Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men en alvorlig depresjon vinner den dårlige matlysten over sulten noen ganger. Når man i tillegg har problemer i forhold til mat er det enda vanskeligere å pushe seg selv til å spise. Dessverre

Forrstår deg så absolutt, beklager at jeg kommenterte! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, grunnet at jeg hadde siste innspurt på hjemmeeksamen i formiddag, så ble det ikke særlig til frokost... Etter at knekkebrødene var fortært sov jeg og sambo i fire timer, siden det ble en lang eksamensnatt i går. Ikke har jeg vært særlig sunn denne uka heller, må jeg innrømme. Brus og sjokolade hver dag for å holde motivasjonen oppe gjennom siste eksamen. :sjenert:

Du trenger absolutt ikke unnskylde deg!! -mange her inne som leser til eksamen og gjør akkuat det samme som deg for å opprettholde motivasjonen, det er jo helt normalt!! Tror ikke du vil angre mye på det når de gode karakterene kommer flygende!!

Konsentrer deg om eksamenen nå, ta kostholdet når du er ferdig!!

Masse lykke til!!

For det andre - Det er desember måned :gjeiper:

Skrevet
jaaa:)... har satt dem på hylla i gjennomsiktige glass skåler, så de sitter der å frister meg når jeg glor på tv`n:p hehe

Du lever farlig :gjeiper: Hadde det vært meg måtte jeg bakt på nytt til julaften gitt :popcorn:

Skrevet
Forrstår deg så absolutt, beklager at jeg kommenterte! :klemmer:

Neida, det går helt fint! Fint at det finnes mennesker som deg som klarer å få folk til å spise mer dagen etter med god samvittighet :)

Skrevet
Jeg har dyp kjærlighetssorg...

Kjære deg.. Ikke la kroppen lide som hjertet ditt nå gjør, du trenger den for å kunne fungere, prøv å tvinge i deg litt mer næring.

Det vil bli bedre etterhvert, føles ikke slik nå, men ett ordtak som er bra å bruke er "what doesn`t kill you only makes you stronger". Ta tiden til hjelp, reis deg opp, hev ryggen og vis at det skal mer til for å knekke deg!

Sender deg ihvertfall en god :klemmer:

Skrevet
P-pillen min.(no cal days) :kjefte:

:klø: Denne forstod ikke jeg. Får jeg spørre hva du mener?

Skrevet
Neida, det går helt fint! Fint at det finnes mennesker som deg som klarer å få folk til å spise mer dagen etter med god samvittighet :)

Kan jeg få en av disse jentene til å spise mer så er jeg super super glad, skal gjøre alt jeg kan for å hjelpe deg ltt også, uten å mase! Men som jeg har sagt før - vi trenger mat for å leve, ikke leve for mat-. Håper du klarer å kose deg litt i kveld, det er fredag og en skal kunne unne seg litt god mat da!! Prøv!!

Skrevet

frokost: Tropisk shake

mellom: berlinerbolle

middag: en saftig burger fra burger king

Mellom: berlinerbolle

Til kvels blir det forhåpentligvis en kebab.. (Deilg med helg):)

Skrevet (endret)
frokost: Tropisk shake

mellom: berlinerbolle

middag: en saftig burger fra burger king

Mellom: berlinerbolle

Til kvels blir det forhåpentligvis en kebab.. (Deilg med helg):)

Kunne ikke vært mer enig :popcorn: Berlinerboller er altfor lenge siden jeg har spist.. Det er så godt! Hjemmelaget ??

Endret av Lotte28
Skrevet

Jeg er ganske fornøyd med matinntaket mitt i dag, synes jeg har spist ganske så variert og næringsrik mat. Har spart helgekosen til i morgen - de siste helgene har jeg utvidet lørdagen til både fredag og lørdag og søndag, og jeg har egentlig ikke hatt eksepsjonelt lyst på usunne ting, jeg har bare spist det fordi "helg er helg". Så nå er jeg ganske fornøyd med meg selv som har klart å styre unna sjokoladebollen, så blir kosen enda mer fortjent i morgen :)

Dagens matinntak:

Et eple, et rugsprø med laks og cottage cheese (VELIG godt, anbefalles!), og et rugsprø med bare cottage cheese, et glass ekstra lett melk

Pære

En brødskive med makrell i tomat, en brødskive med kalkunkorv, en klementin

Eple og banan

En brødskive med maktell i tomat, en brødskive med leverpostei, en klementin, rosiner

En pose småsulten

Banan, wokede grønnsaker og to fiskekaker

Et eple med cottage cheese og kesam

Begynner å bli ganske mye mat om dagene nå! Kjenner fortsatt at jeg "holder igjen" litt, drukner sultfølelsen med sukkerfri te og vann :nei: Burde skjerpe meg der, men jeg bare synes det er rart at kroppen min får så mye mat og det fortsatt liksom ikke holder. Jeg spiser jo dobbelt så mye som gjennomsnittet av vennene mine. (Men på en annen side, ganske mange av de er skap-sjokoladespisere, så kanskje de eeeegentlig spiser mye "mer" enn de vil tro).

Skrevet

i dag sov jeg lenge, dusjet lenge og skrev lenge....

Så har til no bare spist en skyr, ett knekkebrød, to fullkornstortilla med kjøttdeig av svin, salat og ost, samt litt smågodt.

Skrevet (endret)
Begynner å bli ganske mye mat om dagene nå! Kjenner fortsatt at jeg "holder igjen" litt, drukner sultfølelsen med sukkerfri te og vann :nei: Burde skjerpe meg der, men jeg bare synes det er rart at kroppen min får så mye mat og det fortsatt liksom ikke holder.

