Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvordan kan kroppen være "bedre" når den presterer dårligere?

For det første kommer det selvsagt an på hvilke prestasjoner man snakker om. Den beste bilen er ikke den raskeste til å kjøre rett frem, tross alt. Men for min del er ikke det å løfte en særlig god prestasjon, mens det han gjør er mye mer spennende. Han klatrer fjell som 23-åring, overlever i naturen, hopper i fallskjerm, osv. Du løfter på ting. Hans prestasjoner er mer spennende enn dine, og derfor vinner han. I tillegg ser kroppen hans bra ut, mens strongmen ikke ser bra ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For det første kommer det selvsagt an på hvilke prestasjoner man snakker om. Den beste bilen er ikke den raskeste til å kjøre rett frem, tross alt. Men for min del er ikke det å løfte en særlig god prestasjon, mens det han gjør er mye mer spennende.

1) Eksempel: Å være verdensmester i styrkeløft ER, objektivt sett, en stor prestasjon. Man kan ikke "synes" at det ikke er en stor prestasjon å være verdensmester, på samme måte som man ikke kan "synes" at 2 + 2 skal være 12.

2) Hvorvidt det ene er mer spennende enn det andre er en subjektiv oppfatning. På samme måte som det å synes at blå er finere enn grønt er en subjektiv oppfatning.

I tillegg ser kroppen hans bra ut, mens strongmen ikke ser bra ut.

En strongman er full av muskler. Muskler er mandig, ergo ser strongmen mandige ut. Å ikke like mandige menn er særs lesbisk.

Skrevet
En strongman er full av muskler. Muskler er mandig, ergo ser strongmen mandige ut. Å ikke like mandige menn er særs lesbisk.

Muskler kan kanskje gjøre at en mann ser mandig ut. Men du skjønner det, Konservativ Mann, at vi jenter liker menn som er mandige også, og det stikker litt dypere enn muskler ;)

Skrevet (endret)
Å ikke like mandige menn er særs lesbisk.

Man har vel for lengst fått vist i denne tråden at dette er en misoppfatning fra din side som du nekter å gi slipp på fordi du allerede har blitt så stor. Du har forsåvidt rett i at det kun er min subjektive mening at å løfte på ting ikke er imponerende, men jeg blir mer imponert av Magnus Carlsen enn strongmen som løfter på ting. Det er så mye mer som definerer en mann, men det funker sikkert som fin kompensasjon for manglende mandige trekk andre steder.

Hvis du derimot føler at utrykket "for mye av det gode" ikke gjelder muskler så er det lov, du er bare alene om det. Jenter flest liker pene muskler, ikke store muskler.

Endret av firewater
Skrevet
Muskler kan kanskje gjøre at en mann ser mandig ut. Men du skjønner det, Konservativ Mann, at vi jenter liker menn som er mandige også, og det stikker litt dypere enn muskler ;)

Nå dreier debatten om muskler seg om hva kvinner tenner på rent utseendemessig, og da står jeg fast ved min påstand om at store muskler er mandig og at det er meget homoseksuelt av en kvinne å bli frastøtt av denslags.

Skrevet
Man har vel for lengst fått vist i denne tråden at dette er en misoppfatning fra din side som du nekter å gi slipp på fordi du allerede har blitt så stor. Du har forsåvidt rett i at det kun er min subjektive mening at å løfte på ting ikke er imponerende, men jeg blir mer imponert av Magnus Carlsen enn strongmen som løfter på ting. Det er så mye mer som definerer en mann, men det funker sikkert som fin kompensasjon for manglende mandige trekk andre steder.

Nå er jo Magnus Carlsen en guttevalp og ikke en mann, videre snakker vi om hva slags fysikk en mann bør ha. Å bli frastøtt av store muskler er et tegn på homoseksualitet hos kvinnen som blir støtt.

Jenter flest liker pene muskler, ikke store muskler.

Så en muskel skal være usynlig og veik, for da er den "pen"?

Det er for øvrig riktig at man ikke kan bli for pen, for rik, eller ha for store muskler.

Skrevet
De fleste kvinner faller ikke for kropp alene, det må være litt mer der enn bare en god fysikk.

