firewater Skrevet 6. april 2009 #81 Skrevet 6. april 2009 Det stiligste med markløft er egentlig at når man er ferdig med å løfte det som skulle løftes så legger man det på plass igjen der man fant det. Man har brukt masse energi men ingenting har skjedd. Det oppsummerer hele Strongman-mentaliteten for meg, "much ado about nothing."
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #82 Skrevet 6. april 2009 Ja, der har du Svend Karlsen, verdens sterkeste mann i 2001. Absolutt et skikkelig mannfolk! Ok, nå har vi i all fall svart på hvit at du tøyser, haha. Det finnes vel ingen som faktisk kan mene at han er definisjonen på et skikkelig mannfolk, i all fall ikke på det bildet der. Han ser jo ut som en eller annen figur fra en tegneserie, som liksom skal være stor og slem og så blir karakteren latterliggjort likevel. Han ser jo ut som en karikaturtegning jo, hihi.
Gjest Gjest_femi_* Skrevet 6. april 2009 #83 Skrevet 6. april 2009 Det stiligste med markløft er egentlig at når man er ferdig med å løfte det som skulle løftes så legger man det på plass igjen der man fant det. Man har brukt masse energi men ingenting har skjedd. Det oppsummerer hele Strongman-mentaliteten for meg, "much ado about nothing."
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #84 Skrevet 6. april 2009 Å være håndverker gjør deg ikke muskuløs, så innlegget faller på egen urimelighet. Hvis man ikke kan markløfte 200kg og benkpresse 150kg er man ikke muskuløs. Man løfter ikke såpass bare ved å veie vilt rundt seg med en hammer. Du kan ingenting om håndtverkeryrker skjønner jeg.... Hvordan tror du bjelker, tendere, plater, panel, tak-ess osv kommer på plass da? Tror du de flyr på plass, så er det bare for snekkeren å kommandere hammeren til å slå et par stifter, så er jobben gjort? Det er nok en del løfting på dem også... Min mann er håndtverker i industrien (ikke snekker). Det meste av det han håndterer i løpet av dagen veier mellom 70 og 90 kg, og det løfter han på i 8-12 timer om dagen... Der er det ikke snakk om ett løft, eller 10-15 skarve repetisjoner! Det er snakk om å løfte 70-90 kg på strak arm 50-100 ganger i løpet av dagen. Det blir det fort muskler ut av. Flotte, naturlige muskler...
Gjest Gjest_gjestemann_* Skrevet 6. april 2009 #85 Skrevet 6. april 2009 Jeg er sterk, ikke så sterk som konservativ mann. Men jeg har nå tatt 160kg i benk, 220 i bøy og 250 i mark på usle 100kg kroppsvekt (180cm høy). Jeg har store armer, fin mage, kraftige skuldre og bra bein. Jeg er rå på slalom, elsker naturen og kunne lett ha gått over nordpolen ( or maybe not). Jeg har til og med snart utdannelse! Samt at jeg jobber med psykisk syke mennesker. Jeg elsker playstation 3 , har drevet med rollespilling i mange år. Elsker bra science fiction og andre særegne filmer. Jeg har dødsbra musikksmak, og liker alt fra Brian Eno og Biosphere, til el caco, pantera og slayer. Jeg er også god på kjøkkenet. Jeg er snill, rettferdig, og fantastisk på alle områder. Jeg er også ydmyk, men ikke akuratt under komposisjonen av dette innlegget. Har omtrent 14cm tiss. Jeg tror nok at hvilken som helst dame hadde valgt meg over en SPINKEL nerd. takk.
firewater Skrevet 6. april 2009 #86 Skrevet 6. april 2009 Selvinnsikt har du derimot veldig lite av, og det går man nok lei av etterhvert. Men for all del, du har evner. Jenter liker riktignok personlighet, men for all del. Napoleon Dynamite-filosofien om at "girls like guys with skills" kan også fungere.
