Gå til innhold

Status på Facebook


Snill

Anbefalte innlegg

Jeg merker at jeg også irriterer meg litt over disse ekstremt overlykkelige, ekstremt forelska og fornøyde menneskene. De beste kommer fra et par som jeg faktisk veit har store problemer med forholdet, og da er det litt falskt å framstille det som superduperüberfintogflottogrosenrødt hver eneste dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest alle, men er av dem som vurderer å starte en forening eller noe mot dumme oppdateringer. For all del, små oppdateringer fra hverdagen kan være så hyggelig som bare det, det altså. er det noe spesielt fornuftig, dumt, artig eller til ettertanke man har å meddele verden, fyr løs.

MEN:

- Interne meldinger: XXX Er veldig lykkelig, men synes noen mennesker er dummme.

- Trening: Folk virker ekstremt opptatt av å fortelle at de skal trene...

XXX skal trene i dag.

XXX elsker styrketrening i dag og skal løpe i morgen.

- I disse eksamenstider, vi trenger kanskje ikke vite alle følelsene rundt hver eksamen?

XXX er glad og kom ikke opp i naturfag

XXX hater norsk

XXX er sur på matte, men skal trene i kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også at jeg synes det er litt slitsomt å få vite hva alle gjør til alle døgnets tider...

XXX har akkurat stått opp

XXX er trøtt

XXX skal kanskje legge seg

XXX zzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blokkert de mest irriterende jeg da, det hjelper veldig. Har fortsatt noen som er litt slitsomme innimellom, men jeg er for nysgjerrig til å blokkere dem :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i den eksamens-statusoppdateringen - men jeg er kanskje ikke så vill. Jeg teller ned for hver eksamen, f.eks "One down, four to go"..

Håper ingen blokker meg for det :ler:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaterer bare når jeg har noe spennende å fortelle..

Hvem avgjør om det er spennende det du evt. skriver da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor det er galt å si at man har trent. Jeg kan like gjerne skrive at jeg har trent, som at jeg baker kake eller skal ut og reise eller at jeg gleder meg til noe. Jeg blir inspirert av de som har trent mye, og får lyst til å trene mer selv (selv om jeg allerede har trent den dagen...).

Jeg tror nesten jeg er enig med den som tidligere sa at de som ikke liker treningsoppdateringer bare er misunnelige ;)

(Alt med måte, da. Alle som oppdaterer feltet sitt hvert femte minutt er irriterende uansett hva de forteller.)

Selvsagt er vi misunnelige. ;)

Men det går også litt på det at noen folk som trener hver dag konsekvent har: "gleder seg til å trene i dag!! <3 " før trening, "synes det var en skikkelig bra trening i dag" like etter trening og senere utpå kvelden har "gleder seg til å trene i morgen!! <3", og det er omtrent det eneste de skriver, så blir det litt vel masete. :sukk: Greit at de liker å trene, men det er lov å skrive om noe annet innimellom.

En enkel kommentar om at de har hatt en god trening eller noe, sånn innimellom, er ikke irriterende, det er bare inspirerende. ;)

Edit: Jeg må kanskje nevne at grunnen til at jeg ble ekstra muggen på hun som drev på sånn på min venneliste, var at jeg ikke hadde snakket med henne på veldig lang tid da hun tok kontakt for å... gjett hva... jo, fortelle at hun har begynt å trene.

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Den ser jeg. Men da tenker jeg at det kunne vel egentlig stått hva som helst der, det bare er monotonien som er irriterende :)

+ den dårlige samvittigheten/misunnelsen man får. :sjenert:

:fnise:

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke at det er "feil" å oppdatere mye om trening og eksamen. Man skriver jo tross alt om det som opptar ens hverdag, og noen ganger er det jo nettopp trening og eksamen som gjør det. Eksamen spesielt, det tar jo helt over livene våre i den perioden så jeg synes det er naturlig å skrive noen ord om det.

Jeg synes dette oppsummerer de jeg reagerer mest på, alle eksempler fra lista mi, fritt inspirert og omformulert:

Person 1:

11:00: xx har nettopp stått opp. sov ikke så veldig godt i natt, 7 timer kanskje. Men våknet ganske mange ganger. Kanskje en dusj og en god frokost hjelper. Jeg har jo masse godt pålegg i kjøleskapet, som for eksempel agurk, tomater, ost og servelat. Skal snart på jobb så da trengs jo også en god frokost. <3<3<3 Gutten min

15:00 xx sitter på jobb, kjeder meg og savner gutten min <3<3<3 Frokosten var god. Men middagen i kveld blir mye bedre. Løvbiff, bernaisesaus, pommes frites og salat! Det skal bli godt! Er litt våknere nå.

