Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

Håper at det går greit med hunden og barna - tar satse på at det går greit så lenge de lærer hverandre å kjenne :jepp:

Ha en strålende tur på sørlandet :klem:

Heia MaiL, såå koselig å se deg igjen :klemmer: Referat fra sørlandsturen følger :)

Ellers måtte jeg smile litt når jeg leste dette:

Jeg er nesten akkurat lik, bare at jeg ikke har noen sprettrumpe jeg kan skryte av.. Jeg var ufrivillig undervektig i hele oppveksten og langt opp i 20-årene. Kun de siste årene jeg har bikket over i normal-kategorien. Det var ganske slitsomt.. Jeg ser på bilder av meg selv da jeg var 18-19 og skjønner jo godt at folk trodde jeg hadde spiseforstyrrelser.. Det var ikke pent!! Men jeg har aldri slanket meg en dag i mitt liv, og ble jo bare såret av at folk trodde jeg var sånn av egen fri vilje.. Jaja, water under the bridge nå heldigvis! :)

halooen Cypress, så utrolig kjekt å se deg i boken min! Hjertelig velkommen skal du være :velkommen::smilyblomst:

Kjenner meg godt igjen i det du beskriver, jeg var også bare skinn og bein slik at folk trodde jeg hadde spiseforstyrrelser, hvilket jeg absolutt ikke hadde, var utrolig fortvilet over egen kropp på den tiden. Fikk utrolig mange sårende kommentarer ja... :sukk: Gradvis la jeg på meg etter fylte 20 men var fortsatt tynn.

Hei! :vinke: Takk for veldig koselig velkomst i dagboken min! Har tittet litt i dagboken din (har ikke rukket å lese hele enda, men det kommer!) Syntes det er så koselig å lese at dere har hund. Merker at jeg bare får mer og mer lyst på det, men det er nok ikke tid for det nå (men det er jo lov å drømme?).

Hvordan har du foresten klart å øke vekten? Jeg "sliter" med det samme. Er undervektig i følge bmi og kan spise og spise uten å legge på meg. Er vel alt i alt fornøyd, men det skader aldri med litt mere former. :gjeiper:

Heia Midna, så utrolig koselig å få hilsen av deg også :velkommen::smilyblomst:

Hund anbefales på det sterkeste!!!! :hjerter_rundt: Hunder er til stooor glede samt masse selskap og så blir man såå glad i dem :rødme:

Når det gjelder vekten min så må det ha skjedd et under da jeg faktisk er som deg, kan spise det jeg vil uten å legge på meg....iallefall tidligere :gjeiper:

Jeg har ikke gjort noe spesielt for å øke vekten, men helt out of the blue la jeg mer og mer på meg...... :sjokkbla: Noen kollegaer av meg mente at det måtte være alderstillegget som har slått inn :) men jeg er da ikke halveis i 30årene enda :) Nei som du ser så har jeg ingen oppskrift for hvordan legge på seg, antar jeg bare har vært heldig, kanskje forbrenningen min har gått ned, det skjer jo etterhvert som man blir eldre...men jeg trodde ikke det skjedde før etter fylte 50...... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var også veldig tynn. Så tynn at jeg til stadighet ble mobbet for det, noe som var veldig kjipt. Inn i 20-årene kom denne endringen du beskriver. Fra å kunne spise det jeg orket og hva hjertet begjærte, må jeg nå innse at jeg var blitt som vanlige dødelige. Jeg kan ikke stappe innpå uten å forvente at jeg legger på meg. ;)

Nå er jeg pr. def. normalvektig, og har en helt vanlig kropp. Er hverken tynn eller kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Im back in business - dags for referat fra sørlandsturen :)

Turen gikk over all forventning, særlig når det gjelder jenta som er redd for hunder. Jeg vil si foreldrene overdrev en smule når det gjaldt hennes redsel, de mente hun var livredd hunder men jeg har sett livredde mennesker og hun er ikke blant dem. Hun var selvsagt redd men samtidig syns hun det var veldig spennende og artig med bullefrøken også :) Etterhvert som timene skred avsted så nærmet hun seg bullefrøken mer og mer men jeg måtte holde voffe i bånd innomhus, noe som gikk greit det også. Bullefrøken finner seg i det aller meste, hun er helt fantastisk sådan :rødme:

Høydepunktet kom rett før avreise da jenta selv spurte om hun kunne stryke bullefrøken :) deretter strøk en liten hånd raskt over bullefrøkens hode, kjempesøtt å se på :) og en stor seier for lillejenta! :duskedame::duskedame:

For å fortsette med hundesnakk så var vi en tur i Kristiansand på lørdagen, utrolig masse folk i byen og jeg tror aldri vi har fått så mye oppmerksomhet noensinne, utrolig mange mennesker som snudde seg etter bullefrøken samt ørten unger som skulle se på og klappe Bullefrøken :) Jeg syns det bare er stas da :) Er visst ikke noe dagligdags syn med en fransk bulldog i Kristiansands gater :nigo:

