Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Av de jeg har vært hos i land hvor det er vanlig å gå med sko inne, så har det ikke vært så skittent inne egentlig. Iallefall ikke så jeg har lagt merke til det, og jeg er en sånn som legger merke til skitt og rot

bortsett fra om du lar en unge leke på et raggete teppe og ungen blir svart på fingra etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så har de ofte bena i sofaen og i senga MED SKO PÅ. Er det også vanlig for det er jo sykt uhygenisk. Og hvorfor gå rundt med sko på inne når det blir skittent??

Etter en bursdag jeg hadde i utlandet som barn fant jeg skomerker på veggen min i andreetasjen av køyesenga. Så... Ja, det er vanlig. Det er en av de tingene jeg aldri kommer til å forstå. Sko inne, sko i møblene...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I The Big bang theory spiser de aldri maten i kantina (i hvertfall ikke som jeg har sett)!!! De sitter bare og pirker i den, og hver gang de skal til å ta en bit, så må de plutselig si noe viktig. Det samme er det med alle statistene rundt. Arg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de ikke spiser eller drikker er fordi da blir det ofte feil etter de klipper. I enkelte serier går vinglasset fra å være fullt til å være halvfullt til å være fullt igjen, og det hopper opp og ned fra klipp til klipp. Det er også irriterende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en bursdag jeg hadde i utlandet som barn fant jeg skomerker på veggen min i andreetasjen av køyesenga. Så... Ja, det er vanlig. Det er en av de tingene jeg aldri kommer til å forstå. Sko inne, sko i møblene...

Grunnen til at de ikke spiser eller drikker er fordi da blir det ofte feil etter de klipper. I enkelte serier går vinglasset fra å være fullt til å være halvfullt til å være fullt igjen, og det hopper opp og ned fra klipp til klipp. Det er også irriterende.

Jeg lærer mye i denne tråden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de ikke spiser eller drikker er fordi da blir det ofte feil etter de klipper. I enkelte serier går vinglasset fra å være fullt til å være halvfullt til å være fullt igjen, og det hopper opp og ned fra klipp til klipp. Det er også irriterende.

Ja, jeg skjønner jo i og for seg hvorfor det må være sånn. Jeg bare greier ikke la være å irritere meg når de sitter med gaffelen i hånda, og er såå nære på å ta en bit før de snakker. Hver gang. :fnise:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes også det er teit at i omtrent alle sitcoms så er kvinnen i forholdet den smarte, slanke og pene baben. Mens mannen er et stort barn som utseendemessing kunne vært hvermannsen.

Mannen er i tillegg skikkelig lat og egoistisk, og gjør alt han kan for å slippe unna maset med kone og unger og heller sitte på puben med gutta. Så man han alltid spørre om lov når han skal gjøre noe som helst, og kona er skikkelig masete og sjalu og bitchy.

Tenker da spesielt på Kongen av Queens med piskesnert Carrie og kjempebabyen Dugh. Eller Alle Elsker Raymond. Eller hvilken som helst slik serie.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Grunnen til at de ikke spiser eller drikker er fordi da blir det ofte feil etter de klipper. I enkelte serier går vinglasset fra å være fullt til å være halvfullt til å være fullt igjen, og det hopper opp og ned fra klipp til klipp. Det er også irriterende.

ja. jeg husker spesielt en scene fra pretty woman. Hun tar en bit av en amerikansk pannekake og tygger, de skifter kameraet over til han som sier noe, så er kameraet tilbake på henne igjen og da tar hun samme tugga på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som irriterer meg i norske filmer/serier

- urealistiske navn ( varg veum, Jens august anker hanssen ++)

- de fleste har titler med bare ett ord.

- alle filmer med handlingen lagt i Oslo har aldri et snev av andre dialekter i filmen.

-Trond fausa er klønete

-Det er de samme skuespillerne som blir brukt hver gang over lengere perioder. Før var det mye nicolai cleve broch, aksel hennie, pia tjelta og ane dahl torp. De blir fortsatt mye brukt men nå også Jakob Oftebro , odd magnus williamson, frank kjosås, stian baasmo og han andre fra kon tiki.

- hovedpersonen sier alltid " jeg elsker deg" på en utrolig klein og rar måte

- det bor alltid en gærning i skauen

Anonymous poster hash: 97d73...bcf

Men nå er jo faktisk Varg Veum basert på Gunnar Stålelsen sine bøker om privatdetektiven Varg Veum, og i bøker er det faktisk veldig vanlig at man har litt spesielle navn eller spesielle trekk. I Tom Egeland er heltens navn Bjørn men til gjengjeld er han albino. Hadde de endret navnet på Varg Veum fordi det er for rart for en serie, hadde det blitt ramaskrik. Det er allerede ille nok at han har feil dialekt om man ikke må endre navnet på dem også!

Anonymous poster hash: 70429...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobiltelefoner er aldri til lading.

Hva?? Og dette irriterer deg? Når man viser en halvtime av noen menneskers liv i uka, så vil du at man skal fokusere på lading av mobilen?

Anonymous poster hash: 724c2...dac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk har kreft og går gjennom cellegiftbehandling, så mister de alt håret på hodet, men beholder likevel øyevipper, øyebryn, hår på armene etc

Som oftest mister man bare håret på hodet.

Anonymous poster hash: ef214...24f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også det er teit at i omtrent alle sitcoms så er kvinnen i forholdet den smarte, slanke og pene baben. Mens mannen er et stort barn som utseendemessing kunne vært hvermannsen.

