Gå til innhold

Status på Facebook


Snill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en liten morroklump på vennelista mi:

xxx - Haha, jeg ba nettopp en fyr slutte å spamme facebook med statusoppdateringer :P

xxx - Trening idag :D ♥ xxx the Bodybuilder ;P

xxx - Nå tar jeg legge-seg-planer imot med åpne armer, om de bare hadde dukket opp!

xxx - Vurderer å begynne å blogge på blogspot igjen. Men hvor i helvete ser man statistikken hen der???

xxx - Spotify får meg til å gi faen i alt som heter søvn.

xxx - Hey, I'm a person too.

xxx - Ny dag og ny sjanse til å drepe monstere.

xxx - Jeg hadde seriøst drept for å få han. Ganske befriende følelse egentlig, jeg er i stand til hva som helst! Tror ikke jeg har vært det før, nei da hadde jeg ikke vært her I guess. Men jeg kan gjøre hva som helst bare jeg har det rette motivet. Det er jo positivt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker skjule-funksjonen aktivt, så jeg ser ikke så mange av de mest irriterende oppdateringene lenger :ler:

Men ei jeg ikke har skjult enda oppdaterer alltid med at ho er på jobb, at ho skal på fest e.l. Lo godt den dagen ho oppdaterte i åttetida på morgenen med at ho hadde forsovet seg... :sjenert:

Har også noen som alltid skreiv ting som at "XXX har skuffa meg så utrolig mye enda ei gang", men hvis noen spurte (noe gjerne 20 stk gjorde) så kunne ho ikke fortelle noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vestavinda

Jeg opplever at Facebook får en stadig større betydning på jobben, noe jeg ikke er helt bekvem med.

Jeg er miljøarbeider på en lukket institusjon, og på hver vakt er vi to som jobber sammen.

Stadig oftere dukker det opp statusmeldinger som;

-skravler med kollegaen, alt er stille på huset

-spiser og koser meg med hyggelige kolleger

-nok en avslappende kveld på jobb

Jeg reagerer ikke på positiviteten i meldingene, for slikt er jo bra,

det jeg tenker på er at det alltid er pasienter tilstede,

med varierende grader av alvorlige tilstander, som oftest med behov for nær omsorg.

For meg signaliserer slike meldinger at jobben egentlig bare er en syklubb, og DET er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange over 15 år bruker egentlig sivil status-betegnelsen "det er komplisert?" Så nettopp en kjenning på over førti som hadde gått fra den statusen til "i et forhold."

Mulig det bare er meg som synes den der er noe tenåringsaktig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min synes det er kjempegøy med unyttig informasjon på statusen sin!

- hvem faen la en hAlv grandi i vasken?HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!

- Øy DU!

-Only death awaits you

- Men hvor er lua mi?

Folk har sluttet å svare han :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av de som oppgraderer status så ofte jeg måtte lyste - gjerne 2-3 ganger per dag dersom jeg er på nett..

Mitt liv er bra.

Jeg arbeider turnus (altså kan jeg skrive på fb til alle døgnets tider), holder på med videreutdaning innenfor mitt fagfelt, jeg har tre vellykkede barn, en mann som gjør det godt, vi dyrker parforholdet og har nydelig sex. Er aktiv og trener minimum 4 ganger i uken.

Hvorfor skal ikke jeg skrive om det jeg er opptatt av?

Er det noen som er misunnelig på livet mitt? Det er slik denne tråden oppfattes av meg.

Skriver du om sexlivet deres i statusen? I såfall ville jeg enten slettet eller skjult deg på dagen :ler: Ellers synes jeg det er mange kjedelige facebookstatuser, f eks når folk BARE skriver hverdagslig (skal på jobb/er hjemme/sitter i sofaen), men pytt sann. Jeg synes i hvert fall det er bedre å skrive noe positivt eller overflatisk enn å sutre eller ta alle samlivsproblemene i statusen...

Ellers har jeg skjult (og slettet) endel perifere bekjente som går i detalj på hvordan (hele) graviditetskroppen kjennes til enhver tid, som bruker for teite kallenavn på fostre/barn/kjæreste eller skriver om bæsj og bagatellmessig sykdom.

Jeg synes det er morsomt med de som i hovedsak bruker statusen til å skrive om rare ting de har tenkt på eller observert eller ting noen har sagt til dem, eller ting som skjer i verden (fra sport/kulturting der de bor til politikk og sånn). Men jeg synes det er helt ok å skrive at man gleder seg over jobb og familie og barn også (men det er lurt å mene det, litt morsomt med de som skriver bare lutter lykke før de fra den ene dagen til den andre er skilt og vel så det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ola_*

Jeg har en silikonoperert bekjent som desperat prøver å skape seg en karriere som glamourmodell. Dette innebærer at hun til stadighet legger ut amatørbilder av seg selv i bikini rullende rundt i snøen (og moren er fotografen!) og i tillegg spammer statusfeltet med utsagn av typen:

"Stem på MEG som Miss Brun og Blid 2010 alle sammen!!!"

