Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
En kommentar til den voksende diskusjonen mellom Pjusket og Lotte28: Det har vært forsket veldig mye på hva som er bra for kroppen og helsa av konkrete ting, hva man skal spise og hva man ikke skal spise, men undersøkelser viser at de som lever lykkelig og bekymringsfritt er de som lever lengst og har best helse.

Word! :klappe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
En kommentar til den voksende diskusjonen mellom Pjusket og Lotte28:

Diskuterer vi? Jeg tuller meg litt her med Pjusket, jeg er lykkelig, spiser normalt og variert, mat jeg liker og lever så absolutt ikke på verken sukker ei heller bare på sjokolade..

Endret av Lotte28
Skrevet
Diskuterer vi? Jeg tuller meg..

Nei vi gjør ikke det :)

Skrevet (endret)
Nei vi gjør ikke det :)

Godt vi er enige om noe da :gjeiper: Neida, vi spiser begge mat vi liker, tåler og trives med tror jeg, dog meget forskjellig, sett bort fra pannekaker..

Endret av Lotte28
Skrevet

Jeg mente vel heller dialogen mellom Lotte og Pjusket, litt uheldig med ordvalget, beklager!

Forresten må jeg skrive på noen mandler, ben&jerry's is og pepperkaker og melk på dagsmenyen min :fnise:

Skrevet

Det at humøret stiger noen hakk etter iskrem, det kan jeg skrive under på for å si det sånn! Sitter og nynner julesanger...

Men nå tror jeg jeg skal gå over til å nynne på godnatt-sanger istedenfor. Hadde fridag i dag, men skal jammen meg sier at jeg klarte å slite meg ut i dag også! Trent styrke og trent juleshopping.

Morgendagen er starten på en meget usunn uke med lite trening og endel kos i form av kaker (skoleavslutning, julaften, kos med venner og familie). Dette skal jeg nok fint overleve :) Og inn i 2010 skal jeg gå som en helt ny person, jeg skal legge anoreksiaen bak meg og se på dette året som en erfaring som vil gjøre meg sterkere! (Nok en gang babler jeg meg utenfor diskusjonens grenser.)

Skrevet
Jeg mente vel heller dialogen mellom Lotte og Pjusket, litt uheldig med ordvalget, beklager!

Forresten må jeg skrive på noen mandler, ben&jerry's is og pepperkaker og melk på dagsmenyen min :fnise:

Ingenting å beklage kjære deg!

Godt at du dette kan legge til!! Liker at du koser deg!

Skrevet
Det at humøret stiger noen hakk etter iskrem, det kan jeg skrive under på for å si det sånn! Sitter og nynner julesanger...

Iskrem gjør deg lykkelig

Forskere ved Institute of Psychiatry i London har studert hva som skjer i menneskehjernen når vi spiser vaniljeiskrem, og ifølge rapporten er et eneste slikk nok til å sette i gang prosesser som gjør at vi føler oss lykkelige. Iskrem stimulerer nemlig hjernens «gledessenter», nærmere bestemt orbitofrontal cortex i pannelappen.

Skrevet
Iskrem gjør deg lykkelig

Forskere ved Institute of Psychiatry i London har studert hva som skjer i menneskehjernen når vi spiser vaniljeiskrem, og ifølge rapporten er et eneste slikk nok til å sette i gang prosesser som gjør at vi føler oss lykkelige. Iskrem stimulerer nemlig hjernens «gledessenter», nærmere bestemt orbitofrontal cortex i pannelappen.

Tviler ikke et sekund :)

Skrevet

- To pepperskiver og et glass skummet melk.

- To skiver ristet grovbrød med brunost.

- Litt sjokoladeglasur (lagde sjokoladekake i går)

- Middagsrester fra i går; pølsegryte med ris.

- En cappuccino.

- Taco

- To pepperskiver, to serinakaker og en kokosbolle.

- Litt mer taco.

- En kindersjokolade, to gulrøtter og et glass soyamelk.

Skrevet

1 knekkebrød med brunost

1 center sjokolade

1 200g freia melkesjokolade

Skrevet
1 knekkebrød med brunost

1 center sjokolade

1 200g freia melkesjokolade

:dåne:

Skrevet

Jeg var relativt klein i dag tidlig (med andre ord, så var lørdagen skikkelig usunn :sjenert: ).

Frokost: To glass mozell light, en neve seigmenn

Lunsj: To rugsprø med makrell i tomat, en klementin

Middag: Kyllinggryte med masse grønnsaker

Dessert: En smultring, en risbolle, fire goro

Skrevet

16.00 (frokost) 2 bagetter med ost å paprika

mellom: mix av julekaker

20.30 kvels/middag: kjøttboller i hvit saus m grønnsaker og skjell

lite mat i dag pga sov leeenge:)

Gjest Gjest_lille_*
Skrevet

tre fiberrik med ost og skinke

laks med aspergesbønner, brokkoli og saus

en pose ifa

et sjokoladekakestykke (utensukker)

to fiberrik med ost o skinke

Skrevet

2 brødskiver med smør, sennep og sylte

1 daddel

21 sjokoladebiter

ca 5 baconcrisp med dipp

1 pizza med kjøttboller og ananas + rømmedressing

Skrevet

Frokost: Havregrøt med kanel, en halv banan og lett syltetøy

Lunsj: 1 polarbrød extreme med et kokt egg og paprika + en klementin

MM: Et eple og 3 pepperkaker

Middag: Grønnsakswok med quornfilet og woksaus + en klementin til "dessert"

+ Lakerol og sukkerfri julebrus

Tror det blir mager vaniljekesam med litt musli til kvelds :)

Skrevet

Bokhvetegrøt

Bulgurgryte (av spelt) i tomatsaus med masse grønnsaker

Nå blir det stekt basmatiris og tomater i curry :)

Skrevet
:dåne:

:fnise: Hehe, hvorfor er jeg ikke overrasket over denne reaksjonen.

Skrevet
:fnise: Hehe, hvorfor er jeg ikke overrasket over denne reaksjonen.

:fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...