc. så her var det ikke så mye som var så veldig gale.

Anonymkode: 8b58c...0ec

Jeg har bodd mange år i andre europeiske land, og nå har slått meg til ro i Tyskland - er i alderen hvor våre venner gifter oss og har stort sett vært i tyske og engelske bryllup, så muligens derfor jeg reagerer. Men hvis dette er et vanlig norsk bryllup er det jo utroliiiiig kjedelig i forhold til hva jeg er vant med fra andre land. Middagen trenger ikkje vare i 5 timer, det blir for meget. Og med så mange taler og. Utrolig kjedelig. Vil jo danse og ha det gøy, ikke sitte stivt og høre på taler og spise middag i timesvis.

Anonymkode: e520c...29a

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 17.14):

Verste må være det bryllupet hvor brudens forlover møtte opp i jeans med hull på knærne 

Anonymkode: 53e96...4a6

Ødela det bryllupet at forloveren hadde slitte jeans?

padawan skrev (5 timer siden):

Hvem stiller med hullete jeans i et bryllup?

Forloveren til bruden i det bryllupet der i hvert fall :fnise:

Enig at det er litt spesielt å stille opp i slitte jeans i brullyp, men skjønner ikke helt hvordan det kan være nok til å havne som post i "beste/verste du har sett i bryllup". 
Første jeg tenkte på var kusinen min som dukket opp i begravelsen til onkelen vår med jeans oppi gummistøvler. Jeans med hull på knærne der også. 

Anonymkode: 676e8...208

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ødela det bryllupet at forloveren hadde slitte jeans?

Forloveren til bruden i det bryllupet der i hvert fall :fnise:

Enig at det er litt spesielt å stille opp i slitte jeans i brullyp, men skjønner ikke helt hvordan det kan være nok til å havne som post i "beste/verste du har sett i bryllup". 
Første jeg tenkte på var kusinen min som dukket opp i begravelsen til onkelen vår med jeans oppi gummistøvler. Jeans med hull på knærne der også. 

Anonymkode: 676e8...208

Jeg kunne lett postet det som det verste jeg har sett i bryllup. Det skiller seg kjole voldsomt ut fra alle mulige normer og uskrevne og skrevne regler og skikk og bruk. Og vanlig folkeskikk. 

Anonymkode: 53812...85f

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette var litt lite detaljert…

Anonymkode: d1c88...c7b

Hvilke flere detaljer ønsker du?

Anonymkode: 53e96...4a6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ødela det bryllupet at forloveren hadde slitte jeans?

Forloveren til bruden i det bryllupet der i hvert fall :fnise:

Enig at det er litt spesielt å stille opp i slitte jeans i brullyp, men skjønner ikke helt hvordan det kan være nok til å havne som post i "beste/verste du har sett i bryllup". 
Første jeg tenkte på var kusinen min som dukket opp i begravelsen til onkelen vår med jeans oppi gummistøvler. Jeans med hull på knærne der også. 

Anonymkode: 676e8...208

Jeg har i hvert fall ikke sett noe verre eller mer upassende 

Anonymkode: 53e96...4a6

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (6 timer siden):

Hvem stiller med hullete jeans i et bryllup?

Ja det trodde ikke jeg kunne skje heller før hun dukket opp i det 

Anonymkode: 53e96...4a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...