Konservativ Mann Skrevet 6. april 2009 Forfatter #87 Skrevet 6. april 2009 Du kan ingenting om håndtverkeryrker skjønner jeg.... Hvordan tror du bjelker, tendere, plater, panel, tak-ess osv kommer på plass da? Tror du de flyr på plass, så er det bare for snekkeren å kommandere hammeren til å slå et par stifter, så er jobben gjort? Det er nok en del løfting på dem også... Min mann er håndtverker i industrien (ikke snekker). Det meste av det han håndterer i løpet av dagen veier mellom 70 og 90 kg, og det løfter han på i 8-12 timer om dagen... Der er det ikke snakk om ett løft, eller 10-15 skarve repetisjoner! Det er snakk om å løfte 70-90 kg på strak arm 50-100 ganger i løpet av dagen. Det blir det fort muskler ut av. Flotte, naturlige muskler... Man er ikke muskuløs med mindre man er sterk. Man er ikke sterk hvis man ikke drar over 200 i mark og 150 i benk (egentlig ikke da heller, men der går skamgrensen).
Gjest Gjest_gjestemannen_* Skrevet 6. april 2009 #88 Skrevet 6. april 2009 Selvinnsikt har du derimot veldig lite av, og det går man nok lei av etterhvert. Men for all del, du har evner. Jenter liker riktignok personlighet, men for all del. Napoleon Dynamite-filosofien om at "girls like guys with skills" kan også fungere. Joda, jeg har nok selvinnsikt også, til tider så mye at det kan hemme meg i å ta utfordringer, for jeg antar at jeg ikke får det til. Men jeg skrev et innlegg som kun fokuserte på mine gode sider. Jeg har nok flere dårlige også må vite Poenget var at det ikke var særlig hensiktsmessig å utlevere mine dårlige sider. Jeg ville bare vise at mange jenter ofte tar seg til takke med standariserte nerder, altså de tynne og teite. Det finnes mange av oss nerder som både ser bra ut, har store muskler, er tøffe, og som er sosialt kompetente. Innlegget var for øvrig humoristisk skrevet, selv om alt var sant. Synes det også var litt jantete av deg å ikke la meg fortelle om mine gode sider!
Gjest Gjest_gjestemannen_* Skrevet 6. april 2009 #89 Skrevet 6. april 2009 Du kan ingenting om håndtverkeryrker skjønner jeg.... Hvordan tror du bjelker, tendere, plater, panel, tak-ess osv kommer på plass da? Tror du de flyr på plass, så er det bare for snekkeren å kommandere hammeren til å slå et par stifter, så er jobben gjort? Det er nok en del løfting på dem også... Min mann er håndtverker i industrien (ikke snekker). Det meste av det han håndterer i løpet av dagen veier mellom 70 og 90 kg, og det løfter han på i 8-12 timer om dagen... Der er det ikke snakk om ett løft, eller 10-15 skarve repetisjoner! Det er snakk om å løfte 70-90 kg på strak arm 50-100 ganger i løpet av dagen. Det blir det fort muskler ut av. Flotte, naturlige muskler... Nå er vel muskler et definisjonsbegrep. Noen jenter synes at bare man har skinnypack så har man muskler. Som konservativ mann sier, så er man ikke sterk før man drar minst 200 i mark og helst også bøyer 200kg. Det er heller ikke mye å skryte hjem om om du ikke veier minst 95kg på 180cm. Da er man tynnj. Dersom typen din løfter 90kg på stark arm, så er han nok en av verdens sterkeste mennesker, og burde begynne på sirkus. For makan til styrke har jeg aldri hørt om! Selv klarer jeg nok kanskje ikke mer enn 25-30kg på strak arm. Altså, holde en vekt, og løfte den opp fra loddrett posisjon fra siden av kroppen til vannrett posisjon proprsjonalt med gulvet, MED strak arm! Amazing!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #90 Skrevet 6. april 2009 Man er ikke muskuløs med mindre man er sterk. Man er ikke sterk hvis man ikke drar over 200 i mark og 150 i benk (egentlig ikke da heller, men der går skamgrensen). Og sterk er man når man løfter 70-80 kg, 50-100 ganger om dagen! Jeg kan garantere at han er sterkere enn deg, og det har han blitt med mindre enn 25% av tiden du har brukt på treningsstudio. Han trener styrke kun for å unngå skader i forbindelse med jobben, og sterk må man være for å klare jobben hans. Han er veltrent, muskuløs, noe som kombinert med alle de andre positive egenskapene han har, gjør han til den perfekte mann for meg. Det hjelper ikke å ha muskler, hvis det ikke er noe mer der i tillegg...
