Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja, vi kan jo le :skratte: - eller grine :grine:

Jeg er forundret over de som oppdaterer og greier ut om det ene og det andre..

Og jeg tenker at det er for noen et tidsfordriv..

Noen har blitt "bitt av basillen" uten engang å tenke over det selv.

Noen søker oppmerksomhet..

Noen har ingen å dele dette med.. så de gjør det der! (trist det også da..!)

Det som forundrer meg mest er når venninner, midt i 30 åra, barn, mann, aktiviterer og - i det hele tatt! legger ut;

"har hatt akedag med hele familien - idyll"

"gleder meg til middag med mann og barn"

"vært en fin kveld med mann og barn"..

osv osv.. osv...

Også er det de single, som man kan følge på godt og vondt.. At de ikke tenker over at de ikke behøver fortelle alt til alle..???

Det er ikke alltid nødvendig det jo :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det som forundrer meg mest er når venninner, midt i 30 åra, barn, mann, aktiviterer og - i det hele tatt! legger ut;

osv osv.. osv...

Tror jammen vi har felles venner ;)

Jeg har etpar venninner på FB som skriver mistenkelig likt dette.

Skrevet
Ja, vi kan jo le :skratte: - eller grine :grine:

Jeg er forundret over de som oppdaterer og greier ut om det ene og det andre..

Og jeg tenker at det er for noen et tidsfordriv..

Noen har blitt "bitt av basillen" uten engang å tenke over det selv.

Noen søker oppmerksomhet..

Noen har ingen å dele dette med.. så de gjør det der! (trist det også da..!)

osv osv.. osv...

Også er det de single, som man kan følge på godt og vondt.. At de ikke tenker over at de ikke behøver fortelle alt til alle..???

Det er ikke alltid nødvendig det jo :gjeiper:

Det er jo også det motsatte da. De som oppdaterer nettopp fordi de har mange å dele med. De som får 20 tilbakemeldinger fra venner på statusoppdateringene sine. Da blir det jo hverken trist eller ensomt.

Så kan jo de som ikke er så involvert eller interessert bare ignorere det. Man trenger jo ikke gå inn på alles vegg og lese statusoppdatering hele tiden heller.

En ting er at noen er veldig villige til å dele innholdet i livet sitt med andre - noe annet (som nesten er verre) er de som hele tiden må inn på alle profiler for å se hva alle andre gjør. Det er nesten mer ensomt og trist!

Skrevet
Tror jammen vi har felles venner ;)

Jeg har etpar venninner på FB som skriver mistenkelig likt dette.

Alle har nok venninner som skriver slik. Med andre ord er det veldig mange som har slike status-oppdateringer. Ergo, det er helt vanlig.

Gjest rptterolf
Skrevet

Er DRITLEI FB-venner som skryter på profilen hva de har gjort/skal gjøre...

"ÅH...er trett, men det er deilig også; Har vaska alle gulvene, laget middag, skuffa snø i oppkjørselen, bakt 2 kaker, hjulpet barna med lekser og gått gjennom masse papirer. Nå skal jeg kooooozzzze meg..."

Åsså er jeg lei av medlinger med overdreven bruk av vokaler og z-er, som feks:

"Åååååååå...skal kooooooooooozzzzzzzzzzzzzzze meg med gooooooooooooooodddde venner! Gleeeeeeeeeeeeeeder meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Klemz og koz"

Finnes det noen FB-grupper for oss som er lei slikt, tro?

Gjest Gjest_Live_*
Skrevet

Hvis man er lei av venners statusoppdateringer så kan man da bare stille inn slik at man ikke får oppdateringene?

Hvis man fortsatt irriterer seg over oppdateringer man selv aktivt går inn på profiler og ser - ja da har man seg selv å skylde på....

Skrevet

Vil ikke legge ut spesifikke oppdateringer, ettersom man aldri vet hvem som leser her inne. Men jeg må si at jeg klør meg i hodet over mennesker som:

- Slår opp med kjæresten

- Tar oppgjør med "falske" venner

- Elsker å beskrive barnets avføringsrutiner, gjerne så detaljert som mulig

- Skriver masse om hvor syke de er, og at de må være hjemme fra jobb, men noen timer senere har vært på kafé med ei venninne

Selv skriver jeg ikke spesielt mange updates. Kun når jeg får ny jobb eller noe, mye mulig andre synes jeg er plagsom. :lur:

Skrevet

haha genial tråd!

litt sånn OT,hvordan får man satt inn navn i statusoppdateringene??

ser enkelte skriver "har vært på kino med "ola nordmann"(dette står med blå skrift,som en link lissom)

er ikke spes face nerd,haha har nettopp lært åssen man lager hjerter.

så er ikke inne på "det siste" av teknologiske greier...

noen som har peil??:)

Skrevet
En av mine venner hadde ei flott melding stående en kveld; "I've got a brand new attitude and I'm gonna wear it tonight". Hadde ikke hørt den før, syntes det var morsomt og beskriver vennen min godt :) Mer av den sorten!!

