Gå til innhold

Status på Facebook


Snill

Anbefalte innlegg

AAahahaha, jeg ler, men kjenner samtidig at jeg blir ekstra irritert over folk.

Jeg tror egentlig mye ligger i at folk oppdaterer HELE tiden, og om det samme HELE tiden. Det er da det blir mye, uansett hva det er om på en måte.

Når det er sagt er jeg enig i at de statusene om folk "som elsker kjæresten sin (med kosenavn) og haugevis av hjerter og smileyer " ikke hører hjemme på facebook. Det er jo ikke det det facebook handler om?! Virker som de som skriver det bare må bekrefte for seg selv at de er lykkelige og at de vil gjøre andre misunnelige, eller at de vil ha kommentarer om at de er så søte.

Jeg er litt mer tilhenger av å oppdatere en gang eller to i uka hvis de er noe spesielt jeg skal, noe litt morsomt jeg har sett, opplevd, lest, hørt, altså noe litt sånn underfundig, morsomt eller om jeg skal noe annet enn alt det vanlige (jobbe, trene, sove, spise, sykle, gå til legen, dusje, er sulten, vanlig fest...ja u name it).

Også har du de som UANSETT hvor lite ille det de har opplevd er, må overdramatisere. "Har hatt en forferdelig dag, alt går i mot meg" (og så viser det seg at de ikke rakk bussen, eller noe i den dur, og det er selvfølgelig essensielt at vedkommende oppdatere om lignene greier veldig ofte.) Blir gal av det og får ekstra lite lyst til å kommentere eller spørre hva som skjer. Kjenner at jegblir fandenivoldsk av all klaginga fra alle kanter og får lyst å oppdatere selv om hvor bra ting er og at man må være positiv, selv om det nødvendigvis ikke er det. Men samtidig så irriterer jeg meg over folk som proklamerer det i hytt og pine også, så prøver å la vær. Men tanken er der.

Og så til slutt irriterer jeg meg generelt over overdreven bruk av smileyer og utropstegn.

Hadde det vært en "Like" knapp her, hadde jeg trykt på den nå;) er så enig, og er så lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, den delen er grei, men det er måten de skriver på, som får de til å virke fjollete.. (og for meg som kjenner de, legger jeg ekstra godt merke til det, fordi jeg vet de er fjollete. ..Og mentalt sett 16-18 år)

Ja, ok, skjønner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lamebook.com/ er så vidt jeg så ikke nevnt? Samler håpløse statuser og lignende der også.. folk som driter seg totalt ut. Sensurert så klart :fnise: tror de sliter nok med å forklare for alle de kjenner om de ikke skal ha navn og bilde spredd som humor..

Uansett, jeg er heldigvis en person har lært at jeg ikke orker altfor mange mennesker å forholde meg til, om jeg ikke trenger det. Det blir bare mas og styr, og jeg får mer energi til overs for de jeg faktisk bryr meg om og ser mye, og ikke bare massevis av folk jeg tilfeldigvis vet hvem er.

Jeg sorterer også alle kontakter i kategorier, så på facebook har jeg jobb, skole, gode venner, venner via samboer, osv. Og jeg fjerner også folk som maser altfor mye, og dere vet at dere kan ta vekk spill og dritt?

Klikk på Skjul i hjørnet på hver oppdatering. Da kan du velge om du vil skjule Personen, eller Spill/osv. Og det fine er at så fort en venn f eks har gjort noe i Farmville og du fjerner det, så forsvinner også alt det alle andre har gjort i Farmville :D, ojsann mye mindre informasjon som ikke bryr meg!! Man tar altså ikke vekk alle spill, bare det spillet man har valgt. Ryddigere med engang!!

Jeg har selv oppdatert noen ganger daglig, men jeg gidder ikke det særlig ofte, bare om det skjer noe. Gidder heller aldri å kommentere på åpenbare "SE PÅ MEG!" statuser, heldigvis er det svært få i lista mi som er sånn.

Jeg har heller de knappe 40 vennene jeg har på FB enn å ha haugevis av folk jeg egentlig ikke bryr meg om, bare for å ha hundrevis av folk på lista. Så hver oppdatering er stort sett noe som jeg synes er ok å vite, eller som jeg ler av fordi jeg tar humoren.