21:00 xx eeendelig hjemme fra jobb og hos gutten min <3<3<3 han hadde laget middag til meg og nå er jeg sliten og mett!

Person 2:

xx hvis du har någe stygt å sei om meg så kom her og sei det! fyfaen gidd å bagsnakk!

Person 3:

xx skal snart hjem til armkroken til hunken min

xx er så heldig som har så sexy mann

xx vil hjem og kooose

xx vil hjem og ta på den deilige overkroppen, jeg er så HELDIG som har så flott mann

Person 4:

(hver helg) xx DRIKKINGS I KVELD! gaaaaaang! det blir faaaaen så gaaaaaaaaaang! øl øl og merre øl!

Person 5:

(ene dagen) xx e så forbanna på den jævla huseieren. hu fatte ingenting, heilt blåste! eg vil vekk herfra fort, jævla hora.

(andre dagen) xx FORBANNA, hvis me ska ver kjærester så må du prioritera meg og ikkje bare den jobben din, og jaffal sei ifra litt før i stedet for å bare skriva en melding samme dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women

Jeg ler fremdeles.

For det første ler jeg av hva folk gidder å skrive i statusfeltet og for det andre ler jeg av dere som lar dere irritere. Ja akkurat.

Akkurat som vi trenger å irritere oss noe mer i hverdagen. Har vi liksom ikke annet å ta seg til? Er det noen av dere som lar dere irritere over verdens hungernød? Skal tro hva mennesker i fattige land hadde tenkt om denne diskusjonen?

Selv om jeg ser den at mange folk skriver mye idiotisk i statusfeltet, så mener jeg at hvis virkelig det er kimen til irritasjon, så bør man logge seg ut av nettet og facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kråkaa
Jeg ler fremdeles.

For det første ler jeg av hva folk gidder å skrive i statusfeltet og for det andre ler jeg av dere som lar dere irritere. Ja akkurat.

Akkurat som vi trenger å irritere oss noe mer i hverdagen. Har vi liksom ikke annet å ta seg til? Er det noen av dere som lar dere irritere over verdens hungernød? Skal tro hva mennesker i fattige land hadde tenkt om denne diskusjonen?

Selv om jeg ser den at mange folk skriver mye idiotisk i statusfeltet, så mener jeg at hvis virkelig det er kimen til irritasjon, så bør man logge seg ut av nettet og facebook.

Må du ikke plage deg sånn med at vi andre irriterer oss over filleting da.. :fnise:

Skal man gå rundt å tenke på absolutt all nød og lidelse som finnes her i verden hver gang man irriterer seg over småtteri så hadde det ikke vært mange lysglimt da heller.

Men det er en annen diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ler fremdeles.

For det første ler jeg av hva folk gidder å skrive i statusfeltet og for det andre ler jeg av dere som lar dere irritere. Ja akkurat.

Akkurat som vi trenger å irritere oss noe mer i hverdagen. Har vi liksom ikke annet å ta seg til? Er det noen av dere som lar dere irritere over verdens hungernød? Skal tro hva mennesker i fattige land hadde tenkt om denne diskusjonen?

Selv om jeg ser den at mange folk skriver mye idiotisk i statusfeltet, så mener jeg at hvis virkelig det er kimen til irritasjon, så bør man logge seg ut av nettet og facebook.

TS her.

Føler for å starte med å sitere meg selv fra første innlegg:

"Kort og godt skal dette være for å ha det litt morsomt på hyperaktive Facebookbrukere sin bekostning"

Jeg irriterer meg ikke spesielt mye, jeg ser heller på de som omtales i denne tråden med litt rister-på-hodet-og-smiler-for-meg-selv-holdning...kort sagt et sunt og underholdende bidrag til min uoffisielle serie "Et rikere Facebook".

Mulig du finner noen som virker oppriktig irriterte i noen innlegg, men jeg oppmoder i alle fall folk til å ta statusene med godt humør, som undertegnede.

Uansett vil jeg heller irritere meg over bagateller som facebook fremfor hungersnøden, siden hungersnøden er mye verre å få bukt med, og derfor større kilde for frustrasjon. :) Hva mennesker i fattige land måtte tenke om dette vet jeg ikke, men jeg vil tro de uansett har viktigere ting på agendaen enn en diskusjon om hvorvidt en diskusjon er etisk forsvarlig eller ei.

