Chanel.No5 Skrevet 22. desember 2009 #6641 Skrevet 22. desember 2009 i går: 3 klementiner 3 striper med smash Du var oppe i 5 min og la deg igjen? Dette er jo bare ett mellommåltid..
Chanel.No5 Skrevet 22. desember 2009 #6642 Skrevet 22. desember 2009 1 helt esekielbrød (vært på farten i hele dag og har momlet på dette fra tidlig til sent) 1 liter cocosjuice (mulig jeg slenger i meg en halvliter til) Hummus og masse selleri Dårlig matdag, men sånn går det i julekaoset. Mett og glad likevel Ingenting er vel viktgere enn at du er mett og glad vel!! det brødet, er det samme størrelse som ett kneip ? vet ikke helt hva esekielbrød er..
Pjukset Skrevet 22. desember 2009 #6643 Skrevet 22. desember 2009 Ingenting er vel viktgere enn at du er mett og glad vel!! det brødet, er det samme størrelse som ett kneip ? vet ikke helt hva esekielbrød er.. http://www.nrk.no/programmer/radio/mellom_...g_jord/1.895711 Er sikkert flere oppskrifter, men det fra Helios er laget av spelt, hvie bønner, linser, og mindre enn 1 gram gjær. Det er vel halvparten av en kneip kanskje. Veldig godt brød, og supersunt så klart. OG dyrt, haha.
Gjest plommis Skrevet 22. desember 2009 #6644 Skrevet 22. desember 2009 frokost; to baguetter melloms; plomme middag; kyllinglår, poteter og gulrøtter så venter jeg på en baguette som er i ovnen nå til kvelds
Chanel.No5 Skrevet 22. desember 2009 #6645 Skrevet 22. desember 2009 http://www.nrk.no/programmer/radio/mellom_...g_jord/1.895711 Er sikkert flere oppskrifter, men det fra Helios er laget av spelt, hvie bønner, linser, og mindre enn 1 gram gjær. Det er vel halvparten av en kneip kanskje. Veldig godt brød, og supersunt så klart. OG dyrt, haha. Hehe, hadde ikke trodd du spiste på noe loff Jeg betaler selv ltt mer for gode matvarer, så lenge jeg kun kjøper mat til meg og vovsen så skal det være varer som smaker og av god kvalitet
Chanel.No5 Skrevet 22. desember 2009 #6646 Skrevet 22. desember 2009 frokost; to baguetter melloms; plomme middag; kyllinglår, poteter og gulrøtter så venter jeg på en baguette som er i ovnen nå til kvelds Hehe, flere enn meg som er glad i nystekte baguetter ser jeg, spiser det selv ofte, hvlken type er det du bruker? Synes hatting sine minibaguetter, både de lyse, og mørke er veldig gode jeg..
Teriyaki Skrevet 22. desember 2009 #6647 Skrevet 22. desember 2009 Pjukset: Hvordan gjør du det nå i jula? Sånn i forhold til mat? Ribbe og alt dette man spiser, er vel ikke det beste for deg? I dag: Frokost: To grove rundstykker med blåbærsyltetøy Lunsj: Tre små pannekaker med syltetøy Middag: 150 g biff og 4 løkringer på bighorne, et glass brus "kvelds": Spiser litt snacks (det er jul nå!!) Klarer ikke på like mye mat som jeg gjorde før spysjuka lenger. Dette er den mest matfulle dagen jeg har hatt siden jeg ble syk.
Gjest plommis Skrevet 22. desember 2009 #6648 Skrevet 22. desember 2009 Hehe, flere enn meg som er glad i nystekte baguetter ser jeg, spiser det selv ofte, hvlken type er det du bruker? Synes hatting sine minibaguetter, både de lyse, og mørke er veldig gode jeg.. Hehe, ja :)Akkurat nå har jeg first price baguetter og de er lyse, men som regel spiser jeg en annen, er ikke helt sikker hvilket merke, men pakningen er grønn i hvertfall og på de spiser jeg grove. Jeg tror ikke jeg har smakt hatting minibaguetter, men har smakt hvitløksbaguettene dems og de er gode!
