Chanel.No5 Skrevet 13. desember 2009 #6421 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Middagen i dag blir prøvemiddag med årets pinnekjøtt Gidder ikke skrive så mye her for tiden, akkurat kommet hjem til foreldrene mine så går mye i julekaker, sjokolade og annet kos Må teste alle sortene mamma har bakt Hvordan gikk pinekjøtt-middagen? Jeg venter fremdeles på julaften.. 11 dager så har jeg slukt min del med dette, men IKKE før..!! Tenkte å bake litt selv i år, men blir de sortene jeg klarer(pepperkaker, kakmenn og tyske skiver er planen sålangt..).. Julekaker er jo SÅ godt.. Min favoritt er faktisk mammas kakemenn.. Men hun har ikke laget de enda, vet jeg spiser de opp før jul når jeg er på besøk der.. Endret 13. desember 2009 av Lotte28
Chanel.No5 Skrevet 13. desember 2009 #6422 Skrevet 13. desember 2009 På kvelden: To skogsbærcider uten tilsatt sukker, to drinker, noen glass hvitvin(mistet oversikten ). Et par biter sjokolade, noe potetgull. Tyder på at du koste deg dette, utrolig godt å lese at du det gjør!!
venus_ Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #6423 Skrevet 13. desember 2009 Hvordan gikk pinekjøtt-middagen? Jeg venter fremdeles på julaften.. 11 dager så har jeg slukt min del med dette, men IKKE før..!! Tenkte å bake litt selv i år, men blir de sortene jeg klarer(pepperkaker, kakmenn og tyske skiver er planen sålangt..).. Julekaker er jo SÅ godt.. Min favoritt er faktisk mammas kakemenn.. Men hun har ikke laget de enda, vet jeg spiser de opp før jul når jeg er på besøk der.. Var kjempegodt Er ikke helt ordentlig julemiddag da. Har ikke alt tilbehøret, og på julaften stekes pinnekjøttet i sirup og smør etter det er kokt. Mmm Må bake et par sorter selv i år jeg og, i tilegg til de mamma har bakt.
Chanel.No5 Skrevet 13. desember 2009 #6424 Skrevet 13. desember 2009 Var kjempegodt Er ikke helt ordentlig julemiddag da. Har ikke alt tilbehøret, og på julaften stekes pinnekjøttet i sirup og smør etter det er kokt. Mmm Må bake et par sorter selv i år jeg og, i tilegg til de mamma har bakt. Jeg er faktisk ikke så begeistret for pinnekjøttet, elsker lukten og selvfølgelig forsyner jeg meg og spiser alltid en pinne, må ha smaken i munnen på julaften, men min tallerken er fyllt opp med mammas super gode kålrotstappe og masse poteter med fett på.. Prøver å alltid ha plass til desserten, julekakene og snacksen også.. Men overdriver alltid. Hvlke typer har din mor lager sålangt da? Var innom mamma i dag og hun har laget tyske skiver, pepperkaker og berlinerkranser sålangt.. Jeg fikk smake og det var så vanvttig godt, fikk litt julesteming Men kakemennene vet jeg hun baker til uken så da skal jeg over å stjele litt med meg
Safira Skrevet 13. desember 2009 #6425 Skrevet 13. desember 2009 Tyder på at du koste deg dette, utrolig godt å lese at du det gjør!! Ja, det gjorde jeg Jeg er faktisk ikke så begeistret for pinnekjøttet, elsker lukten og selvfølgelig forsyner jeg meg og spiser alltid en pinne, må ha smaken i munnen på julaften, men min tallerken er fyllt opp med mammas super gode kålrotstappe og masse poteter med fett på.. Hva er det? Jeg ser for meg en potet med en fettbit på? Pinnekjøtt er kjempegodt, men jeg spiser også mest kålrotstappe. Vi spiser ikke dette på julaften, da.
