Snill Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #121 Skrevet 27. mai 2009 Litt usikker på hva jeg synes om det, men nå er det snakk om sekunder før Champions League-statuser dukker opp...dét er et godt eksempel på hva jeg synes er overkill i alle fall
Gjest Chosa Skrevet 27. mai 2009 #122 Skrevet 27. mai 2009 Litt usikker på hva jeg synes om det, men nå er det snakk om sekunder før Champions League-statuser dukker opp...dét er et godt eksempel på hva jeg synes er overkill i alle fall Det er allerede 12 stk av mine venner som har skrevet noen ang finalen på under en time...
juliane Skrevet 27. mai 2009 #123 Skrevet 27. mai 2009 Litt usikker på hva jeg synes om det, men nå er det snakk om sekunder før Champions League-statuser dukker opp...dét er et godt eksempel på hva jeg synes er overkill i alle fall Hvorfor det, egentlig? Det er jo det største mange mennesker har opplevd denne dagen/uka/måneden/året (avhengig av hvor stor fan man er).
Gjest Lille Eden Skrevet 27. mai 2009 #124 Skrevet 27. mai 2009 Hihi! Dette var en gøy tråd! Jeg har alt for mange irriterende folk på vennelista mi som kommer med IDIOTISKE oppdateringer, værst var en vennine av med som nylig fikk sin førstefødte. Hun har mildt sagt overdrevet bruket av statusfeltet sitt: -"xxx er har en hemmelighet i magen!" Ærklærte hun stolt når hun var 5 uker på vei elns. Noe som førte til en STORM av svar. Og siden har det bare blitt værre. - "Skal til kontroll i dag sammen med den fantastiske kjæresten min, elsker deg fiiine gutten min! Tenk at vi skal få oss vår egen familie! Elsker deg så syyyk høyt! xoxoxo" - " Elsker xxx og kjæresten min, gleder meg til du kommer ut lille xxx-min, mamma venter og venter! Jeg elsker den fantastiske kjæresten min som har gitt meg denne fantastiske gaven i magen!" - " Lille xxx mamma og pappa venter og venter på deg, vi gleder oss masse til du kommer!" (Gjentatt x antall ganger i uka fra hun var 20 uker på vei) - "Kun 1 mnd igjen til termin!" "Kun 29 dager til termin!" "Kun 28 dager til termin!" osv osv osv. - " Elsker den fantastiske kjæresten min, vi er så fantastiske sammen gutten min, kan ikke skjønne at jeg kan være så heldig, elsker deg! Og jeg VET du elsker meg *sukk* " - "Vi venter og venter!" (Begynte 2 uker før termin) "Lille vennen vår, nå må du komme til mamma og pappa!" "Vi venter og venter og venter, kjære xxx nå må du komme ut! Vi gleder oss sånn, mamma elsker deg høyere enn noe annet. Du er min lykke!" - "Blir vel fødsel snart" - "OI! Slimproppen har gått!" - "Da drar vi på sykehuset! Gleder meg til å se deg vennen min!!!! Elsker deg!" Og hver eneste gang hun skrev noe, så ble det kommentert av minst 20 stykker. "Å du er så skjønn!" "Så heldige dere er!" "du er så fantastisk vennen min" " Du blir sikkert en super mamma til gutten din!" Osv osv! Blir gaaal...
Gjest Gjest_Diva_* Skrevet 28. mai 2009 #125 Skrevet 28. mai 2009 Har en venninne som tydeligvis får flere sånne "random"-henvendelser fra menn hun ikke kjenner. Og da setter hun såntno på statusen: " Just want`ed to say that you look very hot, meen it;) enjoi being good lookin;P regards from a guy who think you are the BOMB!!" Ha, ha, ha- ler meg ihjel! Er det mulig!!!! Og får selvfølgelig masse komentarer på det.... Hun er selvfølgelig stolt over at menn synes hun er deilig.....