Nemlig! Man skal ikke bare ha god fysikk, men også være god i fysikk. Det er i alle fall det jeg liker å innbille meg.

Skrevet

Jeg er enig, det går ikke an å ha for store muskler. Fortsett å pump, bare bli større gutter! Jeg støtter dere fra sidelinjen. Du vet, med damene. Mens dere hjelper hverandre med å ta på løftebeltet og roper motiverende ord til hverandre i en svett underjordisk hule hvor menn samles for å løfte på ting og bekrefte ovenfor hverandre at "Neida, hun var sikkert lesbisk. Jepp, hele venninnegjengen - garantert lesber."

Skrevet
Jeg er enig, det går ikke an å ha for store muskler. Fortsett å pump, bare bli større gutter! Jeg støtter dere fra sidelinjen. Du vet, med damene. Mens dere hjelper hverandre med å ta på løftebeltet og roper motiverende ord til hverandre i en svett underjordisk hule hvor menn samles for å løfte på ting og bekrefte ovenfor hverandre at "Neida, hun var sikkert lesbisk. Jepp, hele venninnegjengen - garantert lesber."

Her har vi arroganten; fyren som tror han står øverst i hierarkiet fordi han drar damer (jfr. den patetiske bloggen din). Fyren som tror at alle menn egentlig ønsker å bruke helgene sine på utesteder og diskoteker for å få seg mus, slik han gjør.

Faktum er at dersom jeg hadde fått valget mellom å ligge med en smellvakker supermodell eller ta 10kg mer i markløft ville jeg valgt markløftet. Det ligger sykt mye trening bak 10kg ekstra når man når et visst nivå.

Pule er noe alle kan gjøre, å bli født med et pent ansikt er flaks, ikke dyktighet. Å dra 300 i markløft er noe ekstremt få mennesker evner. Derfor er jeg fint villig til å bruke helgene på å pumpe jern og slappe av med TV-spill hjemme etterpå, for sliten til å dra på byen, fremfor å tigge etter oppmerksomhet og aksept fra damer.

Livet mitt handler om å samle sammen prestasjoner og å være stolt av disse, og jeg driter i hvem damene synes er kjekkest.

Ja, vi ser tynninger som deg som svirrer rundt i treningsrommet som små rotter på jakt etter 10kgs vekter til amatøraften i benkpress rett før sommeren, i et stusselig forsøk på å få "markerte muskler" (herregud for en målsetting) før turen til Aya Napa (kjedeligste ferien noensinne).

Og det er jo alltid like artig å trene en øvelse mens en gjeng solariumsbrune tynningjævler står i bakgrunn med store øyne og hvisker og tisker, mens de forsøker å telle hvor mange kilo som er på stanga, før én jævel i kompisjengen slentrer nonchalant bort for å spørre hvor mye som ble løftet, for så å svare "å, fy faen!" når han hører svaret.

Dere vet, og vi vet, at dersom vi hadde blitt nødt til å slutte med styrkeidrett som følge av skader eller lignende, så ville vi sett ut som dere, like markerte, ved rett og slett å la være å trene, fordi vi er nødt til å presse i oss et enormt kalorioverskudd for å øke i styrke. Tar du en gigantisk styrkeløfter og konfiskerer rapsolje og proteinpulver vil han raskt bli markert, men akk så svak.

Poenget mitt er at jeg driter i hvem du har pult, du har ikke utrettet en dritt av den grunn og en konge blant menn blir du aldri!

Skrevet
Faktum er at dersom jeg hadde fått valget mellom å ligge med en smellvakker supermodell eller ta 10kg mer i markløft ville jeg valgt markløftet. Det ligger sykt mye trening bak 10kg ekstra når man når et visst nivå.

Jeg prøver å forstå logikken her. Hvis kvinner ikke liker menn med musklene dine så er de lesbisk, men hvis du fikk valget mellom å løfte på ting eller å ha sex med en smellvakker dame (noe jeg hadde gjort hvis jeg var deg, da supermodeller sjeldent blir sett med strongmen-typer) så hadde du takket nei. Det virker som et ørlite paradoks.

