Chanel.No5 Skrevet 28. desember 2009 #6801 Skrevet 28. desember 2009 Jeg har da smakt solo pasjon Ja de koster flesk, 49 kr eller noe sånt. Hehe, oki da!! Hjellpes, tror jeg holder meg til vanlig brus jeg, til den prisen så får jeg 3 solo :gjeiper:
Pjukset Skrevet 28. desember 2009 #6802 Skrevet 28. desember 2009 Hehe, oki da!! Hjellpes, tror jeg holder meg til vanlig brus jeg, til den prisen så får jeg 3 solo :gjeiper: Koster å være sunn
Chanel.No5 Skrevet 28. desember 2009 #6803 Skrevet 28. desember 2009 Koster å være sunn Så absolutt!! koster å være kar i dette landet :gjeiper:
Teriyaki Skrevet 28. desember 2009 #6804 Skrevet 28. desember 2009 Missforstått helt rett :gjeiper: Så lenge du kan å kose deg i tillegg så ser jeg ingen grunn til å ville ha ett stikt kosthold i hverdagen. Normalt det, gjør det selv, men er glad i å kose meg når helgene, feriene og feiringer er der! Og ang. nyttårsdagen så må du nå klare dra den til og med 1. nyttårsdag da.. 1. nyttårsdag er dagen derpå, så da kan du tro det går kun i usunne matvarer Ja, det er klart målet er alltid et godt kosthold i hverdagen. Men selv om jeg av og til unner meg noe usunt i hverdagene, så får jeg dårlig samvittighet for det. Men man må jo tenke på helheten. Det er ikke den lille sjokoladen man kanskje unnet seg en onsdags kveld, som evt. gjør at man legger på seg. Det er jo hvordan man spiser generelt. Det er vel akkurat den delen jeg gjerne skulle vært litt mer avslappet på. Men er redd for at dersom jeg hadde blitt avslappet på det, så hadde det blitt til at jeg unnet meg for mye. Jeg er usansynlig glad i mat!
Teriyaki Skrevet 28. desember 2009 #6805 Skrevet 28. desember 2009 Så absolutt!! koster å være kar i dette landet :gjeiper: Huff, ja..Du har rett i at det er dyrt å være sunn. Irriterer meg grønn over hvor billig et "usunt" måltid fra butikken kan være, mens vil man kjøpe f.eks. mat til wok, så blir det plutselig ikke like billig. Grønnsaker og kylling/kalkun er alt for dyrt!
Gjest Numi ikke innlogget Skrevet 28. desember 2009 #6806 Skrevet 28. desember 2009 Frokost: - 2 brødskiver med vossafår - 1 glass melk Mellom: - Litt sjokolade - 1 halv klementin - 1 julebrus Middag: - 1 potet - Eggekake med flesk - Mandelpudding med bringebærsaus til dessert - 1 lite glass cola Mellom: - Litt sjololade - 1 lite glass cola Kvelds: - 2 brødskiver med vossafår - 1 glass melk Mellom: - Chips - Noen små glass cola
fj95 Skrevet 28. desember 2009 #6807 Skrevet 28. desember 2009 Frokost: Fitness fruits m/ 2 dl lettmelk (verdens dårligste) Lunsj: 1 iskaffe mocca Middag: 1 porsjon Svinefilé vindaloo Kvelds: 1 brødskive med Philadelphia 1 yoplait blåbæryoghurt 0,0%
