Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Anim92 skrev (På 4.8.2023 den 18.56):

Hvordan man kan være forlover uten å ha kommet innpå temaet: «mat som serveres» er for meg et aldri så lite under😅

Og hvordan kan "hovedretten" være spekemat? 

Anonymkode: c639c...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og hvordan kan "hovedretten" være spekemat? 

Anonymkode: c639c...c48

Det er da ikke noe rart? 

Anonymkode: 27bd4...fcc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og hvordan kan "hovedretten" være spekemat? 

Anonymkode: c639c...c48

Opplevd det jeg også, spekemat som eneste mat i bryllupp. Men het var det enda særere..... Brudeparret dro på restaurant alene og spiste en bedre bryllupsmiddag (i prinsesse-brudekjole, slør og full pakke), mens gjestene spiste brulluppsmiddag uten brudeparret mens de venter. Ble iallfall talefri middag....

Anonymkode: eec12...e0e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Opplevd det jeg også, spekemat som eneste mat i bryllupp. Men het var det enda særere..... Brudeparret dro på restaurant alene og spiste en bedre bryllupsmiddag (i prinsesse-brudekjole, slør og full pakke), mens gjestene spiste brulluppsmiddag uten brudeparret mens de venter. Ble iallfall talefri middag....

Anonymkode: eec12...e0e

Hæææ?? De spiste ikke med gjestene? 

Spekemat er innafor på mange måter, men jeg vet at flere ikke liker det, så hvis jeg serverer det har jeg alltid med enten en gryte eller feks rømmegrøt til. Da har man et alternativ som metter bedre og. 

Anonymkode: 6e95c...c6f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæææ?? De spiste ikke med gjestene? 

Spekemat er innafor på mange måter, men jeg vet at flere ikke liker det, så hvis jeg serverer det har jeg alltid med enten en gryte eller feks rømmegrøt til. Da har man et alternativ som metter bedre og. 

Anonymkode: 6e95c...c6f

Rømmegrøt er da virkelig for spesielt interesserte🤮

Anonymkode: 306d0...07d

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hæææ?? De spiste ikke med gjestene? 

Spekemat er innafor på mange måter, men jeg vet at flere ikke liker det, så hvis jeg serverer det har jeg alltid med enten en gryte eller feks rømmegrøt til. Da har man et alternativ som metter bedre og. 

Anonymkode: 6e95c...c6f

Hadde jeg fått spekemat eller rømmegrøt som hovedrett i bryllup hadde jeg dratt hjem. 

Anonymkode: 9c124...6cc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæææ?? De spiste ikke med gjestene?

Anonymkode: 6e95c...c6f

Nope.

Vielse i kirka, så dro de til fotografering og middag på restaurant. Gjestene dro til lokalet og spiste spekemat. Etterhvert kom brudeparret for festen.

Tror forresten det må være rekord lang tid mellom vielse og at brudeparret kommer til festlokalet...

Anonymkode: eec12...e0e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bekjente (vi var venner på det tidspunktet men er mer bekjente i dag) hadde bryllup i utlandet. Gjestene kom torsdag som var samme dag som utrikkingslagene, så var bryllupet på lørdag. Jeg var ute med brudens utdrikkningslag som var fancy middag+kveld på byen. Brudgommens lag var langt villere, han hadde fått en BJ av en stripper (/prostituert?) i påsyn av hele utdrikningslaget (inkludert hans egen far!). Av årsaker jeg ikke kjenner til fikk bruden vite dette (av en annen enn brudgommen) under bryllupsfesten.

Bruden prøvde å "holde maska", men det var helt åpenbart at noe var feil, og ryktet spredde seg fort blandt gjestene. Jeg la meg relativt tidlig, men fikk dagen derpå vite at verdens kleineste brullupsfest holdt på til langt på natt, hvor både brud og brudgom ble møkke drita med påfølgende grining og krangling.

De et fortsatt gift, 7 år og noen unger etterpå, men bruden har en veldig lite diskrét elsker.

Anonymkode: 34890...f02

  • Liker 13
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av meg giftet seg i helgen, og hadde snekret en ramme folk kunne ta selfies i. Altså, spar meg…. 

