Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvorfor spiser du så lite og ensidig?

Spurt om det samme flere ganger selv uten noe respons..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pølse og makaroni. Hater å lage mat til bare meg selv.

Skrevet
I går:

4 linseburgere, 1 avokado, 1/2 agurk, og blomkålpurè av 1 blomkålhode

Må nesten prøve disse burgerene dine engang, men jeg MÅ ha brød også da, men det går vel??

Skrevet
Ja, ser den. Kjenner det samme selv. Menmen, da blir det bare godt når kostholdet omsider går tilbake til normalen. :)

Enig der.. :sjenert: Hmmm.. eller ikke.. Liker kaker og sjokolade bedre enn brødskiver med hvitost da.. :fnise:

Skrevet

Alt du har spist på en hel dag? Frokost og lunsj er nå ikke noen måltider som er uvanlige å lage samt spise alene da..

Enig at det er kjedelig noen ganger, men jeg synes samtidig det er ganske greit å alltid få det jeg vil ha da, uten noe diskusjon :fnise:

Skrevet
også har jeg spist masse sjokolade og pepperkaker :)

Jul smaker godt :popcorn:

Skrevet (endret)
Spurt om det samme flere ganger selv uten noe respons..

Hmm, ja det skal ikke være lett! hehe..

Jeg liker å lage mat til meg selv, for jeg er et skikkelig middagsmenneske! Men pølse og makaroni er jo kjempegodt det, så lenge det ikke blir flere ganger i uken, hehe. :)

Enig der.. :sjenert: Hmmm.. eller ikke.. Liker kaker og sjokolade bedre enn brødskiver med hvitost da.. :fnise:

Hihi, ja du sier noe der :fnise: Synes egentlig brødskive til tider kan være grusomt kjedelig. Likte veldig godt havregrøt, men ble lei av å stå og koke i kjele for hver gang. Har jo ikke mikro. Men det skal det bli endringer på nå når økonomien endelig bedrer seg for meg. :)

Så var det dagen i dag:

Frokost: To grove rundstykker med syltetøy

"lunsj": Et rugsprø med ost og skinke

Middag: En stor porsjon med kylling i karri med fullkornsris, paprika, gulrot, babymais og nanbrød :spise:

"mellom": to-tre gafler med rester fra middagen :sjenert:

Kvelds blir: Hjemmelaget smoothie :)

Endelig en god dag! Vel,jeg ble nok litt for mett av middagen, menmen. :)

Endret av Teriyaki
Skrevet

Hittil:

* Smoothie av 1 banan, stort krus frosne jordbær, 1/2 krus frosne blåbær, yoghurt, appelsinjuice, 1 ss linfrøolje

* Et nybakt grovt rundstykke med ost, ananasjuice

* Eple, liten neve valnøtter

* To stykker veggispizza

* Eple

* To grove knekkebrød med ost

Skrevet (endret)
Endelig en god dag! Vel,jeg ble nok litt for mett av middagen, menmen. :)

Kan ikke lyve på meg at jeg er tilbake med mandagskosthold som deg her :fnise:

Men, har man ferie skal man nyte den!!

Det må nå virkelig være lov å spise seg god og mett på en slik god middag da!! :popcorn:

Ang. havregrøten så forstår jeg deg godt, hadde nok ikke giddet om jeg ikke hadde micro..

Er selv ikke noe videre middagsmenneske jeg, så mine middager er ofte bakst fra bakeri, favoritten er lyse scones med rosiner og de har jeg smør på, smaker himmelsk, bananmuffins, kesamlapper, grove pannekaker, rundstykker med godt pålegg osv. Liker å lage maten, men tar heller å baker noe(da prøver jeg å lage litt sunnere varianter med grove produkter og skikkelig næring) fremfor vanlig middag..

Endret av Lotte28
Skrevet

Spelt-musli med rismelk

150 gram speltkjeks med tomatsmak fra Helios

0,5 l Cocos juice

Bruchetta av 4 skiver ezekielbrød

Skrevet
Spelt-musli med rismelk

150 gram speltkjeks med tomatsmak fra Helios

0,5 l Cocos juice

Bruchetta av 4 skiver ezekielbrød

Respekt av at du klarer drikke cocosjuice, jeg prøvde kokos te engang og ble så kvalm at jeg aldri har klart noe med kokos-smak siden :fnise:

Men jeg kunne spist og kost meg med all maten du har spist i dag!! :fnise:

Skrevet (endret)
Kan ikke lyve på meg at jeg er tilbake med mandagskosthold som deg her :fnise:

Men, har man ferie skal man nyte den!!

Det må nå virkelig være lov å spise seg god og mett på en slik god middag da!! :popcorn:

Ang. havregrøten så forstår jeg deg godt, hadde nok ikke giddet om jeg ikke hadde micro..

Er selv ikke noe videre middagsmenneske jeg, så mine middager er ofte bakst fra bakeri, favoritten er lyse scones med rosiner og de har jeg smør på, smaker himmelsk, bananmuffins, kesamlapper, grove pannekaker, rundstykker med godt pålegg osv. Liker å lage maten, men tar heller å baker noe(da prøver jeg å lage litt sunnere varianter med grove produkter og skikkelig næring) fremfor vanlig middag..

