Gå til innhold

Hva har du spist i dag?


venus_

Anbefalte innlegg

Middag:

- 1 potet

- Eggekake med flesk

- Mandelpudding med bringebærsaus til dessert

- 1 lite glass cola

Hva er eggekake? Så spennende ut..

Mmmm.. Mandelpudding er supergodt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke kalle dette en frokost vel? Litt vann, litt skummetmelk og noen rosiner? Er omtrent ikke ett mellommåltid engang kjære deg...

:sjenert:

Frokost: En halv grapefrukt, et wasa sesam med gulost og paprika, en gulrot, grønn te

Mellom/turmat: En halv sjokoladebolle

Lunsj: En liten skål havregrynsgrøt med mandler, hasselnøtter, rosiner, kanel og en ts syltetøy

Middag: En gigantisk burger/kjøttkake (Sikkert like stor som to normale burgere) med litt ost, et par salatblader, litt løk og en halv tomat

Kvelds: Blir et eple, en klementin og to lomper med blåmuggost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke kalkun og kylling er så dyrt jeg. En kylling på rema koster jo bare 35 kr da, kyllingkjøttdeig selger de for kr 20 og kakunsnitsler koster vel 15 kr for 2 stk. .. ..

Frukt/bær/grønnsaker i løsvekt synes jeg er for dyrt.

Skikkelige nøtter og frosne bær er altfor dyrt!

Nå bor jeg alene og mye mat jeg kjøper strekker over 2 måltider for meg, er nok anderledes for familier osv. Da blir det mye dyrere å prøve å leve litt sunt.

Skal man kjøpe kylling som er produsert på en litt mer dyrevennlig måte, og som ikke er et resultat av grov dyremishandling (dvs, kjøpe økologisk) så blir det jo forholdsvis dyrt. :)

Jeg spiser veldig mye frukt og grønt, og syns vel egentlig ikke det er så dyrt (kommer selvsagt an på hva man velger - grønnsaker og frukt i sesong er selvfølgelig rimeligst, mens sukkererter fra Kenya og asparges fra Peru (heldigvis) er dyrt :ler:) - kjøper også mye bønner og linser, og det er jo fryktelig billig mat, da. Så i sum er ikke matbudsjettet mitt spesielt høyt, til tross for at jeg altså spiser mye frukt og grønt, en del "helsekostmat" (nokså dyrt) og gjerne velger økologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man kjøpe kylling som er produsert på en litt mer dyrevennlig måte, og som ikke er et resultat av grov dyremishandling (dvs, kjøpe økologisk) så blir det jo forholdsvis dyrt. :)

Jeg spiser veldig mye frukt og grønt, og syns vel egentlig ikke det er så dyrt

Sant dette, men jeg mener feks. at plutselig kan isbergssalaten koste 25 kr og uken etter 15 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt det ikke bare er meg som VET at 1 jan blir som du beskriver her :fnise:

Jeg har en venninne som er veldig glad i søtt og spiser litt for lett en sjokolade og bolle på hverdagen og sliter med dårlig samvittighet etterpå og skriver en SMS til meg, jeg anbefaler henne å ta en 30 min spsasertur, enten jeg er med eller hun går alene, får henne til å tømme hodet litt og det hjelper omtrent alltid, så om du sliter en hverdag med dårlig samvittighet så ta deg en liten tur, frisk luft gjør underverker og du får litt trim i samme slengen!!

Du har jo helt rett i dette! :) I dag har jeg vært på trening, og spiste god proteinrik kylling etterpå. I kveld har jeg vært på kafe og spist brownie. :) Har ikke dårlig samtittighet i dag nei..

Synes ikke kalkun og kylling er så dyrt jeg. En kylling på rema koster jo bare 35 kr da, kyllingkjøttdeig selger de for kr 20 og kakunsnitsler koster vel 15 kr for 2 stk. .. ..

Frukt/bær/grønnsaker i løsvekt synes jeg er for dyrt.

Skikkelige nøtter og frosne bær er altfor dyrt!

Nå bor jeg alene og mye mat jeg kjøper strekker over 2 måltider for meg, er nok anderledes for familier osv. Da blir det mye dyrere å prøve å leve litt sunt.

Jeg spiser aldri sånn hel kylling. Liker bare kyllingfilet. :) Men det er klart, man får jo billig kylling her og der. Når jeg kommer over tilbud og sånt, så hamstrer jeg som regel.

Her er vi to stk. Så da blir det jo litt dyrere. Men sånn som i går og i dag hvor jeg har vært alene pga. han har vært på jobb, så har jeg spist rester fra i går, og det er jo både lettvindt og billig. :)

Kjøpte en sånn pose med masse frossen frukt til hundre kroner. Har laget tre mugger smudi nå og har ikke brukt halvparten av posen en gang! :)

Nå teller jeg aldri kalorier, men ENIG med deg, nyter selv resten av denne uka :popcorn:

Godt å se det er flere enn meg som lett klarer spise 300 gram smågodt i løpet av en kinofilm :rødme:

Hehe, jeg og min kjære var på kino her en dag, og da vi så rundt oss litt, merket vi at vi hadde vesentlig mere godis enn de som satt rundt oss :fnise:

I dag:

Frokost: To rundstykker, et med syltetøy, et med ost og skinke

Etter trening: Et halvt eple, de hadde ikke banan

Middag: Kylling curry med grønnsaker og nanbrød

Kafekos: En deilig, myk brownie

Kvelds: Pølse og potetbåter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo helt rett i dette! :) I dag har jeg vært på trening, og spiste god proteinrik kylling etterpå. I kveld har jeg vært på kafe og spist brownie. :) Har ikke dårlig samtittighet i dag nei..

