Joe Skrevet 10. desember 2009 #6322 Skrevet 10. desember 2009 Det kommer jo litt an på hva man spiser og. Men hvis man spiser sunt og variert, sånn som det høres ut som du gjør, er det helt klart det beste Spis akkurat så mye som føles passe, ikke mer eller mindre. Men hvis man for eksempel spiser seg mett på potetgull eller kanskje loff med nugatti, gang på gang, fungerer det vel heller dårlig.
Glynis Skrevet 10. desember 2009 #6323 Skrevet 10. desember 2009 Er det flere enn meg som er så glade i å spise at dere gruer dere til måltidet er ferdig, før dere til og med har begynt? Jeg er litt omvendt, allerede under et måltid tenker jeg på det neste. Under frokosten tenker jeg på hva jeg skal ha til lunsj, og i lunsjpausen gleder jeg meg til middag. Til og med på julaften gleder jeg meg til middagen 1. juledag.
paintarainb0w Skrevet 10. desember 2009 #6324 Skrevet 10. desember 2009 - En skyr - Tomatsuppe med paprika, gulrot og isbergsalat - 4 epler i løpet av dagen :rødme: Kjøpte masse kjempegode epler (kjøleskapskalde store grønngule epler, mmm) i går, så har havna litt på eplekjøret igjen Tenkte å lage wok med fullkornsnudler snart
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #6325 Skrevet 10. desember 2009 - 3 crisp bread med brunost - toast: t brødskiver med ost, skinke og pesto - 1 eple + 2 gulerøtter - en porsjon med pasta bolognese med 2 skiver brød til - 1 mandarin
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 10. desember 2009 #6326 Skrevet 10. desember 2009 Frokost: Havregrynsgrøt og så videre Lunsj: To knekkebrød med leverpostei og agurk, en gulrot, en mandarin Mellom: Ett eple, en mandarin Mellom2: En skyr, ett knekkebrød med ost og kaviar, en brødskive med kalkunpålegg og ost, en kopp te Mellom3: En pære Gidder ikke å lage middag i dag. Blir nok skiver eller noe. Forresten, flere enn meg som irriterer seg over skjeene man får i Skyr-boksene? De er akkurat litt for korte sånn at fingrene blir full i guffe når boksen nesten er tom... Plagsomme i-lands problem altså!
Lykkelitenen Skrevet 10. desember 2009 #6327 Skrevet 10. desember 2009 Satt til langt på natt og leste og tok notater til dagens eksamensskriving, så kom meg ikke opp av sengen før klokken var nesten 3 :S Fy meg! Matskapet er også ganske skrapt, så her går det i å spise opp det jeg har av rester og tørrvarer Så til nå har det blitt: 1 knekkebrød med brunost ca 7,5dl pepsi max 2 pakker med nuddler ca 120 gram sjokolade vann planen videre er å frotse i klementiner, eventuelt spise skyr eller flere knekkebrød om jeg blr sulten
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 10. desember 2009 #6328 Skrevet 10. desember 2009 Nå har jeg spist fullkornslasagne med karbonadedeig og vita hjertego' ost. Noen som har smakt fullkornslasagnen fra Toro? Hva synes dere? Hjemmelaget mat pleier å være best, men ikke i dette tilfellet tror jeg! Takk for middagstips!
Safira Skrevet 10. desember 2009 #6329 Skrevet 10. desember 2009 Kjente jeg ble irritert da jeg leste om den kommentaren! Er utrolig hvor mye slike kommentarer kan såre, og dytte en av den riktige veien, og jeg håper virkelig ikke det skjer med deg. Jeg sitter nemlig og heier på deg, og det er det mange her inne som gjør, tenk på det Husker vi hadde spist middag, (det var den tiden jeg var på mitt verste), og etter middag tok jeg en brokkolibit med hendene rett fra gryta, og mamma sa: "jaa, stapp i deg litt til!" (hun mente det positivt, sånn med kjærlighet liksom ), og jeg husker jeg gikk inn på badet og spyttet ut maten og begynte å gråte... Jeg ville helst ikke spise engang, ikke snakk om at jeg "stappet i meg" noe! Etter det har ikke mamma turt å si noe som til og med har antydninger til at jeg spiser Åh! Hun "venninnen" din altså. Er så dårlig gjort med folk som skaffer seg bedre selvfølelse ved å rakke nd på andre! Jeg har en venninne som ikke gjør det direkte, men jeg opplever det likevel sånn. Hun er ganske kraftig, men hun trener og spiser sunt, er veldig glad i mat, men opptatt av å spise lite, og hun sier alltid ting som "det går greit at du robber huset vårt for mat vettu, litte venn" når jeg er hos henne og spør om et eple mens hun ikke spiser noe (fordi hun spiser MYE og sjelden mens jeg heller spiser lite og ofte og blir mye mer sulten enn henne). Hun mener det selvfølgelig ikke sånn, men... jeg liker likevel ikke å få ting framstilt på den måten. Jeg har også en venninne som jeg tror er anorektisk, men hun har vært sånn så lenge jeg kan kjenne henne, og hun kommenterer hvertfall ikke at andre spiser mye. Men likevel blir jeg påvirket av at hun sitter der og spiser et knekkebrød til lunsj og ikke har spist noe annet i hele dag. Men nå synes jeg hun er ALTFOR tynn også da. Hadde jeg vært nær venn med henne hadde jeg tatt det opp, men vi er bare hilsevenner egentlig. Oisann, dette ble langt Ja, det er ikke alltid lett å tenke rasjonelt når man får sånne kommentarer, og det er nok ikke alltid andre tenker at man kan oppfatte det galt (det skal jo ikke så mye til før man kan tro de mener det negativt). Forresten, flere enn meg som irriterer seg over skjeene man får i Skyr-boksene? De er akkurat litt for korte sånn at fingrene blir full i guffe når boksen nesten er tom... Plagsomme i-lands problem altså! Ja!! Jeg får masse skyr på hendene hver gang jeg spiser det . Føler meg som en liten unge som ikke kan spise uten å grise
