Gjest CookieMonster Skrevet 19. desember 2009 #6581 Skrevet 19. desember 2009 Hun er flink å jobber med saken, vi må bare støtte oppunder!! Ooops, var ikke klar over det!
Gjest CookieMonster Skrevet 19. desember 2009 #6582 Skrevet 19. desember 2009 Kan forøvrig skrive hva jeg selv har spist: frokost: 1 sjokoladekjeks(middels stor) lunch: en porsjon risengrynsgrøt med sukker, kanel og litt smør middag: 4 små pizzastykker snacks: 1/4 av en kvikklunsj Med andre ord, veldig usunt og dårlig, men jeg er på ferie og det var ingen sunn frokost som fristet + at det er lørdag som er kosedagen min
Teriyaki Skrevet 20. desember 2009 #6583 Skrevet 20. desember 2009 (endret) Hvem ønsker ikke drømmesvangerskapet, men det vet en aldri før en prøver hvordan det blir.. Anbefaler deg å drikke Biola, jeg drikker ett glass for dagen og siden jeg begynte med det har magen, bank i bordet vært meget bra!! Godt tips å spise Goldfish, lyst, salt og enkelt, det skal jeg huske ved neste (forhåpentlig aldri da :gjeiper: ) spysyke. Jeg pleide å ha biola i frokostblandingen, men kan ikke huske å ha merket noen spesiell forskjell. Men nå er jeg endelig helt bra! Teryiaki, det finnes en yoghurt som heter BioQ, det er yoghurt naturell som er tilsatt gode bakterier. Dette er godis for magen din Det er det helt sikkert, men jeg har aldri vært så glad i yoghurt. Men jeg lurer forresten på noe..Hva mener du med dritmat, og å ikke ville utsette kroppen for det (Forutsatt at man ikke har sykdom/allergi da)? Maten Lotte nevnte er jo helt normal mat hvor veldig mye er store deler av "anbefalt" type kosthold.. Får det nesten til å høres ut som om alle andre lever på hamburger og chips, hehe.. Dette må ha vært den mest kalorifattige helgen jeg har hatt på år og dag! Men det skyldes jo sykdom da I dag: Frokost: Et grovt rundstykke med blåbærsyltetøy Middag: Mat på China Garden (en vårrull, litt kjøtt med ris og en babymais, litt frityrstekt banan med litt is) Kaffe med foreldre: En halv bolle med melisglasur og litt brus Seinere blir det kanskje litt potetgull Matlysten er tilbake, men blir jammen fort mett. Vårrullen var jo bare "forrett", men var mett allerede da, så sleit med å spise så mye av "hovedrett" og dessert. Synes det er "interessant" å se hvor stor "skade" (jeg vet, ble ekstremt mye bruk av gåseøyne her ) en dag med spysjuka gjør på kroppen. Kastet opp seks ganger på fem og en halv time, og hadde feber i 10-11 timer, men var likevel direkte syk i tre døgn og magen er ikke hundre% normalisert enda, selv om det er nesten helt i orden igjen. Menmen. I morgen har jeg bursdag, så da skal jeg se om jeg ikke får spist litt god mat. Endret 20. desember 2009 av Teriyaki
Pjukset Skrevet 20. desember 2009 #6584 Skrevet 20. desember 2009 Men jeg lurer forresten på noe..Hva mener du med dritmat, og å ikke ville utsette kroppen for det (Forutsatt at man ikke har sykdom/allergi da)? Maten Lotte nevnte er jo helt normal mat hvor veldig mye er store deler av "anbefalt" type kosthold.. Får det nesten til å høres ut som om alle andre lever på hamburger og chips, hehe.. Jeg kan ikke spise maten Lotte spiser pga sykdom. Lotte spiser mye sukker, var derfor jeg sa "dritmat"
Chanel.No5 Skrevet 20. desember 2009 #6585 Skrevet 20. desember 2009 Ooops, var ikke klar over det! Skal godt gjøres å vite alt om alle her inne Men kommentarer om at de spiser lite fra ulike mennesker gjør nok bare godt tror jeg. Da ser de at det faktisk er sant etterhvert og ikke bare noe jeg maser om :gjeiper:
lilla91 Skrevet 20. desember 2009 #6586 Skrevet 20. desember 2009 Er så mye stress med jobbing og jul og sånn at man glemmer rtt og slett å spise, og når det er hektisk på jobb så har man rett og slett ikke muligheten, uansett hvor sulten man er! Og når man vet at dette er siste mulighet for å handle julegaver, og at man kun har en time på seg, da prioriterer man også litt anderledes merker jeg. Da går man ikke å stiller seg i den 10 meter lange køen på matbutikken, da er det løping rundt i butikkene! Men smaker godt med mat når man kommer hjem da Skal virkelig slappe av og kose meg nåå! Dagens meny hittil: 1 brødskive med ost og skinke, banan og eple med peanøttsmør En klementin Kylling tikka massala med wokgrønnsaker Lettere go' morgen youghurt vanilje Orange småsulten Kylling tikka massala med hjemmelaget potetstappe og wokgrønnsaker Noen mandler
Teriyaki Skrevet 20. desember 2009 #6587 Skrevet 20. desember 2009 Jeg kan ikke spise maten Lotte spiser pga sykdom. Lotte spiser mye sukker, var derfor jeg sa "dritmat" Joda, det vet jeg. Men du har jo også sagt at dersom du hadde blitt helt frisk, så hadde du ikke gått tilbake til "vanlig" mat, fordi du ikke vil utsette kroppen for sånn mat. Var heller det jeg stusset litt på.
