paintarainb0w Skrevet 24. desember 2009 #6721 Skrevet 24. desember 2009 - Grønnsaksomelett med knekkebrød og salat - Skyr - 2-3 klementiner - Julemiddag med marinert quornfilet, kålrabistappe, rødkål, hvitløksbrød, rosenkål osv. - Masse julekaker, godteri, sjokolade, tørket frukt, nøtter osv Off, kommer nok til å legge på meg masse denne julen :gjeiper:
Safira Skrevet 24. desember 2009 #6722 Skrevet 24. desember 2009 Frokost: En halv grov baguett med lett gulost, en halv grapefrukt Lunsj: Litt havregrøt med kanel og rosiner Mellom: Tre biter hjemmelaget konfekt, en pepperkake Middag: En halv skive med røkelaks og eggerøre, kalkun, en liten potet, saus, tyttebærsyltetøy, en skje waldorfsalat, grønnsaker Dessert: To ss riskrem med litt rød saus, noen biter sjokolade, fire biter marsipan, to sirupsnipper
2010 Skrevet 25. desember 2009 #6723 Skrevet 25. desember 2009 frokost: en grov brødskive med eggesalat mellom; rn grov skive med eggesalat Middag: pinne kjøtt, 1 potet , hvit saus etter middag: karamell kake nattmat: iskake:) litt snop drikke til maten : Cider
Gjest Frosk Skrevet 25. desember 2009 #6724 Skrevet 25. desember 2009 I går: to brødskiver med ost, klementiner, valnøtter, ananasjuice, risengrynsgrøt, kransekake, nøttestek, kålrabistappe, poteter, uanstendige mengder riskrem med hjemmelaget bringebærsaus , x antall hjemmelagde , cola... har sikkert momset i meg noe jeg har glemt nå, også
lilla91 Skrevet 25. desember 2009 #6725 Skrevet 25. desember 2009 Ikke noe middag enda? God mat trenger ikke være usunnt og stappfull av kalorier, ville du slappet av mer og kost deg hvis du visste at maten ikke var "feil"? Hmm, det ville kanskje vært en smule lettere, men ikke nevneverdig forskjell. jeg har bare fått en sperre i hodet som gjør at jeg er redd for kalorier generelt. :S Det er for eksempel ikke så lett for meg å se på en pose småsulten som nøtter, og ikke kalorier, hvis du skjønner. Jeg merker selv at jeg har et forvrengt bilde av matvirkeligheten og i går oppdaget jeg at det å spise SUPERmasse på en dag (3000 kcal eller noe) faktisk er så uvirkelig at det for meg ser ut som verdens undergang - noe det egentlig ikke er, men prøv å overbevise meg 100 % om det liksom... Noe i meg liker å være sulten og holde med sulten, bare fordi at jeg stadig har et emosjonelt hunger, og det å ikke spise da er å være "flink". :S Men jeg må si at generelt merker jeg mindre og mindre til spiseforstyrrelsen, bare noen tanker som sitter igjen, føles godt å få skrevet de ned og fått respons på de Det gjør jeg helt klart. Keep up the good work, LotteTjueåtte, DU er nok en stor trøst og trygghet for mange som overfører slitsomme tanker og følelser til matveien, og ikke helt vet hvordan de skal takle det Indeed! Jeg vet ikke om det er psykologens eller Lottes ord som har hjulpet meg til å komme så langt som jeg har kommet i dag.
2010 Skrevet 25. desember 2009 #6726 Skrevet 25. desember 2009 rundstykke til frokost med egge salat koldtbor til middarød gele til kvelds blir det nåkk en shake:) Noen andre som blir sløve av all maten i julen? føler meg helt proppet og sløv jeg=/
Pjukset Skrevet 25. desember 2009 #6727 Skrevet 25. desember 2009 Hmm, det ville kanskje vært en smule lettere, men ikke nevneverdig forskjell. jeg har bare fått en sperre i hodet som gjør at jeg er redd for kalorier generelt. :S Det er for eksempel ikke så lett for meg å se på en pose småsulten som nøtter, og ikke kalorier, hvis du skjønner. Jeg merker selv at jeg har et forvrengt bilde av matvirkeligheten og i går oppdaget jeg at det å spise SUPERmasse på en dag (3000 kcal eller noe) faktisk er så uvirkelig at det for meg ser ut som verdens undergang - noe det egentlig ikke er, men prøv å overbevise meg 100 % om det liksom... Noe i meg liker å være sulten og holde med sulten, bare fordi at jeg stadig har et emosjonelt hunger, og det å ikke spise da er å være "flink". :S Men jeg må si at generelt merker jeg mindre og mindre til spiseforstyrrelsen, bare noen tanker som sitter igjen, føles godt å få skrevet de ned og fått respons på de Spiseforstyrrelser er ikke noe man haster seg ut av, det er en dag av gangen (og noen ganger 1 time av gangen). Jeg syns du er kjempeflink, og jeg lover deg at fortsetter du sånn her, vil du få et normalt forhold til mat igjen.