Mannen er i tillegg skikkelig lat og egoistisk, og gjør alt han kan for å slippe unna maset med kone og unger og heller sitte på puben med gutta. Så man han alltid spørre om lov når han skal gjøre noe som helst, og kona er skikkelig masete og sjalu og bitchy.

Tenker da spesielt på Kongen av Queens med piskesnert Carrie og kjempebabyen Dugh. Eller Alle Elsker Raymond. Eller hvilken som helst slik serie.

Jeg er overbevist om at Raymond hadde vært en skilt mann om han hadde eksistert i virkeligheten. En må være passe selvutslettende om en skulle holdt ut i et forhold med han.

Som en nevnte lenger oppe så er det irriterende når skrivebentene i tv-serier gjør ganske store tabber. F.eks i The big bang theory så ser vi at Sheldon ved flere anledniger er med på sykehuset, sånn som når Penny skader seg i et fall, og når Leonard må sy fingeren sin. Når Howards mor blir syk så blir han plutselig kjemperedd for å dra dit, han snakker om alle de skumle bakteriene som er der, og at folk dør på sykehus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at Raymond hadde vært en skilt mann om han hadde eksistert i virkeligheten. En må være passe selvutslettende om en skulle holdt ut i et forhold med han.

Jeg er overbevist om at ALLE de mannfolkene i div. sitcoms som handler om familieliv (jeg kommer ikke på noen titler akkurat nå, men jeg har sett et utall av dem på TV3 og TVNorge) hadde vært skilt.

Konene er jo bare statister i livene deres, som de gjør alt de kan for å lure, lyve og manipulere, slik at de kan leve det livet de EGENTLIG vil leve:

Henge med gutta på pub

Ha mye sex (for kvinner har som kjent ikke noe sexlyst)

Unngå husarbeid

Overhodet ikke ta del i barneoppdragelsen/ha en foreldrerolle

Gå på sportseventer

Unngå svigerfamlien

Men Alle Esker Raymond er kanskje en av de verste seriene, ja...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Jeg er overbevist om at ALLE de mannfolkene i div. sitcoms som handler om familieliv (jeg kommer ikke på noen titler akkurat nå, men jeg har sett et utall av dem på TV3 og TVNorge) hadde vært skilt.

Konene er jo bare statister i livene deres, som de gjør alt de kan for å lure, lyve og manipulere, slik at de kan leve det livet de EGENTLIG vil leve:

Henge med gutta på pub

Ha mye sex (for kvinner har som kjent ikke noe sexlyst)

Unngå husarbeid

Overhodet ikke ta del i barneoppdragelsen/ha en foreldrerolle

Gå på sportseventer

Unngå svigerfamlien

Men Alle Esker Raymond er kanskje en av de verste seriene, ja...

vet om en som er verre jeg da. Husker ikke hva den heter nå. Pokker. Hun som spilte georgia i ally mcbeal spiller kona. Ahh kommer ikke på det. Der er det iallefall så stereotypiske kjønnsroller at jeg blir kvalm.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om en som er verre jeg da. Husker ikke hva den heter nå. Pokker. Hun som spilte georgia i ally mcbeal spiller kona. Ahh kommer ikke på det. Der er det iallefall så stereotypiske kjønnsroller at jeg blir kvalm.

According to Jim. Helt enig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

According to Jim. Helt enig.

Den tenkte jeg også på men husket ikke titelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Grunnen til at de ikke spiser eller drikker er fordi da blir det ofte feil etter de klipper. I enkelte serier går vinglasset fra å være fullt til å være halvfullt til å være fullt igjen, og det hopper opp og ned fra klipp til klipp. Det er også irriterende.

Sant det, når de først spiser eller drikker så er det en fallgruve for følgefeil, glass går fra halvtomme til fulle i hytt og pine, isbiter dukker opp og forsvinner, mat forandrer seg i form og mengde. Og sigaretter har også en tendens til å både vokse og krympe litt om en annen, bli nedrøkt på 10 sekunder eller vare i 10 minutter.

Enig i at i mange av de mest kjønnsstereotypiske sitcomsene så virker det helt urealistisk at de to i det hele tatt har funnet hverandre, og at ingen av dem har skutt den andre enda. Mannfolka er alltid tilnærmet tilbakestående og grunnleggende egoistiske og manipulerende på en veldig naiv, barnslig måte, kvinnfolka er smartere men også egoistiske og kan være nesten litt ondsinnede i sin manipulasjon.

Endret av Hooty McOwlface
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke har gang. Utgangsdøra går rett inn i stua eller kjøkkenet (HVOR SKAL MAN HA JAKKER OG SKO?!).

At de går med sko inne (gjør de det i virkeligheten? Er det en kulturgreie jeg ikke tar?)

Sex med BH på.

At man helt fint kan drikke flere øl/glass vin og kjøre hjem etterpå....!

At man kan ha lange samtaler hvor man ser hverandre i øyene mens man kjører i 100 km/t på motorveien.

Sex kan man jo godt ha med både bh, singlet og genser på.

I USA (og sikkert flere steder) er promillegrensen annerledes enn her, man kan faktisk drikke selv om man skal kjøre etterpå. Iallfall i mange stater.

Anonymous poster hash: e0a83...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Legene gjør alle sykepleietingene. Akkurat som om det ville skjedd i virkeligheten. :ler:

ja og mange ganger er det ikke sykepleiere i det hele tatt og de har heller ingen nytteverdi i serien. De er bare sytete og klagete og irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...