Gjest LanaLane Skrevet 30. mai 2009 #126 Skrevet 30. mai 2009 Åh, jeg blir gaaaaal! Ja, kjære deg, jeg skjønner du er syk, det er synd det, men du trenger vel ikke skrive om det HELE tiden? At legen har sagt du må spise mat, så nå gjør du det, at du hoster, at du har vondt i magen, at det kom opp slim, at du har sovet hele dagen og at du har fått koselige tabletter fra apoteket(ikke reseptbelagte) sånn at du kan snakke, at du er lei deg fordi du ikke kan trene eller dra på vors. Og folk skriver "stakkar deg, er du like syk enda" mens jeg har mest lyst til å skrive "SLUTT Å KLAG!!!ALLE BLIR SJUKE FOR F***!!!" Er jeg slem nå?
mimifin72 Skrevet 30. mai 2009 #127 Skrevet 30. mai 2009 Åh, jeg blir gaaaaal! Ja, kjære deg, jeg skjønner du er syk, det er synd det, men du trenger vel ikke skrive om det HELE tiden? At legen har sagt du må spise mat, så nå gjør du det, at du hoster, at du har vondt i magen, at det kom opp slim, at du har sovet hele dagen og at du har fått koselige tabletter fra apoteket(ikke reseptbelagte) sånn at du kan snakke, at du er lei deg fordi du ikke kan trene eller dra på vors. Og folk skriver "stakkar deg, er du like syk enda" mens jeg har mest lyst til å skrive "SLUTT Å KLAG!!!ALLE BLIR SJUKE FOR F***!!!" Er jeg slem nå? nei, du er ikke det. Jeg har også en sånn en... Den som irriterer meg mest nå er ei som kommenterer alt de andre skriver, mens hun ALDRI skriver noe om seg selv. Statusene hennes er alltid tomme. + folk som sender private meldinger flere ganger om dagen
Gjest Gjest_kaffekopp_* Skrevet 30. mai 2009 #128 Skrevet 30. mai 2009 Jeg irriterer meg litt over de som skriver status på engelsk hele tiden, selv om de ikke har en eneste fremmedspråklig venn på lista si. Får lett inntrykk av at de vil prøve å fremstå som litt mer intelligente da.
Fantomina Skrevet 30. mai 2009 #129 Skrevet 30. mai 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Nattpatruljen Skrevet 1. juni 2009 #130 Skrevet 1. juni 2009 Har en samfunnsengasjert venn som stadig oppdaterer statusen med diverse ting relatert til det h*n driver med: oppfordringer, refleksjoner, provokasjoner + kommentarer til ting h*n opplever gjennom jobben. Liker å følge med på det denne vennen min holder på med, h*n teller aldri ned til neste fridag eller lunsjpause - det er et menneske som liker jobben sin det!
hysteria Skrevet 1. juni 2009 #131 Skrevet 1. juni 2009 Det er jo bare morsomt! Man trenger vel ikke å bli GAL fordi noen andre liker å skrive om den voksende babymagen sin? . . .jeg skjønner jo hva du mener, men personen som har skrevet det, tvinger deg jo ikke akkurat til å kommentere på det, eller å bry deg... hvis du var hennes virkelige venn, hadde du vel syns det var søtt med alle disse oppdateringene og tenkt at hvis hun vil skrive det, så får hun skrive det, så lenge hun er glad og fornøyd. Det er ikke verre. Og er man ikke venner, trenger man vel ikke å være FB- venner heller. Jeg synes det er morsomt å se alt folk lirer av seg på FB. "Babyen min er 3 måneder og 15 dager i dag". Det plager meg ikke, jeg synes bare det er morsomt at alle disse folkene som tidligere ikke en gang kunne svare på mail før det var gått to måneder, nå oppdaterer FB sin hver dag. Det er da bare fint. Man kan selvfølgelig synes det er tåpelig, men man er da på FB selv også, og leser dette..ingen som har tvunget man til det...
