Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

Phew, da var dagens hageøkt overstått :) Har nå fått plantet Rhododendron kjøpene fra igår sammen med noe vintergrønt, er spent på om de overlever vinteren :)

Omrokkerte også i noen andre krukker samt planlegging av rhododendron bed, er jo halv pris på rhododendron nå, det kan man like..... :nigo:

Jammen er det mye jobb med hage, særlig når man har gått fra å ha en knøttas hageflekk til et miniaboreet med ørti fjørt trær og busker...needless to say så har pappa gått litt amok, men det er jo jammen fint med forskjellige trær også :) Men ikke så lett å gjøre det til vår hage :sukk: men vi prøver å gjøre det beste ut av det.

Nå er det dags for slaraffenliv med Pc spill og boklesing, mens Snoppen jobber ute med prosjekt verandaport , han er et lite arbeidsjern :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig med nye spisestuestoler da! Er det ikke sånne ting skattepengene pleier å gå til da? :)

Herlig med hagearbeid når man ser resultater da. :)

Halv pris på rhododendron, sier du? Jeg har litt lyst på, men er litt usikker på om det gjør seg på en veranda...

Håper du får en fin ettermiddag foran pc-en og nesen i en bok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja virkelig deilig med nye spisestuestoler, endelig har vi funnet noen vi liker og som ikke er uoverkommelig dyre, det har vært frustrerende å ikke ha stoler som passet, til nå har vi brukt noen billige fra Ikea som egentlig skal være på kjøkkenet. Nå krysser vi bare fingrene for at stoffet/trekket på stolene passer sammen med fargen på bordet og resten av stuen...... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det atter en gang en ny jobbuke.....bare 3 uker igjen til ferie..... :sukk:

Men ukene flyr jo avgårde heldigvis/uheldigvis og vips så er dagen kommet :)

På tapetet idag står:

- Matvareinnkjøp for man-fre

- klesvask

- pc-spilling

På tv idag for en serieslave/tv slave som meg:

- Top Model (TV3)

- In treatment (NRK2)

Ellers så ser jeg med skrekkblandet fryd på denne uken, vi skal nemlig igang med babymaking for første gang...... :sjokk::sjokk:

Jeg føler meg enda ikke helt klar for mammarollen, men blir man noen gang klar da :klø: Men det skal vel godt gjøres at det blir blinkskudd første gang ;)

EL er beregnet til å være i løpet av denne uken så da blir det litt ekstra :humpe: til strategiske tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara
Ellers så ser jeg med skrekkblandet fryd på denne uken, vi skal nemlig igang med babymaking for første gang

Det der drev jeg med i natt og, i en drøm da, men det var ikke første gangen :ler:

Det er nok veldig lett å få det til å bli en jobb og ikke en spontan handling, etter hva jeg har skjønt fra de som har vært gjennom det, hvis fokus er bare der - verden blir "før og etter prøving" før man vet ordet av det.

De fleste kan bli gravide bare ved å har sex i ny og ne uten prevensjon :) - the old fashioned way, så det går nok bra :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei snuppa :klem:

innom med en mandags :klem: til deg!!

så moro at dere skal i gang med babylaging :hoppe: så spennende!!! velkommen i klubben ;)

krysser fingrene for dere!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

:vinke: Mocci

Lykke til med babylaging :hoppe:

3 uker til ferie ja. Bare tenk sånn at når de fleste andre er ferdig med ferien så har du din tilgode :nigo:

Ha en fin dag :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig lett å få det til å bli en jobb og ikke en spontan handling, etter hva jeg har skjønt fra de som har vært gjennom det, hvis fokus er bare der - verden blir "før og etter prøving" før man vet ordet av det.

