Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Og sterk er man når man løfter 70-80 kg, 50-100 ganger om dagen!

Jeg kan garantere at han er sterkere enn deg, og det har han blitt med mindre enn 25% av tiden du har brukt på treningsstudio.

Han trener styrke kun for å unngå skader i forbindelse med jobben, og sterk må man være for å klare jobben hans.

Han er veltrent, muskuløs, noe som kombinert med alle de andre positive egenskapene han har, gjør han til den perfekte mann for meg. :)

Det hjelper ikke å ha muskler, hvis det ikke er noe mer der i tillegg...

Jeg har flere kamerater som er håndverkere, deriblant én murer (murere er noe av det fysisk hardeste innen håndverk). Ingen av dem er spesielt sterke.

Jeg knebøyer 300kg og benkpresser over 200kg. Jeg ER sterkere enn mannen din, og det er det fine med styrke: det er null rom for fortolkninger - enten løfter man mest, eller så gjør man det ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Siempe Tu
Skrevet
Napoleon Dynamite-filosofien om at "girls like guys with skills" kan også fungere.

Hahaha, godt poeng :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan en person ser ut har som regel lite å si for hvordan personligheten er. Jeg har venner som er nerdete og normale og er gift med en som er godt over gjennomsnittet muskuløs. Alle er da skikkelige mennesker med mange verdier.

De som selv ikke trener hardt for å få store muskler vet veldig lite om hvor mye det krever. Ikke bare skikkelig hard trening, men også mye kunnskaper om trening, løfte teknikker og ikke minst kosthold.

Mannen min er ikke den som er mest sosial og hyggelig når han trener, for da konsentrerer han seg og ønsker ikke å små skravle, men trene. Treningen tar mye tid, så det er greit å gjøre det han kom dit for som han selv sier.

Men utenom treningen er han både hyggelig og sosial. Han har til og med andre hobbyer, som ikke har noe med trening å gjøre. ;)

Gjest prompejenta
Skrevet
Hvordan en person ser ut har som regel lite å si for hvordan personligheten er. Jeg har venner som er nerdete og normale og er gift med en som er godt over gjennomsnittet muskuløs. Alle er da skikkelige mennesker med mange verdier.

De som selv ikke trener hardt for å få store muskler vet veldig lite om hvor mye det krever. Ikke bare skikkelig hard trening, men også mye kunnskaper om trening, løfte teknikker og ikke minst kosthold.

Mannen min er ikke den som er mest sosial og hyggelig når han trener, for da konsentrerer han seg og ønsker ikke å små skravle, men trene. Treningen tar mye tid, så det er greit å gjøre det han kom dit for som han selv sier.

Men utenom treningen er han både hyggelig og sosial. Han har til og med andre hobbyer, som ikke har noe med trening å gjøre. ;)

Ja jøss , det dær trur ru itt på sjøl engoing!

Han båler nok som faen i bikkupsen når du ikke er ghjemme!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har flere kamerater som er håndverkere, deriblant én murer (murere er noe av det fysisk hardeste innen håndverk). Ingen av dem er spesielt sterke.

Jeg knebøyer 300kg og benkpresser over 200kg. Jeg ER sterkere enn mannen din, og det er det fine med styrke: det er null rom for fortolkninger - enten løfter man mest, eller så gjør man det ikke.

Igjen viser du din uvitenhet! Det er mange typer styrke, og hvis du nekter på det, er saken så enkel at du tar feil!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=57303.0

Ja, jeg har innrømt at du er sterkere med tanke på dynamisk eksplosiv styrke (eller det som kalles maksimal kraft), men ut i fra det du skriver, kan jeg nesten garantere at han er sterkere enn deg med tanke på dynamisk/statisk utholdende styrke.

Gjest tålamod
Skrevet
Igjen viser du din uvitenhet! Det er mange typer styrke, og hvis du nekter på det, er saken så enkel at du tar feil!

Ja, jeg har innrømt at du er sterkere med tanke på dynamisk eksplosiv styrke (eller det som kalles maksimal kraft), men ut i fra det du skriver, kan jeg nesten garantere at han er sterkere enn deg med tanke på dynamisk/statisk utholdende styrke.