Jeg har også ferie, helt til 6 januar. Men jeg er sikkert litt mer opphengt i å spise sunt enn deg (missforstå meg rett). Du er jo noen år eldre enn meg og selv om jeg anser meg som avslappet ifh. til mat så har jeg en litt streng samvittighet. Nå følte jeg at jeg måtte tilbake til det vanlige kostholdet og jeg måtte tilbake til treningssenteret fordi at etter x antall dager blir jeg mer og mer misfornøyd med å spise usunt. Har dessuten gått ned et kg siden jeg ble syk for snart to uker siden, og det er ikke fettet det har blitt mindre av. Så tror faktisk jeg har mistet muskelmasse, noe jeg irriterer meg grønn over siden det er noe jeg har jobbet for. Selv om store deler av motivasjonen for trening er av helsemssige årsaker, spesielt ifh. til å holde astmaen i sjakk, så er jeg veldig opptatt av å se bra, slank og trent ut. Mest for min egen del, for når jeg føler meg fin så får meg utrolig mer selvtillitt, noe jeg trenger fordi jeg egentlig har veldig dårlig selvtillitt.

Derfor bestemte jeg meg for å legge julen bak meg. Men nå er det jo snart nyttårsaften, og den dagen er en total fridag det også!! :)

Uff ja, middagen var kjempegod! Ribbe og sånt er godt det, men jeg er mye mer glad i indisk, mexikansk, thailandsk, hjemmelagde, sterke kjøttkaker, wok og slike ting. På julaften spiste jeg tre små ribbestykker (de blir små, for jeg skraper alltid av alt av fett, synes det er ekkelt å tygge), to poteter, litt gulrøtter og saus. Gjorde meg ikke i nærheten av så mett som jeg ble av den deilige middagen i dag! :)

Endret av Teriyaki
Skrevet
Respekt av at du klarer drikke cocosjuice, jeg prøvde kokos te engang og ble så kvalm at jeg aldri har klart noe med kokos-smak siden :fnise:

Men jeg kunne spist og kost meg med all maten du har spist i dag!! :fnise:

Cocosjuice og te med kokos-smak tror jeg ikke helt kan sammenlignes :) Jeg rynka litt på nesa første slurken jeg prøvde av denne juicen, men nå syns jeg den er så fantastisk god. Dette er min brus!

:gjeiper:

Skrevet
Jeg har også ferie, helt til 6 januar. Men jeg er sikkert litt mer opphengt i å spise sunt enn deg (missforstå meg rett).

Missforstått helt rett :gjeiper:

Så lenge du kan å kose deg i tillegg så ser jeg ingen grunn til å ville ha ett stikt kosthold i hverdagen. Normalt det, gjør det selv, men er glad i å kose meg når helgene, feriene og feiringer er der!

Og ang. nyttårsdagen så må du nå klare dra den til og med 1. nyttårsdag da.. :fnise:

Skrevet
Cocosjuice og te med kokos-smak tror jeg ikke helt kan sammenlignes :) Jeg rynka litt på nesa første slurken jeg prøvde av denne juicen, men nå syns jeg den er så fantastisk god. Dette er min brus!

:gjeiper:

Hehe, ananas juice synes jeg er meget godt, kunne hatt det som min brus om jeg ikke hadde en brus jeg er glad i og som faktisk er brus :fnise: Solo Pasjon er den eneste brusen jeg liker..

Skrevet
Hehe, ananas juice synes jeg er meget godt, kunne hatt det som min brus om jeg ikke hadde en brus jeg er glad i og som faktisk er brus :fnise: Solo Pasjon er den eneste brusen jeg liker..

Ananas og annen fruktjuice rører jeg ikke. Hadde jeg kunnet drukket brus så er det solo som er min o store favoritt :nigo:

Du får forøvrig cocos juice med fruktsmak også, kanskje du liker det :gjeiper:

Skrevet
Ananas og annen fruktjuice rører jeg ikke. Hadde jeg kunnet drukket brus så er det solo som er min o store favoritt :nigo:

Du får forøvrig cocos juice med fruktsmak også, kanskje du liker det :gjeiper:

Du hadde garantert likt Solo Pasjon!

Er det helsekosten du kjøper disse i?

Skrevet
Du hadde garantert likt Solo Pasjon!

Er det helsekosten du kjøper disse i?

Nei, jeg liker ikke solo pasjon!

Jepp, kjøper på helsekosten :)

Skrevet
Nei, jeg liker ikke solo pasjon!

Jepp, kjøper på helsekosten :)

Jeg mente om du drakk brus :jepp:

Er vel dyre disse da??

Skrevet
Jeg mente om du drakk brus :jepp:

Er vel dyre disse da??

Jeg har da smakt solo pasjon ;)

Ja de koster flesk, 49 kr eller noe sånt.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...