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #91 Skrevet 6. april 2009 Nå er vel muskler et definisjonsbegrep. Noen jenter synes at bare man har skinnypack så har man muskler. Som konservativ mann sier, så er man ikke sterk før man drar minst 200 i mark og helst også bøyer 200kg. Det er heller ikke mye å skryte hjem om om du ikke veier minst 95kg på 180cm. Da er man tynnj. Dersom typen din løfter 90kg på stark arm, så er han nok en av verdens sterkeste mennesker, og burde begynne på sirkus. For makan til styrke har jeg aldri hørt om! Selv klarer jeg nok kanskje ikke mer enn 25-30kg på strak arm. Altså, holde en vekt, og løfte den opp fra loddrett posisjon fra siden av kroppen til vannrett posisjon proprsjonalt med gulvet, MED strak arm! Amazing! Strak arm over hodet...
Gjest Gjest_gjestemannen_* Skrevet 6. april 2009 #92 Skrevet 6. april 2009 Og sterk er man når man løfter 70-80 kg, 50-100 ganger om dagen! Jeg kan garantere at han er sterkere enn deg, og det har han blitt med mindre enn 25% av tiden du har brukt på treningsstudio. Han trener styrke kun for å unngå skader i forbindelse med jobben, og sterk må man være for å klare jobben hans. Han er veltrent, muskuløs, noe som kombinert med alle de andre positive egenskapene han har, gjør han til den perfekte mann for meg. Det hjelper ikke å ha muskler, hvis det ikke er noe mer der i tillegg... Jaada, vi tror deg vi vet du. Han er heeelt sikkert den perfekte mannen for deg. Fortsett å fortell deg selv det i hvert eneste innlegg du skriver, så blir det sikkert sant en dag! you go! yaaaay. Hvordan kan du garantere at han er sterkere enn noen? Hvor mye veier han? Hvor mye benker han? Hvor mye tar han i markløft, og ikke minst knebøy? Jeg tipper at han tar 100-150-130
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #93 Skrevet 6. april 2009 Jaada, vi tror deg vi vet du. Han er heeelt sikkert den perfekte mannen for deg. Fortsett å fortell deg selv det i hvert eneste innlegg du skriver, så blir det sikkert sant en dag! you go! yaaaay. Hvordan kan du garantere at han er sterkere enn noen? Hvor mye veier han? Hvor mye benker han? Hvor mye tar han i markløft, og ikke minst knebøy? Jeg tipper at han tar 100-150-130 Nope, gjett igjen. Jeg sier ikke at han er sterkere enn alle, men jeg sier at han er sterkere enn konservativ mann, som i flere innelgg har fortalt hvor mye han løfter.
Gjest Gjest_gjestemannen_* Skrevet 6. april 2009 #94 Skrevet 6. april 2009 Nope, gjett igjen. Jeg sier ikke at han er sterkere enn alle, men jeg sier at han er sterkere enn konservativ mann, som i flere innelgg har fortalt hvor mye han løfter. Han tar 300 i mark og 200 i benk? Med bare 25% av tiden i treningsstudio som konservativ mann har? Men da har han jo potensiale til å bli verdens sterkeste mann med litt trening! Og dopingfri og greier! LOL
Gjest Gjest_gjestemannen_* Skrevet 6. april 2009 #95 Skrevet 6. april 2009 Det stiligste med markløft er egentlig at når man er ferdig med å løfte det som skulle løftes så legger man det på plass igjen der man fant det. Man har brukt masse energi men ingenting har skjedd. Det oppsummerer hele Strongman-mentaliteten for meg, "much ado about nothing." Bra argument glipeline. Løpe på tredemølle? Kommer man egentlig særlig langt da? Jogge ute? Du jogger, men du ender opp hjemme, ingenting skjedde. Spinning? Sykle og sykle på samma flekken! Yoga..sitte stille og gjøre øvelser Aerobic? Hoppe rundt på samme plass? MENINGSLØST! Løfte vekter? Opp og ned..akuratt samme prinsipp som all annen trening som ikke har noe med naturopplevelser å gjøre. Synes du bæsja litt i buksa nå jeg..?