Pjukset Skrevet 20. desember 2009 #6588 Skrevet 20. desember 2009 Bra matdag, Lilla91! I dag: Bokhvetegrøt Speltpasta i hjemmelaget tomatsaus med masse grønnsaker Urtete, solsikkefrø og grapefrukt
Chanel.No5 Skrevet 20. desember 2009 #6589 Skrevet 20. desember 2009 I morgen har jeg bursdag, så da skal jeg se om jeg ikke får spist litt god mat. Du har bare å STORkose deg i morgen, for det første kan ikke dette inntaket ditt i helgen anses som helgemat og for det andre Grattis på forhånd! Denne "drittmaten" vi snakker om er min fråtsing av sjokolade i helgene, ikke det jeg nevnte jeg spiste til hverdags.. Pjusket tror jeg lever og puster sukker forstår du
Chanel.No5 Skrevet 20. desember 2009 #6590 Skrevet 20. desember 2009 (endret) Er så mye stress med jobbing og jul og sånn at man glemmer rtt og slett å spise, og når det er hektisk på jobb så har man rett og slett ikke muligheten, uansett hvor sulten man er! Dette bør ikke skje for ofte for deg, du trenger all nærning, rutiner. det er lett å falle tilbake på gamle vonder om du begynner å hoppe over måltider vettu.. Du får nesten ha en pose med nøtter i lommen... Endret 20. desember 2009 av Lotte28
Teriyaki Skrevet 20. desember 2009 #6591 Skrevet 20. desember 2009 Du har bare å STORkose deg i morgen, for det første kan ikke dette inntaket ditt i helgen anses som helgemat og for det andre Grattis på forhånd! Denne "drittmaten" vi snakker om er min fråtsing av sjokolade i helgene, ikke det jeg nevnte jeg spiste til hverdags.. Pjusket tror jeg lever og puster sukker forstår du Hehe, daså Ja, jeg skal prøve å storkose meg! De har verdens beste milkshake (milksake cappuchino) på en cafe, som koster 60 (!!) kr, men i morgen skal jeg og min kjære dra dit og kooose oss med det. Nei det har vært lite mat de siste dagene. Så gleder meg til å trene igjen, for nå føler jeg meg bare slapp og dvask. Hehe, mulig du spiser mer enn gjennomsnittet sjokolade og sånt i helgene, men i motsetning til f.eks. de som røyker flere røyk hver dag, så har du ikke så mye å ha dårlig samvittighet for, synes nå jeg. Som du har prøvd å si, alle har sine synder, men så lenge man begrenser det til helgen så går det vel som regel bra.
Pjukset Skrevet 20. desember 2009 #6592 Skrevet 20. desember 2009 Denne "drittmaten" vi snakker om er min fråtsing av sjokolade i helgene, ikke det jeg nevnte jeg spiste til hverdags.. Pjusket tror jeg lever og puster sukker forstår du Det er jo ikke så rart jeg tror det sånn som du skriver
Chanel.No5 Skrevet 20. desember 2009 #6593 Skrevet 20. desember 2009 Hehe, daså Ja, jeg skal prøve å storkose meg! De har verdens beste milkshake (milksake cappuchino) på en cafe, som koster 60 (!!) kr, men i morgen skal jeg og min kjære dra dit og kooose oss med det. Hehe, mulig du spiser mer enn gjennomsnittet sjokolade og sånt i helgene, men i motsetning til f.eks. de som røyker flere røyk hver dag, så har du ikke så mye å ha dårlig samvittighet for, synes nå jeg. Som du har prøvd å si, alle har sine synder, men så lenge man begrenser det til helgen så går det vel som regel bra. Åh, den milkshaken virker himmelsk, elsker kaffe og milkshake, så denne hadde nok falt meget godt i smak hos meg! Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har aldri snever av dårlig samvittighet når jeg koser meg i helgene!