Jeg godtar selvfølgelig at det krever mye mer av deg for å løfte på ting enn det gjør for meg å sole meg i noen timer, ta noen situps, fikse meg på håret, ta på meg et fint antrekk og dra ut på byen og finne meg en jente. Det virker bare så rart at du bruker en hel tråd på å forklare hvorfor jenter skal finne deg attraktiv, for deretter å nevne at du foretrekker trening framfor å ha sex med damer du ellers ikke hadde hatt sjanse på. Jeg tror ikke jeg er øverst på hierarkiet, men jeg påstår ikke at jenter som ikke liker meg er lesbiske. Jeg er helt ærlig om at jeg tar vare på meg selv (slik folk flest gjør, ikke slik du gjør), jeg streber etter en kropp som ligner mer på Brad Pitts i Fight Club enn din (selv om jeg vet at jeg neppe klarer det) og at jeg hadde heller hatt sex med en smellvakker supermodell enn å være sterkere eller større.

Koselig at du leser bloggen min da!

Skrevet
Jeg prøver å forstå logikken her. Hvis kvinner ikke liker menn med musklene dine så er de lesbisk, men hvis du fikk valget mellom å løfte på ting eller å ha sex med en smellvakker dame (noe jeg hadde gjort hvis jeg var deg, da supermodeller sjeldent blir sett med strongmen-typer) så hadde du takket nei. Det virker som et ørlite paradoks.

1) Jeg observerer og registrerer at en del kvinner her inne utviser homoseksuelle tendenser.

2) Hadde jeg funnet en magisk flaske med en ånd i, og ånden hadde gitt meg valget mellom 10kg mer i markløft og å ha sex med en (valgfri) supermodell ville jeg tatt markløften.

Hva sliter du med å forstå?

Jeg godtar selvfølgelig at det krever mye mer av deg for å løfte på ting enn det gjør for meg å sole meg i noen timer, ta noen situps, fikse meg på håret, ta på meg et fint antrekk og dra ut på byen og finne meg en jente. Det virker bare så rart at du bruker en hel tråd på å forklare hvorfor jenter skal finne deg attraktiv, for deretter å nevne at du foretrekker trening framfor å ha sex med damer du ellers ikke hadde hatt sjanse på.

For de fleste handler en ONS om den økningen i selvtillitt man får ved å oppleve aksept, i form av sex, fra en attraktiv partner. Selve sexen er jo over etter en times tid eller så. For meg betyr den aksepten veldig lite, jeg driter da vel i hva en tilfeldig person måtte mene. Å nedkjempe mine medmennesker i fysisk tvekamp gir meg derimot stor tilfredsstillelse, en psykolog kan sikkert forklare hvorfor. Jeg tror det har å gjøre med at aksept fra det motsatte kjønn ofte handler om tilfeldigheter og usakligheter. Å vinne er noe som er fortjent, noe objektivt og ærlig. En pill råtten dust kan få seg en fin dame, derfor sier det null og niks om vedkommende. En pill råtten dust kan aldri bli deltager i Norges Sterkeste Mann. Sport er ærlig, direkte og åpner ikke for synsing og usakligheter. Er man best er man best, det er en objektiv sannhet.

jeg streber etter en kropp som ligner mer på Brad Pitts i Fight Club enn din (selv om jeg vet at jeg neppe klarer det) og at jeg hadde heller hatt sex med en smellvakker supermodell enn å være sterkere eller større.

Hvordan kan du strebe etter noe så jævlig middelmådige som kroppen til Brad Pitt. Brad Pitt har jo en helt ordinær fysikk. Hadde jeg valgt å legge opp og bli mosjonist hadde jeg sett ut som Brad Pitt i kroppen etter to år, og da hadde jeg sett en TAPER i speilet.

Fy faen, så lei jeg er av å høre om helvetes Brad Pitt i faens Fight Club, for ikke å snakke om liksom-nazisten i American History X. Jævla tynningfaen begge to. Nå er jeg trøtt og grinete, god natt! *slenger døra igjen etter seg og går for kvelden*

Skrevet (endret)

Det burde jo si noe når du er lei av å høre om dem. Jenter som vil ligge med dem, gutter som vil være dem - når alle andre i verden virker gal så burde du kanskje revurdere eget syn. Det er ingen praktisk grunn i disse moderne tider til å være sammen med en sterk mann, når man heller kan få en pen eller en smart eller en morsom eller en interessant mann. Hvis han først skal ha en kropp med muskler i motsetning til en kropp uten muskler så burde det jo være estetisk flotte muskler, ikke sterke muskler.

