Gjest Frosk Skrevet 17. desember 2009 #6501 Skrevet 17. desember 2009 At jeg får i meg nok vitaminer og mineraler vel. Joda, men serumnivået av diverse vitaminer og mineraler kan ikke vise om du får i deg "nok" frukt og grønt - siden frukt og grønt har massevis av gunstige "bivirkninger" på kroppen din som ikke vises i blodprøvene, og vitaminer / mineraler kan man jo få fra andre kilder også (vitamintabletter...). Men at du har greie nivåer av vitaminer og mineraler er jo bra, selvfølgelig
Pjukset Skrevet 17. desember 2009 #6502 Skrevet 17. desember 2009 Jo, bør bli flinkere med grønnsaker og frukt, men det er jeg som regel og det vises på alle blodprøver. Så det så Joda, men kroppen din vil likevel fungere mye bedre når du spiser næringsrik kost fremfor sjokolade og kjeks Men kjempebra at du ikke har noen mangler!
Teriyaki Skrevet 17. desember 2009 #6503 Skrevet 17. desember 2009 (endret) I dag har jeg bare sovet, og vært kvalm og slapp, (og spydd). Så har ikke blitt annet enn et rugsprø, og noen ritz. Liker best nudler når jeg er kvalm, men vi hadde ikke det, og jeg gidder ikke dra på butikken. Heldigivs hadde vi ritz, så fulgte Lotte sitt råd om ritz. Tror det hjalp litt. Jeg har aldri spysjuka, så innbiller meg så klart at jeg er gravid nå.. Endret 17. desember 2009 av Teriyaki
Gjest Miam Skrevet 17. desember 2009 #6504 Skrevet 17. desember 2009 Sluttet nesten helt å drikke juice selv (ufrivillig, elsker ananasjuice..)brus kun i helgene(også ufrivillig) og ved festligheter og vann tilsatt smak holder jeg meg også unna, )helt ok, for dette er jeg ikke glad i, bortsett fra den Boble med eplesmak), det er visstnok like gale som juice og brus. Jeg har litt svake tenner, kan ikke ses, men tannlegen har bedt meg være føre var her, så hun anbefalte meg å holde meg til te, kaffe, melk, vann for det meste.. Vet alt om suget etter søtt hver dag, eldigvis ar jeg 24 dager i desember der julekalenderen tilfredsstiller behovet!! Kjøpt en selv (selvfølgelig kinderen) og fikk en av mamsen(vanlig sokoladekalender).. Nam!! Jeg synes også juice er kjempegodt. Men jeg ser jo selv at tennene, spesielt framtennene er blitt litt vekere, de ser rett og slett syreskada ut. Fysj! Og jeg som får så lett hull. Tror ikke jeg har fått gode tenner i vuggegave akkurat! Men fine og hvite er de da, men veldig kjedelig disse syreskadene. De går jo aldri bort! Jeg har drukket bare to glass juice for hele uka! Resten melk og vann, og et par julebrus da
2010 Skrevet 17. desember 2009 #6505 Skrevet 17. desember 2009 Frokost: sjokkolade shake Mellom: et knekkebrød med brunost middag: jordbær shake med protein pulver kvels: Tropisk shake<3
Pjukset Skrevet 17. desember 2009 #6506 Skrevet 17. desember 2009 Frokost: sjokkolade shake Mellom: et knekkebrød med brunost middag: jordbær shake med protein pulver kvels: Tropisk shake<3 What's up with all the shakes?
