Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Apocalypte skrev:

Et bryllup uten musikk, dans og vin blir helt likt en konfirmasjon. 

Nja, hos oss har vi hvertfall musikk og kanskje dans i konfirmasjonene. Faktisk vet jeg også om flere konfirmasjoner hvor de over 18 år har fått tilbud om et lite glass champagne også. 

Men spørsmålet er om bryllup uten alkohol/dans/musikk er helt likt en konfirmasjon uten alkohol/dans/musikk. Jeg vil sette stor pris på om noen med referanserammen "bryllup feires uten alkohol, dans og musikk" kan svare på dette, samt komme med en kommentar på hvordan dere opplever bryllup MED alkohol, dans og musikk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

You have to be catholic😊

Anonymkode: c5480...5c2

Jeg er ikke katolikk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2020 den 22.27, Alice123 skrev:

Nja, hos oss har vi hvertfall musikk og kanskje dans i konfirmasjonene. Faktisk vet jeg også om flere konfirmasjoner hvor de over 18 år har fått tilbud om et lite glass champagne også. 

Men spørsmålet er om bryllup uten alkohol/dans/musikk er helt likt en konfirmasjon uten alkohol/dans/musikk. Jeg vil sette stor pris på om noen med referanserammen "bryllup feires uten alkohol, dans og musikk" kan svare på dette, samt komme med en kommentar på hvordan dere opplever bryllup MED alkohol, dans og musikk.

 

Jeg er vokst opp med bryllup i et kristent miljø (og pga verdier er det mange bryllup). De oppleves mer høytidelig enn konfirmasjon. Det er jo et helt nytt nivå.

Det er gjerne flere taler enn i «vanlige» bryllup (flere venner Og søsken, feks) og gjerne noen fellessanger, solo av flinke folk, og vennegjengen har gjerne lagd en sang eller en film/noe annet gøy. Ofte vises en bildekavalkade mens kake spises osv. 

Veldig fine bryllup på sin måte, men kan bli lange. Jeg er jo vant til det!

Med tiden har min vennegjeng vokst seg utover det miljøet. Jeg synes de «vanlige» bryllupene ofte er mer personlige. Synes vin løfter maten og ofte skaper god stemning, har hittil ikke opplevd fyllefest. Det jeg har opplevd i et par bryllup derimot, er at stemningen aldri virkelig tar seg opp, dansegulvet er glissent og ting generelt kan bli kleint. Den slipper man i de «kristne» bryllupene jeg er vant til. Det verste er kombo av kristen familie og festglad familie. Da er det ingen som veit hvor de skal gjøre av seg😂

Jeg kan godt forstå at de som er vant til alkohol og dans opplever «kristne» bryllup som litt langtekkelige😅

 

Men dette er tidenes avsporing altså😂

Anonymkode: 8abdb...37d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg har sett i et bryllup var da en av gjestene laget et solid innhugg midt i bryllupskaken, fordi hans 9 år gamle sønn så gjerne ville spise en av marsipanrosene. Han hakket løs et firkantet stykke midt inni kaken. Kaken var riktignok spist av før dette skjedde, men jeg synes det er upassende å gjøre sånt. Mulig jeg overreagerer?

Anonymkode: a2b94...7f2

Det er ikke engang upassende, det er dritfrekt!

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup der Brugommens bror skulle holde tale og gråtvalt😪 sa jeg så henne FØRST.

Anonymkode: 186ed...3b9

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i et bryllup der Brugommens bror skulle holde tale og gråtvalt😪 sa jeg så henne FØRST.

Anonymkode: 186ed...3b9

Ha ha, etter å ha lest denne mange ganger skjønte jeg hva du mente! Men hvis han så henne først hadde han jo førsteretten da! 🤣

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i et bryllup der Brugommens bror skulle holde tale og gråtvalt😪 sa jeg så henne FØRST.

Anonymkode: 186ed...3b9

Uffda...

Men et lite tips for å få frem det du vil si litt tydeligere.

Jeg var i et bryllup der Brugommens bror skulle holde tale og gråtvalt😪 sa:  "Jeg så henne FØRST!"

Anonymkode: 1bc48...ba1

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det er ikke engang upassende, det er dritfrekt!

Tenkte det samme. Vet at bruden selv ble veldig lei seg da hun så dette. Kaken var en del av bryllupsgaver fra brudens mor og far. Og brudens mor var på dette tidspunkt alvorlig syk og kunne ikke komme i bryllupet. Hun døde kort tid etter.

Anonymkode: a2b94...7f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Pås skrev:

Ha ha, etter å ha lest denne mange ganger skjønte jeg hva du mente! Men hvis han så henne først hadde han jo førsteretten da! 🤣

Ja det var det han mente. 😂 det var litt tragikomisk jeg kan ikke skjønne han sa det engang det er mer enn 25 år siden. 

Brudeparet tok det pent

Anonymkode: 186ed...3b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffda...

Men et lite tips for å få frem det du vil si litt tydeligere.

Jeg var i et bryllup der Brugommens bror skulle holde tale og gråtvalt😪 sa:  "Jeg så henne FØRST!"

Anonymkode: 1bc48...ba1

Mye fritid?

Anonymkode: 186ed...3b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var i et bryllup der Brugommens bror skulle holde tale og gråtvalt😪 sa jeg så henne FØRST.

Anonymkode: 186ed...3b9

Skjønner meg ikke på sånne mennesker. Har vært gjennom noe av det samme selv, og ble bedt i bryllupet. Deltok, var glad på parets vegne og gjorde det beste ut av dagen med et stort smil. 

Hvis du har slik en hjertesorg at du faktisk møter opp og forteller dette i talen i et bryllup så har du virkelig et stort problem. Du sliter. Og da takker du høflig nei til invitasjonen, finner på en unnskyldning for at du dessverre ikke kan komme. Snakk om å ødelegge dagen for andre!! 

Hva trodde han? At alle skulle synes synd på han og at broren skulle få dårlig samvittighet, gi han bruden og forlate bryllupet? 

Anonymkode: 9cbe5...2fa

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner meg ikke på sånne mennesker. Har vært gjennom noe av det samme selv, og ble bedt i bryllupet. Deltok, var glad på parets vegne og gjorde det beste ut av dagen med et stort smil. 

Hvis du har slik en hjertesorg at du faktisk møter opp og forteller dette i talen i et bryllup så har du virkelig et stort problem. Du sliter. Og da takker du høflig nei til invitasjonen, finner på en unnskyldning for at du dessverre ikke kan komme. Snakk om å ødelegge dagen for andre!! 

Hva trodde han? At alle skulle synes synd på han og at broren skulle få dårlig samvittighet, gi han bruden og forlate bryllupet? 

Anonymkode: 9cbe5...2fa

Han trodde nok det skulle gå bedre å holde talen, 

Anonymkode: 186ed...3b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var i et bryllup der en av ungdommene trykte inn brannalarmen. Han kjedet seg og ville hjem for å spille data.

Anonymkode: c4de0...ba3

😂

Anonymkode: 186ed...3b9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var i et bryllup der en av ungdommene trykte inn brannalarmen. Han kjedet seg og ville hjem for å spille data.

Anonymkode: c4de0...ba3

Hvis Amandus ikke får spise, så blir han en Umulius!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...