Det er hentet fra en av sangene til Pink :) Husker ikke helt hva den heter i farta, men det var ihvertfall en orginal status da.

Ellers er nok jeg en av de som har statuser som irriterer andre, da jeg er helt i skyene over å være gravid, og kan finne på å skrive at jeg har vært på ultralyd og sett på verdens fineste lille skapning, osv. Må bare legge meg flat, skjønner at det kan være irriterende for andre :fnise: men bortsett fra det så tror jeg ikke at jeg er den verste på status-oppdateringer. Mine venner har endel kjedelige oppdateringer, som;

-endelig helg

-lille xxx er fremdeles forkjøla

-er på jobb

-straks på jobb

-skal på jobb nå

Også har jeg ei på lista som stadig skriver

"sukk"

"drømmer seg bort... sukk"

"skulle ønske... sukk"

"jaja, lov å håpe... sukk"

"sukker og drømmer"

Gjest Gjest_..._*
Skrevet

Har opplevd at folk skrive i oppdateringen sin om dødsfall til nære slektninger.

Hvorfor gjør en noe slikt egentlig? Alle som har en relasjon til denne personen blir jo oppdatert uansett, så hvorfor skrive at en nær slektning har død?

Meldingen var også nesten sånn av typen: Til informasjon min tante/onkel/bestemor/bestefar døde i dag.

Skal en liksom kondolere på facebook da eller?

Skrevet

Andre som får oppdateringer om ol i disse dager da?

Jeg kjenner det er nok når den femtende personen vil oppdatere alle om hvem som fikk gull og sølv og whatnot..

De verste kommenterer under før, etter og under løpet..

Skrevet
Andre som får oppdateringer om ol i disse dager da?

Jeg kjenner det er nok når den femtende personen vil oppdatere alle om hvem som fikk gull og sølv og whatnot..

De verste kommenterer under før, etter og under løpet..

Ja, kjenner til det. Men det er på en måte greit, for jeg gidder ikke se på OL selv, så da er jeg litt oppdatert selvom jeg ikke har lest nyheter den dagen :fnise:

Skrevet

er direkte møkk lei hele lista skqla skryte over hvor mye de gleder seg til helg. mens hvis jeg skriver jobbhelg så får jeg nærmest kjeft

Skrevet

Men dere som er så engasjerte her; Hva er en verdig status da? :) Hva skriver dere i statusfeltet deres?

Skrevet
Men dere som er så engasjerte her; Hva er en verdig status da? :) Hva skriver dere i statusfeltet deres?

verdig? tja

hvis folk har fått en ny jobb,fått lappen, gifta seg eller noe lignene er jo det ganske koselig da. for det skjer ikke hver dag liksom

Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke lest hele tråden her så jeg vet ikke om det er noen som har linket til den, men synes failbooking passer veldig fint sammen med alle som irriterer seg/funderer over merkelige statusoppdateringer. :fnise:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet
verdig? tja

hvis folk har fått en ny jobb,fått lappen, gifta seg eller noe lignene er jo det ganske koselig da. for det skjer ikke hver dag liksom

ja ok ser den :) Jeg er kanskje litt vel ivrig på statusoppdateringer, men heldigvis ikke av den sorten som skriver sånne pent innpakkede hatmeldinger til vennene sine (dette gjelder og på bilder vi begge er tagget på) da skriker en jo om oppmerksomhet og drama rundt seg selv.

Huff har veldig lyst til å svare, en blir jo provosert, men ønsker jo heller ikke at hele facebook skal blande seg.

Skrevet

Aha, hun er sint fordi jeg ikke tok telefonen for 2 uker siden, og har skrevet en homie-gangsta tekst rettet mot meg. Gi meg no popcorn sofie! :ler:

Skrevet
Har opplevd at folk skrive i oppdateringen sin om dødsfall til nære slektninger.

Hvorfor gjør en noe slikt egentlig? Alle som har en relasjon til denne personen blir jo oppdatert uansett, så hvorfor skrive at en nær slektning har død?

Meldingen var også nesten sånn av typen: Til informasjon min tante/onkel/bestemor/bestefar døde i dag.

Skal en liksom kondolere på facebook da eller?

Tydeligvis...

Har ei dramaqueen på min liste (av ren nødvendighet/høflihet dessverre!)

xxx føler seg tom og trist i kveld

(masse spørsmål - hva da? - noe galt? - osv)

xxx - bestemor døde i går kveld

(kondolerer/så trist/uff da...)

xxx takk for kondolanser og alle som tenker på meg

--- litt senere på kvelden

xxx dette er tungt

(nye medfølende svar)

xxx ja vi skal leve på minnene om en kjærlig og god bestemor og mor

--- neste morgen

xxx skal ut å kjøpe inn litt friske blomster til minne om mormor

Ja da. Vi har skjønt poenget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...