Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dropp eplejuice. Du kan spise så mye epler for de kaloriene som er i 2 glass juice (gitt glass på ca 2.5 dl) Det å drikke kalorier er lite hensiktsmessig om man prøver å gå ned i vekt, fordi det er kalorier uten metthetsfølelse. Og dersom metthetsfølelsen ikke er der, er sannsynligheten for at man overspiser mye mye større. Ville økt mengden grønnsaker du spiser av samme grunn.

Juice kan motvirke alzheimers, så juice er sunt. Et kjapt søk på google er nok til å finne mye informasjon om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frokost: Et ryvita sesam med lett gulost, en gulrot, 1/4 paprika, en klementin, grønn te

Nå sysnes jeg du spsier lite igjen kjære deg, du kunne virkelig spist flere knekkebrød her og til lunsj, hva om du heller tar deg to eller bedre, tre til kvelds?

Du kunne meget fint tatt litt flere spiseskjeer med ris også, ikke vær redd for å spise litt større mengder mat, du spiser nå nesten bare mellommåltider for ett normaltspisende menneske..

Gjest Gjest_Ella_*
Skrevet

Frokost: Yoplait 0% Knekkebrød med egg og kaviar, knekkebrød med ost og skinke, agurk, kaffe

Mellom: gulrot, eple, knekkebrød med ost

"Middag": To knekkebrød med fiskekaker, en banan

Kvelds: Knekkebrød med ost og kaviar

Mye knekkebrød i dag, senvakt= ingen middag og dårlige matrutiner

Skrevet

Hirsegrøt

sukkererter

2,5 linseburgere med 1 avokado, tomat og blomkålpurè

Speltpannekaker

Skrevet

frokost: to knekkebrød med ost of krydder

middag: et rundstykke med nøtte (jobbet ettermiddag å hadde ikke tid til noe annet før jobb)

Kvels: grandis

i morgen håper jeg på shake hele dagen:p

Gjest Bolledeig
Skrevet
Hirsegrøt

sukkererter

2,5 linseburgere med 1 avokado, tomat og blomkålpurè

Speltpannekaker

Hvordan lager du linseburgerne? Jeg har eksperimentert litt med det selv og ikke helt funnet en oppskrift jeg er fornøyd med..

Skrevet (endret)
Hvordan lager du linseburgerne? Jeg har eksperimentert litt med det selv og ikke helt funnet en oppskrift jeg er fornøyd med..

Koker linser (brune eller grønne) møre, samt gulrot og sellerirot, blander sammen med litt eggerstatter og speltmel, mikser sammen med friske urter, salt og pepper, lar stå halvtimes tid, og steker.

Jeg tror det smaker bedre med løk og hvitløk, men jeg pleier lage uten. Jeg prøver og feiler en del selv, jeg syns nesten største utfordringen er stekingen, de blir ofte litt for blaute inni.

Hvilken oppskrift bruker du?

Edit: jeg kan tenke meg at litt dijonsennep i røra ville gitt en veldig god smak.

Endret av Pjukset
Skrevet

Frokost: 1 Skyr

Lunsj: 1 Skyr, 1 Dumlekjærlighet, 10 g melkesjokolade

Middag: 1 kyllingwiener, råløk og speltkjeks

Så blir det noen glass hvitvin i kveld tenker jeg. Juleferie :spise:

Skrevet

Syk i dag :(

- en brødskive med bringebærsyltetøy

- en banan

- en yogurt

- en skål med havregrøt + et glass saft.

Skrevet

Linseburger-rester fra i går til frokost og lunch, slengte på en salat ved siden av til lunch.

Grapefrukt til mellommåltid

Nå: økologisk risengrynsgrøt :spise:

Skrevet

Greit nok at du spiser lite, men kan du bytte ut kjeks, kjærlighet og sjokolade med litt grønnsaker/frukt så du får i deg viktige vitaminer? :)

Skrevet (endret)
Speltpannekaker

Hey, hvor ble det av invitasjonen?

Endret av Lotte28
Skrevet

Frokost: 2 egg

mellom: ti skiver med servelat

Middag: Lasagne

Kvels: Tropisk shake

Skrevet
i morgen håper jeg på shake hele dagen:p

Drikke shaker en hel dag? Hvorfor og hvilke typer shaker er det snakk om? Har ikke kroppen bedre av skikkelig næring heller..?? :sjenert:

Skrevet
mellom: ti skiver med servelat

Kun servelat sant? Ikke ti brødskiver med servelat? For det står det evt. respekt av :fnise:

Skrevet
Hey, hvor ble det av invitasjonen?

jeg hadde invitert noen andre :gjeiper: Next time?

Skrevet
Syk i dag :(

God bedring og unn deg noe godt til kvelds som du er glad i, kroppen trenger all nærning den kan få for å bekjempe bakteriene og du fortjener det!! :klemmer:

Skrevet
jeg hadde invitert noen andre :gjeiper: Next time?

:tommelsmil::spise: You just name the day!!

Skrevet

Ikke for mye håper jeg, for du blir nok fort berusa om du ikke fyller på med mer mat før alkoholen kommer.. Håper du koser deg masse, men anbefaler litt mer mat (SOM VANLIG kommer jeg med mine visdomsord.. :sjenert: )

Skrevet
God bedring og unn deg noe godt til kvelds som du er glad i, kroppen trenger all nærning den kan få for å bekjempe bakteriene og du fortjener det!! :klemmer:

:klemmer: Takk for det Lotte :) Noen forslag til kvelds? Har null matlyst, og er egentlig bare redd for å kaste opp hvis jeg spiser noe.. :sjenert:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...