GlaJenta88 Skrevet 1. juni 2009 #132 Skrevet 1. juni 2009 Hihi! Dette var en gøy tråd! Jeg har alt for mange irriterende folk på vennelista mi som kommer med IDIOTISKE oppdateringer, værst var en vennine av med som nylig fikk sin førstefødte. Hun har mildt sagt overdrevet bruket av statusfeltet sitt: -"xxx er har en hemmelighet i magen!" Ærklærte hun stolt når hun var 5 uker på vei elns. Noe som førte til en STORM av svar. Og siden har det bare blitt værre. - "Skal til kontroll i dag sammen med den fantastiske kjæresten min, elsker deg fiiine gutten min! Tenk at vi skal få oss vår egen familie! Elsker deg så syyyk høyt! xoxoxo" - " Elsker xxx og kjæresten min, gleder meg til du kommer ut lille xxx-min, mamma venter og venter! Jeg elsker den fantastiske kjæresten min som har gitt meg denne fantastiske gaven i magen!" - " Lille xxx mamma og pappa venter og venter på deg, vi gleder oss masse til du kommer!" (Gjentatt x antall ganger i uka fra hun var 20 uker på vei) - "Kun 1 mnd igjen til termin!" "Kun 29 dager til termin!" "Kun 28 dager til termin!" osv osv osv. - " Elsker den fantastiske kjæresten min, vi er så fantastiske sammen gutten min, kan ikke skjønne at jeg kan være så heldig, elsker deg! Og jeg VET du elsker meg *sukk* " - "Vi venter og venter!" (Begynte 2 uker før termin) "Lille vennen vår, nå må du komme til mamma og pappa!" "Vi venter og venter og venter, kjære xxx nå må du komme ut! Vi gleder oss sånn, mamma elsker deg høyere enn noe annet. Du er min lykke!" - "Blir vel fødsel snart" - "OI! Slimproppen har gått!" - "Da drar vi på sykehuset! Gleder meg til å se deg vennen min!!!! Elsker deg!" Og hver eneste gang hun skrev noe, så ble det kommentert av minst 20 stykker. "Å du er så skjønn!" "Så heldige dere er!" "du er så fantastisk vennen min" " Du blir sikkert en super mamma til gutten din!" Osv osv! Blir gaaal... Dette er akkurat hvorfor jeg ikke vil at folk skal vite at jeg er gravid enda! Orker ikke alle hilsningene på face osv, og har ingen intensjoner om å skrive noe om det selv heller. For all del om mange måneder, når det nærmer seg termin og alle på en måte vet at jeg er gravid, så kan det jo tenkes at det kommer en oppdatering med hvor lang tid som gjenstår (det er jo sikkert det eneste som står i hodet på meg på den tiden antageligvis), men å starte rett etter en positiv test er relativt overkill.
hysteria Skrevet 1. juni 2009 #133 Skrevet 1. juni 2009 Overkill? ..det er jo ikke det, så lenge dette gjør henne glad.
Gjest Lille Eden Skrevet 1. juni 2009 #134 Skrevet 1. juni 2009 Det er jo bare morsomt! Man trenger vel ikke å bli GAL fordi noen andre liker å skrive om den voksende babymagen sin? . . .jeg skjønner jo hva du mener, men personen som har skrevet det, tvinger deg jo ikke akkurat til å kommentere på det, eller å bry deg... hvis du var hennes virkelige venn, hadde du vel syns det var søtt med alle disse oppdateringene og tenkt at hvis hun vil skrive det, så får hun skrive det, så lenge hun er glad og fornøyd. Det er ikke verre. Og er man ikke venner, trenger man vel ikke å være FB- venner heller. Jeg synes det er morsomt å se alt folk lirer av seg på FB. "Babyen min er 3 måneder og 15 dager i dag". Det plager meg ikke, jeg synes bare det er morsomt at alle disse folkene som tidligere ikke en gang kunne svare på mail før det var gått to måneder, nå oppdaterer FB sin hver dag. Det er da bare fint. Man kan selvfølgelig synes det er tåpelig, men man er da på FB selv også, og leser dette..ingen som har tvunget man til det... Det var egentlig veldig søtt, i begynnelsen. Men etter hun passerte 5 mnd så tok det heeelt av. Da var det oppdateringer minst 5 gang daglig om hvor mye hun elsker ditt og datt og at de venter og venter.. Jeg (og flere jeg vet om) måtte trykke på den "less about" knappen for å slippe all styret. Og jeg er skjeldent på FB! Så uansett hvor søtt det er med en graviditet, så finnes det grenser for hvor ofte man gidder å lese om det.
hysteria Skrevet 1. juni 2009 #135 Skrevet 1. juni 2009 å nei..måtte du trykke på en knapp?? Da løste du jo problemet... det er jo ikke noe problem.. hun sier ikke at du mååå lese det. Hallo?
