Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

Hei på deg mocci! :)

Takk for at du hilste på hos meg.

Ser jo at du har vært på KG myyyyyyyyyye lenger enn meg, så du er sikkert bedre kjent i "gangene" her også. For meg er der fremdeles ganske nytt, og jeg tilbringer mere tid her enn det som er fornuftig.

Men jeg tror det kan bli bra. Virker som mange hyggelig mennesker her.

Gleder meg til å følge deg, og ønsker deg også velkommern tilbake i min bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: mocci

:velkommen: som dagbokskriver. Det er gøy :hoppe: Og så treffer man så mange koselige folk.

Så deg inne hos TanteBrun og fikk lyst å hilse på deg. Særlig når jeg så at du er fra Sør-Rogaland. Det er jeg og :)

D.v.s, jeg er innvandrer fra østlandet som traff min kjære her, og siden har jeg blitt her og trives kjempegodt :strix:

Stikk gjerne innom Ulvas verden om du har lyst. Vi har det gøy og :skravle: om alt mulig så ikke la deg skremme av tittelen fotballtråd. Lite fotball og masssse annet.

Nå har :sol: kommet også. Herlig.

Ha en fortsatt fin dag :)

Hei på deg Ulva! :) Tusen takk for at du tok deg tid til å titte innom, setter stor pris på det! :) Ja det er spennende med dagbok, kjenner jeg begynner å bli hekta :)

Kuult at du også bor i sør rogaland, dont worry about you being en østlending, min samboer er nordlending, så ja mee like "utlendinger" :) syns ærlig talt at rogalandske menn kan være litt treige :sjenert: men ditt eksemplar er sikkert alt annet enn det :)

Hei på deg mocci! :)

Takk for at du hilste på hos meg.

Ser jo at du har vært på KG myyyyyyyyyye lenger enn meg, så du er sikkert bedre kjent i "gangene" her også. For meg er der fremdeles ganske nytt, og jeg tilbringer mere tid her enn det som er fornuftig.

Men jeg tror det kan bli bra. Virker som mange hyggelig mennesker her.

Gleder meg til å følge deg, og ønsker deg også velkommern tilbake i min bok :)

Tusen hjertelig takk for besøk Tante Brun, setter umåtelig stor pris på det! :) vel selv om jeg har hengt på KG siden 2004 så gikk det laaaaang og lenger enn langt før jeg i det hele tatt turde å skrive innlegg.. :sjenert:

Men nå er det no problemo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yay! fikk feriepenger idag og det er jo alltid en opptur :danser:

alltid morsomt å oppleve from rags to riches :tongue: selv om det bare er for et øyeblikk..........

Etter jobb var jeg på en shoppingspree for sommerblomster, har kjent på det de siste dagene at det har sett så traurig ut foran inngangspartiet hjemme, så følte virkelig behov for litt farger og sommerfølelse. Flinke me svidde av 1500 på blomster......skal det være så skal det være, jeg har lett for å go over the top :)

Men nå er jeg trøtt som ei strømpe......damn ble sent ikveld også......jeg er uforberedelig......hehehee

Natta! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å - ny dagbok! *snoke* Velkommen!

:vinke:

Mange takk :) Du er hjertelig velkømmin Sisu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :goodbye:

kom over dagboka di, har lest den så da tenkte jeg at jeg skulle legge igjen en liten hilsen å ønske deg en gooood helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en liten hilsen ;) Synes at tittelen på dagboka di var så søt :jepp:

Ha en fin dag. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :goodbye:

kom over dagboka di, har lest den så da tenkte jeg at jeg skulle legge igjen en liten hilsen å ønske deg en gooood helg :klem:

Tusen hjertelig takk for koselig hilsen Miso :helen:

Innom med en liten hilsen ;) Synes at tittelen på dagboka di var så søt :jepp:

Ha en fin dag. :hug:

aaaaaaaw tusen hjertelig takk Mail :helen:

ja min samboer og jeg er snuppa og snoppen, omtaler oss gjerne som dette i dagligtale også :) er liksom vår interne greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

