Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Det må være veldig dårlig utbygd mobilnett i USA, for de er jo stadig uten signal på de mest upassende tidspunkt :P

Også lyser det i stooore bokstaver på hele mobilskjermen: NO SIGNAL. Det er jo ingen mobiler som gjør sånt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest New_Girl

Bare for å slenge meg med dere som kommenterer pysjamasbruken, er jeg den eneste som synes det er rart at de kler på seg heldekkende pysjamas når de bor i ganske varme strøk? Jeg vet at det kan bli kjølig om natta altså, men i flere av filmene og tv-serier fra statene bruker folk mer klær på natta enn det jeg gjør når jeg skal sove her i Norge.

Jeg har inntrykk av at det ikke er så vanlig å sove med vinduet åpent og at de derfor sikkert har aircondition? Og kan da sove med pysj uten at det blir for varmt :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

At det kommer opp "Unknown" på tlf når et ukjent nummer ringer. Ville det ikke bare stått et telefonnummer der? For at det skal stå Unknown så må de jo ha lagret et nummer på det navnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke har gang. Utgangsdøra går rett inn i stua eller kjøkkenet (HVOR SKAL MAN HA JAKKER OG SKO?!).

At de går med sko inne (gjør de det i virkeligheten? Er det en kulturgreie jeg ikke tar?)

Sex med BH på.

At man helt fint kan drikke flere øl/glass vin og kjøre hjem etterpå....!

At man kan ha lange samtaler hvor man ser hverandre i øyene mens man kjører i 100 km/t på motorveien.

Endret av Alice123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

At det kommer opp "Unknown" på tlf når et ukjent nummer ringer. Ville det ikke bare stått et telefonnummer der? For at det skal stå Unknown så må de jo ha lagret et nummer på det navnet.

Dersom den som ringer har skjult nummer så vil det stå Ukjent nummer (unknown i usa) på telefonen din når det ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

At man ikke har gang. Utgangsdøra går rett inn i stua eller kjøkkenet (HVOR SKAL MAN HA JAKKER OG SKO?!).

At de går med sko inne (gjør de det i virkeligheten? Er det en kulturgreie jeg ikke tar?)

Sex med BH på.

At man helt fint kan drikke flere øl/glass vin og kjøre hjem etterpå....!

At man kan ha lange samtaler hvor man ser hverandre i øyene mens man kjører i 100 km/t på motorveien.

Det er helt normalt i mange land at de ikke har en entre/gang. Det er også vanlig mange steder å gå med sko inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Dersom den som ringer har skjult nummer så vil det stå Ukjent nummer (unknown i usa) på telefonen din når det ringer.

Ah. Ok. Da kan jeg slutte å irritere meg over det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ah. Ok. Da kan jeg slutte å irritere meg over det ;)

:fnise: bare hyggelig å kunne gjøre hverdagen din litt mindre irritabel, hehe

Men har du aldri opplevd det selv? Eller er det bare jeg som stadig får telefon fra skjulte nummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

:fnise: bare hyggelig å kunne gjøre hverdagen din litt mindre irritabel, hehe

Men har du aldri opplevd det selv? Eller er det bare jeg som stadig får telefon fra skjulte nummer?

Tror ikke det har stått ukjent noen gang nei. Kommer alltid opp et telefonnummer. Endret av New_Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

At man ikke har gang. Utgangsdøra går rett inn i stua eller kjøkkenet (HVOR SKAL MAN HA JAKKER OG SKO?!).

At de går med sko inne (gjør de det i virkeligheten? Er det en kulturgreie jeg ikke tar?)

Sex med BH på.

At man helt fint kan drikke flere øl/glass vin og kjøre hjem etterpå....!

At man kan ha lange samtaler hvor man ser hverandre i øyene mens man kjører i 100 km/t på motorveien.

I usa tar man ikke av sko inne. Flere andre land og de ikke gjør det. jakka lurer jeg og på, selv om det ikke er noe å henge jakker på så ser du ikke at noen jakker ligger slengt noe sted og de sitter jo ikke inne med jakka på..

Sex med bh går vel på at skuespilleren gjerne ikke er comfy med å vise puppa på tvn..

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er at skuespillerne ikke er mer fokuserte på å unngå feil. F.eks. hvis en karakter har foreldrene i live og et par søsken i tidlige episoder og plutselig sitter der som enebarn med bare en forelder, så går det an å nevne det og unngå følgefeil. Eller som på dette bildet http://www.moviemistakes.com/picture22950 der Rachel plutselig har på seg et smykke som forsvinner igjen som dugg for solen. Hvorfor ikke huske sånne små detaljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det som irriterer meg er at skuespillerne ikke er mer fokuserte på å unngå feil. F.eks. hvis en karakter har foreldrene i live og et par søsken i tidlige episoder og plutselig sitter der som enebarn med bare en forelder, så går det an å nevne det og unngå følgefeil. Eller som på dette bildet http://www.moviemistakes.com/picture22950 der Rachel plutselig har på seg et smykke som forsvinner igjen som dugg for solen. Hvorfor ikke huske sånne små detaljer?

jeg legger ikke så mye merke til sånne detaljer. eller av og til, men som oftest ser jeg det ikke før andre påpeker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I usa tar man ikke av sko inne. Flere andre land og de ikke gjør det. jakka lurer jeg og på, selv om det ikke er noe å henge jakker på så ser du ikke at noen jakker ligger slengt noe sted og de sitter jo ikke inne med jakka på..