Pjukset Skrevet 20. desember 2009 #6594 Skrevet 20. desember 2009 Joda, det vet jeg. Men du har jo også sagt at dersom du hadde blitt helt frisk, så hadde du ikke gått tilbake til "vanlig" mat, fordi du ikke vil utsette kroppen for sånn mat. Var heller det jeg stusset litt på. Og det står jeg fortsatt for; jeg spiste mye halvfabrikata og raske karbohydrater generellt, og det er ikke bra for kroppen åkkesom.
Chanel.No5 Skrevet 20. desember 2009 #6595 Skrevet 20. desember 2009 Det er jo ikke så rart jeg tror det sånn som du skriver Jeg tuller meg litt også noen ganger, men sant skal sies, min svakhet er sjokolade, men jeg har full kontroll for å si det sann (i hverdagen ihvertdfall)
Chanel.No5 Skrevet 20. desember 2009 #6596 Skrevet 20. desember 2009 og det er ikke bra for kroppen åkkesom. Pjusket, hvordan kan du skrive dette i desember måned??
Pjukset Skrevet 20. desember 2009 #6597 Skrevet 20. desember 2009 Pjusket, hvordan kan du skrive dette i desember måned?? Kroppen min kjenner ikke forskjell på desember og april
Chanel.No5 Skrevet 20. desember 2009 #6598 Skrevet 20. desember 2009 Kroppen min kjenner ikke forskjell på desember og april Ikke min heller, for i april skriker den etter påskesnopet :gjeiper: Hadde jeg vært blind og ikke hatt lukte eller smaks-sans så hadde jeg nok ikke inntatt de gode mengdene med julebakst som jeg gjør for tiden, men heldigvis så fungerer alle mine sanser så det finnes ikke noe som helst som kan stoppe meg i å kose meg, har en mage som tåler dette også heldigvis..
lilla91 Skrevet 20. desember 2009 #6599 Skrevet 20. desember 2009 En kommentar til den voksende diskusjonen mellom Pjusket og Lotte28: Det har vært forsket veldig mye på hva som er bra for kroppen og helsa av konkrete ting, hva man skal spise og hva man ikke skal spise, men undersøkelser viser at de som lever lykkelig og bekymringsfritt er de som lever lengst og har best helse. Personlig tror jeg at det er trivselen i livet som spiller mest inn på helsa. Derfor mener jeg det er bedre å spise usunt (til tider) uten dårlig samvittighet og være fornøyd med det, enn å spise kjeeempesunt hele tiden, men måtte stresse med det og bekymre seg over det. Lotte er et eksempel på førstnevnte, og jeg for noen måneder siden, på sistnevnte. Jeg er helt overbevist om at det var Lottes livsstil som hadde en gunstig effekt på livskvaliteten som helsa, ikke min "sunne" livsstil. Det viktigste for helsa (tror jeg, og dette er veldig antagelser og spekulasjoner fra min side, så hvis dere spør om vitenskapelig bevis har jeg svært lite å stille opp med ), er ikke _hva_ man spiser, men hvilken følelse man sitter igjen med når man spiser denne maten. Hvis man spiser kjempeusunt med dårlig samvittigheten er dette selvfølgelig lite gunstig for kroppen. Men usunt med god samvittighet, og lykke - er det virkelig så ille? Og samme med det å spise sunt. Dette er kjempebra hvis man får en glede av det, men hvis det å spise sunt er en pest og plage som bare fører til masse bekymring, så tror jeg det er bedre for helsa å spise usunt og være lykkelig med det. Skjønner dere hvor jeg vil? Dette er som sagt bare spekulasjoner og min egen teori, men jeg velger å lufte denne teorien, i tilfelle den kanskje blir støttet av noen? Får jeg masse "du er dum"-tilbakemeldinger, får dere bare bære over med meg (Men selvfølgelig, for ikke å undergrave; det er en grunn til at mat kalles sunn og usunn, og uansett hvor lykkelig man er så tror jeg ikke man kan leve i hundre år ved å bare spise sjokolade.)
PoisonIvy Skrevet 20. desember 2009 #6600 Skrevet 20. desember 2009 I dag har jeg fått i meg 2 toast, 4 biter hvitløksbrød og en liten bolle med pasta og kjøttdeig... Og litt Pepsi Max
Fremhevede innlegg