De fleste kan bli gravide bare ved å har sex i ny og ne uten prevensjon :) - the old fashioned way, så det går nok bra :)

Har ikke noen planer om å stresse med det, vi tar det som det kommer. Vi er begge ganske avslappet til det hele, jeg har aldri egentlig hatt noe stort ønske om barn, faktisk har jeg til tider mislikt barn.. men det er rart med det.....helt ute av det blå fikk jeg tanker om at det kanskje er noe som mangler i livet, er egentlig lei av å tumle rundt i min egen egoisme hvor jeg kan gjøre hva jeg vil , når jeg vil , hvor jeg vil. Samtidig vil jeg gi Snoppen et barn, noe som vi har skapt sammen :rødme: Han har mer lyst på barn enn jeg har men det skyldes mest min angst for både graviditet og fødsel, noe som demper min entusiasme.

Er litt spent på min egen fruktbarhet i og med at søstern slurva litt med p-pillene en mnd og vips der satt det ikke bare en men TO huleboere!! :fnise:

så moro at dere skal i gang med babylaging :hoppe: så spennende!!! velkommen i klubben ;)

krysser fingrene for dere!! :jepp:

Ja vi har en spennende tid foran oss begge to :) Jeg krysser fingrene for dere også!! :tommel:

Lykke til med babylaging :hoppe:

3 uker til ferie ja. Bare tenk sånn at når de fleste andre er ferdig med ferien så har du din tilgode :nigo:

Ja det er derfor jeg syns det er så deilig med ferie i august, da alle andre er ferdige med sin ferie mens jeg har en laaang ferie å se frem til :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det atter en gang en ny jobbuke.....bare 3 uker igjen til ferie..... :sukk:

Men ukene flyr jo avgårde heldigvis/uheldigvis og vips så er dagen kommet :)

På tapetet idag står:

- Matvareinnkjøp for man-fre

- klesvask

- pc-spilling

På tv idag for en serieslave/tv slave som meg:

- Top Model (TV3)

- In treatment (NRK2)

Ellers så ser jeg med skrekkblandet fryd på denne uken, vi skal nemlig igang med babymaking for første gang...... :sjokk::sjokk:

Jeg føler meg enda ikke helt klar for mammarollen, men blir man noen gang klar da :klø: Men det skal vel godt gjøres at det blir blinkskudd første gang ;)

EL er beregnet til å være i løpet av denne uken så da blir det litt ekstra :humpe: til strategiske tidspunkt.

Jeg endte opp å se på Top Model og på Personlig assistent søkes på FEM. For et program og for noen sære ønsker og oppførsel....

Vel er jeg usikker og har mange tvil om dette med å få barn. Men man kan jo ikke unngå å bli påvirket av å lese andres dagbøker om prøving. :)

Her i huset er det også EL denne uken.... Og vi HAR snakket om det... Time will show..

Hadde jo vært gøy om det klaffet for begge da :)

Hmm, jeg tror - når jeg tenker etter - at jeg skriver mer om emnet babymaking i andres dagbøker enn i min egen. Sikkert fordi jeg er så usikker. Men det bør det jo bli en endring på. :)

Ønsker deg en fin uke, Mocci, og lykke til med prøving! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel er jeg usikker og har mange tvil om dette med å få barn. Men man kan jo ikke unngå å bli påvirket av å lese andres dagbøker om prøving. :)

Her i huset er det også EL denne uken.... Og vi HAR snakket om det... Time will show..

Hadde jo vært gøy om det klaffet for begge da :)

Hmm, jeg tror - når jeg tenker etter - at jeg skriver mer om emnet babymaking i andres dagbøker enn i min egen. Sikkert fordi jeg er så usikker. Men det bør det jo bli en endring på. :)

Jeg er også veeeeeeldig usikker angående barn, men har bestemt meg for å hoppe i det med begge bena.....selv om jeg sliter med skikkelig angst for graviditet og fødsel samt bekymrer meg for min egen helse opp i alt dette.

Men når jeg leser om personer med ME som klarer å få barn, da tenker jeg at jeg jammen meg også må klare det, jeg sliter jo "kun" med magekatarr/stressmage. Men om det blir flere enn ett barn, det tror jeg ikke, spesielt siden jeg allerede idag sliter med å bli stresset av den minste ting....:(

Et barn vil jo bare øke stressmengden betraktelig men jeg håper kroppen takler det, i det minste har jeg Snoppen som kan trø til.