Chanel.No5 Skrevet 13. desember 2009 #6426 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Ja, det gjorde jeg Hva er det? Jeg ser for meg en potet med en fettbit på? Pinnekjøtt er kjempegodt, men jeg spiser også mest kålrotstappe. Vi spiser ikke dette på julaften, da. Det er vanlige poteter som jeg heller mammas "saus" over, tror hun lager den av kraften/fettet som renner fra pinnekjøttet og ned i kjelen fra pinnekjøttet blandet med vann. Vet faktisk ikke, men det ser veldig "fett" ut, jeg er så heldig å kommer til dekket bord, men det er kjempegodt over potetene og kålrotstappen!! Endret 13. desember 2009 av Lotte28
venus_ Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #6427 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Jeg er faktisk ikke så begeistret for pinnekjøttet, elsker lukten og selvfølgelig forsyner jeg meg og spiser alltid en pinne, må ha smaken i munnen på julaften, men min tallerken er fyllt opp med mammas super gode kålrotstappe og masse poteter med fett på.. Prøver å alltid ha plass til desserten, julekakene og snacksen også.. Men overdriver alltid. Hvlke typer har din mor lager sålangt da? Var innom mamma i dag og hun har laget tyske skiver, pepperkaker og berlinerkranser sålangt.. Jeg fikk smake og det var så vanvttig godt, fikk litt julesteming Men kakemennene vet jeg hun baker til uken så da skal jeg over å stjele litt med meg Hehe, spiser mest av kjøttet jeg. Mamma har lagd julemenn(som er tomt nå), fruktkake(som jeg ikke liker), krumkaker, kokosmakroner og havremakroner til nå. Så skal jeg lage serinakaker og sjakkruter om noen dager. Så blir det nok delfiakake rett før jul også. Endret 13. desember 2009 av venus_
Chanel.No5 Skrevet 13. desember 2009 #6428 Skrevet 13. desember 2009 Hehe, spiser mest av kjøttet jeg. Mamma har lagd julemenn(som er tomt nå), fruktkake(som jeg ikke liker), krumkaker, kokosmakroner og havremakroner til nå. Så skal jeg lage serinakaker og sjakkruter om noen dager. Så blir det nok delfiakake rett før jul også. Hehe, får dele tallerken med julemat vi da Dette er grunnen til at mamma venter til sist med å lage kakemenn, de blir spist opp.. Av meg :gjeiper: Kokosmakroner og serinakaker kommer nok i løpet av ett par dager tenker jeg, delfiakaken lager hun som siste prikk over i`en, vi er heldige gitt!! Men sjakkruter?? Hva er dette??
2010 Skrevet 13. desember 2009 #6429 Skrevet 13. desember 2009 Hvor kjøper du dine? Evt. hvilket "merke"? kjøper dem over alt... Meny, spar, ica osv... vet ikke hvilke merke:) pleier som oftes å kjøpe tidlig på morningen for da er de helt ferske sjønner ikke hvorfor de er så billige=/ var tilbud her en dagen 4.90,- for 2:D
2010 Skrevet 13. desember 2009 #6430 Skrevet 13. desember 2009 frokost: brød skive med nugatti middag: stekte pølsebiter og makkaroni mellom: sjokkolade bolle og berlinerbolle kvels: rullekebab:p skal bli deilig med hverdager igjen å spise litt sunnere:p
venus_ Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #6431 Skrevet 13. desember 2009 Hehe, får dele tallerken med julemat vi da Dette er grunnen til at mamma venter til sist med å lage kakemenn, de blir spist opp.. Av meg :gjeiper: Kokosmakroner og serinakaker kommer nok i løpet av ett par dager tenker jeg, delfiakaken lager hun som siste prikk over i`en, vi er heldige gitt!! Men sjakkruter?? Hva er dette?? Hehe, vi har alltid så mye julemenn igjen etter jul, så har begynt å ikke lage så mange. Kanskje litt for få i år. Sjakkruter er slike.Aldri lagd disse før. Men vet de er veldig gode
Chanel.No5 Skrevet 13. desember 2009 #6432 Skrevet 13. desember 2009 kjøper dem over alt... Meny, spar, ica osv... vet ikke hvilke merke:) pleier som oftes å kjøpe tidlig på morningen for da er de helt ferske sjønner ikke hvorfor de er så billige=/ var tilbud her en dagen 4.90,- for 2:D Åh, du kjøper ferske.. Da skal jeg se etter dette!!