Dagens høydare fikk vi av en liten gutt i det han passerte bullefrøken da lød det et høylydt ÆSSJJJ..... :skratte::ler:

Han syns visst hun var stygg som fy :ler2: Jeg kan være med på at bulldoger har et noe sært utseende (men franske ser IKKE ut som de engelske som man vanligvis forbinder med bulldog), til og med pappa hadde problemer med bullefrøkens utseende i begynnelsen :fnise: Er ikke noe som jeg tar meg nær av da :)

På søndagen var vi en tur i dyreparken da Snoppen og svigerinne ikke hadde vært der før. Det var artig, spesielt for en dyreelsker som meg :) Snoppen likte best apene da :fnise: De små rasene er jo såååå søte!!

Været var vi ikke heldige med, det høljregnet på lørdagen men heldigvis bare noen mindre regnbyger da vi var i dyreparken men ikke et vær jeg forbinder med det blide sørland. Takk og lov for helgen vi hadde for 3 uker siden hvor det var varmt med strålende sol, sørlandet er absolutt ikke det samme i regnvær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har var vi plutselig en liten gjeng med samme motsatt-vektproblemet! Litt deilig å ha noen å dele det med.. Selv om det virker som det har gått over av seg selv for de fleste her. Jeg kan fortsatt spise omtrent hva jeg vil uten at jeg ser noen forskjell på vekta, og det er jeg i grunn fornøyd med! :)

Høres ut som du har hatt en veldig koselig helg!! Så bra det ordnet seg med barnet og bullefrøken! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buller er vel ikke av de mest billedvakre, men jeg synes de er skjønne åkke som! :hjerte: Kan hende det har noe med min elsk for hunder å gjøre da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mocci

Høres ut som dere har hatt en kjempekjekk tur, og :duskedame: for den lille frøkna som ikke var så redd for Bullefrøken alikevel og nå kanskje er ennå mindre redd hunder enn før :duskedame:

Det er gøy å gå i dyreparken. :jepp: Jeg liker stemningen, alle de glade ungene og alt sammen selv om jeg ikke tør å kjøre noen karusell. Men artig er det alikevel.

Ha en fortsatt fin dag Mocci :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mårnings :vinke:

Jeg er såå trøøøtt...... :Gjesp::Gjesp::Gjesp:

ikke helt restituert etter helgens strabaser :) Har ikkeno spesielt på tapetet idag, er i grunnen glad for det da jeg bare vil sløve i sofaen etter jobb.... :veslejenta: er en slik dag idag ;)

Jeg skulle vel i grunnen tatt en omgang med kantklipperen ute, det ser ikke ut her, helt overgrodd, men det har regnet de siste dagene så det har godt av å tørke opp litt.....excuses excuses excuses.... :ler:

Det er også så kjedelig når det ikke er noe på tv kveldstid, tror jeg får se om jeg finnner noe i kostymedrama dvd samlingen min :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa :klemmer:

nå sitter jeg godt tilbake lent i sofaen og tenkte sende en :klem: å ønske deg en strålende dag videre :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at turen gikk så bra da :)

Og at dette med hunderedsel i grunnen løste seg selv :)

Ellers har jeg ikke så mye å si, her sløver vi etter grillmiddag, nesten uavnt å grille nå - er jo så lenge siden det var skikkkkkkkelig grillvær lissom ;)

Ønsker deg en fin kveld og en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good Gracious meee, jeg er såå allergisk :tristbla:

Det ble forandringer i planene igår, vet ikke hva som kom over meg men iallefall så ble det sus i serken som medførte en omgang med kantklipperen.....noe som førte til et voldsomt allergiutbrudd (pollenallergi - bjørk - gress - furu) Silly me som ikke hadde noe allergimedisin i hus. :sur: ...har ikke vært noe særlig plaget tidligere i sommer men har da heller ikke gått med nesa i gresset :)

Iallefall våknet i natt av en infernalsk kløe i øyene og ingen øyedråper i nærheten.....forferdelig! Øynene mine er fortsatt røde og hovne, må sporenstreks til apoteket etter jobb idag.

Ellers fikk jeg endelig begynt å rydde opp på loftstue/gjesterom der vi hadde stuet masse saker i forbindelse med oppussingen av bebisrommet. Stakkars Snoppen fikk kjørt seg igår, ikke før var han ferdig med en 2timers lang seanse med plenklipperen så var det igang med å stable ting og tang på kryploftet.......stakkars han måtte dusje i to omganger igår :fnise:

På tapetet idag:

- apotekbesøk

- videre rydding/rengjøring av loftstue/gjesterom

På tv idag:

Brothers & Sisters (TV2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjedelig med allergi. Håper det bedrer seg fort etter apotekturen. :kose:

Ja kjedelig med allergi, men reagerer heldigvis mye mindre på pollen i voksen alder enn da jeg var barn.