Pjukset Skrevet 17. desember 2009 #6507 Skrevet 17. desember 2009 Hirsegrøt Grønnsaksgryte i tomatsaus med speltbulgur 3 pannekaker En neve solsikkefrø
Chanel.No5 Skrevet 17. desember 2009 #6508 Skrevet 17. desember 2009 Irriterende at jeg har vært så usunn i det siste!! Har forresten dilla på rugsprø, det er jo kjempegodt! MEN, jeg kan ikke forstå Safira som ofte kun spiser et rugsprø. De er jo så små, og så tynne. Jeg spiser alltid tre til frokost, men selv da blir jeg sulten ganske fort igjen. Nå har ikke hun ett helt normalt forhold til mat desverre, så det er grunnen til at hun spiser bare ett, men vi skal få økt dette hos henne etterhvert vettu
Chanel.No5 Skrevet 17. desember 2009 #6509 Skrevet 17. desember 2009 Jo, det er vel greit å kose seg rundt jul, det skal jo tross alt være forskjell på julen og resten av året. Brokkoli og gulrøtter i saus er mye bedre enn ris (som ikke smaker noen ting) Det er mulig det var fler kalorier i grønnsakene (eller sausen, da), jeg vet ikke hva den var laget av, så jeg vet ikke kaloriinnholdet Selvfølgelig skal en kose seg i desember, det er jo så mye nam å kose seg med! Er selv langt fra noe frokost-menneske, men ett flattbrød som jeg kaller disse vekker bare en sult jeg ikke visste jeg hadde om morgenen og tro meg, er pålegg med knekkebrød hos meg også, men jeg må også ha tre for å føle at jeg har spist noe.. Ris smaker jo kjempegodt om du kjøper jasminris feks. Med en god saus er det snadder. Grunnen til at jeg påpekte dette er den at du trenger litt mer kalorier gjennom maten du spiser, fortsett for all del med all frukten og grønnsakene dine, men legg på litt mer mat i tillegg.
Chanel.No5 Skrevet 17. desember 2009 #6510 Skrevet 17. desember 2009 Mmmm... Det var sååå godt med laks til middag! I dag er det røklaks og eggerøre til frokost! Bursdagsfrokost! Nammenam! Du som har bursdag?? så fall GRATULERER MED DAGEN!!
Chanel.No5 Skrevet 17. desember 2009 #6511 Skrevet 17. desember 2009 I dag har jeg bare sovet, og vært kvalm og slapp, (og spydd). Så har ikke blitt annet enn et rugsprø, og noen ritz. Liker best nudler når jeg er kvalm, men vi hadde ikke det, og jeg gidder ikke dra på butikken. Heldigivs hadde vi ritz, så fulgte Lotte sitt råd om ritz. Tror det hjalp litt. Jeg har aldri spysjuka, så innbiller meg så klart at jeg er gravid nå.. Off.. Stakkarsen, God bedring!! Ang. ritz så er det mye salt i disse som jeg nevnte tidligere og det binder væsken i kroppen og det trenger en når en har spy-syken, mister masse væske da. Tror du at du er gravid?
Chanel.No5 Skrevet 17. desember 2009 #6512 Skrevet 17. desember 2009 Jeg synes også juice er kjempegodt. Men jeg ser jo selv at tennene, spesielt framtennene er blitt litt vekere, de ser rett og slett syreskada ut. Fysj! Og jeg som får så lett hull. Tror ikke jeg har fått gode tenner i vuggegave akkurat! Men fine og hvite er de da, men veldig kjedelig disse syreskadene. De går jo aldri bort! Jeg har drukket bare to glass juice for hele uka! Resten melk og vann, og et par julebrus da Tro meg, digger ananasjuice så tragisk at tenna skal stå i veien for å drikke dette, kjempeglad i solo pasjon brus, grape soda og lerum julebrus (skal innrømme jeg drikker mer enn bare i helgene av dette nå for tiden da.. ), men vi skal liksom ha dette "gebisset" resten av livet så får vel bare høre på de som kan det og drikke det ved skjeldne anledninger, men jeg er til gjengjeld KJEMPE glad i kaffe latte, cuppachino, kaffe mocca og iskaffe så tar igjen her :gjeiper: , vann er jeg flink å drikke når jeg er på jobb, på trening, men ellers dårlig desverre, jaja, kan ikke være perfekt i alt da
venus_ Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #6513 Skrevet 17. desember 2009 - En cappuccino. - To skiver grovt hjemmebakt brød med avokado, sitron og røkt kalkunskinke. Et glass soyamelk. - En skive og et grovt rundstykke med kaviar og eggerøre av to egg og en eggehvite. Et glass frokostjuice. - 25 g melkesjokolade. - Kyllingkjøttdeig med potetmos, paprika og purre. - To serinakaker, en kokosmakron og tre pepperskiver. - 1/3 julebrus og et lite glass soyasjokomelk.
