Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Var i et bryllup tidligere i år. Enkelt bryllup,  med kaker rett etter vielsen. Alle kaker var bakt av ulike gjester. På kvelden ble vi invitert på middag på en restaurant,  eneste problemet var at alle måtte betale for maten og drikke selv. De hadde også valgt den dyreste restauranten. 

Greit hvis de hadde hatt dårlig råd,  men de har toppjobber begge to. I ettertid har også bruden uttalt at de tjente mer på bryllupet ( i form av gaver) enn de hadde av utgifter . 

Endret av Prelunia
  • Liker 30
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke direkte opplevd selv, men en tidligere kollega satt i lunchen og fortalte at sønnen skulle gifte seg. De skulle egentlig ha festen på XXX, men da hadde min kollega gitt klar beskjed om at da gadd ikke hun å være med... Så da ble det feiring på YYY i stedet...

Det ene stedet var et flott hotell, det andre en flott restaurant. Begge i samme by, og det utgjorde ingen praktisk forskjell for gjestene om festen var her eller der. Men brudgommens mor hadde tydeligvis sterke meninger og overkjørte brudeparet og tvang frem et annet opplegg enn de tydeligvis ønsket.

Jeg satt bare med store øyne og hørte på.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (19 timer siden):

Var i et bryllup tidligere i år. Enkelt bryllup,  med kaker rett etter vielsen. Alle kaker var bakt av ulike gjester. På kvelden ble vi invitert på middag på en restaurant,  eneste problemet var at alle måtte betale for maten og drikke selv. De hadde også valgt den dyreste restauranten. 

Greit hvis de hadde hatt dårlig råd,  men de har toppjobber begge to. I ettertid har også bruden uttalt at de tjente mer på bryllupet ( i form av gaver) enn de hadde av utgifter . 

Du vet nå alt du trenger å vite om det paret nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (På 20.2.2022 den 9.22):

Var i et bryllup tidligere i år. Enkelt bryllup,  med kaker rett etter vielsen. Alle kaker var bakt av ulike gjester. På kvelden ble vi invitert på middag på en restaurant,  eneste problemet var at alle måtte betale for maten og drikke selv. De hadde også valgt den dyreste restauranten. 

Greit hvis de hadde hatt dårlig råd,  men de har toppjobber begge to. I ettertid har også bruden uttalt at de tjente mer på bryllupet ( i form av gaver) enn de hadde av utgifter . 

Ja det skjønner jeg, de hadde jo nesten ikke utgifter.  Herregud, var dere ikke informert om at dere måtte betale hele festen selv engang??  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 time siden):

Ja det skjønner jeg, de hadde jo nesten ikke utgifter.  Herregud, var dere ikke informert om at dere måtte betale hele festen selv engang??  

Nei,  det var vi ikke.. Ble informert da vi kom ditt,  og da kunne vi jo ikke snu.  Meg og mannen spiste enkel middag uten dessert , mannen to drinker + øl og jeg brus. Betalte nesten 4000 kr for det 😳

Endret av Prelunia
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (39 minutter siden):

Nei,  det var vi ikke.. Ble informert da vi kom ditt,  og da kunne vi jo ikke snu.  Meg og mannen spiste enkel middag uten dessert , mannen to drinker + øl og jeg brus. Betalte nesten 4000 kr for det 😳

2 middager, 2 drinker, en øl og en brus.....4000 kr. Hvordan er det mulig? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djungelvrål skrev (1 time siden):

2 middager, 2 drinker, en øl og en brus.....4000 kr. Hvordan er det mulig? 

Det var en veldig dyr/fin restaurant  ,tydeligvis favorittresturanten deres 😳 jeg og mannen har aldri vært der,  men har hørt den er dyr, men så dyr trodde jeg ikke.. Det var ikke så mange gjester der som spiste /drakk så mye , og mange dro videre til byen etter noen timer.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (11 timer siden):

Nei,  det var vi ikke.. Ble informert da vi kom ditt,  og da kunne vi jo ikke snu.  Meg og mannen spiste enkel middag uten dessert , mannen to drinker + øl og jeg brus. Betalte nesten 4000 kr for det 😳

 

Prelunia skrev (8 timer siden):

Det var en veldig dyr/fin restaurant  ,tydeligvis favorittresturanten deres 😳 jeg og mannen har aldri vært der,  men har hørt den er dyr, men så dyr trodde jeg ikke.. Det var ikke så mange gjester der som spiste /drakk så mye , og mange dro videre til byen etter noen timer.  

