Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

Heia,

Da har jeg endelig somlet meg til å lage meg en dagbok etter lang tids overveielser :nigo:

Litt basic info om meg selv kan kanskje være av interesse:

Jeg er jente, 34 år bosatt i Sør Rogaland, samboer med Snoppen og en søt voffe :) (ikke det at Snoppen ikke er søt da :) )

Jobber i offentlig sektor og har en bachelorgrad.

Fritiden går med til aktiviteter som kan bedrives horisontalt :sjarmor: som se på tv (major TV- serie slave), lese bøker, surfe på nettet, spille online dataspill (mmorpgs). Snoppen og Voffe får meg heldigvis opp fra sofaen i tide slik at jeg ikke bosetter meg der :biggrin:

Håper det er noen der ute som vil følge Snuppa & Snoppens so called life :)

Dere er hjertelig velkomne :velkommen:

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja så var det mandag igjen, faktisk ikke en blåmandag da man jo har hatt langhelg må vite :) Langhelgen ble tilbrakt i hage (blæh har ikke grønne fingre overhode og har blitt belemret med mine foreldres 3 hager i og med at vi har overtatt gamlehuset......Jeg gjorde godt gammelt mannabeins arbeid med kantfreseren mens snoppen lå på alle fire for å rive opp hver løvetann i plenen......man snakker dusinvis. Han har tålmodighet som en stein den karen :) Aldri i livet om jeg hadde giddet å luke løvetann. Ellers ble det litt tid til shopping, kjøpte meg et antrekk fra Noa Noa, en kjole med mammelukk thights under.......jeg bare måtte ha de mammelukkene! :) fører meg hensatt til en svunnen tid når jeg har på meg det antrekket :) Jeg har aldri tidligere kjørt Noa Noa stilen helt ut, men elsker å stikke meg litt ut en gang iblant :) vanligvis er jeg en av mengden i jeans og topp, noe jeg finner som ganske fantasiløst i grunn, men det er ikke hver dag jeg gidder å style meg så enormt mye heller. Idag har jeg sittet ute i solen å lest god bok etter jobb samt spilt litt onlinespill, Lord of the rings online, kjempekjekt! Deretter ble det Tv titting som vanlig, på programmet Top Model og for første gang studio 5 på Fem, ganske artig talkshow i grunn :) Må si at Fem kanalen sniker seg innpå meg mer og mer selv om jeg i utgangspunktet regnet den for undervurdere jenters tv-behov, shallow tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn går no dagan :) ikke så mye på tapetet idag enn det vanlige (jobb) men var en tur til tannlegen blæh........Etter å ha månedlige besøk hos tannlegen ser det ut til at min tannlegeskrekk er på retur, idag var jeg ganske så avslappet selv om tannlegen rota rundt noe forferdelig. Og så er det jo superonsdag i dag me loooooove .......gossip girl - ugly betty - lost!! Har også begynt å hive innpå folat da vi snart skal igang med babymaking :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh ikke en god dag idag......Jeg sliter med kronisk magekatarr og idag er det ekstra ille......har vært kvalm og uggen hele dagen.....uurggh.... :sukk:

Noen dager er det bare over the top......blir så lei meg.....gir nesten opp håpet om noen gang å bli helt frisk.....

Håper bare det ikke er folatpillene som gjør meg dårlig.....da er jeg at my witts end...det er ikke oppgitt noen bivirkninger på pakningen.........men man vet aldri med den magen min.....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har det gått noen dager siden sist, tida bare flyr avgårde.................

Vi skulle jo egentlig bli ferdig med soverommet som vi pusser opp men har ikke fått på gulvbelegget enda.......ble litt change of plans da Snoppen må jobbe hele helgen (jobber hjemmefra PC) samt at vi var på barselbesøk igår :)

Det var ikke planlagt, så vi brukte hele dagen på å lete etter gave og da vi endelig kom på sykehuset så oppdaget vi at vi hadde glemt å kjøpe blomster til den nybakte mamma.......... :legrine: så da sprang vi til nærmeste blomstershappe og fikk oss en bukett, nydelig sådan. Så var det å sprinte tilbake for å rekke tidspunktet vi hadde avtalt.......