Men noe som er enda kjedeligere er at jeg er allergisk mot det meste av nøtter og frukt da pollenallergien har ført til kryssallergi :sur:

Siden jeg var 16 har jeg ikke kunnet spise (rå) epler, jordbær, moreller, kiwi, plommer, pærer, fersken samt alle typer nøtter unntatt peanøtter som faktisk er en grønnsak. Og jeg som elsker epler, jordbær og moreller...... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mocci

Hvordan står det til med allergien i dag? Du må ikke klippe plen og sånn med den alergien. Jeg har samme allergi, men vet du hva: Etter at jeg flyttet hit har jeg blitt mye bedre.

Men du bor jo også her, så vi er tydligvis ulike. Vi har alle søskene arvet dette etter pappa.

Søstra mi og broren min er ille, mens jeg er bra vil jeg si. Det lille jeg merker nå er for ingenting å snakke om. :hoppe:

Er litt verre når jeg er på østlandet, men ikke virkelig ille.

Har du prøvd Kestine? Etter at jeg begynte med det har jeg blitt mye bedre også. Jeg begynner ca en måned før sesongen starter. En pille før jeg legger meg. :) Jeg reagerer mest på gress og kløver og det er det jo mye av over alt, men mens jeg før måtte stenge alle vinduer og være inne når gresset ble klippet kan jeg nå sitte ute uten å merke noe når Ulvemannen klipper.

Søstra mi er også mye bedre her hos oss, men ikke broren min.

Kryssallergi har jeg fått litt av, men søstra mi er som deg. Reagerer på frukt, grønnsaker og diverse annet, mens jeg kun reagerer på Kiwi og nøtter.

Ha en fin dag Mocci, håper du føler deg bedre i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan står det til med allergien i dag? Du må ikke klippe plen og sånn med den alergien. Jeg har samme allergi, men vet du hva: Etter at jeg flyttet hit har jeg blitt mye bedre.

Men du bor jo også her, så vi er tydligvis ulike. Vi har alle søskene arvet dette etter pappa.

Søstra mi og broren min er ille, mens jeg er bra vil jeg si. Det lille jeg merker nå er for ingenting å snakke om. :hoppe:

Er litt verre når jeg er på østlandet, men ikke virkelig ille.

Har du prøvd Kestine? Etter at jeg begynte med det har jeg blitt mye bedre også. Jeg begynner ca en måned før sesongen starter. En pille før jeg legger meg. :) Jeg reagerer mest på gress og kløver og det er det jo mye av over alt, men mens jeg før måtte stenge alle vinduer og være inne når gresset ble klippet kan jeg nå sitte ute uten å merke noe når Ulvemannen klipper.

Søstra mi er også mye bedre her hos oss, men ikke broren min.

Kryssallergi har jeg fått litt av, men søstra mi er som deg. Reagerer på frukt, grønnsaker og diverse annet, mens jeg kun reagerer på Kiwi og nøtter.

Allergien er tilnærmet borte idag i og med at det har regnet. Ja jeg burde vel strengt tatt holde meg langt unna gress men det gikk bra sist gang jeg hadde en date med kantklipperen. Jeg holder meg langt unna plenklipping, det setter jeg Snoppen til og han har mye verre allergi enn meg :fnise: Han går på tabletter og nesespray sommeren igjennom mens jeg normalt sett klarer meg med litt øyedråper nå og da, da jeg var yngre så måtte jeg også ta tabletter. Jeg har ikke prøvd Kestine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann snuppa :klem:

slenger innom med en :hug: til deg jeg, og ønsker deg en kjempefin dag! håper allergien er helt borte :Nikke:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med allergi. Tror jeg i alle fall. Jeg er heldigvis vært heldig og har ingen allergier. Som jeg vet om. Mulig jeg har noe matintoleranse, men ikke så ille at jeg gidder å finne ut av det.

Tett neses og rennende øyen er i alle fall ikke noe særlig :)

Ellers er jeg innom en liten tur før ferien starter om litt.

Da har vel kanskje du tatt ferie? Hvis så er tilfelle -> god ferie!

Titter innom igjen etter ferien, og kanskje til og med underveis. Får se.. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haloisen :vinke:

Ikke så mye spennende som har skjedd her i det siste, er så drepende trøtt for tiden at jeg orker ikkeno særlig, iallefall ikke av fornuftige gjøremål, får ta det igjen i helgen.. :husarbeid: ...da er jeg iallefall mer opplagt :)

Igår fikk jeg meg øydråper og jammen meg ropte ikke et klesplagg på :shoppe: meg også. Det er halvpris på et av mine yndlingsmerker, faktisk et merke jeg oppdaget nylig, det er sånn lag på lag stil som jeg elsker :hjerte: Passer bra for en frysepinne som meg :) Stakk innom samme butikk idag også og kjøpte meg en tights til selekjolen jeg kjøpte igår :) Nå mangler bare en overdel, muligens to men fant ikke noe mer på salget som kunne passe. Får ta meg en liten shoppingrunde i andre butikker på lørdda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...