Safira Skrevet 28. desember 2009 #6808 Skrevet 28. desember 2009 Frokost: Iskaffe med 50-50% vann og skummetmelk, en neve rosiner Lunsj: En banan, noen mandler, en pepperkake med glasur Middag: En kyllingfilet, litt ris og currysaus, salat Dessert: Et stykke sjokoladekake med varme bringebær, en tørket aprikos Kvelds: Et eple, en klementin
Gjest Miam Skrevet 28. desember 2009 #6809 Skrevet 28. desember 2009 Hmm, jeg har HELT glemt å spise klementiner siste dagene! Må spise mange i morgen! -Tre husmann med gräddost (NAAMM er den osten!) -Et glass appelsinjuice -To kneipskiver med gräddost (huff, så ensidig ) -Flere krus med iskaldt vann fra dispenseren på jobb. Mmm -En smææææsj -En god del halsdrops -Sølvextra-tyggis -En stor talerken med wok (fullkornsrispakken, den lilla. Kjempegod!) med strimlet svinekjøtt. -Nesten to glass Mozell. Huff, for mye syreholdige drikker i dag. -Et par saltsild Litt rotete matdag i dag, grunnet plutselig tur på jobb i 8 timer! Hehe I morgen er det hjemmelaget pizza på menyen, faktisk! Man må ikke spise ribbe og sånt hele jula, heldigvis
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. desember 2009 #6810 Skrevet 28. desember 2009 wow... nesten sånn at en får prestasjonsangst av å lese kor sunn folket er...... siden det er jul og høytid, så går det mye i søppelmat, eller mandariner bare..... håper at jeg etter høytida klarer å legge meg på den sunne sti... skal i alle fall ikke kjøpe søppelmat, da blir det enklere... håper jeg da....
Gjest Gjest_Mariell_* Skrevet 28. desember 2009 #6811 Skrevet 28. desember 2009 - Fullkornspita med salat, cottage cheese og tacosaus - Et eple - Toro tomatsuppe med div. grønnsaker - Ca. 300 gr smågodt på kino Har ferie, så jeg koser meg . Får begynne å tenke på sunnhet og kosthold igjen etter nyttår, er herlig å ta en pause fra kaloritelling.
Fandenivoldsk Skrevet 29. desember 2009 #6812 Skrevet 29. desember 2009 (endret) I dag har jeg både spist druer, soyapølse og litt grønnsaker! Og 2 stk næringsdrikk litt stolt Endret 29. desember 2009 av Fnisu
Gjest gretchen^^ Skrevet 29. desember 2009 #6813 Skrevet 29. desember 2009 frokost; 2 minibaguetter m/ ost + vaniljeyoghurt middag; tomatsuppe m/ flatbrød m/ smør mellommåltider utover dagen; litt potetgull med dip, en mandarin kveldsmat; sjokoladepudding m/ vaniljesaus hehe...
venus_ Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #6814 Skrevet 29. desember 2009 - En cappuccino. - En skive med julesild og en med syltaflesk og sennep. Et glass soyamelk. - En pæreyoghurt. - Noen sjokoladebiter. - Ovnsbakt ørret med grønnsaker, poteter og rømme. - Et lite stykke delfiakake og en krumkake.