*ser på trist inngangsparti*

Burde kjøpt noen blomster jeg også.... :sjenert:

Men her i gården er feriepengene en heller trist affære, mindre enn vanlig lønn. Begynte i jobben min i august i fjor, så jeg har ikke opparbeidet meg full feriepengegrunnlag, men til neste år! Tjohooooo! DA kan vi dra på ferie da!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er surt å ikke ha full opptjening, husker fra min forrige jobb hvor jeg kun hadde jobbet fra august og fikk dermed utbetalt mye mindre enn vanlig lønn den mnd alle fikk feriepengene sine, lurte fælt på hvordan jeg skulle betale regningene den mnd :( og dette var flere år før jeg traff snoppen, så hadde ingen som kunne gi meg en håndsrekning) men det ordnet seg allikevel :)

Heh ferie ja.....blir ikke rare greiene i år, vi har brukt masse på oppussing og har flere prosjekter på gang ute, blant annet bygge terasse/platting, så ferie blir ikke prioritert denne gang. Snoppen skal en liten tur nordover til svigers for å hente en tilhenger som vi har fått av svigerfar, jeg står over turen da jeg har så lett for å bli stresset av laaange bilturer og dermed blusser min magekatarr opp igjen.....:( og da er jeg ikke mye til besøk......:(

Hadde en tilsvarende episode i 2004 hvor jeg ble så dårlig at jeg lå til sengs hele uken hos svigers fra jeg kom til jeg såvidt klarte å komme meg på flyet hjem....en helt for jævlig opplevelse...og følte jeg ødela hele ferien for alle rundt meg :( I tilegg syns jeg det er veldig ekkelt å være syk hos andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Det kan jeg skjønne, kjipt å være syk hos andre ja.

I år blir det gåturer på oss, planen er å kjøre til Storbritannia for å gå turer med hunden der! Så noe ferie blir det på oss :hoppe:

Vi har god økonomi begge to, jeg tjener slik at jeg er fornøyd så det er ikke synd på meg i det hele tatt, men litt kjipt å få mindre enn når jeg har lønn. Har jo visst om det hele tiden, så jeg kunne jo godt ha spart litt ;)

Hvor i nord er det mannen er fra, om jeg kan spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

:vinke: mocci

Så du liker "innvandrerer" som meg. Så bra. :) Jeg synes vel egentlig ikke menn herfra er litt treige, men det kommer kanskje av at jeg har bodd på Hedemarken og der er menn(igrunn alle folk) treige der :ler:

Og min kjære er iallefall ikke treig :rødme:

Gratla med feriepenger :hoppe: Noen år siden jeg fikk det. Er uføretrygdet og vi får ikke noe ekstra i ferie. Får skattefri desember da, og ettersom jeg betaler noen tusen i skatt så gjør det av seg før jul.

Også får mannen min feriepenger. :)

Ha en fin dag mocci :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg skjønne, kjipt å være syk hos andre ja.

I år blir det gåturer på oss, planen er å kjøre til Storbritannia for å gå turer med hunden der! Så noe ferie blir det på oss :hoppe:

Hvor i nord er det mannen er fra, om jeg kan spørre?

wow, gåturer i Storbritannia høres knallkjekt ut! Jeg har alltid hatt lyst til å gå langs klippene ved Dover (eller noe sånt) :jepp:

Snoppen er bodøvææææææring :happy:

Du er kanskje nordfra du også Fisken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Vi bestemte oss for å ha ferie hvor vi kunne ha hunden med. Har vi hund, så har vi hund! :)

Jeg har alltid vært veldig, veldig glad i Storbritannia, så valget ble ganske enkelt der ja. Nå angrer vi kanskje litt for det er ikke bare bare å få hunden med seg. Et av de aller vanskeligste landene visstnok. Vetrinæren rådet oss bare til å dra til et annet land... Så, får se hvordan det går, blir det ikke England, så blir det et annet land hvor vi kan vandre litt :)