Jeg kan slenge et lite lurespørsmål din vei: Hva ville du heller hatt av en tynn og puslete guttekropp som på magisk vis kunne løfte mer enn det du klarer nå, eller en gigantisk muskelkropp som ikke klarte 100 i benk?

edit: "En pill råtten dust kan få seg en fin dame, derfor sier det null og niks om vedkommende. En pill råtten dust kan aldri bli deltager i Norges Sterkeste Mann."

Dette er jo helt feil. Man kan være en taper i samfunnet uten sosiale antenner som lukter vondt, ser jævlig ut og ikke klarer å føre en samtale for å redde livet og fortsatt klare å løfte og flytte på ting. Man må derimot være karismatisk eller pen eller interessant for å klare å få en jente. En pill råtten dust kan komme langt i Norges Sterkeste Mann, bare han er sterk nok. Han vil derimot slite sterkt med å klare å få seg en jente, spesielt med tanke på hvor lite populære slike kropper har vist seg å være.

Endret av tesla
Gjest Shelob
Skrevet
Mmm, feite menn med tribaltatoveringer :hjerte:

Nei, nei, nei! Tøffe karer med muskler! :)

Gjest MM mm!
Skrevet
Bilde av Bear Grylls

Jaaa! Bear Grylls er drømmemannen, og stort sett alle jenter jeg kjenner støtter meg :D Han er grisekjekk. Selv om han spiser insekter.

Konservativ Mann, du minner sykt mye om Dwight Schrute fra the Office :D

Skrevet
Nå dreier debatten om muskler seg om hva kvinner tenner på rent utseendemessig, og da står jeg fast ved min påstand om at store muskler er mandig og at det er meget homoseksuelt av en kvinne å bli frastøtt av denslags.

Jeg tenner ikke nevneverdig på muskler. Når jeg sier muskler, så mener jeg store muskler som ser totalt unaturlig ut.Det er en ganske stor forskjell på å ikke tenne på noe - og bli frastøtt av det, Konservativ Mann. Men når vi snakker om frastøtt, ja, jeg frastøtes faktis av en "bolekropp". Jeg finner det overhodet ikke attraktivt og kunne neppe hatt en kjæreste som så slik ut. Huffåhuff, jeg er sikkert lesbisk ;)

Brad Pitt sin kropp som du nevner, har en normal, men god fysikk. Han er perfeksjon ;)

Skrevet

Jeg synes det er ganske interessant at noen lager en hel tråd om hvorfor vi damer burde bli tiltrukket av kroppen til vedkommende... Det kunne ikke ha falt meg inn å la en hel tråd dreie seg om hvorfor alle burde foretrekke mine sterkeste kvaliteter. Det virker som om ts er litt usikker på mannsrollen sin. I følge ts vil han nemlig ikke være en maskulin nok mann lenger dersom han mister denne ene kvaliteten som han setter så høyt.

Dette er litt synd fordi det som egentlig er å være mandig og maskulin, er å opptre som en mann - ikke som en misfornøyd sutrebukk.

Å bruke tid på å skaffe seg muskelmasse som man ikke trenger i det daglige liv er sløseri av ressurser, både tidsmessig, men kanskje mest fordi han vil forbruke mye mer ressurser i form av energitilførsel (mat) enn det han leverer tilbake til samfunnet ved denne aktiviteten. Så vidt jeg vet har ikke ts tenkt å skaffe seg en jobb der det er viktig å løfte tunge ting.

Skrevet
Det burde jo si noe når du er lei av å høre om dem. Jenter som vil ligge med dem, gutter som vil være dem - når alle andre i verden virker gal så burde du kanskje revurdere eget syn.

Gutter vil være som dem for å få pule. Jeg ser med forakt på menn som spør kvinner om hvordan de må være for å få ligge med dem, for så å innrette livet sitt deretter. Det er rett og slett patetisk.

Det er ingen praktisk grunn i disse moderne tider til å være sammen med en sterk mann, når man heller kan få en pen eller en smart eller en morsom eller en interessant mann.