Jeg fatter ikke folk med 200-300 + venner. Vi regnet på det og man klarer ikke å ha så mange venner på lista via et normalt liv med noen forskjellige skoler og noen forskjellige jobber osv, uten å ha lagt til absolutt alle man vet hvem er... og ikke er venner med.

Så jeg føler antall venner er status..

Men, jeg går utenfor tema her nå :fnise: Jeg vil bare oppfordre alle til å slette slike folk, for jo færre venner de har å klage til, jo større sjanse for at de kanskje tar et hint... ihvertfall ikke "mat trollene" som det heter. Ignorer dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er veldig opptatt av at fb-venner skal være venner, jeg tenker mer på det som et nettverk, og da kan det fort bli mange ;-)

(Og jeg håper virkelig de bruker "hide"-knappen på meg så fort de vil, jeg regner liksom med at de gjør det, så kan de som vil høre fra meg bli)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg og tenker på FB som et nettverk, men kjenner alle jeg har som venner der, og det er 250 stk.

Noen er selvfølgelig litt mer perifere enn andre, men de er alle mennesker som jeg på en eller annen måte på et eller annet tidspunkt i livet har hatt et forhold til.

Ca halvparten er gamle studievenner fra et par-tre år tilbake som jeg ikke har noen ambisjoner om å slette selv om jeg ikke har daglig kontakt med dem alle. Men det er konge å ha dem der for å dele gamle bilder, evt gjenforeninger osv, og jeg er jo fortsatt interessert i å vite hva som skjer med dem, etter at våre veier skiltes.

Osv.

Så ja, 250 venner inget problem for meg og jeg legger ikke til gud og hvermann. Kunne sikkert sletta en 10 stk ellernoe, som er venner av venner, eller som bare er fra hjemplassen min osv, men likevel. hadde jeg kutta ned til de 30 nærmeste hadde jeg nok følt at en del hadde mangla fra livet mitt og mitt nettverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Nina88_*

Morsom tråd!

Eg har en som oppdaterer om hvor fælt mensen er og hvor vondt ho har det. Takk for informasjonen du! =P Ellers så går det i hvor mye ho elsker kjæresten sin, hvor mye ho savner han, og det gjerne flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på fb min som kommer med de rareste oppdateringer...

-jau jau ditt sauhau, så fekk sauen kåre sjå et sauhau som komm flyganes forbi fra stein dau sau ja:p haha

(hæææ??)

og det hører med til historen at han er over 20 år... :skratte:

jeg blir faktisk flau på hans vegne...

kommer også oppdateringer som, XXX er så glad i jenta si! , med jevne mellomrom... dette er da damer han har møtt på chattesider men aldri møtt, så kommer det kanskje en -XXX gleder seg til besøk av dama i kveld.

Og om man dagen etterpå spørr om hvordan "møtet" med "dama" gikk, er det haugevis av unnskyldninger... "nei, mormoren hennes er syk", "katten hennes døde", "hund har mista mobilen" osvosv...

*grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FFFFFF: Noen som er så tøff at dem tørr å trykke på " liker " knappen her eller ? ;p

dddddd:jeg vil gifte meg, bygge hus og få baby!!!! helst igår....

Det de hvar ihvertfall ett tydelig hint til samboeren.

y:kjenner en som er utrolig SLEM akkurat nå ;) ......

Også har vi ei da:

x: ♥ dobbeldyna mi

X: tror ho er klar for senga, høhø

X: DRITAAA

X: mipmip

X: er keen på å drikke seg dritaaa og litt til. Altfor lenge siden sist gang !

X: er verdensmester i å lage Tikamasala. Hoho ;)

X: LIKER DET! ;)

X: mipmip! Rydde leiligheten > dusje > jobbe til 20 > møte mamma ♥ hihi.

X:HAHAHAHAAAA, SÅ DUMT! :P JEG DÆVVER. :P seriøøøøst.

X:hæhæ, har fått lagt på leopard-dynetrekket på sengen nå. Kult.