Er nordfra ja, men litt lengre enn Bodø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: mocci

Så du liker "innvandrerer" som meg. Så bra. :) Jeg synes vel egentlig ikke menn herfra er litt treige, men det kommer kanskje av at jeg har bodd på Hedemarken og der er menn(igrunn alle folk) treige der :ler:

Og min kjære er iallefall ikke treig :rødme:

Ja beklager, kom på i etterkant at mitt utsagn kanskje kunne oppfattes som støtende, håper du ikke tok det ille opp :flau:

Jeg er helt sikker på at Ulvemannen er alt annet enn treig :)

uhm nå har jeg aldri bodd i Hedmark eller kjenner noen fra Hedmarken men har jo hørt rykter om treighet der ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss for å ha ferie hvor vi kunne ha hunden med. Har vi hund, så har vi hund! :)

Jeg har alltid vært veldig, veldig glad i Storbritannia, så valget ble ganske enkelt der ja. Nå angrer vi kanskje litt for det er ikke bare bare å få hunden med seg. Et av de aller vanskeligste landene visstnok. Vetrinæren rådet oss bare til å dra til et annet land... Så, får se hvordan det går, blir det ikke England, så blir det et annet land hvor vi kan vandre litt :)

Ja jeg reiser også helst til steder hvor jeg kan ha med Bullefrøken, er helt enig med deg der....har man hund så har man hund :)

Når det gjelder innførsel/utførsel av hund så kjenner jeg regelverket ganske godt da jeg i min nåværende jobb har jobbet med dette en periode :)

Reglene for innførsel til England er strenge, på lik linje med Norges regler da begge land krever antistofftest (blodprøve) i etterkant av rabies vaksine.

Men siden både Storbritannia og Norge er klassifisert som rabiesfrie land, så er det ganske ukomplisert å reise mellom dem, vel og merke hvis man reiser direkte. Uansett må man ta hensyn til regler som gjelder for landet man skal innføre hunden samt hvilke regler som gjelder for tilbakeførsel av hunden til Norge. Reglene for tilbakeførsel av hund fra Storbritannia er som følger: hundepass, Id- merking og ormekurbehandling. Jeg tror man kan slippe unna kravet til rabies vaksine og blodprøve ved innførsel av hund fra Norge til England, i og med at Norge har status som rabiesfritt land. Men jeg er ikke helt 100 % sikker på reglene for England, prøvde å finne ut av nettsiden der, men det var ikke helt enkelt. Hvis jeg var dere så ville jeg sendt en e-post til DEFRA.

For mer informasjon om norsk regelverk for innførsel av hund se her:

http://www.mattilsynet.no/import_eksport/r...og_irland_61492

For mer informasjon om DEFRA, ansvarlig for regelverket i Storbritannia se her:

http://www.defra.gov.uk/animalh/quarantine/index.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Har sjekket en del, og det er ikke bare bare ;)

Må ha godkjent rabiesvaksine, og gutten her har alt det, han har pass og er sånn sett klar til å reise :) Vi kjører... Man får ikke ha hunden med seg i bagasjerommet slik man kan til andre land, Storbritannia godtar det ikke, alternativet er å sende han med et lastefly, men jeg nekter å sende hunden på ett fly mens jeg selv tar et annet. Hva om det blir store forsinkelser og slikt? Nei, vi kjører! :)

Har lest litt om en annen som har gjort det, og det er litt omfattende. Må til vetrinær i Sverige og være i England 24-48 timer etter sprøyte i Sverige, ikke før og ikke etter ;)

Skal nok få det til... Tror jeg...

Takk for linker og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaaaaaw tusen hjertelig takk Mail :helen:

ja min samboer og jeg er snuppa og snoppen, omtaler oss gjerne som dette i dagligtale også :) er liksom vår interne greie :)

Så søtt :strix: og litt uvanlige kallenavn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...