Anonymkode: 8adae...b67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en gang i et bryllup der kirken var et stykke unna der gjestene bodde,  men brudeparet hadde leid buss som felles transport til kirken for gjestene. 

Halveis til kirken hørte vi et brak, og da var det den ene onkelen som allerede var full og hadde falt av setet og ned i midtgangen.... Jeg husker ikke om han avbrøt festen da, eller om han gjorde comeback etter en liten siesta. 

 

En jeg kjenner skulle gifte seg noen måneder etter at svigerinnen (altså mannens søster) hadde giftet seg.  Svigerinnen hadde hatt en litt utradisjonell todelt brudekjole,  og hun gikk i den samme kjolen da hun var gjest i brorens bryllup noen måneder etter.  Hun jeg kjenner synes det var veldig kipt, og følte på en måte at de var to bruder i bryllupet hennes.

Anonymkode: de9a5...3b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Et vennepar av meg giftet seg i helgen, og hadde snekret en ramme folk kunne ta selfies i. Altså, spar meg…. 

Anonymkode: 8adae...b67

Herregud, det er jo helt SYKT

 

:ironi:

Anonymkode: 15f4b...ff4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Et vennepar av meg giftet seg i helgen, og hadde snekret en ramme folk kunne ta selfies i. Altså, spar meg…. 

Anonymkode: 8adae...b67

Dette må være en av de kjipeste tilbakemeldingene fra et bryllup jeg har lest noen gang. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Et vennepar av meg giftet seg i helgen, og hadde snekret en ramme folk kunne ta selfies i. Altså, spar meg…. 

Anonymkode: 8adae...b67

Tja, fotobooth er vel ikke for alle, men om det er det verste du har opplevd, har du enten vært i få bryllup - eller veldig bra bryllup!😂🫶🏻

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 10.24):

Opplevd det jeg også, spekemat som eneste mat i bryllupp. Men het var det enda særere..... Brudeparret dro på restaurant alene og spiste en bedre bryllupsmiddag (i prinsesse-brudekjole, slør og full pakke), mens gjestene spiste brulluppsmiddag uten brudeparret mens de venter. Ble iallfall talefri middag....

Anonymkode: eec12...e0e

Herregud

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 17.05):

Hæææ?? De spiste ikke med gjestene? 

Spekemat er innafor på mange måter, men jeg vet at flere ikke liker det, så hvis jeg serverer det har jeg alltid med enten en gryte eller feks rømmegrøt til. Da har man et alternativ som metter bedre og. 

Anonymkode: 6e95c...c6f

Spekemat kan nok fungere med det må godt med tilbehør til. Rømme, potetsalat, rømmegrøt, masse eggerøre, masse grønt, flere sorter spekemat, godt brød og smør osv.   Blir jo utrolig dyrt, kan like gjerne servere vanlig festmiddag. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 19.02):

Hadde jeg fått spekemat eller rømmegrøt som hovedrett i bryllup hadde jeg dratt hjem. 

Anonymkode: 9c124...6cc

Her jeg kommer fra er spikjimat (med tilbehør så klart) veldig vanlig å servere i bryllup. Det samme er runmegraut eller småmat. 

Anonymkode: d484b...d91

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 18.41):

Rømmegrøt er da virkelig for spesielt interesserte🤮

Anonymkode: 306d0...07d

Rømmegrøt og spekemat er gammel festmat og absolutt innafor. De fleste jeg kjenner liker rømmegrøt. 

Anonymkode: ec03c...bd4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste var vel nå i sommer. Bryllupskaken (kremkake i flere etasjer, som seg hør og bør) sto fremme i bryllupslokalet fra den kom fra baker ved 13-tiden, til brudeparet måtte haste-skjære den opp ved 20-tiden fordi den begynte å skli ut. 
Kremkake som har stått fremme i et varmt lokale i 5 timer fristet ikke, for å si det slik....
I tillegg var lokalet så lite at alle som skulle sette seg til bords og de som serverte middagen måtte snike seg forbi kakebordet for ikke å velte kaken som sto der. 

Anonymkode: e7b5e...11e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at tråden heter det beste/verste  du har sett i et bryllup. Ikke mye bra som skjer tydeligvis.😅

Anonymkode: ba7f5...87b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...