Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

Huff, så kjedelig med allergi da! Du får se det positive med at du har en god unnskyldning til å holde deg unna kanklipperen. :lur:

Jeg er også frysepinne, og elsker å pakke meg inn i skjerf og strikkajakker om vinteren. Nesten så det er litt sjarm i det også da! Nå ble jeg litt nyskjerrig på hvilket merke du snakket om da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klesmerket heter Zoulmate, dansk merke, kan minne om Noa Noa stilen men mer hverdagslig. Her kan dere ta en titt selv, prisklasse middels :

http://www.zoulmate.dk/

Jeg elsker også skjerf og tørkler :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mye fint de hadde! Jeg kunne tenkt meg flere av plaggene i den katalogen. Litt småromantisk og flagrende. :)

Jeg gleder meg nesten til vinteren kommer så jeg kan pakke meg inn i masse klær og rusle turer på kalde kvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Mye fint der!

Æsj, allergi er forferdelig plagsomt. God grunn til å unngå alt som kan utløse det!

Håper du får en fin helg (jeg er litt tidlig ute...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen snuppa :klemmer:

nå er det fredag og snart er det helg :strix:

har du noen spennende planer for helgen da vennen? slappe av og nyte sola, som vi satser på at kommer :sol:

håper du får en kjempefin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa mye fint fra Zoulmate, nesten så jeg er litt forelsket :hjerter_rundt:

Det er jo forholdsvis dyre plagg, en topp koster rundt 500 kr men det skal visstnok være bra kvalitet.

Mine andre favorittbutikker er: Indiska, Noa-Noa, Vila, H&M og Oasis.

Jeg er veeeeeldig glad i farger og til dels mønstre til Snoppens store fortvilelse :ler: Han er ganske konservativ i klesveien og liker best rene sort og hvitt plagg.......How boring is that :jepp:

Jeg går aldri med sort hvis ikke jeg må, føler meg helt washed out i den fargen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fant deg!

Nå har jeg lest gjennom sidene dine (ok ok, noe ble bare skumma gjennom :sjenert: )

Morsomt at du bor på gård! Jeg har et veldig romantisk syn på det å bo på en gård, og gjør gjerne det selv hvis jeg får muligheten til det en gang...Nå leier vi en liten enebolig, og er fornøyd med det så langt.

Og spennende med babyprøvingen!

Mannen min er motsatt av din, han dro meg ut av det sorte kleshullet mitt. Jeg gikk mye i sort før, men har endelig turt å prøve på farger, kjoler, skjørt og funnet ut at jeg liker det! Aldri hørt om Zoulmate før, men det var mye fint der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mocci

Vet du, jeg er litt enig med Snoppen jeg. Svart og hvitt er stilig og ikke kjedelig i det hele tatt :)

Men når det er sagt så liker jeg andre farger også. Men helst rene farger. Og jeg liker at Ulvemannen går med farger også. På skjorter og sånt, og det gjør han. :)

Sånne stormønstrede saker kan jeg ikke fordra. Jeg ser at det kan være fint på enkelte, men ikke på meg.

Men det var noen fine plagg i den linken din :jepp: Vet forøvrig at svigerdatra til Ulvemannen hadde elsket alle de klærne der :jepp:

Ha en nydelig fredag Mocci :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom sidene dine (ok ok, noe ble bare skumma gjennom :sjenert: )

Morsomt at du bor på gård! Jeg har et veldig romantisk syn på det å bo på en gård, og gjør gjerne det selv hvis jeg får muligheten til det en gang...Nå leier vi en liten enebolig, og er fornøyd med det så langt.