Ja hadde vært gøy om det går veien for begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsda ja og endelig masse :regn::regn::hoppe::hoppe:

Igår hadde vi noen sabla tordenbyger også, til og med jeg skvatt i sofaen da og lille bullefrøken ble lettere urolig med småbjeffing, hun bjeffer bare når hun er redd stakkars :) ikke helt som andre hunderaser nei, søte voffå mi :rødme: :hund:

På tapetet idag står:

- hjemmebleking av hår (Ja jeg er en fake blondine men takler bare ikke kommuneblondt fra naturens side)

- pc spilling

- shopping med lillesøstern (jeg skal være personlig shoppingassistent for søstern som skal se om hun finner seg noe på salget ) :shoppe:

På tv idag:

Stylista - sesongfinale (TV3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag snuppa :klem:

Innom med en tirsdag :klem: nå er det en dag mindre til helg :hoppe: teller ned ;)

Hva skal du spille på pcn??? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en tirsdag :klem: nå er det en dag mindre til helg :hoppe: teller ned ;)

Hva skal du spille på pcn??? :sjenert:

aaaw klem tilbake :klemmer:

Jeg er litt av en geek :ler: spiller online rollespill (mmorpgs) Lord of the rings online :) Jeg har spilt singel player pc rollespill i en årrekke og begynte med online spill da wow ble lansert. Har spilt en rekke mmorgps men favoritten er Lord of the rings pga det voksne communityet, gjennomsnittsalderen på spillere er 30 :) I mitt guild (laug) spiller jeg blant annet med en dame fra Tyskland, hun er 43 år og musiker i et filharmonisk orkester in real life:) Så man finner alle typer mennesker her, skikkelig morsomt!

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aaaw klem tilbake :klemmer:

Jeg er litt av en geek :ler: spiller online rollespill (mmorpgs) Lord of the rings online :) Jeg har spilt singel player pc rollespill i en årrekke og begynte med online spill da wow ble lansert. Har spilt en rekke mmorgps men favoritten er Lord of the rings pga det voksne communityet, gjennomsnittsalderen på spillere er 30 :) I mitt guild (laug) spiller jeg blant annet med en dame fra Tyskland, hun er 43 år og musiker i et filharmonisk orkester :) Så man finner alle typer mennesker her, skikkelig morsomt!

oi!! det hørtes litt morsomt ut!! utrolig hvor mange morsomme spill det finnes til pc :Nikke:

det er lett å bli hekta :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veeeeeeldig usikker angående barn, men har bestemt meg for å hoppe i det med begge bena.....selv om jeg sliter med skikkelig angst for graviditet og fødsel samt bekymrer meg for min egen helse opp i alt dette.

Men når jeg leser om personer med ME som klarer å få barn, da tenker jeg at jeg jammen meg også må klare det, jeg sliter jo "kun" med magekatarr/stressmage. Men om det blir flere enn ett barn, det tror jeg ikke, spesielt siden jeg allerede idag sliter med å bli stresset av den minste ting....:(

Et barn vil jo bare øke stressmengden betraktelig men jeg håper kroppen takler det, i det minste har jeg Snoppen som kan trø til.

Ja hadde vært gøy om det går veien for begge :)

Nå er ikke jeg verken lege eller psykolog, men jeg innbiller meg det kanskje ikke vil oppleves sånn når du først er der. ER kanskje noe med en indre ro, har jeg skjønt.

Så kanskje det ikke påvirker deg og blir så stressende som du tror. ? :)

Men jeg sliter jo med egne redsler, så jeg skjønner veldig godt hva du mener.. f.eks - jeg er jo livredd for å ligne for mye på min egen mor, men det er jo gjerne det man gjør... :sukk:

Men som du sier, det er vel bare å hoppe ut i det - ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Har vært mamma i mange år og føler meg fortsatt ikke klar for det :ler: men jeg ville aldri vært uten, det er vel egentlig umulig å beskrive opplevelsen.