Sex med bh går vel på at skuespilleren gjerne ikke er comfy med å vise puppa på tvn..

Blir det ikke skittent inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som irriterer meg er at skuespillerne ikke er mer fokuserte på å unngå feil. F.eks. hvis en karakter har foreldrene i live og et par søsken i tidlige episoder og plutselig sitter der som enebarn med bare en forelder,

Akkurat det er jo ikke skuespillerens feil det er manusforfatterenes feil.

Anonymous poster hash: a1c65...a5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

1. Har du en hel hær av topptrente soldater etter det har du to valg, avhengig av om soldatene er snille eller slemme. Er de snille er det bare å gi opp. De finner deg til slutt. Er de slemme er det bare å fyre løs, selv om du bare har en enslig pistol og null ekstra magasiner. De snille soldatene vil la deg unnslippe lenge nok til at du før gjøre det meste av det du trenger å gjøre, men selvsagt vil de finne deg før du blir helt ferdig. Dermed blir det nok spenning til å hale ut filmen, og vi får et ekstra lite klimaks når du blir fanget. Som en bonus får vi enda et klimaks når du stikker av og gjør ferdig planen din.
Er soldatene derimot slemme er det som sagt bare å plaffe løs. Du vil aldri slippe opp for ammunisjon, og de vil aldri treffe deg i vitale steder. Enkelte ganger kan de få inn et treff her og der, men det vil aldri gjøre så stor skade at du ikke kan reise deg opp og løpe vekk.

2. Er du i kamp mann mot mann? Bare gi opp. Er du slemmingen dør du uansett. Er du den snille vil motstanderen være helt overlegen og banke deg halvdød uten å ta noe som helst skade selv - før du på mirakuløst vis finner en ekstra styrke og banker han til han dør. Logisk nok.

3. Står du nært en bombe? Forbered deg på en liten flytur. Større skade kommer aldri til å skje. Du mister aldri hørselen av den høye lyden av eksplosjonen, du blir aldri brannskadet av varmebølgen, du blir aldri sprengt i filler. Om du skulle bli slengt avgårde av lufttrykket, lande feil og rulle rundt på bakken flere meter er det bare å reise deg opp og børste av klærne dine, så er du like fin. Selv håret er i orden.

4. Kjører du motorsykkel i 100km/t eller mer, velter og sklir langs asfalten (gjerne under en trailer) i flere titalls meter? Bare rett opp sykkelen og kjør videre uten en skramme. Med mindre du er en slemming, så klart. Da eksploderte sykkelen straks den veltet.

5. Det samme gjelder alt annet i bevegelse. Biler, motorsykler, traktorer, en vaskemaskin og så videre. Beveger den seg raskere enn 10km/t og treffer noe (en stein, planke, vegg osv) vil den uten unntak eksplodere.

5. Har begge pilotene i flyet du sitter i besvimt eller død? Ta det med ro, det er alltid en eller annen tulling blandt passasjerene som kan fly det. Til tross for at vi snakker en diger jumbojet med 400+ passasjerer, eller et lite fly med tre passasjerer totalt. Landingsbane finnes også i nærheten.

6. All smerte kan fjernes umiddelbart med en sprøyte. Og da mener jeg umiddelbart. Har du skåret opp magen din og dratt ut et uønsket foster? Ikke noe problem, bare stift såret sammen og ta en sprøyte smertestillende nå og da, så kan du løpe, hoppe, sloss og gå amok resten av filmen uten å være redd for at såret åpnes, uten smerter og uten at noen i det hele tatt skjønner at du er skadet. (btw denne er kanskje litt spesifikk, men smerte er svært relativ i filmer. En liten sprøye, og vips har du glemt at du har kappet av en fot.)

7. Uansett om du er en topptrent atlet eller en sofagris klarer du å holde pusten akkurat lenge nok til å komme til overflaten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jo

Så har de ofte bena i sofaen og i senga MED SKO PÅ. Er det også vanlig for det er jo sykt uhygenisk. Og hvorfor gå rundt med sko på inne når det blir skittent??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Så har de ofte bena i sofaen og i senga MED SKO PÅ. Er det også vanlig for det er jo sykt uhygenisk. Og hvorfor gå rundt med sko på inne når det blir skittent??

vet ikke hvor vanlig akkurat det er. Er vel som regel ansett som uhøflig å ha beina oppi møblementet med sko ville jeg tro.

Skitten på gulvet er ofte ikke synlig før du begynner å vaske...

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Av de jeg har vært hos i land hvor det er vanlig å gå med sko inne, så har det ikke vært så skittent inne egentlig. Iallefall ikke så jeg har lagt merke til det, og jeg er en sånn som legger merke til skitt og rot

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sanne filmer. Det som er irriterende er jo at de egentlig har endret på alt og hele storyen... Vet at det er basert på en sann historie, men likevel... best å ikke søke opp filmen etterpå, slik at jeg fortsatt kan tro på de gode historiene som blir lagt frem :fnise:

Ellers er det som noen andre har nevnt her: De går to skritt bort fra de andre når de skal diskutere noe topp hemmelig... som om ikke de andre skulle høre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...