Kan man ikke både være sterk, interessant og morsom?

Er det en objektiv sannhet at muskler ikke er pent, eller er dette din personlige mening? Min mormor, og hennes venninner, var fra seg av begeistring da jeg rundet 100kg. "Nei, så kraftig og kjekk du har blitt", sa de. Min mor mente de hadde fått alzheimers, for hun var kraftig uenig. Moralen er: Holdningene var bedre hos kvinner fra mellomkrigsgenerasjonen.

Hvis han først skal ha en kropp med muskler i motsetning til en kropp uten muskler så burde det jo være estetisk flotte muskler, ikke sterke muskler.

Hvorfor? En mann skal prestere, det er det som er mandig. Kvinner skal være pene, menn skal prestere. Ikke omvendt. I Russland er det et ordtak som heter "for en mann holder det å være litt penere enn en ape".

Jeg kan slenge et lite lurespørsmål din vei: Hva ville du heller hatt av en tynn og puslete guttekropp som på magisk vis kunne løfte mer enn det du klarer nå, eller en gigantisk muskelkropp som ikke klarte 100 i benk?

Da ville jeg vært puslete. Det handler om kraft, ikke utseendet.

En pill råtten dust kan komme langt i Norges Sterkeste Mann, bare han er sterk nok.

Han vil derimot slite sterkt med å klare å få seg en jente, spesielt med tanke på hvor lite populære slike kropper har vist seg å være.

Man må trene hardt for å være med i Norges Sterkeste Mann, for å få seg fitte holder det å ha et babytryne og lav fettprosent. Null prestasjon.

Den minst karismatiske (og mest kontrollerende/psykopatiske) drittsekken jeg noengang har møtt får fitte i fleng fordi han ser ut som en 12 år gammel drittunge i fjeset og er bygd som en puddel, hvilket er "inn" for tiden.

Skrevet
I følge ts vil han nemlig ikke være en maskulin nok mann lenger dersom han mister denne ene kvaliteten som han setter så høyt.

Nei, det har jeg ikke sagt, men at kroppen vil være mindre mandig dersom jeg går ned fra 130kg kroppsvekt til f.eks. 100kg er jeg enig i.

Dette er litt synd fordi det som egentlig er å være mandig og maskulin, er å opptre som en mann - ikke som en misfornøyd sutrebukk.

Å forsøke å påvirke syke holdninger i samfunnet er da engasjement, ikke sutring.

Å bruke tid på å skaffe seg muskelmasse som man ikke trenger i det daglige liv er sløseri av ressurser, både tidsmessig, men kanskje mest fordi han vil forbruke mye mer ressurser i form av energitilførsel (mat) enn det han leverer tilbake til samfunnet ved denne aktiviteten.

Det samme kan sies om å sparke en fotball i et mål, eller hva med å bruke en hel dag på å shoppe etter klær man ikke trenger?

Vi har to store folkesykdommer i Norge: hjerteproblemer, og problemer med dårlige rygger, hofter og knær. Hjerteproblemer kan avverges med kondisjonstrening, vonde knær, hofter og rygger fikser man med styrketrening.

Trening er sunt og jo sterkere, jo bedre.

Så vidt jeg vet har ikke ts tenkt å skaffe seg en jobb der det er viktig å løfte tunge ting.

Jeg har ikke tenkt til å slutte å jobbe som advokat for å løfte tunge ting, men det er fint at jeg kan løfte tungt på fritiden, da.

Skrevet

Det ser ut som kvinner fra mellomkrigstiden hadde mer bruk for en stor kar enn det vi har nå. Akkurat som Playboy-modellene fra den tiden var mye kraftigere enn det de er nå. Jo bedre folk har det, jo mindre tiltrekkende det er med en stor partner. Du får håpe på en ny krig slik at vi får et post-apokalyptisk samfunn hvor slike som deg har en funksjon og ikke bare regnes av resten av oss som litt penere enn aper. ^^

Skrevet
Hjerteproblemer kan avverges med kondisjonstrening, vonde knær, hofter og rygger fikser man med styrketrening.

"Fikser" i dobbel betydning ville jeg anta hva gjelder vonde knær, hofter og rygg? I alle fall dersom man trener like intenst som deg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...