Synes du spiser normalt og bra for tiden, bare forsett som dette, går rette veien. Sunn og variert kost ha du også! Jeg har ikke gjort som deg i dag, har spist meg meget kvalm og god på sjokolade, altfor mye, men, men :fnise:

Det at du føler du spiser dobbelt så mye er nok bare en følelse, men i tillegg skal sikkert ikke alle vennene dine opp i vekt heller??

Endret av Lotte28
Skrevet
Kjære deg.. Ikke la kroppen lide som hjertet ditt nå gjør, du trenger den for å kunne fungere, prøv å tvinge i deg litt mer næring.

Det vil bli bedre etterhvert, føles ikke slik nå, men ett ordtak som er bra å bruke er "what doesn`t kill you only makes you stronger". Ta tiden til hjelp, reis deg opp, hev ryggen og vis at det skal mer til for å knekke deg!

Sender deg ihvertfall en god :klemmer:

Tusen takk for de varme og gode ordene, kjenner det var mildt og lindrende å lese at noen brydde seg, selv om jeg bare skrev inn for å fylle i tråden. Er fortsatt sliten og trøtt i dag, lei meg og knust. Men har spist en pakke kjeks, og snart kommer ei venninne med sin berømte hjemmelagede pizza til oss. Kjenner jeg gleder meg!

Takk for flotte ord, nok en gang, jeg følte meg virkelig litt bedre av å lese dem

:klem:

Skrevet
Du trenger absolutt ikke unnskylde deg!! -mange her inne som leser til eksamen og gjør akkuat det samme som deg for å opprettholde motivasjonen, det er jo helt normalt!! Tror ikke du vil angre mye på det når de gode karakterene kommer flygende!!

Konsentrer deg om eksamenen nå, ta kostholdet når du er ferdig!!

Masse lykke til!!

For det andre - Det er desember måned :gjeiper:

Tusen takk, Lotte. :) Jeg syntes bare det hadde vært helt bånd i bøtta i matveien denne uka, så skammet meg litt. Får ta det igjen neste uke! Nå er det juleferie. :nigo:

Skrevet
Begynner å bli ganske mye mat om dagene nå! Kjenner fortsatt at jeg "holder igjen" litt, drukner sultfølelsen med sukkerfri te og vann :nei: Burde skjerpe meg der, men jeg bare synes det er rart at kroppen min får så mye mat og det fortsatt liksom ikke holder. Jeg spiser jo dobbelt så mye som gjennomsnittet av vennene mine. (Men på en annen side, ganske mange av de er skap-sjokoladespisere, så kanskje de eeeegentlig spiser mye "mer" enn de vil tro).

Jeg synes ikke du spiser så mye, men du spiser absolutt bra for tiden. :) Med tanke på at du trener en del ville jeg aldri lagt meg under ditt inntak. At du spiser dobbelt så mye som vennene dine tror jeg ikke noe på, de spiser nok bare færre måltider. Mange spiser lite i løpet av dagen mens de er ute blant folk og propper i seg et par boller når de kommer hjem o.l. Så lenge de ikke er undervektige eller går nedover i vekt er det fysisk umulig at de spiser halvparten så lite som deg.

Hold kursen!

Skrevet
Tusen takk for de varme og gode ordene, kjenner det var mildt og lindrende å lese at noen brydde seg, selv om jeg bare skrev inn for å fylle i tråden. Er fortsatt sliten og trøtt i dag, lei meg og knust. Men har spist en pakke kjeks, og snart kommer ei venninne med sin berømte hjemmelagede pizza til oss. Kjenner jeg gleder meg!

Takk for flotte ord, nok en gang, jeg følte meg virkelig litt bedre av å lese dem

:klem:

Venner, spesielt de med supergod pizza :fnise: er det beste som finnes når en er lei og trist. Glad jeg kunne hjelpe litt, det er godt å se at du får i deg litt mat, selv om det virker "unødvendig" med næring nå som du har det vondt så er det faktisk sann at uten næring så fungerer også hjernen dårligere og alt blir mer surrete enn det allerede er.. Plei deg selv og kos deg med pizza, det er deg vel unnet! :klemmer:

Skrevet
Tusen takk, Lotte. :) Jeg syntes bare det hadde vært helt bånd i bøtta i matveien denne uka, så skammet meg litt. Får ta det igjen neste uke! Nå er det juleferie. :nigo:

Desember er vel ikke måneden en skal være strengest i mat-veien vel?? Kos deg og nyt ferien, kanskje litt med måte om det plager deg at du ikke er fornøyd med kostholdet ditt for tiden :gjeiper:

Skrevet

I dag ble jeg påminnet hvorfor jeg stort sett aldri spiser mer enn noen ruter sjokolade. Jeg blir rett og slett kvalm. Det ble 3-4 kuler marsipan, 4 biter nougat (på størrelse med sjokoladeruter) og ca 8 ruter kokesjokolade. I en liten periode var jeg litt redd det skulle komme opp igjen :fnise: Grønnsaker ble det ikke, jeg orket ikke tanken på noe mer :fnise: Jeg tror ikke jeg kommer til å ha et stort behov for sjokolade i morgen...

Gjest Gjest_Mariell_*
Skrevet

I går:

Frokost: Et eple og en skyr

Middag: Grønnsakssuppe med gulrot, spinat, kål osv.

MM: Eple

På fest/fyllemat etterpå: Chips, karameller, sjokolade, vannbakkels med sjokoladetrekk :sjenert:

Hihi, jeg som egentlig skulle vente til i dag med å skeie ut.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...