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #96 Skrevet 6. april 2009 Han tar 300 i mark og 200 i benk? Med bare 25% av tiden i treningsstudio som konservativ mann har? Men da har han jo potensiale til å bli verdens sterkeste mann med litt trening! Og dopingfri og greier! LOL Ok, så overdriver jeg en smule da... Hva han jobber med er riktig, han løfter så mye hver eneste dag, og at han trener styrke for å forebygge skader er også riktig, men jeg vet ærlig talt ikke hvor mye han løfter i benkpress og markløft. Og ærlig talt: det interesserer meg heller ikke, fordi det forteller ingenting om hvem han er som person. Det er personen som interesserer meg, og som jeg har vært gift med i mange år. Han er sterk, veltrent, og selv om han ikke passer til din og KMs definisjon av muskuløs, så er han faktisk muskuløs i andres øyne også. Og det er der KM har misforstått litt... Han gir uttrykk for at det er muskler, og ingenting annet, som teller, og så klager han over kvinner som ikke faller overende i nesegrus beundring. Men har klarer ikke innse at det er ikke dette kvinner vil ha. De fleste kvinner faller ikke for kropp alene, det må være litt mer der enn bare en god fysikk.
Gjest Gjest_gjestemannen_* Skrevet 6. april 2009 #97 Skrevet 6. april 2009 Ok, så overdriver jeg en smule da... Hva han jobber med er riktig, han løfter så mye hver eneste dag, og at han trener styrke for å forebygge skader er også riktig, men jeg vet ærlig talt ikke hvor mye han løfter i benkpress og markløft. Og ærlig talt: det interesserer meg heller ikke, fordi det forteller ingenting om hvem han er som person. Det er personen som interesserer meg, og som jeg har vært gift med i mange år. Han er sterk, veltrent, og selv om han ikke passer til din og KMs definisjon av muskuløs, så er han faktisk muskuløs i andres øyne også. Og det er der KM har misforstått litt... Han gir uttrykk for at det er muskler, og ingenting annet, som teller, og så klager han over kvinner som ikke faller overende i nesegrus beundring. Men har klarer ikke innse at det er ikke dette kvinner vil ha. De fleste kvinner faller ikke for kropp alene, det må være litt mer der enn bare en god fysikk. Se der ja. Helt enig. Men det som er litt ironisk (amerikansk-ironisk) er at det ofte er de største og sterkeste gutta som er hyggeligst og ofte smartest på et treningsstudio. De litt mindre som kun trener for sixpack biceps er ofte de mest tragiske personene man finner noe sted. Tviler ikke på at typen din er en kjekk fyr, og sikkert veldig praktisk-sterk. Jeg hadde sikkert dødt av å være med han en dag på jobb, og han hadde helt sikkert ikke klart å rikke mine vekter i fra bakken. Men sånn er det jo når man driver med kroppen. Den tilpasser seg det man driver med.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #98 Skrevet 6. april 2009 Se der ja. Helt enig. Men det som er litt ironisk (amerikansk-ironisk) er at det ofte er de største og sterkeste gutta som er hyggeligst og ofte smartest på et treningsstudio. De litt mindre som kun trener for sixpack biceps er ofte de mest tragiske personene man finner noe sted. Tviler ikke på at typen din er en kjekk fyr, og sikkert veldig praktisk-sterk. Jeg hadde sikkert dødt av å være med han en dag på jobb, og han hadde helt sikkert ikke klart å rikke mine vekter i fra bakken. Men sånn er det jo når man driver med kroppen. Den tilpasser seg det man driver med. Jo da, vi er nok enige på de fleste punkt. Og jeg er vet det finnes veldig mange hyggelige og kunnskapsrike "store trente" menn... jeg var sammen med en body-builder en gang i min grønneste ungdom, og jeg møtte veldig mange hyggelige body-buildere da. Men de fleste av dem hadde også interesser utover kropp og å sjekke damer, det er når kropps-fikseringen blir ensidig at det blir problemer. Når det gjelder styrke, ser jeg at både du og KM definerer styrke som: Som konservativ mann sier, så er man ikke sterk før man drar minst 200 i mark og helst også bøyer 200kg. Der er jeg veldig uenig! Jeg har lært at det finnes flere typer styrke: dynamisk, statisk, eksplosiv og utholdende. Den typen styrke vektløftere har, er dynamisk eksplosiv. All styrke fokuseres på ett løft (om gangen), det kreves ikke at vekten holdes over lengre tid (det er vel 30 sekunder om jeg ikke husker feil) og dermed kan vekten også være høyere. Den typen styrke min mann (og de fleste andre) har, er dynamisk og/eller statisk utholdende. Vekten er mindre, fordi det kreves at løftet blir gjentatt over lengre tid, og/eller holdt (statisk) over lengre tid. Eksplosiv og utholdende styrke kan ikke sammenlignes, heller ikke dynamisk og statisk, det er ulike former for styrke. Men du sier jo nesten det samme som jeg sier her: Jeg hadde sikkert dødt av å være med han en dag på jobb, og han hadde helt sikkert ikke klart å rikke mine vekter i fra bakken. Men sånn er det jo når man driver med kroppen. Den tilpasser seg det man driver med. Og dette er jeg enig i også, så da er vi nok ikke så uenige likevel.
