Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #181 Skrevet 12. juni 2009 Har et par venner som teller ned til helg, hver uke ; mandag: Ny uke, nye muligheter onsdag: snart helg! torsdag:jobb i dag og i morgen, så er det helg! fredag: endelig helg!!! lørdag: helg!!! deilig med fri! og sånn går det opp igjen og opp igjen :dåne:
Gjest strykebrett Skrevet 12. juni 2009 #182 Skrevet 12. juni 2009 Jeg kjenner ei som oppdaterer statusen sin mange ganger hver dag. Ogte starter det med: XXX er grinete Npr ingen spør hvorfor eller kommenterer på det fortsetter det hele dagen med ting som XXX er sur XXX surmuler XXX er irritert helt til noen gidder å bry seg med å spørre hva hun er så sur for, Da kommer det gjerne en stund etterpå: XXX er ikke sur lengre hehe...
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #183 Skrevet 12. juni 2009 Litt utenfor tema mtp på statuser, men det har med facebook å gjøre, altså. Det er ei på lista mi som stadig vekk tar tester om "når blir jeg gravid?", "hvor mange unger får jeg?", "når skal jeg gifte meg?", osv, osv. og konsekvent skriver om disse at "nei, det skal IKKE skje!", "hah, liksom!", og så videre. Hva er vitsen i å ta disse testene om hun ikke har lyst i det hele tat? Det virker mer som dårlige hint til kjæresten, om at hun begynner å bli klar for unger og giftemål.
eximus Skrevet 13. juni 2009 #184 Skrevet 13. juni 2009 Jeg er en av de som oppgraderer status så ofte jeg måtte lyste - gjerne 2-3 ganger per dag dersom jeg er på nett.. Mitt liv er bra. Jeg arbeider turnus (altså kan jeg skrive på fb til alle døgnets tider), holder på med videreutdaning innenfor mitt fagfelt, jeg har tre vellykkede barn, en mann som gjør det godt, vi dyrker parforholdet og har nydelig sex. Er aktiv og trener minimum 4 ganger i uken. Hvorfor skal ikke jeg skrive om det jeg er opptatt av? Er det noen som er misunnelig på livet mitt? Det er slik denne tråden oppfattes av meg.
lille katt Skrevet 13. juni 2009 #185 Skrevet 13. juni 2009 Jeg tenker egentlig at dere som irriterer dere over de uinteressante statusoppdateringene kanskje bør erkjenne at det ikke er alt på Facebook som er myntet spesielt på dere. Sånn apropos stort ego :gjeiper:. Mine statusoppdateringer er som oftest myntet på noen ganske få personer: av og til bare søsteren min, noen ganger de andre i barselgruppen min, andre ganger kollegene mine. Jeg har vel rundt sytti andre på "vennelisten" min som statusen min overhodet ikke er myntet på, og som jeg forsåvidt driter i hva synes om det jeg skriver. Jeg vet at de jeg omgås mest synes det er hyggelig å lese mine statusoppdateringer, på samme måte som jeg synes det er hyggelig med deres.
juliane Skrevet 14. juni 2009 #186 Skrevet 14. juni 2009 En bekjent av meg har en herlig en nå: xxx er confused venninne: why??? xxx: bare litt problemer med kjærlighetslivet Og vi snakker her om ei som har vært samboer og forlovet i flere år, det er altså ikke noen heftig flørt hun er usikker på.
Fiol Skrevet 14. juni 2009 #187 Skrevet 14. juni 2009 Hahaha! TAKK for at det ikke er bare meg som synes de som oppdatrer statusen sin i hytt og pine er helt på tryne! Har en selv her: Lørdag: XXX hadde det kjempe moro i går.. litt lite søvn bare =D hehe.. men jeg smiler =D XXX er ikke i bra humør..! XXX jobb imorgen da! =) XXX får vel sitte å nerde litt jeg da til det er sengen og jobb i morgen =) Søndag: XXX skal på jobb! XXX er sliten.. XXX skal på jobb igjen i morgen tidlig =) Kjeeeeempeinteressant å høre om at folk skal på jobb...! jaja..