Hjertelig velkommen Kanei, her er en liten :helen:

Kjekt at du tok deg tid til å lese gjennom sidene :)

Håper du vil følge meg videre, det hadde vært kjempekos :klemmer:

Ja det er som sagt gøy på landet, kunne egentlig ikke tenkt meg noe annet liv :rødme: Nå er jo vi i en spesiell setting da i og med at vi ikke driver gården selv og dermed ikke må bidra til gårdsarbeidet. Det skal sies at det er ikke alltid like romantisk å være gardakjerring, det er mye hardt arbeid og lange dager også.

Men så får vi til gjengjeld utrolig god kontakt med mange forskjellige dyr :)

:vinke: Mocci

Vet du, jeg er litt enig med Snoppen jeg. Svart og hvitt er stilig og ikke kjedelig i det hele tatt :)

Men når det er sagt så liker jeg andre farger også. Men helst rene farger. Og jeg liker at Ulvemannen går med farger også. På skjorter og sånt, og det gjør han. :)

Sånne stormønstrede saker kan jeg ikke fordra. Jeg ser at det kan være fint på enkelte, men ikke på meg.

Men det var noen fine plagg i den linken din :jepp: Vet forøvrig at svigerdatra til Ulvemannen hadde elsket alle de klærne der :jepp:

Snoppen blir nok glad over å høre at det er flere som han når det gjelder farger og slikt :) Jeg kan vel til tider gå litt for hardt ut i mine forsøk på å "frelse" han fra black/white, få han til å se fargelyset so to speak :ler:

Jeg har forresten trålet butikker i regionen idag for å finne flere butikker som fører Zoulmate, men hadde ikke lykken med meg......ser ut til at det bare er en butikk i nærområdet som fører merket, heldigvis! Tror jeg hadde blitt litt ulykkelig hvis jeg ikke hadde fått tak i klær fra dette merket... :rodme:

Endelig helg, skal storkose meg ikveld med THE TUDORS på tv, me løøøøøøøøøøøøøøveeeeee :hjerter_rundt: :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg status som gressenke for to uker fremover :) Snoppen er sendt "packing" nordover sammen med sin søster, de skal kjøre oppover, regner med å bruke 2 dager på turen. De skal besøke sine foreldre og annen familie for to uker.

Jeg blir ikke med denne gang, da vi ifjor oppdaget at svigermor er allergisk mot hunder, hun får nærmest astmalignende anfall :( Jeg har ikke lyst å ha Bullefrøken på kennel i 1-2 uker, da blir jeg heller hjemme. Jeg har jo også truffet svigers tidligere i sommer da de var på besøk hos min svigerinne samt at svigerfar skal også ta turen ned i august for å hjelpe oss med bygging av uteplass. Kan si at jeg får min dose av svigers for en stund :sjenert: De er jo koselige og hyggelige men kanskje en smule konservative i tankegangen med veldig sterke meninger, særlig svigermor da.

Idag var det tidlig påan for å ønske Snoppen god tur :reise:

Deretter bar det en tur til et kjøpesenter for et kafebesøk med en god venninne. Jeg ser henne ikke så ofte da hun til vanlig bor i Bergen.

Det ble også litt shopping, to kostymedrama dvder fra BBC, jeg samler på disse :) Kostymedrama :hjerte:

Vet ikke helt hva jeg skal ta meg til idag, skulle strengt tatt begynt å vaske ned loftstuen/gjesterommet men får se hva jeg gidder, har egentlig mest lyst til å ta meg en snork på sofaen..... :Gjesp: Im bad I know it :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Hei Mocci :)

Det er sånn sovevær i dag. Man blir trøtt i :regn: vær, det er helt sikkert.

Føler det akkurat sånn som du sier når det gjelder svigerforeldrene dine. Nå har ikke jeg svigerforeldre ettersom de er døde.

Men føler det sånn med familie generelt jeg da. Veldig glad i de og veldig kjekt at de kommer på besøk, eller at vi drar dit. :)

Men det er deilig når de drar igjen også, man får som du sier kvota si :ler:

Kostymedrama :klø:

Ha en fin dag Mocci :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kostymedrama :klø:

Ha en fin dag Mocci :klem:

hehehehe vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den hodekløinga :ler2:

En liten forklaring: Med kostymedrama menes tv serier/filmer som tar for seg ulike tidsperioder, feks Jane Austens bøker, periodic drama/historical drama på engelsk.