Man vokser med den oppgaven underveis :)

Jeg har aldri blitt tatt av spillebølgen, men jeg ser det er mange som er engasjerte, altså blant godt voksne :) hadde vært gøy å prøve noe, men jeg er redd for å bli så hekta at jeg kutter ut andre ting for å spille :sjenert: så det er kanskje like greit å holde seg unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

oi!! det hørtes litt morsomt ut!! utrolig hvor mange morsomme spill det finnes til pc :Nikke:

det er lett å bli hekta :sjenert:

Jaaaaa tell me about it......har vært ganske så hekta til tider :rødme:

Prøver å venne meg av med å bruke masse tid på spilling, Snoppen syns ikke noe om at jeg sitter i timesvis med spilling, noe jeg jeg har full forståelse for.

Jeg vil heller ikke få tid til noe særlig med spilling hvis vi får en liten en, men da er vel fokuset mitt et helt annet sted :)

Nå er ikke jeg verken lege eller psykolog, men jeg innbiller meg det kanskje ikke vil oppleves sånn når du først er der. ER kanskje noe med en indre ro, har jeg skjønt.

Så kanskje det ikke påvirker deg og blir så stressende som du tror. ? :)

Ja det er det jeg håper og tror, at "stresset" oppleves annerledes, jeg har en tendens til å se stress i det meste og helt glemme alle andre aspekter ved en situasjon..

Har vært mamma i mange år og føler meg fortsatt ikke klar for det :ler: men jeg ville aldri vært uten, det er vel egentlig umulig å beskrive opplevelsen.

Man vokser med den oppgaven underveis :)

Jeg har aldri blitt tatt av spillebølgen, men jeg ser det er mange som er engasjerte, altså blant godt voksne :) hadde vært gøy å prøve noe, men jeg er redd for å bli så hekta at jeg kutter ut andre ting for å spille :sjenert: så det er kanskje like greit å holde seg unna...

Ja er veldig spent på hvordan mammarollen føles :) Hvor mange barn har du? :)

Ja det er faktisk ikke bare fjortiser som spiller slik man skulle få inntrykk av gjennom media, jeg syns det er så kjekt å bli kjent med andre godt voksne spillere innland som utland, er veldig sosialt å spille nettbaserte spill da :)

Jeg har en onkel på over 60 som også spiller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det blitt onsdag gitt :) Igår ble det en super shoppingdag :shoppe: med en mamma som gikk bananas i butikkene for å finne noe til sine døtre :ler: Akkurat som om vi ikke er gode på det selv :fnise:

Mamma har forandret seg radikalt på shoppingområdet, tidligere har vi fått høre det hvis mamma syns vår klesshopping har tatt litt av, mens nå er det vi som er måteholdne og hun som tar av!! Igår trålte hun butikkene som vår personlige shoppingassistent, vet ikke hvor mange plagg jeg bare måtte prøve :ler2: Men det er jo kjempekoselig også da, mammå er toppers :rødme:

Jeg endte opp med å kjøpe 2 sommerbukser fra Claire, sånne korte som rekker til leggen (geeeeeeeez jeg kommer ikke på navnet i farten... :grinele: ), det var halv pris på dem så fikk to bukser til prisen av en, det kan man like :) Jeg har lagt på meg 6 kg i løpet av et halvår, så mine sommerbukser fra i fjor passer ikke lengre....:( Men er egentlig veldig glad for de ekstra kiloene, nå er jeg en fullverdig str 36 :hoppe: og ikke lenger en pingle i str 34 :)

På tapetet idag står:

- date med vaskebøtta (må tas idag da jeg ikke har tid imorgen)

- begynne å pakke til helgeturen

- spille litt pc spill

- klesvask

På tv idag:

-Brothers & Sisters (TV2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mocci

Koselig med shopping med mamma da. Og så en mamma som går bananas i butikkene og handler og handler :ler:

Savnet samværet med mamma av og til kjenner jeg, men vi ringes et par ganger i uka og så er hun her 1-2 ganger i året, og vi der. Da drar vi på "jentetur" og lar mennene være hjemme :)

Ha en fin dag Mocci :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...