X:Heihei, jeg heter Gudbrand!

meningsløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Jeg har en på fb min som kommer med de rareste oppdateringer...

-jau jau ditt sauhau, så fekk sauen kåre sjå et sauhau som komm flyganes forbi fra stein dau sau ja:p haha

Jeg syns faktisk sånne der ting er mye bedre å skrive enn mye av det andre som er nevnt her. Det der er jo litt morsomt, sånn man flirer litt av. Jeg blir mer flau over de som skriver lange avhandlinger om kjærester og savning og smerter og vondt og klaging. Dét er iallefall meningsløst og uinteressant.

FFFFFF: Noen som er så tøff at dem tørr å trykke på " liker " knappen her eller ? ;p

dddddd:jeg vil gifte meg, bygge hus og få baby!!!! helst igår....

Det de hvar ihvertfall ett tydelig hint til samboeren.

y:kjenner en som er utrolig SLEM akkurat nå ;) ......

Også har vi ei da:

x: ♥ dobbeldyna mi

X: tror ho er klar for senga, høhø

X: DRITAAA

X: mipmip

X: er keen på å drikke seg dritaaa og litt til. Altfor lenge siden sist gang !

X: er verdensmester i å lage Tikamasala. Hoho ;)

X: LIKER DET! ;)

X: mipmip! Rydde leiligheten > dusje > jobbe til 20 > møte mamma ♥ hihi.

X:HAHAHAHAAAA, SÅ DUMT! :P JEG DÆVVER. :P seriøøøøst.

X:hæhæ, har fått lagt på leopard-dynetrekket på sengen nå. Kult.

X:Heihei, jeg heter Gudbrand!

meningsløst?

Jeg syns det jeg ikke har utheva er meningsløse. De to utheva der kan jo være sjarmerende og litt annerledes, med mindre vedkommende oppdaterer om lignende greier 6 ganger i døgnet.

jeg har ei som oppdaterer om hver gang ho er sulten omtrent:P Det er litt lættis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på vennelista har til stadighet behov for å meddele andre om sin helsetilstand og sine fysiske plager:

...er så utrolig løs i magen i dag

...har vært på fjelltur.huden under føttene er borte..hjelp!

...har hatt sinnssyke menssmerter i natt!

...skal på sykehuset og ta gastroskopi i dag ..wish me luck

...lurer på om det er normalt å få kviser INNI øret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

jeg har en kompis som stadig vekk har oppdateringer av typen:

xxxx: Stop! HAMMERTIME!

xxxx: Bob bom bom bom bombadilla life

xxxx: Postman pat postman pat, med sin svarte og hvite katt, lalalala

Problemet er jo at da blir man gående med den sangen på hjernen lenge etter å ha lest oppdateringene hans. Tror han gjør det med vilje, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
jeg har en kompis som stadig vekk har oppdateringer av typen:

xxxx: Stop! HAMMERTIME!

xxxx: Bob bom bom bom bombadilla life

xxxx: Postman pat postman pat, med sin svarte og hvite katt, lalalala

Problemet er jo at da blir man gående med den sangen på hjernen lenge etter å ha lest oppdateringene hans. Tror han gjør det med vilje, hehe.

Evt har han dem på hjernen selv og må få utlløp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt kjekt med tullete statusoppdateringer. Og gjerne sangquotes. Bedre det enn (too much) info om diverse avføringsproblemer osv. Synes det er KJEMPEBRA når de skriver hva de skal ha til middag. Ihvertfall hvis det er noe godt og jeg ikke vet hva vi skal ha til middag selv.

Angående syting og klaging på hvor fælt man har det, så er det jo kjekt hvis vedkommende kan få trøst via Facebook, hvis de sitter der helt mutters alene, uten at noen visste at de trengte noen hos seg.

Men ellers så hater jeg oppdateringer hvor de bare forteller A og ikke B. Etterfulgt av 30 kommentarer av kontakter som prøver å få ut av henne hva som har skjedd. Hvor hun bare svarer at hun ikke vil skrive det her... :P Men så ikke skriv NOE her da!!!!

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Angående syting og klaging på hvor fælt man har det, så er det jo kjekt hvis vedkommende kan få trøst via Facebook, hvis de sitter der helt mutters alene, uten at noen visste at de trengte noen hos seg.