Chanel.No5 Skrevet 29. desember 2009 #6815 Skrevet 29. desember 2009 (endret) 1. nyttårsdag er dagen derpå, så da kan du tro det går kun i usunne matvarer Ja, det er klart målet er alltid et godt kosthold i hverdagen. Men selv om jeg av og til unner meg noe usunt i hverdagene, så får jeg dårlig samvittighet for det. Men man må jo tenke på helheten. Det er ikke den lille sjokoladen man kanskje unnet seg en onsdags kveld, som evt. gjør at man legger på seg. Det er jo hvordan man spiser generelt. Det er vel akkurat den delen jeg gjerne skulle vært litt mer avslappet på. Men er redd for at dersom jeg hadde blitt avslappet på det, så hadde det blitt til at jeg unnet meg for mye. Jeg er usansynlig glad i mat! Godt det ikke bare er meg som VET at 1 jan blir som du beskriver her Jeg lever langt ifra noe manisk sunt i hverdagen heller, familie/bursdags-besøker, feiringer på jobb, kafèbesøk med venner og en trang til sjokolade setter sin stopper for det og det synes jeg er helt greit. En lever en gang og det skal ikke være nødvendig å nekte seg alt i hverdagen, at en prøver spise sunn, næringsrik mat, gjennomfører det og spiser en kake en onsdag er jo normalt og det er mye bedre å ha ett avslappet forhold til mat/kos enn å skulle nekte seg alt til enhver tid bare fordi det er hverdag og ikke helg. Det er en del av det sosiale liv at noe god mat/drikke dukker opp ved spesielle anledninger eller at en bare har veldig lyst på noe og gir etter! Jeg har en venninne som er veldig glad i søtt og spiser litt for lett en sjokolade og bolle på hverdagen og sliter med dårlig samvittighet etterpå og skriver en SMS til meg, jeg anbefaler henne å ta en 30 min spsasertur, enten jeg er med eller hun går alene, får henne til å tømme hodet litt og det hjelper omtrent alltid, så om du sliter en hverdag med dårlig samvittighet så ta deg en liten tur, frisk luft gjør underverker og du får litt trim i samme slengen!! Endret 29. desember 2009 av Lotte28
Chanel.No5 Skrevet 29. desember 2009 #6816 Skrevet 29. desember 2009 Huff, ja..Du har rett i at det er dyrt å være sunn. Irriterer meg grønn over hvor billig et "usunt" måltid fra butikken kan være, mens vil man kjøpe f.eks. mat til wok, så blir det plutselig ikke like billig. Grønnsaker og kylling/kalkun er alt for dyrt! Synes ikke kalkun og kylling er så dyrt jeg. En kylling på rema koster jo bare 35 kr da, kyllingkjøttdeig selger de for kr 20 og kakunsnitsler koster vel 15 kr for 2 stk. .. .. Frukt/bær/grønnsaker i løsvekt synes jeg er for dyrt. Skikkelige nøtter og frosne bær er altfor dyrt! Nå bor jeg alene og mye mat jeg kjøper strekker over 2 måltider for meg, er nok anderledes for familier osv. Da blir det mye dyrere å prøve å leve litt sunt.
Chanel.No5 Skrevet 29. desember 2009 #6817 Skrevet 29. desember 2009 Frokost: Iskaffe med 50-50% vann og skummetmelk, en neve rosiner Du kan ikke kalle dette en frokost vel? Litt vann, litt skummetmelk og noen rosiner? Er omtrent ikke ett mellommåltid engang kjære deg...
Chanel.No5 Skrevet 29. desember 2009 #6818 Skrevet 29. desember 2009 (endret) wow... nesten sånn at en får prestasjonsangst av å lese kor sunn folket er...... siden det er jul og høytid, så går det mye i søppelmat, eller mandariner bare..... Har du lest skikkelig etter? Noen som skriver her inne har ett litt anstrengt forhold til mat, noen må spise spesiell mat grunnet sykdom osv, men koser seg med mat de kan spise og da kan det virke slik, men tro meg, de aller fleste her inne nyter julen med alt den innebærer som deg!! Endret 29. desember 2009 av Lotte28
Chanel.No5 Skrevet 29. desember 2009 #6819 Skrevet 29. desember 2009 - Fullkornspita med salat, cottage cheese og tacosaus - Et eple - Toro tomatsuppe med div. grønnsaker - Ca. 300 gr smågodt på kino Har ferie, så jeg koser meg . Får begynne å tenke på sunnhet og kosthold igjen etter nyttår, er herlig å ta en pause fra kaloritelling. Nå teller jeg aldri kalorier, men ENIG med deg, nyter selv resten av denne uka Godt å se det er flere enn meg som lett klarer spise 300 gram smågodt i løpet av en kinofilm :rødme:
Chanel.No5 Skrevet 29. desember 2009 #6820 Skrevet 29. desember 2009 I dag har jeg både spist druer, soyapølse og litt grønnsaker! Og 2 stk næringsdrikk litt stolt Av å spise altfor lite??
Fremhevede innlegg