"HUSK å stemme på meg som Miss Brun og blid!!!:D"

"Bare fordi en jente har operert seg... så betyr ikke det at hun er forandret på innsiden...så fuck you.."

"Takk til alle som stemmer på meg som Miss brun og blid, looooove you guys:-*"

Og slik fortsetter det i det uendelige. Er redd hun blir støtt hvis jeg plutselig sletter henne, men h*lvete heller :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Så mye bra her!

Er så irriterende med folk som stadig må opplyse folk om hva de driver med til enhver tid og folk som bruker haugevis av symboler og blander store og små bokstaver i en og samme setning. Også de med haugevis av skrivefeil.

Har en på face som bare skriver unyttig info på sine statuser, og da spesielt syting.

Skrevet siste to døgn:

- er blitt syk

- lege idag

- er blitt bedre heldigvis

- tror hun har lungebetennelse

- tror hun har lungebetennelse, symtomene stemmer ihvertfall

- har ikke sovet i natt...vondt i lungene...og ellers i kroppen for den slags skyld

- hadde heldigvis ikke lungebetennelse, men virusinfeksjon i brystet istedet

blir en tidlig kveld i dag, håper jeg er bedre i måren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhahahaha, mange gullkorn her! Eksen min hadde ei kjerring på vennelista som hadde så vanvittig mange bra updates. Husker at han alltid sjekket profilen hennes for å se om hun hadde noen nye gullkorn. Dette er den type dame som brukte FB som dagbok, type:

"Alle er invitert på fest i kveld, med unntak av oss, hvorfor det, da?"

"XXX, hvis du har så vanvittig mye imot meg, så si det."

"I dag skal jeg kjøpe (og en liste over ALT hun skal kjøpe!)"

Ellers, en litt overeengasjert kamerat:

"Jeg fatter ikke at folk gidder å bry seg om dette. Lenke..."

(Neida, han bryr seg bare så "lite" at han må skrive om det på FB)

En klassekamerat:

"Nu e æ lei av å få så mange A'a på eksamen, altså."

For øvrig, alle dere som har et fantastisk liv, fantastiske venner, fantastisk kjæreste etc., det er veldig hyggelig. Men mange har en tendens til å skrive det sånn 5 ganger daglig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to-tre småbarnsmødre på vennelista mi, som utelukkende skriver om ting relatert til barna sine. Jeg har trukket den konklusjonen at livet i barselspermisjon er temmelig begivenhetsløst, og at livet i stor grad dreier seg om småtrollene, men jeg kjenner virkelig en del andre småbarnsmødre som er orientert om litt mer i verden enn bæsjebleier og vannkopper.

Daglig oppdateres statusfeltene med:

xxx har vært på tremånederskontroll idag

xxx har feber, stakkars snuppa mi

xxx har gått på potte helt selv (en annen xxx enn den som er tre måneder gammel ;) )

xxx har holdt mamma'n og pappa'n sin våken nesten hele natten

xxx får visst tenner

xxx får enda flere tenner

xxx har kastet opp

xxx kastet opp over mamman sin, igjen

xxx har smittet både mamma'n og pappa'n sin med oppkastsyke

xxx har levert tidenes bæsjebleie

xxx har bihulebetennelse og grønn snørr

(... hva er det som er så sjarmerende med å utlevere detaljer om kroppslige utsondringer?)

takk for alle gratulasjoner på xxx sin 4,5-månedersdag

osv osv...

fyiit rakker'n de 2 hadde jeg tatt på *vite mindre om, med en gang

*det er en knapp ved hvert navn på nyhetsveggen din hvor du kan vite er el mindre om alle. NYTTIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker facebook aktivt, men irriterer meg ikke over hva folk skriver i statusfeltet sitt. Det er jo deres side, og jeg kan enkelt skjule dem.

Jeg har lagt merke til at det er mye negativt omkring de som "skryter" om forskjellige ting. Personlig synes jeg noe av dette "skrytet" er med på å motivere meg til å gjøre ting. At vennene mine skriver hva og hvor mye de har trent virker som en motivator på min treningsiver. Men man er jo forskjellig.