Enig i det altså, men det er forskjell på dem som skriver om det 8 ganger daglig, og at det er generell klaging på alt fra at det regner til verre ting.

Det er noe med at noen alltid har et negativt fortegn på det de sier/skriver og da blir det too much. Og det er da jeg ikke klarer å føle sympati etterhvert, selv om det er noe vedkommende faktisk trenger sympati for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på FB som jeg lurer litt på. Hennes oppdateringer er alltid - uten unntak - enten altfor personlige klagesanger om utro eks osv, eller overstadig lykkelige fortellinger om sus og dus med nykjæresten. Unntatt når nykjæresten er årsak til bekymring såklart, da kommer klagesanger om han også.

Det blir så ekstremt hele tida. Enten ekstremt ulykkelig eller ekstremt lykkelig. Og oppdateringene kommer gjerne et par ganger hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ei på FB som jeg lurer litt på. Hennes oppdateringer er alltid - uten unntak - enten altfor personlige klagesanger om utro eks osv, eller overstadig lykkelige fortellinger om sus og dus med nykjæresten. Unntatt når nykjæresten er årsak til bekymring såklart, da kommer klagesanger om han også.

Det blir så ekstremt hele tida. Enten ekstremt ulykkelig eller ekstremt lykkelig. Og oppdateringene kommer gjerne et par ganger hver dag.

Jeg ser flere tilfeller på at folk (jenter for det meste) som oppdaterer veldig ofte, og om følelsesmessige ting. Lurer av og til på om vi ikke er blitt for digitale og om vi rett og slett ikke har 2-3-4 nære venner man kan dele alt med? Heller enn å snakkes annenhver dag virker det som noen oppdaterer for at alle skal bli den nære vennen som er så heldig å kunne være støttende.

Det er med FB som med f.eks. drap på nyhetene. Man blir servert det hver dag, og man blir mer og mer uanfektet av det. På FB hører man stadig om et brudd, en død veninne eller besteforelder eller en gladnyhet, noe som gjør en litt mer likegyldig når det faktisk skjer noe i ens egen omgangskrets. (Jeg sier IKKE at man ikke bryr seg om vedkommende dårlige nyhet)

Problemet er jo at man etter all sansynlighet snakker mindre om andre nå enn før. Der man før "sladret" om hvordan det stod til med diverse bekjente, får man nå heller infoen om hundrevis av kjente og halv-kjente, noe som nok fører til vesentlig mindre fokus på de man faktisk "normalt" ville fulgt med på.

Det gode gammeldagse å gå på kaffebesøk til hverandre i en times tid er jo så og si borte, noe som i denne sammenhengen nok er et minus. I dag gåt man jo på besøk for å ta et glass vin, og da ligger det plutselig andre "kjøreregler" til grunn. Man blir f.eks. ikke bare én time, men det er ikke ensbetydende med noe negativt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom lesing :ler:

Jeg blir litt gal av de som så godt som hver dag skriver:

"livet er herlig"

"livet er perfekt"

"nok en perkekt dag"

osv...

Livet er ikke så perfekt hele tiden

Jeg blir også litt gal av statuser med masse skrivefeil og orddelingsfeil.. men det er kanskje en annen diskusjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også litt gal av statuser med masse skrivefeil og orddelingsfeil.. men det er kanskje en annen diskusjon..

Støttes...så vel som det med perfekte liv.

Skrivefeil og orddelingsfeil her er en annen diskusjon ja, som bør tas i et helt annet fora, siden det snart går inflasjon i skrivefeil orddelingsfeil på KG. Men ja, det er irriterende, og jeg gir skylden for ordelingsfeil til word/stavekontroller (bare for å ha det sagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Jeg synes det er uinteressant å oppdatere profilen med hva man gjør. Det gjør jeg aldri. Kan ikke tenke meg at det er interessant for andre hva jeg lager til middag.

Det er mye mer interessant med de som skriver om andre hendelser: "Obama got the peace price but he himself can't understand why", "SV bør ikke få fortsette med finansposten" og "Jan Erik Vold er 70 år i dag: Oslo byen vår".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...