Gjest plommis Skrevet 22. desember 2009 #6649 Skrevet 22. desember 2009 Pjukset: Hvordan gjør du det nå i jula? Sånn i forhold til mat? Ribbe og alt dette man spiser, er vel ikke det beste for deg? I dag: Frokost: To grove rundstykker med blåbærsyltetøy Lunsj: Tre små pannekaker med syltetøy Middag: 150 g biff og 4 løkringer på bighorne, et glass brus "kvelds": Spiser litt snacks (det er jul nå!!) Klarer ikke på like mye mat som jeg gjorde før spysjuka lenger. Dette er den mest matfulle dagen jeg har hatt siden jeg ble syk. Huff god bedring!
Teriyaki Skrevet 22. desember 2009 #6650 Skrevet 22. desember 2009 Huff god bedring! Takk!Men jeg er faktisk frisk. Det bare virker som om magesekken har skrumpet inn noen hakk. Rett og slett.
Pjukset Skrevet 22. desember 2009 #6651 Skrevet 22. desember 2009 Pjukset: Hvordan gjør du det nå i jula? Sånn i forhold til mat? Ribbe og alt dette man spiser, er vel ikke det beste for deg? Nei det blir ikke noe julemat her i gården Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal spise enda, men jeg tror det blir linseburgere, brokkolipurè og sånne ting. Høres kanskje kjedelig ut, men det er faktisk veldig godt. Også har jeg jo oppdaget risengrynsgrøt som jeg kan spise
Teriyaki Skrevet 22. desember 2009 #6652 Skrevet 22. desember 2009 Nei det blir ikke noe julemat her i gården Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal spise enda, men jeg tror det blir linseburgere, brokkolipurè og sånne ting. Høres kanskje kjedelig ut, men det er faktisk veldig godt. Også har jeg jo oppdaget risengrynsgrøt som jeg kan spise Ok. Vel, det viktigste er jo at det er godt! Tror faktisk ikke jeg har smakt linser i det hele og det store før. Smaker lineburgere nesten det samme som vanlig burger? Risengrynsgrøt er kjempegodt! Det skal jeg spise i morgen!
Pjukset Skrevet 22. desember 2009 #6653 Skrevet 22. desember 2009 Ok. Vel, det viktigste er jo at det er godt! Tror faktisk ikke jeg har smakt linser i det hele og det store før. Smaker lineburgere nesten det samme som vanlig burger? Risengrynsgrøt er kjempegodt! Det skal jeg spise i morgen! Har du ikke smakt linser før? :dåne: Det som er så godt! Kokte linser i seg selv er kanskje litt kjedelig, men man kan lage purèer, burgere osv. Njæ, smaker ikke helt som burgere, men ikke så langt fra faktisk. Jeg er ikke så dreven på å lage dem enda, men jeg kommer meg jeg kommer meg Å så deilig, håper du koser deg masse og at magen din får masse mat i jula :D
Teriyaki Skrevet 22. desember 2009 #6654 Skrevet 22. desember 2009 Har du ikke smakt linser før? :dåne: Det som er så godt! Kokte linser i seg selv er kanskje litt kjedelig, men man kan lage purèer, burgere osv. Njæ, smaker ikke helt som burgere, men ikke så langt fra faktisk. Jeg er ikke så dreven på å lage dem enda, men jeg kommer meg jeg kommer meg Å så deilig, håper du koser deg masse og at magen din får masse mat i jula :D Hehe, ja det høres egentlig godt ut! Men nå er jeg sånn at jeg tør nesten ikke prøve nye ting som må lages. For hvis det ikke er godt, så er det så skuff siden jeg har brukt tid og penger på å lage dem.. Takk! Akkurat nå har jeg litt dårlig samvittighet. Siden jeg ble syk har jeg ikke trent på en uke, og kostholdet har vært kjempedårlig i form av lite mat, og det jeg har spist har ikke inneholdt særlig næring, bortsett fra litt smudi da.