Hvordan er relasjonen til brudeparet nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gjest i et bryllup i fjor sommer. Alt var fint fram til kvelden hvor følget skulle flytte seg ut til et strandområde og forlover til brudgommen nærmest smalt døra i fjeset på brudens forlover mens han sa at hun «ikke var verdt å vente på» (?) og lo og holdt på. Veldig ekkelt å være vitne til og jeg angrer på at jeg ikke sa noe i hennes forsvar. 

Anonymkode: f6088...fdd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var gjest i et bryllup i fjor sommer. Alt var fint fram til kvelden hvor følget skulle flytte seg ut til et strandområde og forlover til brudgommen nærmest smalt døra i fjeset på brudens forlover mens han sa at hun «ikke var verdt å vente på» (?) og lo og holdt på. Veldig ekkelt å være vitne til og jeg angrer på at jeg ikke sa noe i hennes forsvar. 

Anonymkode: f6088...fdd

Kan være det hadde foregått noe i forveien du ikke visste om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Prelunia said:

Nei,  det var vi ikke.. Ble informert da vi kom ditt,  og da kunne vi jo ikke snu.  Meg og mannen spiste enkel middag uten dessert , mannen to drinker + øl og jeg brus. Betalte nesten 4000 kr for det 😳

Er du hundre prosent sikker på det ikke sto i invitasjonen at det var for egen regning? For jeg er ganske sikker på min mann ville være i stand til å overse/misforstå/glemme en slik detalje. 

Anonymkode: 79464...843

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (16 timer siden):

Kan være det hadde foregått noe i forveien du ikke visste om.

Ja, har tenkt det samme. Ifølge et par av gjestene jeg har snakket med i etterkant så hadde de aldri før møttes, men jeg synes oppførselen hans var litt for påfallende for at det kan ha stemt

Anonymkode: f6088...fdd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pet skrev (På 13.6.2009 den 1.08):

I bryllupet til naboene mine døde en av gjestene. Han falt om på dansegulvet, stein dau.

Shit :-0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tristeste bryllupet jeg har vært i var hvor broren til brudgommen hadde lagd en egenkomponert sang med x antall vers om brudgommen sin tidligere inkassohistorie og om hvor knyttet han fortsatt var til eksen sin.

Jeg fikk hakeslepp og tenkte dette er bare ondskapsfullt.

Anonymkode: 8d11b...19e

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja, har tenkt det samme. Ifølge et par av gjestene jeg har snakket med i etterkant så hadde de aldri før møttes, men jeg synes oppførselen hans var litt for påfallende for at det kan ha stemt

Anonymkode: f6088...fdd

Nå ja, høres ut som at det var noe drama i forkant ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 23.09):

Det tristeste bryllupet jeg har vært i var hvor broren til brudgommen hadde lagd en egenkomponert sang med x antall vers om brudgommen sin tidligere inkassohistorie og om hvor knyttet han fortsatt var til eksen sin.

Jeg fikk hakeslepp og tenkte dette er bare ondskapsfullt.

Anonymkode: 8d11b...19e

😮 

Anonymkode: f6088...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 23.09):

Det tristeste bryllupet jeg har vært i var hvor broren til brudgommen hadde lagd en egenkomponert sang med x antall vers om brudgommen sin tidligere inkassohistorie og om hvor knyttet han fortsatt var til eksen sin.

Jeg fikk hakeslepp og tenkte dette er bare ondskapsfullt.

Anonymkode: 8d11b...19e

Hæ?! Det er ondskapsfullt. Trodde han at han skulle være morsom? Jeg hadde kastet broren ut av brylluppet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden noen her har blitt satt sammen som eneste voksne på barnebord...

Er det noen som har blitt spurt om dette / lignende "passe på-oppgaver" i forkant? Hva svarte dere?

Anonymkode: 873cc...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 23.09):

Det tristeste bryllupet jeg har vært i var hvor broren til brudgommen hadde lagd en egenkomponert sang med x antall vers om brudgommen sin tidligere inkassohistorie og om hvor knyttet han fortsatt var til eksen sin.

Jeg fikk hakeslepp og tenkte dette er bare ondskapsfullt.

Anonymkode: 8d11b...19e

🤯

Anonymkode: 48729...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden noen her har blitt satt sammen som eneste voksne på barnebord...

Er det noen som har blitt spurt om dette / lignende "passe på-oppgaver" i forkant? Hva svarte dere?

Anonymkode: 873cc...ffb

Jeg ble spurt. Jeg sa nei. Da trakk de tilbake invitasjonen til bryllupet….

Anonymkode: 306d0...07d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...