Du er utholdende, men klarer nok ikke å trenge gjennom muskellagene sånn at han ser hva du mener. I noens verden er det å slå seg på brystet og rope ugga bugga mens man drar en bil etter seg og løfter trestokker med tennene det som gjør en mann til en mann.... :)

I min verden skal det litt mer til, jeg vil ikke si at jeg aldri kommer til å falle for en muskelbunt for hvis han har mer enn muskler å vise fram, og en annen livsholdning enn KM så kan det skje, jeg faller ikke for en kropp alene. Og har derfor vært sammen med mange slags kroppstyper uten at jeg kan si bastant hva jeg foretrekker mest, med unntak av at jeg foretrekker menn som holder seg i form.

Ærefrykt, går på helt andre ting enn muskler og rå styrke.

Gjest Gjest
Skrevet
Du er utholdende, men klarer nok ikke å trenge gjennom muskellagene sånn at han ser hva du mener. I noens verden er det å slå seg på brystet og rope ugga bugga mens man drar en bil etter seg og løfter trestokker med tennene det som gjør en mann til en mann.... :)

I min verden skal det litt mer til, jeg vil ikke si at jeg aldri kommer til å falle for en muskelbunt for hvis han har mer enn muskler å vise fram, og en annen livsholdning enn KM så kan det skje, jeg faller ikke for en kropp alene. Og har derfor vært sammen med mange slags kroppstyper uten at jeg kan si bastant hva jeg foretrekker mest, med unntak av at jeg foretrekker menn som holder seg i form.

Ærefrykt, går på helt andre ting enn muskler og rå styrke.

Jeg har skjønt det. :ler:

men det går jo an å prøve....

Og han burde møte noen av de som deltar i "verdens sterkeste mann", så vil han se at også de fleste av dem er uenige med ham...

(Jeg har møtt en av de tidligere deltakerne gjennom felles bekjente, og jeg vet at han hadde vært dypt uenig med KM i det meste han har sagt i denne tråden)

Jeg er enig med deg, en person er uinteressant for meg hvis han ikke har mer enn kropp å bidra med, og jeg vet at de aller fleste menn mener det samme om jenter/kvinner.

Det hjelper ikke å ha den perfekte kropp, hvis hun er en uinteressant samtalepartner.

Skrevet

Utholdende styrke har ikke noe å gjøre med å jobbe åtte timer i strekk. Det er ren kondisjon, ikke styrke. Utholdende styrke er f.eks. å gå med tunge vekter i hver hånd (f.eks. 120kg i hver hånd) 30-40 meter. Å gå med en ryggsekk på 40kg i flere timer over fjellet er et eksempel på kondisjon og ikke styrke. Din manns egenskaper faller inn under sistnevnte kategori.

Skrevet
Og han burde møte noen av de som deltar i "verdens sterkeste mann", så vil han se at også de fleste av dem er uenige med ham...

Jeg har trent jevnlig med én av deltagerne i verdens sterkeste mann og han var enig med meg, gitt.

Han sa blant annet: "Her i Norge ser jeg mange flotte damer, men ingen menn. Det er jo bare pingler å se ute på gaten." Jeg lanserte min "norske damer = skaplesber teori" og da lo han godt og sa seg enig.

Ellers er det artig å kunne være så outrert som jeg er i denne tråden og fortsatt bli tatt 100% på alvor. :)

Skrevet
I dette forumet har vi fått avdekket følgende gjennom diverse tråder:

- Norske jenter foretrekker en mann som er SNEKKER!!! (en jævla arbeiderklasseslamp!)

- Norske jenter MISLIKER menn med digre muskler (jævla lesber!)

- Norske jenter foretrekker tydeligvis også NERDER!!

Som akademiker som tar 200kg i benkpress, hører på heavy metal og ikke er videre nerdete så stiller man altså svakere enn en kvisete, asosial, spinkel håndverker! Det forklarer en jævlig god del!