Twinkle* Skrevet 10. desember 2009 #6330 Skrevet 10. desember 2009 En liten skål med havregryn og yoghurt. Dårlig matdag. Men får snart middag,og da blir det pita m/tilbehør
Chanel.No5 Skrevet 10. desember 2009 #6331 Skrevet 10. desember 2009 Er det noen andre her som også må dele opp brødskiver i pene små biter for å gidde å spise dem? Hehe, jeg har alltid blitt mobbet hjemme da jeg bruker kniv og gaffel på nesten alt av mat. Som feks ett rundstykke med brunost, jeg synes mat smaker så mye bedre når jeg spiser det på denne måten. Godt å se andre har sine "merkelige" vaner også, jeg bryr meg ikke hva folk jeg kjenner sier om det, men de er vant til det så det er ingen som reagerer lenger da dette har pågått så lenge jeg kan huske.. Jeg gjør det ikke alltid selvfølgelig, som feks. når jeg er ute å spiser lunsj med jobben, men så ofte som overhodet mulig JA, vet jeg er rar, men hey, vi har alle vårt!! :rødme:
Lykkelitenen Skrevet 10. desember 2009 #6332 Skrevet 10. desember 2009 jeg må spise vaffler med kniv og gaffel, noe annet er helt utenkelig for meg
Chanel.No5 Skrevet 10. desember 2009 #6333 Skrevet 10. desember 2009 Liker ikke karamell jeg heller. Tror det går bedre i matveien nå ja. Bortsett fra at jeg har ikke vært supersunn de siste to dagene. Liker ikke karamell?? Bare gi det til meg, jeg elsker det!! Er enig med deg ang. appelsinsjokolade, den hadde jeg glemt eksisterte.. Er desember måneden vi skal være supersunn? Ops.. Da har jeg virkelig misforstått..
Chanel.No5 Skrevet 10. desember 2009 #6334 Skrevet 10. desember 2009 Jeg savner egentlig ikke brød i kostholdet, men når jeg lukter nybakt brød så føler jeg at jeg går ut av mitt gode sinn. Vil ha vil ha vil ha! enig med deg, nybakt brød lukter himmelsk og det smaker også godt når det fremdeles er varmt
Chanel.No5 Skrevet 10. desember 2009 #6335 Skrevet 10. desember 2009 (endret) Varmet i hjerterota å lese dette altså Nå legger jeg fra meg "det er deilig å være skrubbsulten"-strategien min, og går og spiser. Det hjelper å lese inne på denne tråden! Ååå som sjokoladen på bordet foran meg frister! Men jeg får vente til freddan hehe Mine sjokolader ligget også i fryseren å venter på at det skal bli HELG =) Hehe Fantastisk at det hjelper deg å lese her inne og at du spiser!! Bare fortsett, du er superflink!! Snart kommer vekten seg opp og du kan igjen få fokus på andre ting enn mat, du vil da ikke kunne forstå at du brukte så mye tid og energi på å tenke på det som en fiende, vi mennesker trenger mat for å leve, vi skal ikke leve for mat. Selvfølgelig skal en tenke på mat og planlegge gode måltider, men ikke fra sekundet en står opp til en går å legger seg!! Endret 10. desember 2009 av Lotte28
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #6336 Skrevet 10. desember 2009 Speltmusli og rismelk (bombe) Linseburgere, avokado og agurksalat Nå blir det urtete, og sikkert tomatsalat.
Chanel.No5 Skrevet 10. desember 2009 #6337 Skrevet 10. desember 2009 Til og med på julaften gleder jeg meg til middagen 1. juledag. Åh, om julen tror jeg de fleste fantaserer og tenker mye på all den gode maten vi skal spise.. Gleder meg
Chanel.No5 Skrevet 10. desember 2009 #6338 Skrevet 10. desember 2009 Speltmusli og rismelk (bombe) If it ain`t broken, why fix? Spis det du liker og tåler, er selv vanemenneske så all forståelse der gitt
Chanel.No5 Skrevet 10. desember 2009 #6339 Skrevet 10. desember 2009 jeg må spise vaffler med kniv og gaffel, noe annet er helt utenkelig for meg Jeg også!! Bra vi er flere
Paibunn Skrevet 10. desember 2009 #6340 Skrevet 10. desember 2009 Mellom: 1 eple Frokost: 2 grovskiver med banan og solbærsyltetøy Mellom: 1 klementin Lunsj: 2 husmann knekkebrød med gräddost og agurk Mellom: et par brente mandler Mellom: 1 gulrot Mellom: 5 pepperkaker med nonstop på Middag: 2 komler med kjøttknoke, litt bacon og kålrabistappe + 1 fanta (på cafè) Kvelds: 2 husmann knekkebrød med gräddost og agurk Har laget masse brente mandler til å gi ved julegavene i dag. Var mye lettere enn jeg hadde trodd!
Fremhevede innlegg