Chanel.No5 Skrevet 13. desember 2009 #6433 Skrevet 13. desember 2009 Hehe, vi har alltid så mye julemenn igjen etter jul, så har begynt å ikke lage så mange. Kanskje litt for få i år. Sjakkruter er slike.Aldri lagd disse før. Men vet de er veldig gode Kanskje jeg skal prøve meg på disse selv, så supergode ut og jeg har aldri smakt de.. Hmmm.. Bare til å lage ny deig, kakemenn må en ha til jul, kan ikke være tom 11 dager før :gjeiper:
venus_ Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #6434 Skrevet 13. desember 2009 Kanskje jeg skal prøve meg på disse selv, så supergode ut og jeg har aldri smakt de.. Hmmm.. Bare til å lage ny deig, kakemenn må en ha til jul, kan ikke være tom 11 dager før :gjeiper: Hehe, julemenn er egentlig ikke favoritten min, så tror ikke det blir langd nye. Så lenge jeg har krumkaker så er jeg fornøyd
Teriyaki Skrevet 13. desember 2009 #6435 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Det er godt det ikke bare var meg. Vi skjønner hvordan det gikk med kostholdet ja, men det betyr kanskje at du koste deg? Joda, jeg koste meg veldig fram til rundt halv ti i dag, hehe.. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk er så innmari glad i lam. Enten det er lammestek, får i kål, pinnekjøtt, gammelsteik osv. osv. Synes rett og slett det er kjedelig. Noe synes jeg smaker stygt, mens annet går greit, pinnekjøtt er vel det som går "mest" greit, men.. Sjakkruter er kjempegode! Mange år siden sist jeg bakte slike.. Endret 13. desember 2009 av Teriyaki
Sarafina Skrevet 14. desember 2009 #6436 Skrevet 14. desember 2009 Dette spiser jeg på en vanlig dag: Frokost: frokostblanding (2 weetabix med syltetøy og lettmelk) Lunsj: 2 brødskiver med ost og skinke, to glass eplejuice Middag: kyllingfilet, nudler og wok-grønnsaker (evt spagetti og kjøttdeig (karebonadeig.)Eller tomatsuppe. Mellom måltidene: noen kopper kaffe, masse vann, 2 frukt, gjerne banan og eple. (kan også hende jeg tar en sjokoladebit, men prøver å begrense dette.) Noen som har kommentarer? Ønsker egentlig å gå ned et par kilo i vekt, men vet ikke om jeg spiser riktig i forhold til dette.
venus_ Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #6437 Skrevet 14. desember 2009 - En cappuccino. - To skiver hjemmelagd brød med avokado, sitron og røkt kalkunskinke. Et glass skummet melk. - En kindersjokolade. - En aniskringle med brunost og et halvt fersk rundstykke med brunost. Et lite glass soyamelk. - Røkt hyse med kokte gulrøtter, poteter og hvit saus. - Noen knekker baileyssjokolade. Et lite glass iskaffe latte. - En halv julebrus.
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 14. desember 2009 #6438 Skrevet 14. desember 2009 Frokost: Havregrynsgrøt, banan,blåbær, kaffe, vann Lunsj: To knekkebrød med lett smøreost, agurk, en halv gulrot, eple, mandarin, vann Mellom: Resten av den halve gulroten, brødskive med ost og kalkunskinke, knekkebrød med kaviar og gulost, vann, kaffe Middag: Lasagne (OK å ha middag i 4 dager, men nå er jeg lei :gjeiper: )agurk, bønner, youghurt til dessert, vann Kvelds: baconsurrede dadler (5 stk) som jeg egentlig skulle spise i helgen
Chanel.No5 Skrevet 14. desember 2009 #6439 Skrevet 14. desember 2009 Hehe, julemenn er egentlig ikke favoritten min, så tror ikke det blir langd nye. Så lenge jeg har krumkaker så er jeg fornøyd Det er så godt, mormor lager med det med sitt eld-gamle kromkakejern og inviterer meg alltid opp, hun vet jeg forguder kakene hennes! Da blir jeg alltd servert ekte god vaniljeis og hjemmelaget jordbærsyltetøy sammen med kakene, den eldre garde er mye flinkere til å lage mat fra bunnen av og kjøper ikke billig is til 10 kr for 2 liter, her kan en se vaniljekornene Jeg får alltid med meg noen hjem og sammen med vaniljekesam er det kjempegodt også!!
Chanel.No5 Skrevet 14. desember 2009 #6440 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har aldri skjønt hvorfor folk er så innmari glad i lam. Enten det er lammestek, får i kål, pinnekjøtt, gammelsteik osv. osv. Synes rett og slett det er kjedelig. Noe synes jeg smaker stygt, mens annet går greit, pinnekjøtt er vel det som går "mest" greit, men.. Enig med deg, har selv aldri være noe tilhenger av dette kjøttet. Liker ikke konsistensen på det heller, litt ekkelt..
Fremhevede innlegg