Har ingen morsomme statuser å nevne nå, men må si at det er synd at det er så mye uthenging i denne tråden. Skjul eller slett de venner dere ikke klarer å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker facebook aktivt, men irriterer meg ikke over hva folk skriver i statusfeltet sitt. Det er jo deres side, og jeg kan enkelt skjule dem.

Jeg har lagt merke til at det er mye negativt omkring de som "skryter" om forskjellige ting. Personlig synes jeg noe av dette "skrytet" er med på å motivere meg til å gjøre ting. At vennene mine skriver hva og hvor mye de har trent virker som en motivator på min treningsiver. Men man er jo forskjellig.

Har ingen morsomme statuser å nevne nå, men må si at det er synd at det er så mye uthenging i denne tråden. Skjul eller slett de venner dere ikke klarer å se!

Det er da anonymisert, det er da ingen som blir hengt ut. Det må da være lov å ha det litt gøy. Jeg lo forøvrig veldig godt igjennom denne tråden, og jeg tror nok vi alle har noen på lista vår som vi rister på huet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Godt vi er forskjellige, ja. Føles som de fleste jeg kjenner skriver innlegg som kunne passa inn i denne tråden. Mye unyttig informasjon, og mye kan en vel le litt av? Det er vel litt av "greia" med facebook at folk skriver det som faller dem inn og kommenterer på hverandre. Jeg pleier ikke å oppdatere status selv, men de statusoppdateringene jeg ler mest av er av typen "jaja, var det ikke det jeg visste... en kan ikke stole på noen likevel" osv. Virker som det ofte handler om venninner / bekjente. Kanskje det er stygt å le litt av det, men det virker så rart å legge det ut på facebook i stedet for å snakke med personene det gjelder.

Forresten ser jeg humor i det at søstra mi inviterte meg til å delta i facebook-gruppe for å bekjempe den sida som oppstod i fjor en gang (I am eller noe sånt?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da anonymisert, det er da ingen som blir hengt ut. Det må da være lov å ha det litt gøy. Jeg lo forøvrig veldig godt igjennom denne tråden, og jeg tror nok vi alle har noen på lista vår som vi rister på huet av.

Jovisst er det anonymisert, og det å LE av morsomme statuser er jeg absolutt med på. Det er faktisk noe av det jeg liker med facebook.

Jeg mener det er forskjell på å le av morsomme statuser og å snakke nedlatende om f.eks de ensporede småbarnsmødrene som bare skriver om barna sine. Skjønner du hva jeg mener?

Noen av mine venner bruker facebookstatusen nesten som blogg over tema. Liker jeg det ikke skjuler jeg de bare.

Men morsomme statuser er gøy :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jovisst er det anonymisert, og det å LE av morsomme statuser er jeg absolutt med på. Det er faktisk noe av det jeg liker med facebook.

Jeg mener det er forskjell på å le av morsomme statuser og å snakke nedlatende om f.eks de ensporede småbarnsmødrene som bare skriver om barna sine. Skjønner du hva jeg mener?

Noen av mine venner bruker facebookstatusen nesten som blogg over tema. Liker jeg det ikke skjuler jeg de bare.

Men morsomme statuser er gøy :Nikke:

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er uenig. Jeg synes ikke det var nedlatende når de skrev om småbarnsmødrene. Jeg har selv noen slike på min facebook, jeg ignorerer det og scroller videre. Men jeg må ærlig innrømme at jeg rister litt på huet. Og det forskjell på hva man synes er morsomt, jeg mener nybaktmåbarnsmorstatus er gøy - du gjør ikke. Mener fremdeles ikke noen blir hengt ut, slik du som mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra samme person:

* Nå har NOEN såra meg igjen ;(

* Huff, for et kjipt liv...

* Til dere som klager over ditt og datt, SLUTT!

* Noen bare overkjører andre hele tida...

* er happy :)))

* Sykemeldt, igjen...:(

* Hater UTROSKAP!

Denne dama er altså "godt gift", men har store problemer i ekteskapet. Det verste er at hun er godt voksen, har tenåringsbarn som også er på FB.

Ja, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett vennepar som legger ut hver time om absolutt alt.

Min mann fleipet og sa: tenk deg når fødselen der setter i gang da, kommer sikkert til å oppdatere da også.

Vel jeg trodde at så ille ble det vel ikke, man har da andre ting å tenke på når man skal føde.

Men jammen hadde han ikke rett. :sjokkert: Hun lå på føden og oppdaterte via facebook mobil!!!!!!!!!

Jeg tror jeg seriøst trenger noen ny venner hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte le litt her om dagen: "Alle dere som har fått invitasjon til bursdagen min, partyet starter 20.00 og det vil bli servert kake!"

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...