eximus Skrevet 15. juni 2009 #188 Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hahaha! TAKK for at det ikke er bare meg som synes de som oppdatrer statusen sin i hytt og pine er helt på tryne! Har en selv her: Lørdag: XXX hadde det kjempe moro i går.. litt lite søvn bare =D hehe.. men jeg smiler =D XXX er ikke i bra humør..! XXX jobb imorgen da! =) XXX får vel sitte å nerde litt jeg da til det er sengen og jobb i morgen =) Søndag: XXX skal på jobb! XXX er sliten.. XXX skal på jobb igjen i morgen tidlig =) Kjeeeeempeinteressant å høre om at folk skal på jobb...! jaja.. Ærlig talt, trenger du lese det da? Det finnes en innstilling slik at du kan blokkere de "vennene" du ikke vil ha oppdateringene til. Men til det er du kanskje for nysgjerrig? Endret 15. juni 2009 av eximus
Fun Light Skrevet 15. juni 2009 #189 Skrevet 15. juni 2009 Ingen som føler seg truffet når det blir snakk om uinteressante Facebook-oppdateringer her, vel....?
fuerza Skrevet 15. juni 2009 #190 Skrevet 15. juni 2009 I løpet av mine 2 år på Facebook har jeg hatt 2 statusoppdateringer, og de har kommet siste måneden. Skjønner hvorfor folk liker å oppdatere ofte, er jo kjekt å få kommentarer på siden sin =) Nesten litt avhengighetsskapende. Men jeses, noen tar jo helt av!
lille katt Skrevet 15. juni 2009 #191 Skrevet 15. juni 2009 Ingen som føler seg truffet når det blir snakk om uinteressante Facebook-oppdateringer her, vel....? Tja, man kan vel kanskje si at jeg føler meg truffet, men som jeg nevnte i forrige innlegg har jeg inntrykk av at de som irriterer seg over de uinteressante statusoppdateringene, kanskje ikke skjønner at det ikke er myntet spesielt på dem... Og som forrige innlegger skriver - det går an å blokke statusoppdateringer fra dem man ikke gidder å lese. Men etter denne tråden å dømme, er folk innerst inne bittelitt nysgjerrige :gjeiper:.
Fun Light Skrevet 15. juni 2009 #192 Skrevet 15. juni 2009 Tja, man kan vel kanskje si at jeg føler meg truffet, men som jeg nevnte i forrige innlegg har jeg inntrykk av at de som irriterer seg over de uinteressante statusoppdateringene, kanskje ikke skjønner at det ikke er myntet spesielt på dem... Og som forrige innlegger skriver - det går an å blokke statusoppdateringer fra dem man ikke gidder å lese. Men etter denne tråden å dømme, er folk innerst inne bittelitt nysgjerrige :gjeiper:. Min kommentar var myntet mest på Eximus.. Hele tråden så ut til å virke som et direkte angrep på henne, ut fra innleggene hennes å bedømme!
lille katt Skrevet 15. juni 2009 #193 Skrevet 15. juni 2009 Min kommentar var myntet mest på Eximus.. Etter denne tråden å dømme, er det visst ikke så uvanlig å føle seg truffet av ting som ikke er myntet på en selv .
eximus Skrevet 15. juni 2009 #194 Skrevet 15. juni 2009 Jeg er en av de som skifter status hver dag, og slik sett kan jeg jo se at jeg er i målgruppen til TS. Men bortsett fra DET, så begynner jeg å bli utrolig lei av folk som stadig skal kritisere andre for hva de gjør. Jeg ser at enkelte til og med skriver blogg om hvor teite enkelte på Facebook er, hvor lite liv de har osv.. DET får meg til å lure på hvor smarte de egentlig er og hvor rikt DERES liv er? Selv skriver jeg hverdagslige litt morsomme ting i statusen min for å holde kontakt med andre aktive venner på facebook. Det er koselig og morsomt og et flott supplement til hverdagslivet.