Kan ikke de 40-60 prosentene av norske damer som åpenbart er lesbiske bare komme ut av skapet og bli ferdig med det? MAKAN!

(jeg er syk om dagen og får ikke trent, derfor er jeg litt ekstra bøs i dag).

Føler du deg bedre nå? ;)

Du glemmer ordet NOEN her.

Noen jenter foretrekker snekkere (jeg foretrekker akademikere)

Noen jenter misliker digre muskler (jeg inkludert)

Noen jenter forerekker nerder (meg inkludert)

Grunnen til at du stiller svakere enn mange andre har nok mer med dine holdninger til kvinner og din frykt for husarbeid enn noe annet ;)

Helt riktig, men Konservativ Mann har ikke forstått at folk er forskjellige, og han har problemer med å akseptere at tiden med 50-tallets husmødre er forbi. Uheldigvis for han har vi blitt selvstendige og realiserer oss selv. Vi jenter velger jo stort sett heller ikke menn utfra for muskelmasse eller hva slags yrke de har. Isåfall burde jeg kvitte meg med typen min :fnise:

Hvorfor er du så opptatt av din fysiske utholdenhet og antall kilo i benkpress, Konservativ Mann? Tror du vi sklir av skolen i ren begeistring fordi du knebøyer 300kg og benkpresser over 200kg?

Hva er egentlig dine kjerneverdier i et forhold?

Gjest Gjest
Skrevet
Utholdende styrke har ikke noe å gjøre med å jobbe åtte timer i strekk. Det er ren kondisjon, ikke styrke. Utholdende styrke er f.eks. å gå med tunge vekter i hver hånd (f.eks. 120kg i hver hånd) 30-40 meter. Å gå med en ryggsekk på 40kg i flere timer over fjellet er et eksempel på kondisjon og ikke styrke. Din manns egenskaper faller inn under sistnevnte kategori.

Utholdende styrke har noe med å løfte og holde 8 timer i strekk. Og det kreves også styrke i mage, rygg og bein å gå i timesvis med 40 kg på ryggen også...

Men det er irrelevant, du skal få leve i troen om at du er mer Mann enn han...

Jeg tror du trenger den bekreftelsen mer enn han gjør.

For det er han (og ikke deg) som forsørger en hjemmeværende kone (en god gammeldags 50-talls hustru), og barna.

Det er han som har en kone som tar alt arbeid i forbindelse med hus, hjem og barn, og som ellers sørger for at alle hans behov blir dekket i hjemmet.

Han vet at han er en Mann, og han trenger ikke den bekreftelsen på sin maskulinitet og manndom som du så hardt streber etter å få gjennom diverse innlegg her inne. :)

God Påske. :)

Skrevet
Ellers er det artig å kunne være så outrert som jeg er i denne tråden og fortsatt bli tatt 100% på alvor. :)

Det er det som også har fascinert meg i 6 sider nå :ler:

Gjest Eurodice
Skrevet
Å være håndverker gjør deg ikke muskuløs, så innlegget faller på egen urimelighet. Hvis man ikke kan markløfte 200kg og benkpresse 150kg er man ikke muskuløs. Man løfter ikke såpass bare ved å veie vilt rundt seg med en hammer.

Folk jeg kjenner som er snekkere av yrke, er målrettet i sitt arbeid, vifter ikke vilt rundt seg med hammeren eller andre redskaper.

Skrevet (endret)

http://www.bear-grylls.net/Bear-Grylls-Shirtless.jpg

Denne mannen er kjekkere, har bedre kropp og har mer av min ærefrykt enn samtlige bodybuildere og strongmen i verden. Jeg tror også at jeg har 95% av jenter bak meg.

Innlegget endret iht reglene,

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Skrevet

Hvem er det? :klø:

Skrevet

My bad, antok at alle visste hvem han var. Det er Bear Grylls, host av Man vs Wild.

"[...] he led a team of five, including his childhood friend and Mount Everest climbing partner Mick Crosthwaite, on the first unassisted crossing of the north Atlantic Arctic Ocean, in an open rigid inflatable boat."