Chanel.No5 Skrevet 25. desember 2009 #6728 Skrevet 25. desember 2009 Off, kommer nok til å legge på meg masse denne julen :gjeiper: Det er ikke mellom jul og nyttåren de ekstra kiloene kommer, men mellom nyttår og jul Det er snakk om en liten uke med kos. Ta deg noen gode spaserturer med familie eller venner, kanskje en økt på treningssenter, så kompanserer du litt opp om det hjelper litt på samvittigheten mtp. inntaket av god mat og drikke. For mitt vedkommende så nyter jeg det bare
Chanel.No5 Skrevet 25. desember 2009 #6729 Skrevet 25. desember 2009 Frokost: En halv grov baguett med lett gulost, en halv grapefrukt Lunsj: Litt havregrøt med kanel og rosiner Mellom: Tre biter hjemmelaget konfekt, en pepperkake Middag: En halv skive med røkelaks og eggerøre, kalkun, en liten potet, saus, tyttebærsyltetøy, en skje waldorfsalat, grønnsaker Dessert: To ss riskrem med litt rød saus, noen biter sjokolade, fire biter marsipan, to sirupsnipper Var dette det du klarte å trøkke i deg? Du har mye å lære gitt :gjeiper:
Gjest sørlandsjente Skrevet 25. desember 2009 #6730 Skrevet 25. desember 2009 Et eple En Mandarin En porsjon med julemiddag (2 poteter, 1 karbonade, 1 stykke hvit kjøttpølse, ett stykk ribbe og _mye_ saus) Et stort hjemmelaget kjeks En tykk loffskive med kalkunskinke
Chanel.No5 Skrevet 25. desember 2009 #6731 Skrevet 25. desember 2009 Indeed! Jeg vet ikke om det er psykologens eller Lottes ord som har hjulpet meg til å komme så langt som jeg har kommet i dag. For en julegave Dette tror jeg er det nydeligste noen har sagt om/til meg på så lenge jeg kan huske! Men grunner er DU!! Det er din flotte kamp pg seier over spiseforstyrrelsen som gjør at du er kommet der du er og at du vil komme lenger og lenger!!
Pjukset Skrevet 25. desember 2009 #6732 Skrevet 25. desember 2009 Speltmusli og rismelk Risotto av stekt ris i curry/gurkemeie, brokkoli, squash, spinat, og tomatsaus Har nå spist meg kvalm på eks antall steinharde spelt-vaffler og jordbær
Chanel.No5 Skrevet 25. desember 2009 #6733 Skrevet 25. desember 2009 rundstykke til frokost med egge salat koldtbor til middarød gele til kvelds blir det nåkk en shake:) Noen andre som blir sløve av all maten i julen? føler meg helt proppet og sløv jeg=/ Jeg hadde også blitt sløv av så lite mat.. Om ikke du spiste sinnsykt mye på koldtbordet, sånn flere måltider i ett da..
Chanel.No5 Skrevet 25. desember 2009 #6734 Skrevet 25. desember 2009 Spiseforstyrrelser er ikke noe man haster seg ut av, det er en dag av gangen (og noen ganger 1 time av gangen). Jeg syns du er kjempeflink, og jeg lover deg at fortsetter du sånn her, vil du få et normalt forhold til mat igjen. Kunne ikke vært mer enig!!! Bare gjør som du nå gjør, dette går en vei Lilla91 - DIN VEI!!
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 25. desember 2009 #6735 Skrevet 25. desember 2009 To yoghurter med vanilje og mango. To epler Foccatiabrød med philadelphia og paprika Laks med poteter, Hollandaisesaus, poteter, agurk, gulrot, rømme. Jus og vann med bobler til. Et kakestykke Lefser En halv klementin
2010 Skrevet 26. desember 2009 #6736 Skrevet 26. desember 2009 Jeg hadde også blitt sløv av så lite mat.. Om ikke du spiste sinnsykt mye på koldtbordet, sånn flere måltider i ett da.. nei, ble faktisk ikke så mye.klarte å få i meg Litt pasta salat og en skive med reker. Føler meg mett etter gårsdagens julemiddag:/
venus_ Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #6737 Skrevet 26. desember 2009 I går: - En cappuccino (ikke lenger fra pulver, fikk melkeskummer i julegave ) - Julefrokost; hjemmelagde rundstykker med julesild, tomatsild, syltaflesk og sennep. En lefse med søst. Et glass soyamelk. - Rester fra julemiddagen. - En cappuccino. - Et stykke ostekake og en krumkake. Og en del konfekt og sjokolade gjennom dagen.
Safira Skrevet 26. desember 2009 #6738 Skrevet 26. desember 2009 Var dette det du klarte å trøkke i deg? Du har mye å lære gitt :gjeiper: Julemat er skummelt :gjeiper: I går: (sen) frokost: En halv grapefrukt, en fiberrik tranebær med lettere gudbrandsdalsost, fire cherrytomater, en liten neve grønne druer Lunsj: Fire pepperkaker med glasur, to sirupsnipper Middag: En bit ribbe, en medisterkake, en bit julepølse, en potet, tyttebærsyltetøy, litt brun saus Dessert: Vaniljeis med varme bær, fem biter konfekt, en neve sørlandschips
Gjest Gerd Skrevet 26. desember 2009 #6739 Skrevet 26. desember 2009 Du kan spise så mye du vil uten å bli tjukk. her er link: bli tynn
Pjukset Skrevet 26. desember 2009 #6740 Skrevet 26. desember 2009 Du kan spise så mye du vil uten å bli tjukk. her er link: bli tynn Spiseforstyrrelser er ikke en forfengelighetsgreie, det er dypere følelsesmessige årsaker.
Fremhevede innlegg