Safira Skrevet 23. desember 2009 #6655 Skrevet 23. desember 2009 I går: Sen frokost: Et fiberrik med lettere gudbrandsdalsost. fire cherrytomater, en bit paprika, et lite glass appelsinjuice Middag: To karbonader med et speilegg, fire cherrytomater, ti skukkererter Resten av kvelden: Litt tapas, tiramisu, tre stykker sjokoladekake, noen biter sjokolade, en håndfull chips, noen glass brus
Chanel.No5 Skrevet 23. desember 2009 #6656 Skrevet 23. desember 2009 Hehe, ja :)Akkurat nå har jeg first price baguetter og de er lyse, men som regel spiser jeg en annen, er ikke helt sikker hvilket merke, men pakningen er grønn i hvertfall og på de spiser jeg grove. Jeg tror ikke jeg har smakt hatting minibaguetter, men har smakt hvitløksbaguettene dems og de er gode! Du må absolutt prøve de, mye bedre enn firstprice sine mener jeg. De blir sprø på utsiden og det er god smak av de, nystekte lyse med smør og hvitost og nystekte grove med fløtemysost er himmelsk
Chanel.No5 Skrevet 23. desember 2009 #6657 Skrevet 23. desember 2009 Nei det blir ikke noe julemat her i gården Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal spise enda, men jeg tror det blir linseburgere, brokkolipurè og sånne ting. Høres kanskje kjedelig ut, men det er faktisk veldig godt. Også har jeg jo oppdaget risengrynsgrøt som jeg kan spise Skal ikke kommentere julematen din, men kan du ikke feks. lage en kålrotstappe, det er noe jeg spiser mest av under middagen på julaften, samt poteter med masse fett over Så bra at du har funnet en risengrynsgrøt du kan spise, det er ett must for meg å spise dette som formaiddagsmat sammen med familien på julaften, da har mamma puttet en skrelt mandel oppi og kjøpt sjokoladenisse som finneren får Må holde tradisjonene vedlike, selv om barna er over 20 år alle fire
Chanel.No5 Skrevet 23. desember 2009 #6658 Skrevet 23. desember 2009 Ok. Vel, det viktigste er jo at det er godt! Tror faktisk ikke jeg har smakt linser i det hele og det store før. Smaker lineburgere nesten det samme som vanlig burger? Risengrynsgrøt er kjempegodt! Det skal jeg spise i morgen! Det skal jeg også spise, masse sukker, liten smør klatt og MASSE kanel Jeg har også spurt om dette før, hehe, tror Pjusket snart ønsker at vi prøver maten hun spiser og ser selv..
Pjukset Skrevet 23. desember 2009 #6659 Skrevet 23. desember 2009 Skal ikke kommentere julematen din, men kan du ikke feks. lage en kålrotstappe, det er noe jeg spiser mest av under middagen på julaften, samt poteter med masse fett over Så bra at du har funnet en risengrynsgrøt du kan spise, det er ett must for meg å spise dette som formaiddagsmat sammen med familien på julaften, da har mamma puttet en skrelt mandel oppi og kjøpt sjokoladenisse som finneren får Må holde tradisjonene vedlike, selv om barna er over 20 år alle fire Jeg kan alltids lage kålrotstappe, men poteter med masse fett over kan du få ha for deg selv Jeg liker brokkoli/blomkålpurè, skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan spise det? Smaker utmerket godt sammen med linseburgere. Rakk ikke kjøpe risengrynsgrøt gitt, men jeg klarer meg nok fint uten. Hehe, jeg feirer ikke jul i år, så det er liksom ikke så nøye
Chanel.No5 Skrevet 23. desember 2009 #6660 Skrevet 23. desember 2009 (endret) Akkurat nå har jeg litt dårlig samvittighet. Siden jeg ble syk har jeg ikke trent på en uke, og kostholdet har vært kjempedårlig i form av lite mat, og det jeg har spist har ikke inneholdt særlig næring, bortsett fra litt smudi da. Hey, kos deg i julen, gjør som resten av verden, ha det som nyttårsforsett og nyt heller denne tiden, det er nå bare en kort uke så er det desverre over Endret 23. desember 2009 av Lotte28
Fremhevede innlegg