Nydelig liten gutt som kom til verden på fredag, han er prøverørsbarn og svært etterlengtet. Det er et vennepar av oss som har fått sin Marius :)

Vi har allerede booket at de skal komme på barselbesøk i April neste år......hehehehehe og vi som ikke har begynt med prøvingen enda :)

Nei nå må det snart være noen sjeler her inne som forbarmer seg over min tomme dagbok.......:) er litt kjedelig med monotale egentlig, førstemann skal få en :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist jeg fikk skriblet ned noen ord her.......har egentlig ikke skjedd så mye, bare jobb og det vanlige. Fikk noen innfall av grønne fingre tidligere i uka og fikk luket et bed samt ordnet litt her og der, nå ser det ganske så presentabelt ut her, utrolig nok :) På fredda hadde min lillesøster samt hennes to smågutter (tvillinger) bursdag (jeg syns fortsatt det er utrolig at guttene kom til verden på hennes bursdag, det må jo bare være verdens beste bursdagspresang!! )

Anyways så skulle jeg ut å finne presanger til guttene, hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe klær, ønsket fra mammaen var joggedresser til bruk i barnehagen. Men det er jo komplett umulig å finne to decent looking joggedresser i samme størrelse!! Så det måtte jeg bare gi opp :( Da ble det leker isteden og suste forvirra rundt på Toysrus, endte opp med å mimre foran hyllene med Barbie og My little pony :rødme:

Endte med å kjøpe to lastebiler (er jo som gutter flest disse to) håper de faller i smak, skal i selskap imorgen.

Ellers har jeg vært god husmor idag og vaska alle vinduene utvendig som innvendig i første etasje, skal ta andre etasje imorgen. Akkurat nå sitter snoppen og jeg i sofaen med hver vår bærbare med VHI på tv skjermen, koser oss masse vi nerdene :fnise: Vi har også hver vår stasjonære Pc på eget kontor, noen som er avhengig av internett her......hehehe very guilty!

me loooove VHI, ihvertfall etter midnatt, så mye bra musikk både nye hits og gamle svisker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja så var det snart en ny uke, søndagskvelder er alltid litt trist syns jeg, slutt på friheten og hele 5 dager til neste gang man kan sove leeeeenge :) hehehe høres ut som jeg er det B/C mennesket men jeg er faktisk på jobb hver dag 5-10 min over 7 :) En eldre kollega av meg er virkelig imponert over at unge mennesker er på jobb så tidlig frivillig ( vi har fleksitid til kl 9), han tror faktisk at jeg er et A menneske deluxe, hehehe han skulle bare visst...........Hans formening om å sove frempå er å sove helt til kl 7.30 i helga.............geeeeeezzzzzz

Idag har jeg vasket vinduene utvendig og innvendig i 2 etasje, rakk det akkurat før regnet begynte å hølje ned. Deretter var det bursdagsselskap som stod for tur for mine to tanteunger, lastebilene falt i smak heldigvis men det store var et Byggmester Bob leketelt :) Akkurat nå er Snoppen oppe og hamrer lister på soverommet vi pusser opp, mens jeg har kost meg med Merlin på Tv. Voffe ligger også strekk ut og sover søtt på sin pute :) Hun er bare såååå søt der hun ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var det mandda igjen, men dagen gikk veldig fort da vi hadde blåtur med jobben i arbeidstiden :) Noe må man ha igjen for å jobbe i offentlig sektor, men det ble jo en edruelig tur da :) Ellers ikke så mye på tapetet, har slappet av på sofaen da jeg fikk TR idag og da blir jeg ganske utslått av smertene, må alltid hive innpå en ibux ellers er jeg ikke oppegående. Jeg har jo sluttet på minipillen og da kom TR smertene tilbake for fullt blææææh. Snoppen har puslet på soverommet, har nå fått opp lister oppe og nede, så da er dags for meg å male listene når han har fått fuga spikerhullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag er det virkelig trist sommervær her, surt og kaldt med masse regn :(

En kollega som har kontor vegg i vegg med meg hadde meg seg en liten bissevoffe på 8 uker idag, sååååå søøøøøøøøøøøøt :hjerter_rundt:

Lille Storm, en liten pointer :) Får meg til å mimre tilbake til den søte valpetiden med egen voffe og hun var mye mindre enn Storm da hun var 8 uker. Ellers har det ikke skjedd så mye her, snoppen har enda ikke kommet hjem fra jobben, ikke så uvanlig det da han som regel ikke er på jobben før nærmere 10!! Han jobber i et lite firma hvor de ikke er så nøye på oppmøtetid, bare man jobber timene sine så er det ikke så farlig når på døgnet man jobber. Derfor tar Snoppen fleksitiden til et nytt level......han pleier ikke å legge seg før 4-5 på morgenkvisten selv på hverdager......vi legger oss aldri på samme tid. Jeg har også hevet innpå en pille fra Gravid boksen for å se om jeg tåler denne bedre enn den rene folatpillen, men syns å kjenne meg litt uggen av denne også.........please nooooooooooo :grine:

Uansett nå er det stylista og frustrerte fruer på tapetet for en uforberedelig tv-slave :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

:vinke:

Takk for besøk :)

Hvilken hund er det dere har?

Beklager, blir en kort visitt her fra denne kanten. Sengen kaller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Mitt første besøk i dagboken, du er såååå hjertelig velkømmen Fisk! :dagens-rose: og som lovet :blomst::smilyblomst::helen:

Jeg har en Fransk Bulldog frøken på snart 3 år :hjerter_rundt:

Jeg omtaler meg selv som mamma når jeg snakker til henne :fnise:

Det er fullt forståelig at du ikke orker så masse skribling, jeg er bare så glad for at du stakk innom :) Jeg begynte nemlig å lure på om mitt so called life er drepende kjedelig lesning, hehehehe

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Vel, her blir hunden titulert 'lille gutten'.... :sjenert:

Tror det lett blir sånn om man ikke har barn?