Chanel.No5 Skrevet 17. desember 2009 #6514 Skrevet 17. desember 2009 What's up with all the shakes? Hehe..
2010 Skrevet 17. desember 2009 #6515 Skrevet 17. desember 2009 What's up with all the shakes? det tar liten tid å lage, drikke. det smaker godt og gir en lang metthetsfølelse:)
Safira Skrevet 17. desember 2009 #6516 Skrevet 17. desember 2009 Frokost: En fullkornswrap med svinekjøttdeig, tacosaus, tomat og litt ost, appelsinjuice Lunsj: En klementin, to knaskerøtter, et eple, en kjeks og en peppernøtt Mellom: Banan, wasa sandwich Middag: En fullkornswrap med svinekjøttdeig, tacosaus, agurk, tomat, paprika og mais, og litt tacosalat (en porsjon til av fyllet med andre ord) Kvelds: Litt risengrynsgrøt, en neve mandler, et glass saft
*Numi* Skrevet 17. desember 2009 #6517 Skrevet 17. desember 2009 Du som har bursdag?? så fall GRATULERER MED DAGEN!! Tusen takk! Det er jeg som har bursdag ja. Så i dag har jeg fråtset! Frokost: - Røklaks - Eggerøre - 2 fullkornsbrødskiver med smør. - 1 glass melk Mellom: - 3 GuyLian sjokoladebiter. Middag (på restaurant): - Pepperbiff og fløtegratinerte poteter. - Stor Cola - Bananasplit Mellom: - 4 små kvikklunsj, slike med to striper i. - 1 halv halvliter Cola. Mett! Og magen knurrer litt. Haha! Skjønner ikke hvorfor??
The Kitten Skrevet 17. desember 2009 #6518 Skrevet 17. desember 2009 Tusen takk! Det er jeg som har bursdag ja. Så i dag har jeg fråtset! Frokost: - Røklaks - Eggerøre - 2 fullkornsbrødskiver med smør. - 1 glass melk Mellom: - 3 GuyLian sjokoladebiter. Middag (på restaurant): - Pepperbiff og fløtegratinerte poteter. - Stor Cola - Bananasplit Mellom: - 4 små kvikklunsj, slike med to striper i. - 1 halv halvliter Cola. Mett! Og magen knurrer litt. Haha! Skjønner ikke hvorfor?? De er kjempegod!
Teriyaki Skrevet 18. desember 2009 #6519 Skrevet 18. desember 2009 Off.. Stakkarsen, God bedring!! Ang. ritz så er det mye salt i disse som jeg nevnte tidligere og det binder væsken i kroppen og det trenger en når en har spy-syken, mister masse væske da. Tror du at du er gravid? Takk for det. Nei, jeg vet jo at jeg ikke er det, men jeg er mye verpesjuk, så innbiller meg lett at jeg er gravid. Ikke sånn at jeg tror det, men at jeg tenker på det. Har uansett fått skrekken nå. Hvis jeg hadde fått ekstrem svangerskapskvalme så hadde jeg ikke holdt ut!! Er heldigvis ferdig å spy, men er fortsatt litt dårlig, og eier ikke matlyst. Kjenner at jeg trenger næring nå, men det var tortur å spise et rugsprø til frokost, klarte ikke hele en gang.
Pjukset Skrevet 18. desember 2009 #6520 Skrevet 18. desember 2009 Hold deg unna fast føde (særlig fiber) inntil magen blir bedre. Du kan få i deg godt med næring via væske, eks smoothies og juice. Har du prøvd å spise basmatiris? Det er mye lettere for magen enn brød/knekkebrød, og det gir god næring
Fremhevede innlegg