Jeg spiser aldri sånn hel kylling. Liker bare kyllingfilet. :) Men det er klart, man får jo billig kylling her og der. Når jeg kommer over tilbud og sånt, så hamstrer jeg som regel.

Her er vi to stk. Så da blir det jo litt dyrere. Men sånn som i går og i dag hvor jeg har vært alene pga. han har vært på jobb, så har jeg spist rester fra i går, og det er jo både lettvindt og billig. :)

Kjøpte en sånn pose med masse frossen frukt til hundre kroner. Har laget tre mugger smudi nå og har ikke brukt halvparten av posen en gang! :)

Hehe, jeg og min kjære var på kino her en dag, og da vi så rundt oss litt, merket vi at vi hadde vesentlig mere godis enn de som satt rundt oss :fnise:

Åh, så godt med kafèbesøk, det er så koselig, godt å lese at du ikke har noe dårlig samvittighet, for det har du INGEN grunn til!!

Ang. kylling så er jeg enig at fileten er dyr, to stk for 45 kr. Jeg spiser sjelden en hel slik kylling selv, men er veldig godt å bruke kyllingkjøttet i nystekte baguetter med smør, mais og salat, også lager jeg kyllingsalater med det. Liker ikke skinnet..

Jeg har ALLTID den største posen på kinoen, ender alltid opp med å spise alt opp og de siste minuttene av filmen er jeg kvalm på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre ville ha min halvspiste bolle, og jeg gadd ikke å ta den med hjem.

En kaster ikke så god mat, en tar det med seg til senere!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt med kafèbesøk, det er så koselig, godt å lese at du ikke har noe dårlig samvittighet, for det har du INGEN grunn til!!

Ang. kylling så er jeg enig at fileten er dyr, to stk for 45 kr. Jeg spiser sjelden en hel slik kylling selv, men er veldig godt å bruke kyllingkjøttet i nystekte baguetter med smør, mais og salat, også lager jeg kyllingsalater med det. Liker ikke skinnet..

Jeg har ALLTID den største posen på kinoen, ender alltid opp med å spise alt opp og de siste minuttene av filmen er jeg kvalm på :fnise:

Liker ikke skinnet jeg heller! Hvis jeg først spiser sånn kylling, så pirker jeg skinnet av. :)

Hehe, ja jeg blir også alltid kvalm i løpet av filmen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke skinnet jeg heller! Hvis jeg først spiser sånn kylling, så pirker jeg skinnet av. :)

Hehe, ja jeg blir også alltid kvalm i løpet av filmen :fnise:

Hehe, men den kvalmen tåler jeg fint :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av å spise altfor lite??

Vel, med tanke på at jeg har vært syk i flere år.. (spiseproblemer, ja) så er jeg stolt, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kaster ikke så god mat, en tar det med seg til senere!! :gjeiper:

:fnise:

Safira, må ikke fortelle Lotte at du kaster sjokolade, da tror jeg det rakner for dama :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_mann_*

frokost: 1bx sardiner, 50g frosne grønnsaker (kokt)

brunsj: 400g kjøttdeig (stekt i smør), stor salat

lunsj etter tung styrke trening: 100g casein

middag: 400g kyllingkjøttdeig (stekt i smør), 100g frosne grønnsaker (kokt)

da er vel fettkvoten brukt opp for idag (150g) men rom for noe mer protein (100g casein) og kanskje en rå broccoli. karbohydrater prøver jeg å holde meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frokost: 1bx sardiner, 50g frosne grønnsaker (kokt)

brunsj: 400g kjøttdeig (stekt i smør), stor salat

lunsj etter tung styrke trening: 100g casein

middag: 400g kyllingkjøttdeig (stekt i smør), 100g frosne grønnsaker (kokt)

da er vel fettkvoten brukt opp for idag (150g) men rom for noe mer protein (100g casein) og kanskje en rå broccoli. karbohydrater prøver jeg å holde meg unna.

Hjelpeseg, nesten 1 kilo kjøtt på en dag? Spiser du sånn hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Egg og Bacon

- Brødskive med egge salat

- Biff, fløtegratinerte poteter, peppersaus og brokkåli

Sitter å undrer på hva jeg skal ha til kvelds.. lei av all mat:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*

1 kg kjøtt pr dag fungerer strålende for meg, bortsett fra det koster mye og må ofte på butikken. noen dager blir det mindre kjøtt og mer fisk eller mer egg.

alle sier jeg kommer til å daue snart, men har nå drevet å spist og løftet vekter i 20 år uten noen problemer, men det er stress å kjøpe klær som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...