Når det gjelder folat, er det selve folaten du ikke tåler? Selv prøver jeg å få i meg folat og omega3 hver kveld. Jeg har ingen reaksjoner på disse hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her blir hunden titulert 'lille gutten'.... :sjenert:

Tror det lett blir sånn om man ikke har barn?

Ja tror lett at det blir sånn, hun er jo den vi står på hodet for og pusler rundt :) Til tider minner hennes oppførsel om et lite barn, selv om jeg godt vet at jeg ikke skal tillegge en hund menneskelige følelser :) Hun vet iallefall hvilke knapper hun skal trykke på for å få det som hun vil :Hehe: og for ikke å glemme effektive virkemidler som sutring og fising.......

Når det gjelder folat, er det selve folaten du ikke tåler? Selv prøver jeg å få i meg folat og omega3 hver kveld. Jeg har ingen reaksjoner på disse hvertfall.

Jeg vet ikke hva jeg reagerer på men noe er det......Jeg prøver på en ny runde med ren folatpille idag, så langt har jeg ikke merket noe.....Jeg gir meg ikke så lett!! Jeg har også tenkt å prøve å ta folat rett før leggetid slik at ubehaget muligens er borte når jeg står opp.

Jeg skal ta tran ved siden av da jeg er litt pysete av meg siden jeg ikke klarer å svelge store tabletter og iallefall ikke kapsler......uff er litt irritert på meg selv over denne "hang up"en min, livet hadde vært litt enklere hvis jeg hadde klart å svelge hele tabletter..... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fisk73

Forresten... Linken til boken din er litt feil, rett på den så er jeg sikker på at du får litt flere besøk ;)

Jeg tar omega3/folat tablettene før leggetid. Er veldig sensitiv for transmaken, og kan ikke fordra den! Ble derfor anbefalt å ta den før jeg går til sengs, og nå merker jeg ingenting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann........har ikke vært klar over at lenken ikke funket :flau:

Tuuusen takk for at du sa fra Fisken :helen:

Kankje du vet hvordan jeg kan få lagt inn lenken skikkelig? er første gang jeg prøver meg på lenke og hehehe det gikk jo heller dårlig :)

Kan jo håpe at det er derfor det har vært så tomt i boken min :nigo:

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DER var iallefall lenken fikset!! :)

Vet ikke hva jeg har surret rundt med......tok litt tid før jeg skjønte det der BB code språket :eeeh:

Men nå skal alt være i orden :) Takk nok en gang Fisken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forhåpentligvis mer besøk men setter utmåtelig stor pris på at du tok deg tid til å titte i boken min Fisken ! You made my day! :) hadde egentlig gitt opp håpet jeg...... :sjenert:

Litt om dagens begivenheter: tok meg en god tur med bullefrøken idag :hund: , vi reiste til nabokommunen min hvor det er helårs båndtvang :sinna: men hvor de faktisk har frigitt et stort friluftsområde hvor man kan lufte hundene løse, heldigvis har kommunen såpass skamvett. Anyways området var faktisk veldig bra og vi traff flere hunder med eiere, alle like opptatt av å skravle om hund, syns alltid det er så koselig å treffe likesinnede. Bullefrøken var som vanlig mest opptatt av oss på to bein, hun er så utrolig glad i mennesker og itillegg det sjarmtrollet :) fikk kommentarer som " se på den snuppeluppa der " ( hunden altså :tongue: )

Gjett om matmor var stolt da :) Bullefrøken er også litt av en klovn så vi fikk oss mang en god latter :)

Ellers er det jo superonsdag med Gossip Girl, Ugly Betty og ny serie Castle, goodie.

Nå er det vel strengt tatt snart lalletid her, prøver alltid å være i seng til kl 11 da jeg liker å lese på sengen.....men rekker jeg det.....nei klokka blir vel som regel nærmere 12 før jeg er i seng......bad girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: mocci

:velkommen: som dagbokskriver. Det er gøy :hoppe: Og så treffer man så mange koselige folk.

Så deg inne hos TanteBrun og fikk lyst å hilse på deg. Særlig når jeg så at du er fra Sør-Rogaland. Det er jeg og :)

D.v.s, jeg er innvandrer fra østlandet som traff min kjære her, og siden har jeg blitt her og trives kjempegodt :strix:

Stikk gjerne innom Ulvas verden om du har lyst. Vi har det gøy og :skravle: om alt mulig så ikke la deg skremme av tittelen fotballtråd. Lite fotball og masssse annet.

Nå har :sol: kommet også. Herlig.

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...