Snill Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #195 Skrevet 15. juni 2009 (endret) Jeg er en av de som skifter status hver dag, og slik sett kan jeg jo se at jeg er i målgruppen til TS. Men bortsett fra DET, så begynner jeg å bli utrolig lei av folk som stadig skal kritisere andre for hva de gjør. Jeg ser at enkelte til og med skriver blogg om hvor teite enkelte på Facebook er, hvor lite liv de har osv.. DET får meg til å lure på hvor smarte de egentlig er og hvor rikt DERES liv er? Selv skriver jeg hverdagslige litt morsomme ting i statusen min for å holde kontakt med andre aktive venner på facebook. Det er koselig og morsomt og et flott supplement til hverdagslivet. For å ta en repitisjon av hensikten med tråden, for å unngå en off-topic diskusjon som tar av: Sitat fra hovedinnlegget til undertegnede: "Har du noen som er litt i overkant kreative eller hyperaktive i bruk og oppdatering av statusen sin, så post ditt anonymiserte bidrag her." "Kort og godt skal dette være for å ha det litt morsomt på hyperaktive Facebookbrukere sin bekostning" Dette er altså ikke en tråd for de som oppdaterer med "småting", men heller de som er i grenseland til å drive status-spamming (alle bidrag er likevel velkomne). Jeg har selv, for lengst, funnet "skjul"-knappen for å slippe de ivrigeste brukerene på FB, og de som ligger igjen er et knippe venner som jeg uansett ville snakket med på chatten. Rett og slett de jeg ofte har kontakt med. Når det gjelder kritikken av de som kritiserer Facebook-brukere og spørsmålet om hvilket liv de måtte ha, merker jeg meg at det er langt mindre bagateller som blir diskutert her i forumet... For øvrig har jeg selv blank status, og har hatt det siden jul. Grunnen er såre enkel synes jeg: de som er interessert i meg og mitt spør meg om den slags når jeg treffer/snakker/skriver med de, mens jeg ikke ser poenget med å informere de jeg hadde valgfag sløyd med i 8. klasse om alt som skjer rundt meg. Velkommen små underfundigheter, praktisk info og den slags, men vi har sett drøssevis av tilfeller folk flest nok er enige om er i overkant masete brukere. Altså, igjen, dette ikke kritikk mot moderate og "normale" (ikke begynn en diskusjon om min rett til å definere normal er du snill) brukere. PS Har fått meg fast jobb. 100%. Midt i blinken på alle måter. Muligens er "hun" begynt å fatte litt interesse. Økonomien er på topp. Ingen skjær i sjøen. Men jeg føler likevel ikke for å kringkaste det for hele og halve verden...slik er jeg Endret 15. juni 2009 av Snill
Jade Skrevet 15. juni 2009 #196 Skrevet 15. juni 2009 Ingen som føler seg truffet når det blir snakk om uinteressante Facebook-oppdateringer her, vel....? Jeg føler meg truffet må mange av tingene her Men det tar jeg ikke så tungt. Underholdende tråd uansett. Satser på at jeg får høre det hvis jeg "går over streken"
Fun Light Skrevet 15. juni 2009 #197 Skrevet 15. juni 2009 Jeg føler meg truffet må mange av tingene her Men det tar jeg ikke så tungt. Underholdende tråd uansett. Satser på at jeg får høre det hvis jeg "går over streken" Det kaller jeg god og riktig innstilling!
Ole27 Skrevet 9. juli 2009 #198 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har en på min venneliste som hele tiden kommenterer sin egen status og trykker "liker" på sin egen status ... Jeg synes det er litt søtt
mimifin72 Skrevet 9. juli 2009 #199 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har en på min venneliste som hele tiden kommenterer sin egen status og trykker "liker" på sin egen status ... Jeg synes det er litt søtt samme her, jeg skulle akkurat til å skrive det. Kanskje vi har samme venninne;)
Ole27 Skrevet 11. juli 2009 #200 Skrevet 11. juli 2009 samme her, jeg skulle akkurat til å skrive det. Kanskje vi har samme venninne;) Hehe .... er det en småbarnsmamma som stort skriver om barna sine og/eller husarbeid?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå