Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frokost: Havregrøt med kanel, en halv banan og lett syltetøy

Lunsj: En skyr, et eple og en mandarin + 0,5 l sukkerfri nestea

MM: Kålrot og en pickle

Middag: Salat med avocado og quornfilet

Kvelds: Tror det blir mager vaniljekesam med banan og hakkede mandler :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Speltmusli med rismelk

Lapskaus av Mung Dahl med grønnsaker

Blir et par kopper urtete, og avokao/grønt til kvelds. Sikkert et par never solsikkefrø også.

Gjest Gjest_lille_*
Skrevet

tre fiberrik knekkebrød med masse smør og kalkunskinke, en atkinson bar, en posjon taco og litt bacon til kvelds:)

Skrevet

Mye mat på meg i dag altså!

Frokost: Brødskive med ost og skinke, rugsprø med leverpostei, litt nøtter, et glass melk

Mellom: En brødskive med philadelphia light og skinke, en banan

Lunsj: En brødskive med ost og skinke, en pakke minnigulrøtter, et eple

Mellom: En pakke småsulten, en klementin, to rugsprø med brunost (herregud jeg ble jo aldri mett)

Mellom: Et eple

Middag: En skinkestek, en potet, 3 ss saus, 4 ss grønnsaker

Dessert: En klementin

Det tar jo 10 minutter bare å skrive hva jeg spiser! Jeg er så full i magen men samtidig så sulten! Åh, anoreksi er jo så lite hensiktsmessig! Man kryper jo magesekken noe enormt, det er ikke plass til halvparten av dette i magesekken, men fortsatt så rumler det jo noe grådig, og kroppen skriker etter mer!

Skrevet

Frokost - 10 små speltkjeks, 2 Alpen Light-barer

Middag - 150 g kyllingfilet, en liten skje ris og salat

Ellers - 2 Alpen Light-barer, 1/2 kokosbolle

Gjest Gjest_Ella_*
Skrevet
Frokost: Havregrynsgrøt med blåbær og banan, kaffe

Lunsj: To knekkebrød med magerost og agurk, en mandarin, ett eple, kaffe

Mellom: to knaskegulrøtter

Mellom2: En brødskive med ost og kaviar, ett knekkebrød med kalkunskinke, ost, agurk, tomat, en pære

Så blir det vel noe middag senere, er møkk-lei av å finne på ting og lage det :P Gleder meg til å komme hjem til mamma og pappa og få servering ;)

Jeg liker forøvrig det meste av sjokolade, uten appelsinsjokolade og sjokolade med kokos. Iiisj :gjeiper:

Det ble salat til middag;

Tunfisk med karri og kesam

agurk

tomat

sopp

minimais

ruccola

brune bønner

Skrevet
Setter stor pris på kommentarer, spesielt i forhold til total kalorimengde (jada, jeg kan jo regne det ut selv, men dersom noen her har sånne tall i hodet hadde jeg satt pris på et overslag:)

Er ikke på slankern, men er nysgjerrig på hvordan matinntaket mitt egentlig er sett utenfra :)

Kari.

Antall kalorier har jeg ingen idè på desverre, men om dette metter deg og gir deg energi nok så skal du ikke telle på kalorier heller, ihvertfall ikke om du ikke er på slankeren. Gjør som nå, spis når du er sulten, spis variert og mat du liker. Synes dette ser normalt og bra ut jeg. :jepp:

Skrevet
Jeg liker best romtemperert sjokolade!

I dag har jeg ikke vært så veldig sunn, men har hatt et enormt sug, så gadd ikke å pine meg. :)

Har du forsøkt avkjølt??

Hvem har ikke slike dager, morsomt å lese at du det hadde, for i dag var min dag akkurat slik.. Kan si såpass at kantinedamen ble nok lei trynet mitt oppi pepperkakeboksen i dag.. :sjenert:

Om du synes su spiser litt lite er det bare en ting å gjøre - skjerp deg, spis maten din!! :gjeiper:

Skrevet
Du er redd for kritikken? ;)

Det her er vel uansett ikke en konkurranse om å spise sunnest?

Absolutt ikke, da hadde jeg ikke giddet å lese samt kommentere om jeg det trodde og mente!!

Skrevet (endret)
Jeg også! Jeg liker all sjokolade, men kan styre meg for sjokolade som er fylt med rom o.l. Men alt glir ned!

HELT ENIG!! :enig: Her glir det meste også nedpå!!

Liker heller ikke sjokolade med rom osv. Dette er grunnen til at jeg ikke liker konfektsjokolade, slik Som Kong Haakon feks. De bitene som er fylt opp med alkohol dominerer hele esken og setter en dårlig smak på alle bitene synes jeg, pluss Troika, den er jeg ikke særlig begeistret for heller..

Endret av Lotte28
Skrevet

Sen dag, slapp dag, syk dag.

Frokost: 2 ostekjeks og pålegg. (egg, smøreost, tomat, light majones.

Flere kopper kaffe. 1 fullkornsknekkebrød.

Hm. Så handlet vi. Og jeg har spist??

Middag: håndfull fullkornspasta, saus, grønnsaker. 2 porsjoner.

chai-te.

Hvis dette er alt så skal jeg ta en klementin!

Skrevet
Nå skal jeg ha en julebrus og feire at det bare er en dag til juleferie! :skaal:

Åh, misunnelig.. Kose deg!! :klemmer:

Skrevet
Frokost: Et rugsprø med lett gulost, to knaskerøtter, 1/2 banan, mandler

Lunsj: To klementiner, to knaskerøtter, wasa sesam med røkt kalkunfilet

Mellom: En kopp lettkakao, to biter vingummi

Middag: To kyllingkarbonader i brun saus med grønnsaker og en potet

Kvelds: Blir en-to klementin(er), et kanelknekkebrød med lettere fløtemysost og te

Du vil ikke vurdere å øke antall knekkebrød til to i både frokosten, lunsjen og kveldsen din? Det er så lite mat du får i deg..

Skrevet
Mye mat på meg i dag altså!

Det tar jo 10 minutter bare å skrive hva jeg spiser! Jeg er så full i magen men samtidig så sulten! Åh, anoreksi er jo så lite hensiktsmessig! Man kryper jo magesekken noe enormt, det er ikke plass til halvparten av dette i magesekken, men fortsatt så rumler det jo noe grådig, og kroppen skriker etter mer!

Dette er IKKE mye mat!!

Kroppen din er underernært, naturlig at den hyler etter mat, du må bare høre på kroppen og gi den hva den ønsker. Om det er veldig ubehagelig å spise mye av gangen, så hvorfor ikke bare spise omtrent hver time? Kjempeofte og mindre størrelser på måltidet, dele en lunsj i to feks, det er ingen fasit på hva som er best/korrekt for den enkelte når en skal opp eller ned i vekt, det riktige blir å finne en løsning som passer DEG! Det viktigste nå er at du spiser nok til å gå opp i vekt, uavhengig i hvordan det skjer. Regelmessige og normale måltider og størrelser kan du ta når kroppen er litt mer "mett" og slapper mer av...

Skrevet
1/2 kokosbolle

Skriv nå bare "hviten i en kokosbolle" :gjeiper:

Ikke mye mat i disse alpen lightene du gomler på, jeg må ha ihvertfall 2 selv, men dette blir som ett mellommåltid. Det er jo ikke mer kalorier i de enn i ett litt stort eple..

Gjest Gjest_tante M_*
Skrevet

Jge har spist:

6:30 - grønn te utten sukker,

11:30 - vanilje joghurt 40mm, et eple,

14:30 - to pærer,

17:30 - grønnsakssuppe, brødskive med smør, te utten sukker.

Det var det for i dag.

Skrevet
Hvis dette er alt så skal jeg ta en klementin!

EN?? Tror det skal litt flere til for å justere dette opp..

God bedring!

Skrevet
11:30 - vanilje joghurt 40mm

Hva er dette? 40mm??

Skrevet
Dette er IKKE mye mat!!

Kroppen din er underernært, naturlig at den hyler etter mat, du må bare høre på kroppen og gi den hva den ønsker. Om det er veldig ubehagelig å spise mye av gangen, så hvorfor ikke bare spise omtrent hver time? Kjempeofte og mindre størrelser på måltidet, dele en lunsj i to feks, det er ingen fasit på hva som er best/korrekt for den enkelte når en skal opp eller ned i vekt, det riktige blir å finne en løsning som passer DEG! Det viktigste nå er at du spiser nok til å gå opp i vekt, uavhengig i hvordan det skjer. Regelmessige og normale måltider og størrelser kan du ta når kroppen er litt mer "mett" og slapper mer av...

Oi, du fikk meg til å innse noe der! At uansett hvor mange forskjellige meninger jeg får høre om hva som burde være riktig og hva som er normalt at er riktig, så betyr det ikke at det er riktig for meg. Nesten som jeg føler meg dum nå som jeg har tenkt "jeg burde ikke være sulten for det er kortere tid enn 3 timer siden jeg spiste", fordi selv om det står mange steder at det er så ofte man skal spise, så trenger ikke det å bety at det er riktig for meg! Takk Lotte, i morgen skal jeg ta med meg MASSE mat på skolen, nok til at jeg blir mett, og ikke bare ikke-sulten. Nå lover jeg deg det, hehe! Mye lettere å følge dette hvis jeg har lovet noen. Og i morgen skal jeg fortelle hvordan det gikk!

Skrevet
Hva er dette? 40mm??

Det første jeg tenkte var sånn dobbel 0 % youghurt, men skjønner uansett ikke hva 40 mm betyr.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...