Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvorfor MÅ man spise ekstra godt for å ha en fin jul? Jeg sier ikke at man ikke skal kose seg i jula, jeg sier bare at man kan ha en alle tiders jul selv om man ikke gjør det.

Selvfølgelig MÅ man ikke det, var ikke slikt ment, men julen inkl. bare mange besøker, kaker, middager osv. ihvertfall for meg da, var ikke meningen å påstå noe som ikke er sant..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- To ryvita med tunfisksalat. Et glass soyamelk.

- Et ryvita med tunfisksalat.

- En kaffe mocca.

- Et lite glass iskaffe latte.

- Lasagne med lettrømme.

- Div julekaker og litt konfekt.

- En skive rullepølse og en lefse med søst på.

- En julebrus.

God jul alle sammen :) :)

Skrevet
Selvfølgelig MÅ man ikke det, var ikke slikt ment, men julen inkl. bare mange besøker, kaker, middager osv. ihvertfall for meg da, var ikke meningen å påstå noe som ikke er sant..

Så absolutt, jeg ville bare påpeke at jeg har en like fin jul uansett om jeg spiser linseburger eller ribbe, eller om jeg knasker på en selleri istedet for potetgull :)

Skrevet
Så absolutt, jeg ville bare påpeke at jeg har en like fin jul uansett om jeg spiser linseburger eller ribbe, eller om jeg knasker på en selleri istedet for potetgull :)

Jeg mener all mat, ikke bare sukker, fettholdig, om du koser deg med linser og stangselleri, så er jo det hva jeg mener er en del av julen!! MAT EN LIKER OG KOSER SEG MED!!

Skrevet
Jeg mener all mat, ikke bare sukker, fettholdig, om du koser deg med linser og stangselleri, så er jo det hva jeg mener er en del av julen!! MAT EN LIKER OG KOSER SEG MED!!

Jeg koser meg med mat HVER DAG :nigo:

Skrevet
- En skive rullepølse og en lefse med søst på.

God jul alle sammen :) :)

God jul til deg også, men hva er søst??

Skrevet

Å, er det noe ala gomme montro?

Skrevet

Kullbiter fra ovnen etter råd fra legevakta, HURRA for "mild" omgangssyke!!!!

Skrevet
Jeg koser meg med mat HVER DAG :nigo:

Hehe, gjør jeg også, men jeg tåler heldigvis masse av julesnacksen og den spiser jeg ikke hver dag, ikke at jeg ikke kunne gjort det, men må spare litt til julen også da :fnise:

Skrevet
Kullbiter fra ovnen etter råd fra legevakta, HURRA for "mild" omgangssyke!!!!

HÆ?

Skjedde med kulltabletter da?? Hvor gammel er legen din stakkars deg..

Skrevet

Å, er det noe ala gomme montro?

Søst

Tror det er litt likt gomme ja. Aldri smakt gomme.

Skrevet
HÆ?

Skjedde med kulltabletter da?? Hvor gammel er legen din stakkars deg..

Jeg er totalt innesnødd :( :( :( :( Kommer ingen vei... Kjørte fast bilen lenger nede i veien her på vei til apoteket. Selv med splitter nye vinterdekk skled vi sidelengs ned bakken og havna i grøfta. Fysj, dette funker ikke. Så til nød, får jeg spise gammalt brennverk fra ovnen, herliget så fælt dette smaker..!

Har du noen tips til hva annet jeg kan spise, som fortsatt holder magen rolig? Jeg er såå sulten..

Skrevet
Søst

Tror det er litt likt gomme ja. Aldri smakt gomme.

I gomme er det:

8 liter søt melk

1 liter sur fløte

1 liter sur melk eller saup

kandissukker eller 1 kopp sukker brunet til karamell

1 kopp sukker litt kanel.

Veldig godt på brødskiva (dog ut fra oppskriften ser det helt forjævlig ut), minner meg om barndommen :)

Skrevet
Jeg er totalt innesnødd :( :( :( :( Kommer ingen vei... Kjørte fast bilen lenger nede i veien her på vei til apoteket. Selv med splitter nye vinterdekk skled vi sidelengs ned bakken og havna i grøfta. Fysj, dette funker ikke. Så til nød, får jeg spise gammalt brennverk fra ovnen, herliget så fælt dette smaker..!

Har du noen tips til hva annet jeg kan spise, som fortsatt holder magen rolig? Jeg er såå sulten..

Tørre lyse kjeks, loff, lett mat som ikke trenger at magen "arbeider"..

Skrevet

Hva har du i hus da? Regner ikke med at du kommer deg noe sted for å handle. Har du hvit ris? Det er godt for magen :)

Skrevet

Jeg har 4 pakker med marie kjeks, som jeg egentlig skulle glede noen andre med, funker det? Ris har jeg dessverre ikke.. Åh, håper de får slept opp bilen min i morgen, så jeg kommer meg rundt. Snille naboen skulle prøve å hjelpe. Skulle jo helst hatt hest og kjerre merker jeg.

Skrevet
I gomme er det:

8 liter søt melk

1 liter sur fløte

1 liter sur melk eller saup

kandissukker eller 1 kopp sukker brunet til karamell

1 kopp sukker litt kanel.

Veldig godt på brødskiva (dog ut fra oppskriften ser det helt forjævlig ut), minner meg om barndommen :)

Ser ut som det er litt det samme ja, i søst er det rosiner også. Høres ikke så godt ut når man ser oppskrift og fremgangsmåte nei.. Søst er vel sprekt melk. Men er overraskende godt :)

Skrevet
Skal ikke kommentere julematen din, men kan du ikke feks. lage en kålrotstappe, det er noe jeg spiser mest av under middagen på julaften, samt poteter med masse fett over :popcorn:

Så bra at du har funnet en risengrynsgrøt du kan spise, det er ett must for meg å spise dette som formaiddagsmat sammen med familien på julaften, da har mamma puttet en skrelt mandel oppi og kjøpt sjokoladenisse som finneren får :popcorn:

Må holde tradisjonene vedlike, selv om barna er over 20 år alle fire :fnise:

Vi holder også tradisjonen med madel i grøten ved like, men her i huset får både min bror og jeg premie uansett. Jeg liker ikke marsipan, så hvis jeg vinner får han den av meg, og han gir meg sjokoladen som er kjøpt inn i tilfelle jeg vinner. :fnise:

Våre forledre har også for vane å gi oss premien. :) I fjor fant jeg mandelen. :opplyser:

Skrevet

Det er utrolig slitsomt å "måtte" tenke på kalorier på selveste julaften og rundt juletider, men det er slike "kosetider" som er vanskelige sånn sett.

Har spist ganske ensformig mat i dag egentlig:

En sjokoladebit

En brødskive med ost og skinke, en halv med fiskepudding og en halv med makrell i tomat

Et eple og noen mandler

Nøtter og tørket frukt, 2 klementiner

Et rugsprø med potetsalat, et halvt med brunost og et halvt med fiskepudding

Nøtter og tørket frukt og et eple

Har lyst til å bare spiiiiise :P Hoho.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...