"On May 26, 1998, Grylls achieved his childhood dream (a dream ever since his father gave him a picture of Everest when he was eight) and a Guinness World Record (since surpassed by Jake Meyer and at age 19 by Rob Gauntlett), as the youngest Briton, at 23, to summit Mount Everest, just eighteen months after breaking his back."

Du kan også søke litt på Youtube og finne videoer av at han spiser biller. Nam.

Skrevet

En mann som spiser biller vekker ikke min ærefrykt ;)

Men han var ganske kjekk :Nikke:

Skrevet
I dette forumet har vi fått avdekket følgende gjennom diverse tråder:

- Norske jenter foretrekker en mann som er SNEKKER!!! (en jævla arbeiderklasseslamp!)

- Norske jenter MISLIKER menn med digre muskler (jævla lesber!)

- Norske jenter foretrekker tydeligvis også NERDER!!

Som akademiker som tar 200kg i benkpress, hører på heavy metal og ikke er videre nerdete så stiller man altså svakere enn en kvisete, asosial, spinkel håndverker! Det forklarer en jævlig god del!

Kan ikke de 40-60 prosentene av norske damer som åpenbart er lesbiske bare komme ut av skapet og bli ferdig med det? MAKAN!

(jeg er syk om dagen og får ikke trent, derfor er jeg litt ekstra bøs i dag).

Du har glemt et par essensielle ting i dine utbrudd.

Et av dem er at høy utdannelse ikke er synonymt med høy IQ, de andre er at det også finnes nerder med muskler og at håndtverkere som oftest er rimelig godt muskelsatte.

Det finnes undersøkelser som viser at de to yrkesgruppene som har koner som er mest fornøyd med sexlivet sitt, er kunstnerne og bygningsarbeiderne.

Heldigvis fant jeg meg en svartkledd, musikalsk, langhåret nerd, med en tilbakelagt idrettskarriere på landslagsnivå, som i tillegg er veldig handy. ;)

Skrevet
Føler du deg bedre nå? ;)

Ja, det hjalp å rase fra seg!

Hvorfor er du så opptatt av din fysiske utholdenhet og antall kilo i benkpress,

Kjedelig å ofre så mye fritid, trene så innbitt, ha betente ledd, forstrukne muskler og sener og så se en slapp liten dritt av en she-male på 70kg bli HYLLET, ikke på tross av, men på grunn av, at han er en nerd. Befinner man seg på toppen av hierarkiet forventer man å bli behandlet deretter.

Konservativ Mann? Tror du vi sklir av skolen i ren begeistring fordi du knebøyer 300kg og benkpresser over 200kg?

Dere burde i det minste bli dehydrerte av seksuell opphisselse, synes jeg.

Fra spøk til alvor: å løfte grisetunge ting betyr at man er sterk og har en mandig fysikk. At (norske) kvinner ikke tiltrekkes av menn med en mandig fysikk er bekymringsverdig og skuffende. Dere lever virkelig ikke opp til mine forventninger.

Hva er egentlig dine kjerneverdier i et forhold?

Stor penis og enda større muskler!!!!

På alvor, mener du?

På stående fot er min umiddelbare tanke:

- Evne (og vilje) til å kommunisere og samarbeide

- Gjensidig respekt

- Evne og vilje til å finne en balanse mellom partnerens og dine egne interesser

- God sex

- Felles visjoner for fremtiden

- Trofasthet og lojalitet

- Felles interesser er en fordel, men ikke et must. Likeså med politiske preferanser og verdier (jfr. tråden "kunne du datet en frepper")

- En klar forståelse av at mannen er mann og kvinnen kvinne, med alt hva dette medfører hva angår fordeling av arbeidsoppgaver og muskelmasse i forholdet (kunne ikke dy meg :) ).

Skrevet
Denne mannen er kjekkere, har bedre kropp og har mer av min ærefrykt enn samtlige bodybuildere og strongmen i verden. Jeg tror også at jeg har 95% av jenter bak meg.

Hvordan kan kroppen være "bedre" når den presterer dårligere?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...