På tv for tiden går The Tudors (NRK1) og John Adams (NRK3), begge seriene går inn under min def av kostymedrama :)

Snoppen er ikkeno stor fan av kostymedrama strangely enough :fnise: men nå er jeg jo gressenke for 2 uker og kan kose meg glugg ihel med lidenskap og intriger i fantastiske kjoler/kostymer :) Drømme seg bort til svunne tider.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å nyte gressenketilværelsen sammen med Frøken Bulle du da. :)

Ja det blir ikkeno problem :) Trives utmerket i eget selskap og jeg er ikke helt alene i huset heller med Frøken Bulle som selskap :) Klart vi begge savner Snoppen men det går helt fint :) Jeg skal jo jobbe neste uke også som fører til mindre tid å sture over at Snoppen er borte, egentlig helt uproblematisk det hele :)

Jeg liker veldig godt terminologien din på voffe, Frøken Bulle er jo bare så herlig navn da!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BBC-serier er det beste!

Kjølig britisk romantikk med flotte kostymer får meg til å smelte hvilken dag som helst :rødme:

Jeg tenker å bruke bunad i vårt bryllup, men hadde jeg fått kjolen Elisabeth Bennet bruker i Pride and Prejudice hadde jeg ikke sagt nei takk...

Ikke verst å være litt hjemme alene når man har noen fine serier å se på ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mocci

Og takk for oppklaring :) Sånne TV serier og bøker liker jeg også. Sluker i det hele tatt masse historie.

Ha en fin søndag Mocci :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBC-serier er det beste!

Kjølig britisk romantikk med flotte kostymer får meg til å smelte hvilken dag som helst :rødme:

Jaaa hjertens enig med deg :jepp:

Jeg tenker å bruke bunad i vårt bryllup, men hadde jeg fått kjolen Elisabeth Bennet bruker i Pride and Prejudice hadde jeg ikke sagt nei takk...

Ikke verst å være litt hjemme alene når man har noen fine serier å se på ? :)

Jeg elsker også alle de fantastiske kjolene, skulle ønske jeg en gang kunne iført meg et slikt plagg :rødme:

Ja det går utmerket å være alene hjemme når man kan kose seg med slike serier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig mandda!! Ikke noe jeg for vane å rope hurra for men har startet nedtelling til ferie :) Det er virkelig vanskelig å finne noe motivasjon for jobben i disse dager, spesielt da vi er veldig få igjen på jobben, alle andre koser seg på ferie.......Jeg vil også haaaaaaaaaaaaa :ler:

Snoppen kom heldigvis hjem i one piece til sine foreldre igår, turen hadde gått kjempefint bortsett fra at han var litt sår i stumpen av å sitte så mye ..... :fnise:

Det har enda ikke gått opp for bullefrøken at Snoppen ikke er tilstede i huset, hver morgen tror hun han har gjemt seg under madrassen/senga :fnise:

Hun titter forhåpningsfullt mot senga mens hun samtidig vrikker på stumpen -har ikke så mye hale å vrikke med så da blir det stumpen istedet. Franske buller er født med veldig liten hale, folk tror ofte at bullefrøken har kupert hale......... :tristbla: Generelt sett er det mange misoppfatninger ute og går blant folk som ikke har kunnskap om bulldoger. Jeg prøver å forklare som best jeg kan når jeg treffer på slike holdninger :opplyser:

Ellers fikk jeg gjort utrolig mye shainings av hus igår, syns det er så mye lettere å gjøre :husarbeid: når Snoppen ikke er hjemme. Nå kan jeg ta fri fra husarbeid resten av uken....I wish :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...