Gjest Siempre Tu Skrevet 6. april 2009 #99 Skrevet 6. april 2009 Hehe, dere muskelgutter er jo mer sensitive om kroppen deres enn de fleste 14 år gamle jenter jeg kjenner. Den sterkeste og barskeste mannen jeg vet om veier ca 80 kilo. Han drar jevnlig til asia for å delta i beinharde treningsleire (kampsport), står opp klokka fem hver dag for å trene og har en utrolig karisma og dyktighet. Samtidig er han en godhjertet person og gjør mye innenfor veldedighet. Han minner litt om Bear Grylls i utseende, og er av eventyrertypen. Jeg tror ikke han tar 150 i benkpress, men han er for meg en langt tøffere person enn de fleste styrkeløftere. Hva jobber han som? håndverker faktisk
Gjest Gjest_gjestemannen_* Skrevet 6. april 2009 #100 Skrevet 6. april 2009 Jo da, vi er nok enige på de fleste punkt. Og jeg er vet det finnes veldig mange hyggelige og kunnskapsrike "store trente" menn... jeg var sammen med en body-builder en gang i min grønneste ungdom, og jeg møtte veldig mange hyggelige body-buildere da. Men de fleste av dem hadde også interesser utover kropp og å sjekke damer, det er når kropps-fikseringen blir ensidig at det blir problemer. Når det gjelder styrke, ser jeg at både du og KM definerer styrke som: Der er jeg veldig uenig! Jeg har lært at det finnes flere typer styrke: dynamisk, statisk, eksplosiv og utholdende. Den typen styrke vektløftere har, er dynamisk eksplosiv. All styrke fokuseres på ett løft (om gangen), det kreves ikke at vekten holdes over lengre tid (det er vel 30 sekunder om jeg ikke husker feil) og dermed kan vekten også være høyere. Den typen styrke min mann (og de fleste andre) har, er dynamisk og/eller statisk utholdende. Vekten er mindre, fordi det kreves at løftet blir gjentatt over lengre tid, og/eller holdt (statisk) over lengre tid. Eksplosiv og utholdende styrke kan ikke sammenlignes, heller ikke dynamisk og statisk, det er ulike former for styrke. Men du sier jo nesten det samme som jeg sier her: Og dette er jeg enig i også, så da er vi nok ikke så uenige likevel. Nja. Treningen for å oppnå maksimal styrke er nok litt annerledes enn man kan tro. For det første trener man aldri opp mot maksimal styrke. Det er veldig kompliserte treningspprogrammer som skal følges, uten at jeg skal gå noe inn på det. Cluet er å periodisere og variere øvelser. Man holder aldri en vekt i styrkeløft. Man må imidlertid stoppe vektstangen på brystet under benkpress i ca 2-3 sekunder, men så er det rett opp. I knebøy skal man også "stoppe" når man er under 90grader i kneleddet i et par sekunder, til referee`n gir klarsignal. I markløft skal man bare løfte rett opp, holde i 2-3 sekunder til man får signal, og så slippe vekta rolig ned. Og ja, det er MANGE styrkeløftere som er utrolig usunne, feite, og ikke engang gidder gå fem meter ekstra, og som helt sikkert får livsstilsproblemer før de når 50. Men jeg synes ikke det gjør det de driver med mindre imponerende. Under spekket er det en muskelmasse som man ikke ser hos noen andre mennesker på denne jord. Kroppsbyggere er selvsagt mye penere og se på, mens vektløftere ofte er mye mer allsidige. Jaja, husker ikke en gang hva det var denne tråden handlet om. Tuddelu!
Fremhevede innlegg