Kanskje på tide å ta denne tråden (andre lignende) for akkurat det de er, nemlig morsomme avbrekk i hverdagen, på andre sin harmløse bekostning.

Selv rister jeg litt på hodet og smiler for meg selv akkurat nå, både av diverse statusoppdateringer, og folk som overdriver sin analyse og tolkning av innhold og bakgrunn av denne tråden :)

Takk for mange gode bidrag så langt (kilden er utømmelig begynner jeg å innse)

EDIT: skrivefeil

Endret av Snill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Ingen av de jeg har på min venneliste har skrevet rare statusmeldinger i dag, jøss, hva skjer?

I vinter kjente jeg at jeg ble litt lei av alle som skulle telle ned til termindato. Greit nok å fortelle en gang i uka, men hver dag? 32+1, 32+2, 32+3... Det er sikkert mer spennende ting som skjer de andre 6 dagene i uka?

Om jeg noen gang blir gravid skal jeg love meg selv å ikke bare skrive om den røra jeg har i magen ;)

Jeg skriver mest om hva jeg skal, ting som irriterer meg med en humoristisk tvist (f.eks "mista hele forbanna pannekakerøra på gulvet, venter til mannfolket kommer hjem så han kan rydde opp"), ting som har skjedd meg eller ting som ikke gir mening som "venter på at Aleksander Rybak skal skrive sang om henne sånn at hun kan få gratis sydentur av Se&Hør"

Jeg takler ikke folk som skriver hjerter og sier hvor glade de er i den og den personen. Nå er det ei som har et vennepar som har gifta seg og i en uke har statusen hennes handlet om dem med masse hjerter i. Kom an!

Endret av LanaLane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra tråd!

- Har en på lista: alle status-updates handler om hvor herlig og perfekt livet er:

xxx livet er HERLIG dere!

xxx har verdens beste mann!

xxx har verdenes beste venner! Kunne ikke vært lykkligere!

xxx klar for ny SUPER uke!

xxx smil og verden smiler til deg! Livet er SUPERBRA!

...og sånn går det 24/7. Give me a break. Høres ut som om hun bare prøver å overbevise seg selv...INGEN har det bra hele j*vla tida!

- Person 2 forteller alt i detaljer:

xxx i dag var jeg hos mamma, klippet plenen, en veps stakk meg nesten, ble litt hysterisk da ja! Etterpå spiste jeg brød med kyllingpålegg. Oi! Må huske å dra innom Kiwi å handle mer pålegg!God natt alle sammen.

??!!

- Person 3: EMO

xxx you say you love me, but I don't feel you. Do you not see my tears at night?

*himle med øynene*

- Personer som i ny og ne oppdaterer om trening er selvfølgelig OK, men enig i at det kan bli for mye av det gode...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bekjent på facebook som til stadighet skriver "faen" og "helvete" i statusen sin. Når da noen av vennene hennes skriver "hva skjer?" "går det bra?" osv. Svarer hun alltid "Jeg vil helst ikke snakke om det"

Hvorfor skrive det hvis man ikke vil snakke om det?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man føler et sånt enormt behov for å meddele hva man foretar seg til enhver tid på døgnet (står opp, spiser, jobber, følger i barnehagen, går på do, lager kyllingsalat, luker i hagen....) hvorfor bruker man ikke Twitter istedenfor?

Selv har jeg en venninne som i statusen informerer om kulturelle og morsomme ting hun skal være med på / gjøre / besøke osv. Hun er også flink til å promotere lokale artister og tilstelninger. Noe som andre virkelig kan ha nytte av og som det – i hvert fall for meg – er fint å få vite om.

Gjør noe av det samme selv: kan jeg skrive følgende i statusen: "Konsert med XXX - noen som vil være med?" Fordi det er noe jeg ønsker å meddele - og fordi andre da blir obs på denne konserten og at vi da blir flere som kan gå sammen.

En annen bekjent derimot har statusen som en ren skrytemulighet. (litt sånn som twilight skriver over her)

Hvor flink hun er på jobb, komplimenter hun har fått, hvor mye hun fikk igjen på skatten, hvor perfekt livet hennes er osv….

Selvfølgelig bedre med en som ser lyst på livet og er positiv enn en som bare klager. Men når det blir renspikka skryting så kommer jo janteloven litt frem her i Norge da…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...