Gjest Sandbekken Skrevet 1. juni 2009 #136 Skrevet 1. juni 2009 Jeg liker ikke når folk bruker Face til å reklamere for seg selv og sitt til en hver tid fantastiske liv.. Bildebevis fra absolutt alle fester, hjerter og kozzzemeldinger i hytt og pine! Det blir noe falskt med det hele, ingen er Happy 24/7!!! Et eksempel er en veninne av meg som altid skrev hvor mye hun elsket typen.. fult av hjerter og kruseduller over hele.. Plutselig ble det slutt, og jeg vet hun sliter veldig.. Men på face er alt finfint! Statusene går slikt: "Ut på byen med alle vennene mine" "elske livet" "soool <3 <3 <3 glad i dere alle!!! "
GlaJenta88 Skrevet 1. juni 2009 #137 Skrevet 1. juni 2009 Overkill? ..det er jo ikke det, så lenge dette gjør henne glad. Nå skrev jeg for min egen del, da. Jeg ville følt det var overkill å reklamere min egen graviditet daglig på et sted som facebook hvor alle venner mottar oppdateringene. Så jo, det ville ha vært overkill. Jeg er dessuten ikke interessert i å lese om det fra andre heller. Å få vite at en i min tidligere omgangskrets er gravid på face, er koselig, og det er koselig å få "lov" til å følge med magen som vokser osv, men ikke flere oppdateringer daglig. Dessuten tror jeg ikke dette har noe med å gjøre seg selv glad, men heller en unnskyldning for å proklamere seg selv. Litt som det innlegget her; "Åh, jeg elsker livet mitt, jeg er så lykkelig, typen er verdens herligste osv", når livet egentlig ikke smiler så mye for tiden. Altså for at ingen skal få vite sånn det egentlig henger sammen, skriver jeg på facebook at jeg er ekstremt lykkelig istedet. Da får jeg sikkert mange kommentarer. Dette gjelder sikkert ikke alle som skriver daglige oppdateringer om graviditet på facebook, men de fleste jeg har i min venneliste i alle fall.
Gjest Lille Eden Skrevet 1. juni 2009 #138 Skrevet 1. juni 2009 å nei..måtte du trykke på en knapp?? Da løste du jo problemet... det er jo ikke noe problem.. hun sier ikke at du mååå lese det. Hallo? Når det kommer opp ørti ganger daglig så blir man faktisk lei, jo. Og siden jeg ikke interiserer meg nevneverdig for hva hun føler for typen sin eller at gutten hennes snudde seg fra høyre til venstre, så blir man faktisk lettere irritert når man får det trøkt i trynet hver gang man er inne på FB og når min "home" er full av hennes statusoppdateringer.
Cata Skrevet 1. juni 2009 #139 Skrevet 1. juni 2009 Jeg synes det er morsomt å se alt folk lirer av seg på FB. "Babyen min er 3 måneder og 15 dager i dag". Det plager meg ikke, jeg synes bare det er morsomt at alle disse folkene som tidligere ikke en gang kunne svare på mail før det var gått to måneder, nå oppdaterer FB sin hver dag. Enig med deg. Har en del ivrige oppdaterere på min liste også, men synes det er helt greit -selv om jeg er mer moderat selv. Det er jo ikke verre enn at man trykker på "mindre om" knappen hvis det tar helt overhånd. Eller man kan overse "klissemeldingene". Men muligens burde FB legge inn et valg der man kunne velge bort statusoppdateringer?
Gjest Frosk Skrevet 1. juni 2009 #140 Skrevet 1. juni 2009 Status oppdateres flere ganger daglig fra søndag til torsdag med ting som: - Er så syyyyyyyyyyyyyyyyk! Hoster og nyser og full av snørr, orker ikke mer av dette!!!!!! - Vil ha influensavaksine, har hatt influensa 6 ganger i år!!!!! - Hodepine!!! - Ligger i sengen, er så dåååårlig!! - Snille gutten min lager middag til meg, får jo ikke i meg mat ellers, er så syyyyk! - Skal til legen og se om jeg får sykemelding - Hvor mange paracet kan man ta, egentlig? Fredag og lørdag: - Sitter og drikker! Yeah! - Noen som skal på byen!? - Vorspiel her! - Endelig helg, deilig!!!! - Fest!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå